Bitwy z Crusader Kings 3 można rozegrać w Bannerlord - ambitny mod już dostępny
Już od dawna marzyłem o strategii, która łączyłaby cechy strategii od Paradoxu z bitwami w postaci takiej jak w serii Total War lub M&B :)
Mam nadzieje, że mod się będzie dobrze rozwijał, bo to jest świetny pomysł. Fajnie by było zobaczyć takie mody też do innych gier Paradoxu np. EU4
raczej tylko jako ciekawostka. Jakos nie wyobrazam sobie bitwy 100k w Bannerlordzie.
Juz pomiajm kwestie tego, ze jedna kompania w CK3 trwala by 10 lat czasu rzeczywistego:p
tym gorzej. W Bannerlordzie sterujac postacia mozna "w pojedynke" zdobyc twierdze lub przechylic szale zwyciestwa bo AI jest niestety malo lotne. w CK3 dowdca ma maly wplyw na walke wrecz ale wsplywa na to jak mocne jest wojsko ktorym dowodzi. .
Jak juz napisalem, fajne jako ciekwostka ale osobiscie znudzilbym sie taka dlugasna rozgrywka.
No mod to tylko ciekawostka, bo usuwa to też wpływ terenu na walkę i pewnie milion innych statystyk od których zależy przebieg bitwy.
Już więcej sensu miałyby bitwy w jakimś Total Warze, ale tu znów pojawia się problem zbyt długiej gry.
No to jaki przecież gry nie od dzisiaj znają funkcję rozegrania bitwy samemu lub automatycznie. Jak ktoś będzie chciał się pobawić, to rozegra sobie bitwę, a jak nie to ją pominie.
W grach total war, też się rozgrywa samemu tylko te najważniejsze i trudniejsze bitwy, a reszta bitew (czyli około 80% z nich) jest rozgrywana automatycznie.
Większym problemem może być właśnie balans bitew tak aby sam dowódca nie niszczył całych armii i aby jego umiejętności jakoś wpływały np. na morale żołnierzy. Do tego musiałoby dojść dobre odwzorowanie terenu, na którym się walczy.
Jak dla mnie mod ma sens, ale aby dobrze go zaprojektować, to konieczne by było włożenie w to sporej ilości pracy, bo inaczej to faktycznie będzie tylko taka ciekawostka aby się chwilę pobawić i rzucić w kąt.
Obecnie może i ciekawostka, ale potencjał na rozwinięcie pomysłu jest ogromny.
nie za bardzo wiem jak miałoby to wyglądać. Total War to są strategie gdzie nacisk na strefę strategiczną jest niewielki, a w grach Paradoxu największą zaletą jest rozbudowanie właśnie strefy strategicznej. Połączenie tych dwóch systemów wydłużyłoby do niebotycznych rozmiarów czas rozgrywki, przecież np. w EU4 ilość bitew jest liczona w setkach, i to bitew gdzie co chwile pojawiają się nowe oddziały.
- na mapie wszystko się działo w czasie rzeczywistym tak jak w grach typu EU4,
- bitwy dało się rozgrywać podobnie jak w grach z serii total war (oczywiście z mniejszym rozmachem) i w każdej chwili mogłeś opuścić bitwę, aby zobaczyć co się dzieje na mapie świata, która dalej działała niezależnie od bitwy.
Więc jak widać da się, tylko trzeba odpowiednio dostosować systemy w grze. Niestety praktycznie każda gra skupia się zwłaszcza na jej jednym aspekcie, czyli albo idziemy w strategie na mapie świata, albo idziemy w bitwy albo idziemy w ekonomie, a reszta elementów gry to tylko mały dodatek.
Według mnie dałoby się stworzyć grę, która łączy wszystkie te aspekty, ale to byłby dosyć ambitny projekt, który wymagałby sporo kasy.
tekst pochyły
jak to się k.. robi
ok już wiem