Nieśmiertelność w New World dalej jest problemem; tylko w PvE
FF14 (z tego co pamiętam) na początku też miało problem z nadmiarem informacji zależnych od klienta i to wymagało fundamentalnego przepisania kodu gry.
FF14 w wersji 1.0 i w wersji 2.0 są na kompletnie innych silnikach. Yoshi-P przejął stery, poszedł i wymęczył u szefostwa pozwolenie na wyrzucenie oryginalnego FF14 w śmietnik razem z silnikiem, i razem z ekipą napisali grę dosłownie od nowa na innym silniku (1.X było na Crystal Tool, 2.0+ na modyfikowanym Luminous Engine). Zresztą dobry temat na artykuł.
Memowy filmik o tym: https://www.youtube.com/watch?v=aWIrju3F6nU
W New World to będzie mnożyć problemy, bo zaraz pojawią się cheaty bazowane na wysyłaniu fałszywych pakietów do serwera i wstrzykiwania kodu do silnika. Po stronie klienta gry powinno być absolutnie minimum, a mamy takie perełki jak obliczanie otrzymanych obrażeń (nieśmiertelność), stan inwentarza (duping) i kij wie co tam jeszcze jest zależne od klienta.