Bloodborne 2 powstaje, a remaster jedynki na PC i PS5 jest gotowy - twierdzi założyciel XboxEra
Ja tam nie jestem zaskoczony, bo spodziewalem sie ze ten remaster wyjdzie rowniez na PC. W koncu PC dla Sony to lakomy kasek i zadna konkurencja dla PS. Jeszcze troche i wszystkie premiery na PC beda na rowni z PS, tak jak to robi Microsoft.
I swietnie ze kontynuacja tez powstaje, nie moge sie doczekac :)
Mam nadzieje, że z biegiem lat coraz więcej gier niedostępnych na PC będzie tam trafiać, bo niestety te najlepsze omijają komputery.
Jakby zrobić ranking z ostatniej generacji gier GOTY, to praktycznie wszystkie, to tytuły, który ominęły PC.
Była też część gier, która najpierw pojawiała sie na konsolach, a dopiero po pewnym czasie na PC.
Fajnie, że będą wychodzić, bo gracze PC zaznają dobrych gier.
Ja nie mam ograniczenia sprzętowego, dlatego wiem co tracą ludzie, których nie stać na posiadanie kilku sprzętów, albo z jakiś innych powodów ich nie chcą.
Jakby zrobić ranking z ostatniej generacji gier GOTY, to praktycznie wszystkie, to tytuły, który ominęły PC.
Mysle, ze to dosyc przekolorowane wnioski. Bo na PC, wychodzi masa swietnych gier. Faktycznie, eksy od Sony glownie omilaly PC do tej pory, ale zdecydowanie nie mozna narzekac na ilosc dobrych gier na PC.
Fajnie, że będą wychodzić, bo gracze PC zaznają dobrych gier.
A tutaj to juz w ogole pojechales, ze az sie zastanawiam czy to kwestia ignorancji czy czysty troll.
Jakby zrobić ranking z ostatniej generacji gier GOTY, to praktycznie wszystkie, to tytuły, który ominęły PC.
Mógłbyś ten ranking nazwać "Gry Sony i Nintendo" bo w 99% tylko ich gry omijały PCty.
Ja nie mam ograniczenia sprzętowego, dlatego wiem co tracą ludzie, których nie stać na posiadanie kilku sprzętów
Ograniczając się do jednego sprzętu niby tracisz, ale w praktyce każda platforma ma tyle gier, że życia nie starczy. Po prostu trzeba wybrać tą, która ma najwięcej gier, które trafiają w twoje gusta.
Ja nie mam ograniczenia sprzętowego, dlatego wiem co tracą ludzie, których nie stać na posiadanie kilku sprzętów, albo z jakiś innych powodów ich nie chcą.
Ja Ci powiem ze swojej perspektywy - PC, Switch i Playstation 5. Switcha to już nie odpalam kilka miesięcy, a mam naprawdę sporo gier kupionych (Fire Emblem, Astral Chain) które chcę ograć. Dalej mam PS5 i 6 dni nie odpalałem, bo cisnę Dark Souls 3 na PC, wczoraj odpaliłem na godzinkę bo ogrywam DLC do Spidermana. Mam tak masakrycznie mało czasu na tygodniu, a jestem singlem, tylko praca i obowiązki pochłaniają mnóstwo czasu. A gdzie życie towarzyskie, jakieś kino.
Także po to ludzie nie mają tyle sprzętu - bo zwyczajnie nie mają czasu.
Jakby zrobić ranking z ostatniej generacji gier GOTY, to praktycznie wszystkie, to tytuły, który ominęły PC.
Gry Sony wydane po 2010 roku to jednej z najbardziej przereklamowanych gier AAA w historii, durny gameplay tzw. cinematic experience które w mniejszym lub większym stopniu także psują rynek gier.
Ja jestem rasowym PCMR I chciałbym tylko takich gier. Szach mat
Gość napisał prawdę, a dostał tyle minusów. GOL w formie
Sam gram na obu platformach (playstation/PC) i osobiscie preferowałbym PC, gdyby wszystkie gry wychodziły na wszystko, ale tak nie jest i raczej predko nie bedzie
GOTY najczesciej zgarniają exclusivy Sony ewentualnie Nintendo i to jest FAKT, a ze wy sobie tam pod nosem gadacie, ze PC ma lepsze gry (ciekawie jakie XD) to niezle smiechu warte sie robi
Przypomnę ;
2020 - TLOU2
2019 - Death Stranding (wyszedł port spoko, ale nikt sie tego nie spodziewal, poza tym takie grube gry jak dla mnie musza wejsc na premiere)
2018 - God of War, a za nim RDR2 (ktory wyszedl na PC po roku czasu i tak niespodziewanie raczej)
2017 - Zelda, a za nim Horizon ZD (ktory dostał niespodziewany port)
2016 - Uncharted 4
2015 - Witcher 3 (to jest multiplatforma)
A ja uważam odwrotnie, najlepsze premiery omijają graczy konsolowych.
Proszę mi podać tytuły, które omijaja konsole a są tylko na PC (pomijajc strategie, ktorych nie lubie)
w praktyce każda platforma ma tyle gier, że życia nie starczy
To pewnie dlatego co miesiąc jest narzekanie, ze nie ma nowych premier? ;)
Gier bylo duzo, ale za czasów PS3/360, teraz masz albo AAA ktorych tworzenie zajmuje coraz wiecej czasu, albo indyki, ktore w wiekszosci nadają się do kibla, a te dobre mozna policzyc na palcach rąk
Pewnie tez dlatego ludzie kupują jakies remastery Mass Effectów, Crysisów czy innych Alanów ? :)
Gry Sony wydane po 2010 roku to jednej z najbardziej przereklamowanych gier AAA w historii,
Kto placi za te bzdury? MS? Czy po prostu naczytales się tych bzdur od fanbojów MS, a sam nigdy konsoli nie miales?
Na pewno to drugie :)
Klasyczny PC Master GOL w formie, trochę smieszne, trochę zenujące, ale jednak bardziej zenujące
Wow, szykuje się rekord w postaci najbardziej zminusowanego komentarza. Możesz starać się o robotę publicysty na GoLu. :)
Na konsolach Playstation 1-5 nie wyszła większość najlepszych gier w historii w gatunkach jak strategie, przygodówki, cRPG, FPS, platformówki. Więc bida z nędzą. Zwłaszcza, że trzy najważniejsze gatunki to strategie, przygodówki, cRPG, bo reszta kojarzona była jako gry dla dzieci w których nie trzeba wiele myśleć. Komputery całkowicie zdominowały te gatunki. Wcześniej Pc rywalizował z innymi komputerami, a potem został już sam dominatorem. Konsole były od najprostszych gier.
Nagrody niewiele znaczą skoro piszesz, że w 2017 roku HZD jest na 2 miejscu po Zeldzie. Od HZD znacznie lepsza jest nie tylko Zelda, ale też D:OS 2, NieR Automata i Persona 5. Te gry mocniej wyróżniają się i więcej wnoszą niż klon nowych Asasynów (HZD)
Gość napisał prawdę, a dostał tyle minusów. GOL w formie
czyżby kolejne twoje konto do trollowania?
Wow, szykuje się rekord w postaci najbardziej zminusowanego komentarza.
Nic raczej nie przebije mocno zminusowanego komentarza yoghurta... który na dodatek został podwieszony. A inne z masą plusów nie...
To pewnie dlatego co miesiąc jest narzekanie, ze nie ma nowych premier? ;)
Ja narzekam tylko na to, że mam za dużo gier, a za mało życia. Praktycznie co roku poznaję nowe serie czy przekonuję się do gatunków, których przedtem nawet nie tykałem. Naprawdę nie wiem, kto narzeka na brak gier, czy mają jakieś niebotyczne wymagania, gustują tylko w bardzo ściśle określonych gatunkach czy grają tylko w nowe gry, nie wiem.
teraz masz albo AAA ktorych tworzenie zajmuje coraz wiecej czasu, albo indyki, ktore w wiekszosci nadają się do kibla, a te dobre mozna policzyc na palcach rąk
Jak masz jakieś 40par rąk, to racja, można je policzyć na palcach rąk. No i całkowicie ignorujesz istnienie gier średniobudżetowych (A i AA), a wydawców tego typu gier jest cała masa (np. THQ Nordic, Focus Home Interactive, NIS, XSEED, Paradox, Kalypso, Marvelous, Koch Media, takie Bandai Namco czy SEGA to zdaje się też głównie AA, Square Enix poza grami AAA wydaje mniejsze pozycje, jak Octopath Traveler czy Bravely Default).
Proszę mi podać tytuły, które omijaja konsole a są tylko na PC (pomijajc strategie, ktorych nie lubie)
Prosze mi podac tytuly, ktore omijaja PC a sa tylko na konsole (pomijajac trzeciosobowe przygodowe akcyjniaki i sandboksy, ktorych nie lubie)
Troche smieszne, troche zenujace, ale jednak bardziej zenujace. Czyli forma zachowana.
a ty jak zwykle pleciesz głupoty ;) GOTY najczęściej zgarniają exclusivy Sony ewentualnie Nintendo i to jest FAKT
tymczasem:
2014 - Dragon age: Inkwizycja (multiplatforma)
2015 - Wiedzmin 3 (mutiplatforma)
2016 - Overwatch (nie, nie było to uncharted) (multiplatforma)
2017 - The Legend of Zelda: Breath of the Wild (eks nintendo)
2018 - God of War (eks sony)
2019 - Sekiro: Shadows Die Twice (nie, nie było to death stranding) (multiplatforma)
2020 - TLOU2 (eks sony)
z 7 gier 4 są multiplatformami 2 eksami sony i 1 eks nintendo... no to faktycznie same eksy sony i nintendo wygrywają xD
Tyle minusów za prawdę. Hmmm nie ma jak gol i wojny platform.
Ps. Ciekawe co będzie piewsza trójka goty 2021 bo to dość słaby rok.
A ty skąd te goty wziales? Z TGA? Serio zamierzasz się podpierać tylko i wylacznie jednym plebiscytem?
Jakoś twórcy God of War w trailerze wersji PC, chwala się ponad 190 tytułami gry roku (w tym jedno jest z TGA o czym nikt nie wspomina), a nie samym tytułem z TGA
To tak jakbyś jedną recenzje danego serwisu uważał za jedyną słuszną
Większość wybrała tak jak napisałem, czyli U4 to GOTY 2016, a 19 Death Stranding
Looooo tyle minusów A najlepsze że gość ma rację.
Gol i bol 4 liter pcmr wiecznie żywy.
Plotka ta bardzo pasuje do tego co, chyba mówił ostatnio były szef Playstation, a o czym też pisaliście. Mówię o tym, że "porty PCtowe starszych gier Sony mają przede wszystkim przyciągnąć nowych klientów do PS5 i kontynuacji uznanych marek wychodzących na nową generację".
Pytanie mi się tylko teraz nasuwa, w takim razie do czego ma przyciągnąć port PCtowy Uncharted 4 i Days Gone? W przypadku Uncharted może jednak szykują kontynuacje, albo spin-off z inną postacią? Days Gone, z kolei może nie być, aż tak bardzo zamkniętym tematem, jakby się wydawało po słowach deweloperów.
Po prostu chodzi o czysty zysk. Porty nie wymagają bardzo dużych kosztów, można je robić na boku kiedy inni zajmują się produkcją kolejnych gier i przede wszystkim rynek PC jest na nie bardzo chętny.
nie moge sie doczekac Heavy Rain 2, Beyond: Two Souls 2, Detroit: Become Human 2 i Journey 2
nie moge sie doczekac Heavy Rain 2, Beyond: Two Souls 2, Detroit: Become Human 2 i Journey 2
Jeśli tym żartem chciałeś podważyć tezę o pecetowych portach, które mają zachęcać do kontynuacji na PlayStation to nie wyszło. Quantic Dream nie należy do Sony i zakończyli współpracę, więc wypuścili swoje gry na PC, to nie była decyzja Sony.
"Jeśli tym żartem chciałeś podważyć tezę o pecetowych portach, które mają zachęcać do kontynuacji na PlayStation to nie wyszło. Quantic Dream nie należy do Sony i zakończyli współpracę, więc wypuścili swoje gry na PC, to nie była decyzja Sony."
skoro to nie decyzja Sony to w takim razie czemu Quantic Dream nie wydało tych trzech gier na xboxy?
I czemu Supermassive Games czy Ready at Dawn jak przestali wspolpracowac z sony to nie wydali Until Dawn/The Order: 1886 na PC i Xboxy?
I czemu Supermassive Games czy Ready at Dawn jak przestali wspolpracowac z sony to nie wydali Until Dawn/The Order: 1886 na PC i Xboxy?
No nie wiem, może dlatego, że taką mają umowę z Sony? Fakt, że studia obecnie z nimi nie współpracują wcale nie oznacza, że mogą robić ze swoimi starymi grami co im się żywnie podoba. Poza tym równie dobrze obie te marki mogą należeć do Sony i tak jak w przypadku Bloodborne decyzja o ich ewentualnym wydaniu na innych platformach może należeć wyłącznie do nich.
czemu Supermassive Games czy Ready at Dawn jak przestali wspolpracowac z sony to nie wydali Until Dawn/The Order: 1886 na PC i Xboxy?
Te gry na pewno wyjdą na PC. Na xboxie nie, bo po co?
No wlasnie, tak samo Quantic Dream zapewne nie moze robic czego chce z tymi trzema grami ktore zrobilo dla Sony. Bo jesli mogliby robic co chca to by wydali tez te gry na Xboxa. Dlatego podalem przyklad Supermassive Games i Ready at Dawn.
Nie wiemy czy wyjda na PC, moze beda zbyt stare i malo popularne zeby chcialo im sie portowac. Nawet nie chcialo im sie dodac update'a dla PS4 Pro do tych gier...
Na Xboxa jest bardzo mala szansa ze wyjda bo Sony nie chcialoby wspierac konkurencji, to troche samoboj, ale jak widac po np. remasterze Alan Wake'a - jest to mozliwe (przynajmniej w druga strone, z xboxa na ps).
Generalnie umowy z każdym studiem wyglądają różnie. Najwyraźniej Quantic Dream mogło wydać swoje gry na PC, a Supermassive nie.
Gdyby wypuszczenie gier Quantic Dream zależało od Sony to Sony nie przepuściłoby okazji i chwaliliby się tym tak jak Horizonem i Days Gone. Z grami QD nic takiego nie było, premiery na PC właściwie odbyły się po cichu, a wydawcą tych gier na PC było samo Quantic Dream. Może umowy były napisane tak, że Sony nie ma żadnych praw do ich gier, a wygodniej było tworzyć gry nie przejmując się tym kto je wyda, więc długo współpracowali z Sony.
To odpowiedz wreszcie dlaczego według ciebie tych gier Quantic Dream nie wydał na xboxy
Znalazłem taki cytat
We always had a great relationship with Sony PlayStation. They have always been very supportive of my work and we have always been very loyal to them in return. So we had a very open talk about all this, and they allowed us to release our catalog of titles on PC
https://www.dualshockers.com/quantic-dream-david-cage-multiplatform-developer-publisher/
Czyli wychodzi na to, że jakaś umowa na wyłączność faktycznie była, Quantic Dream zapytało czy można ją naruszyć i wydać gry na PC. Sony się zgodziło.
Mimo wszystko wychodzi na to, że to nie Sony wpadło na ten pomysł i gdyby nie QD to to tych gier nie byłoby na PC bo Sony to zwisa czy pecetowcy pograją w te gry czy nie. Czyli nie kłóci się to z tezą z pierwszego komentarza.
sony nie wpadlo na to by wydawac na pc xd wedlug tego artykulu z linku jest tak jak pisalem, to byla decyzja Sony ze im pozwolili wydac na pc. i czemu mialoby Sony zwisac to czy te gry wyjda na pc czy nie? za takie pozwolenie na wydanie przeciez moga zarobic z kilka milionow $
Ale gdyby Quantic Dream nie rozeszło się z Sony i nie zaczęło wydawać gier samodzielnie i nie poprosiło Sony o pozwolenie na zrobienie portów swoich gier na PC to tych gier Sony z własnej woli na PC by nie wydało.
to byla decyzja Sony ze im pozwolili wydac na pc
A gdyby nie Quantic Dream to okazji do podjęcia tej decyzji nawet by nie było i gier na peceteach też nie.
skad niby to wiesz ze tak by bylo? przeciez sony wydaje coraz wiecej exow na pc, wiec te quantic dreamowe gry i tak by sie zalapaly predzej czy pozniej.
Jesli pecetowa wersja Bloodborne jest już gotowa to wolalbym najpierw ten remaster. Jak im koliduje z premiera Elden Ring to niech sobie spokojnie dopracuja ta gre i wydadza w terminie pozniejszym.
W sumie skoro jest gotowa, to jestem zdziwiony ze jeszcze tego nie wydali. Skoro premiera Elden Ring jest najwczesniej za 2 miesiace, to ludzie by sie rzucili teraz na Bloodborne. Szczegolnie, ze aktualnie to posucha jesli chodzi o Souls-like.
Thymesia ma premierę 7 grudnia, która naśladuje Bloodborne.
Dzieki! Nie slyszalem o niej wczesniej, ale zdecydowanie sprawdze.
Klocek tak robi - i ja nie czuję żadnej potrzeby kupna z tego powodu klocka. Natomiast i PS i Switcha sobie kupiłem dla grania w exclusivy (starsze i nowsze). Nawet czasowe. A jak gra jest i na konsoli i na PC, to wolę PC.
Moje podejscie mozna podsumowac jako: "nigdy nie mow nigdy". Jesli Sony dojdzie do wniosku ze im to sie jednak oplaca to tak zrobia. Pare lat temu, ludzie sie pukali w glowe gdy ktos pisal ze jakikolwiek eks Sony wyjdzie na PC. I spojrz gdzie teraz jestesmy.
A artykul, jak to artykul. Jednak jest to jedynie opinia i analiza autora artykuly, a nic w 100% definitywnego.
Widzisz, a ja mam i Xbox i PC (glownie przez gamepass), bo moge latwo grac w te same gry w obu miejscach (Xbox podpiety pod TV) na tych samych save. Switcha tez mam, i rowniez zdarza mi sie grac w gry ktore i tak mam na PC.
"Podwójna premiera - prawie podwójna sprzedaż. Jedna premiera na dwie platformy w tym samym czasie równa się zmniejszonej sprzedaży in long term."
To teraz wytlumacz geniuszu czemu multiplatformowe gry prawie zawsze wychodza rowno na pc i konsole.
A czy Sony się opłaca, jak piszesz, własne wnioski.
Dobra, nie dwa razy. jakaś stronka z dupy podała to i skopiowałem bez czytania.
PlayStation 5 Total Sales: 11,252,518
Xbox Series X|S Total Sales: 6,930,831
Mimo wszystko, przewaga jest znaczna.
Uwaga, nie szukam wojny między konsolami. Gdybym spał na forsie to i brałbym klocka, ale jedyne czego szukam to możliwosci grania w każdą grę najnowszą, dlatego padło na kombo PC, PS5 i Switch. Sam miałem x360 kiedyś i była to mega konsola ;) Np teraz czekam mega na Forza Horizon 5 nowego (znacznie to preferuję nad Turismo) i kupuje jakoś jak pierwsze recenzje graczy wyjdą czy można grać czy trzeba czekać na fixy. Ale mam wybór platformy, więc wybieram najwygodniejszą dla mnie - czyli PC.
to byla jakas proba obrazenia mnie? tylko sie osmieszasz.
pytalem o to dlaczego gry ktore wychodza na kilka platform prawie zawsze wychodza na te platformy tego samego dnia, a nie z opoznieniem. ty odpowiadasz ze jakby wychodzily w roznych dniach to by nie byly multiplatformowe. przykladowo xcom 2 zostal najpierw wydany na pc, a po kilku miesiacach tez na obie konsole. to nie jest gra multiplatformowa wedlug ciebie? moze przez kilka miesiecy nie byla, ale potem juz owszem.
"Podwójna premiera - prawie podwójna sprzedaż. Jedna premiera na dwie platformy w tym samym czasie równa się zmniejszonej sprzedaży in long term."
To teraz wytlumacz geniuszu czemu multiplatformowe gry prawie zawsze wychodza rowno na pc i konsole.
Będę trochę nadinterpretował Twoje pytanie, jeśli jednak to było pytanie o definicje multiplatformowości to sorry. Ale już odpowiedziałem chyba ;p
Otóż - jeśli zapytać dlaczego inne gry wychodzą na wiele platform podczas dnia premiery i im się to opłaca, a Sony wydaje to dwa razy i dlaczego nie może raz skoro innym się to opłaca. Moja odpowiedź będzie brzmiała - nie wiem ;) Podejrzewam jednak, iż dalej chodzi o kasę i oni mają swoje już wyliczenia na to kiedy im się to opłaca a kiedy nie. Kilka zmiennych ciekawych, Sony ma swoją konsolę, weźmy np takie CDProjekt nie ma, Obisidian - nie ma, Blizzard - nie ma, większość nie ma, więc Sony wydaje SWOJE gry (nie, nie swoje jak Kena) na swoją konsolę najpierw. Natomiast CDProjekt chce sprzedać gry tu i teraz, Sony prowadzi jednak kampanię na dłuższą perspektywę, oni produkują również konsole i chcą ją również sprzedawać i budować swoją markę w inny sposób niż niezależne studia developerskie, które nie mają swoich platform. Natomiast jeśli taka Kena wychodzi na PC i PS5 to tylko dlatego, że Sony zapłaciło im na tyle, by nie wydawali gry na klocka, ale nie na tyle dużo, by nie wydali na PC. Pieniądze. Czasem kto ile zapłacił by wydać gdzieś, a coś ile kto wydał by jednak wydać grę na różne platformy, bo to nie jest kopiuj wklej żeby wydać na wszystko, tylko jednak spory nakład inwestycyjny by inne platformy ot chociaż przetestować.
Ale nie jestem marketingowcem, wiem że też nie jesteś, trzeba by takich znaleźć i ich popytać jakie jeszcze zmienne wpływają ;)
możemy to zobaczyć na chociażby HZD które sprzedało się wyśmienicie
Ale sprzedało się "wyśmienicie" według ciebie czy według Sony? Bo jakoś nie zauważyłem aby Sony chwaliło się "wyśmienitą" sprzedażą H:ZD na PC. Co o tyle ciekawe ż Sony lubi się chwalić wynikami sprzedażowymi - choćby wynikami PS4 chwaliło się co każde 10 milionów sprzedanych konsol.
Odpowiedź jest banalnie prosta. Wydawcom multiplatfornowym zależy tylko i wyłącznie na jak największej sprzedaży gry, dlatego często wydają je gdzie popadnie (no chyba, że mają jakaś umowę z Sony lub MS, ale to inna kwestia). Z kolei Sony, które żyje głównie ze sprzedaży konsol i marży za każdą sprzedaną grę (więcej sprzedanych konsol, to więcej sprzedanych gier, a więcej sprzedanych gier, to więcej kasy z marży) bardziej niż na sprzedarzy pojedynczego tytułu zależy na sprzedaży konsoli, dlatego nigdy nie wydadzą nowej gry (nie liczę tu portów/remasterów) jednocześnie na PS i PC, bo będzie to dla nich skrajnie nieopłacalne. Dużo bardziej opłacalne w ich przypadku jest wydawanie gier na PC dopiero jakiś czas po premierze, kiedy sprzedaż gry wyhamuje na tyle, że Sony uzna, że już dużo więcej na samej wersji konsolowej nie zarobi.
"dlatego nigdy nie wydadzą nowej gry (nie liczę tu portów/remasterów) jednocześnie na PS i PC, bo będzie to dla nich skrajnie nieopłacalne"
Wydadzą, przecież nawet Sarseth zauwazyl ze w innym threadzie dałem przyklad Keny (i Deathloopa) - to sa gry gdzie Sony zaplacilo by nie wyszly na Xboxa (przynajmniej na razie) a na PC i PS5 wyszły tego samego dnia.
Ale ogolnie masz racje, czesto moga opozniac premiere na PC wzgledem PS5 bo wola zeby jednak sprzedala sie na PS5 niz na PC (bo nie musza oddawac marzy steamowi czy tam epicowi jak sprzedaja gre na PS5, i zachecaja tez ta czasowa ekskluzywnoscia do kupna konsoli). I pokazuja tym tez ze PS5 jest dla nich wazniejsze niz PC, co moze byc wazne dla niektorych fanbojow playstation. Nie robia tego dlatego ze "Podwójna premiera - prawie podwójna sprzedaż" - lol.
"Bo nie jest to gra Sony, Sony tylko kupiło od innej firmy prawo do exclusiva, nie jest to gra Sony raz jeszcze. "
Co z tego? W takim razie Bloodborne i Spiderman to tez nie sa gry Sony bo byly robione przez studia nienalezace do Sony (no Insomniac juz teraz nalezy do Sony, ale jak Spiderman byl robiony to jeszcze Insomniac nie nalezal). Ale czy to odroznia je jakos od Ghosts of Tsushima czy God of Wara? Efektywnie to jest to samo - Sony placi zeby te gry byly dostepne tylko na Playstation.
"Otóż - jeśli zapytać dlaczego inne gry wychodzą na wiele platform podczas dnia premiery i im się to opłaca, a Sony wydaje to dwa razy i dlaczego nie może raz skoro innym się to opłaca. Moja odpowiedź będzie brzmiała - nie wiem ;) "
To napisalem (ja i Cieniostwór) powyzej czemu tak jest.
Wydadzą, przecież nawet Sarseth zauwazyl ze w innym threadzie dałem przyklad Keny (i Deathloopa) - to sa gry gdzie Sony zaplacilo by nie wyszly na Xboxa (przynajmniej na razie) a na PC i PS5 wyszły tego samego dnia.
Kena i Deathloop to inna sprawa. To są gry należące do zewnętrznych wydawców, a nie do Sony, a exami konsolowymi są tylko dlatego, że Sony za to zapłaciło. Z Deathloop to w ogóle jest śmieszna sprawa, bo w momencie wydania jest to już marka należąca do MS, a nawet mimo to nie może wyjść w tym momencie na Xboxa, bo byłoby to złamanie wcześniej podpisanej umowy przez Bethesdę i Sony.
""Otóż - jeśli zapytać dlaczego inne gry wychodzą na wiele platform podczas dnia premiery i im się to opłaca, a Sony wydaje to dwa razy i dlaczego nie może raz skoro innym się to opłaca. Moja odpowiedź będzie brzmiała - nie wiem ;) "
To napisalem (ja i Cieniostwór) powyzej czemu tak jest."
Pisać sobie możecie ;) Mi chodzi o opłacalność tego precedensu. Bez zrobienia tej samej gry, w dwóch identycznych uniwersach, raz sprzedania jej równo z premierą na dwie platformy, raz na jedną, i poczekania kilku lat jak zareaguje sprzedaż konsoli PS5 - tylko to da niezbity dowód co jest dobrą strategią. Reszta to nasze gdybania.
Jak już wspominałem, to że robią exclusivy, wydają exclusivy i kupują exclusivy - wpływa na ich sprzedaż konsol - a raczej im na tym zależy ;) I to jest fakt bez potrzeby gdybania. Czy by mieli więcej kasy gdyby robili to naraz - to już gdybanie. Nie wydaje mi się, bo nie znam nikogo kto kupuje grę która wychodzi na dwie platformy i żeby mieć grę na każdej platformie to kupi każdą konsolę. Natomiast znam ludzi - i ja sam - kupują konsole dla exlcusivów. Na pewno są i ci pierwsi, ale z obserwacji otoczenia - mogę założyć się o dobry alkohol, że więcej jest ludzi kupujących konsol dla exlusivów, niż wszelkich konsol bo ktoś chce ograć tę samą grę na dwóch różnych platformach.
Anyway. Szkoda mi już czasu, kłócimy się o coś na co nie ma papieru, nie będzie, bo to są prognozy i nie ma sposoby sprawdzenia jak by się zachował rynek gdyby ktoś podjął w przeszłości inną decyzję, udanego wieczoru i miłego grania
no i co z tego ze zewnetrznych wydawcow, wlasnie tlumaczylem juz ze to efektywnie to samo z perspektywy gracza. i sam juz zreszta zauwazyles ze wsrod gier wydawanych przez Sony, w przypadku remasterow juz wydaja rowno wersje pecetowe z tymi z playstation, np. Nioh 2. i nie tylko remastery. Predator: Hunting Grounds wydawane przez Sony tez wyszlo rowno na ps4 i pc. MLB The Show 21 wydawane przez sony wyszlo w ten sam dzien na xboxy. a taki Planetside 2 - wydawany przez Sony - na playstation trafil 3 lata po wersji pc.
"otóż znowu nie. Bloodbrone i Spiderman wydawcą jest Sony (co więcej, Spiderman należy do Sony, jedyna postać z Marvela, która nie należy do Disneya chyba). To jest inny rodzaj umowy, ta gra należy do wydawcy"
no i co z tego ze wydawca, jak te gry byly robione przez studia nienalezace do sony. i Kena i Bloodborne. I nie wiem jakie tam dokladnie byly umowy, skad mam wiedziec? Ty masz wglad w te umowy? Czym niby sie roznia te umowy i jakie to ma znaczenie? troche przypomina mi to jak Sony zapowiadalo kolejne porty swoich exow na pc i niektorzy pisali "no ale Uncharted/God of War/TLOU na pewno nie wypuszcza bo to jakis inny rodzaj exow". a potem pare tygodni pozniej Sony zapowiedzialo Uncharted 4 + lost legacy na pc.
i co z tego ze postac spidermana nalezy do sony, co to ma do rzeczy w ogole xd
"Natomiast znam ludzi - i ja sam - kupują konsole dla exlcusivów."
watpie zeby Sony zalezalo na graczach ktorzy kupia konsole tylko po to by kupic kilka exow na nia (ktore i tak by kupili jakby wyszla na pc. chyba ze nie graja na pc a na xboxie)
ogolnie pisanie ze cos Sony nie zrobi na pc, bo nie jest troche smieszne. tym razem goalpost jest taki ze nie beda wydawac swoich gier na pc w tym samym dniu co na ps, ale wykluczamy remastery i rimejki i gry ktore nie byly wydawane przez sony, tylko byly wykupione od innego wydawcy, i w sumie czesc gier wydanych przez sony tez musimy wykluczyc no bo nie pasuje do tezy.
a jeszcze dwa lata temu pamietam jak tu pisali ludzie ze death stranding nie wyjdzie na pc no bo silnik decima nie moze dzialac na pc xDDD
z microsoftem pare lat temu tez bylo podobnie - no moze coraz wiecej gier wydaja na pc ale forzy na pewno nie wydadza xdd
"no i co z tego ze wydawca, jak te gry byly robione przez studia nienalezace do sony."
No jest wydawcą to i z tego dużo. Nie wiesz kto to wydawca czy co? Jak nie wiesz, to o czym my gadamy? Wydawca daje kasę na produkcje gry w całości lub w dużej jej częsci. Na produkcję gry, funduje. Dystrybuuje, reklamuje, daje kasę na dalszy rozwój. W zamian dostaje dość spory procent jak nie większość kasy oraz sporą decyzyjność jak nie całkowitą jak gra ma wyglądać. Więc Sony jest wydawcą Spider Mana i Bloodborne, tyle i aż tyle. Oczywiście że nie mam wglądu do ich umów, ale wydawcą nie zostaje się żeby dostać 15% zysków i nie mieć wpływu na grę XD Sami kiedyś z kumplami szukaliśmy wydawcy do naszej gierki, zrezygnowaliśmy po usłyszeniu że dla nich 80%.
Natomiast kupienie czasowego exclusiva to co innego. Bloodborne czy wyjdzie remaster decyduje wyłącznie Sony, a nie ta firma która ją robi. Gra jest wydawcy. "No i co z tego że wydawca" - brzmi trochę idiotycznie w tym przypadku. Developer to narzędzie w tym przypadku, on pisze grę, ale większośći praw się pozbywa na rzecz wydawcy, bo on im dał kasę. "No i co z tego" XDDD
Ale co ma do tego Uncharted 4 ? Przecież wychodzi to 6 lat później jak wyszło na PS.. przecież o tym gadamy, że wychodzą później XD dodajesz mi węgla do pieca? Death Stranding wyszedł rok później, do tego wydawcą na PC nawet Sony nie było, ale za ich pozwoleniem zostało wydane na PC - znowu widać kto ma prawo do decyzji - jest o tym info w necie. Nie trzeba mieć wglądu do umowy.
Nie wiem kto pisał "inny rodzaj exów", ale co to ma do tego co ja piszę? Ktoś pisał że fajnie jakby ruski napadły na Polskę znowu. Ić stąd antypolski komunisto! Nie piszmy co ktoś pisał i nie używajmy tego jako argumentów w rozmowie między nami.
Nic, dlatego jest w nawiasie ;) Ale Sony nie pozwoli wydać SpiderMana nikomu innemu. Bo ma do niego prawa.
Kena nie jest grą Sony, SpiderMan i Bloodborne jest grą Sony. To są fakty, nie wiem z czym Ty dyskutujesz tutaj, serio. Wystarczy wejść na wiki, na ich strony, na gry-online, wszędzie jest "wydawca". Producent/developer tworzą grę, ale to zazwyczaj wydawca ma do niej prawo potem. Kena, jest wydana nie przez Sony, to też umowa jest na ten krzywy exclusive PC/PS. Ale czy np będzie Kena 2, to nie Sony decyduje. Nastomiast czy Bloodborne 2 będzie - już Sony razem z developerem. A może i nawet bez niego - bo zdarza się że i kontynuację gry robi inny developer czasem.
Microsoft to też inna bajka zupełnie. Jakoś nie przypominam sobie by Sony miał swój system operacyjny na PCty, więc nie dziwi mnie ich polityka, acz nie jest zachęcająca do kupna klocka mając pożądny piec. Plus też nie byłem tymi osobami co tak pisały ;)
Jeśli nadal nie wiesz co ma do tego kim jest wydawca i 'co z tego' - to już wiem żeś troll.
"ogolnie pisanie ze cos Sony nie zrobi na pc, bo nie jest troche smieszne" pisałem to jako swoją opinię. Od czego jest forum. Nie usłyszałem natomiast żadnego sensownego argumentu od Ciebie, co by to dało Sony jakby wydawali SWOJE gry (Bloodborne np) w tym samym momencie na PC i PS. Możliwe że by sprzedali o 30% mniej konsol, albo nawet mniej - jak klocek. Na ten moment dane są takie, że Sony wydaje exlusivy najpierw na swoje konsole, potem ewentualnie na PC. Microsoft robi to naraz na obie platformy. Sony sprzedało o około 40% więcej konsol. Dla mnie jest jasne, która taktyka jest lepsza jeśli chodzi o sprzedaż konsol. To że Tobie graczowi to nie pasuje to mnie i im to lotto. I tak kupisz jak chcesz w to zagrać, dla upartych wydadzą port po kilku latach ;) A na swoje postawili i tak.
juz tlumaczylem ze z tym wydawca chodzi mi o to ze dla graczy nie ma znaczenia czy to gra z ps studios, czy wydawana przez sony czy wykupiona od innego wydawcy - wazne jest to czy gra jest dostepna na danej platformie czy nie.
a skoro dla ciebie to takie wazne to podalem juz tez gry wydawane przez sony ktore wyszly rowno na pc i ps, a nawet jedna co wyszla 3 lata wczesniej na pc niz na ps.
"Microsoft to też inna bajka zupełnie. Jakoś nie przypominam sobie by Sony miał swój system operacyjny na PCty, więc nie dziwi mnie ich polityka"
i co ze MS ma windowsa, przeciez nie potrzebuje exclusiwow zeby zachecic do niego ludzi.
"Nie usłyszałem natomiast żadnego sensownego argumentu od Ciebie, co by to dało Sony jakby wydawali SWOJE gry (Bloodborne np) w tym samym momencie na PC i PS. "
wiecej pieniedzy ze sprzedazy gier na pc.
"Możliwe że by sprzedali o 30% mniej konsol, albo nawet mniej - jak klocek. Na ten moment dane są takie, że Sony wydaje exlusivy najpierw na swoje konsole, potem ewentualnie na PC. Microsoft robi to naraz na obie platformy. Sony sprzedało o około 40% więcej konsol. Dla mnie jest jasne, która taktyka jest lepsza jeśli chodzi o sprzedaż konsol. "
i czemu niby wydawanie rowno exow na xboxy i pc przez microsoft mialoby tak mocno obnizac sprzedaz ich konsol? moze zacznijmy od tego ze w obecnej generacji MS praktycznie nie wydal zadnego exa jeszcze xD a sony juz kilka ciekawych gier wydalo przez ten rok. a czemu w 2013 roku xbox one'y sprzedawaly sie 2-3x gorzej niz ps4, tez przez wydawanie exow w tym samym czasie na pc? xDD
Zdaje się, że nie rozróżniasz pewnej istotnej rzeczy. Sony wykupując ekskluzywność nie wykupuje całych gier i praw do nich. Wydawcą takiej gry nadal pozostaje ten sam wydawca, który zajmował się jej tworzeniem od samego początku. Jakby przykładowo nowy Assassin's Creed był konsolowym exem na PS5, to wydawcą tej gry nadal pozostaje Ubisoft, a nie Sony.
Zgadzam się z tym, że dla graczy nie ma większego znaczenia, kto jest wydawcą, bo liczy się głównie to, że dana gra w ogóle wyjdzie na PC, ale mówienie, że to Sony jest wydawcą Keny, czy Deathloop mija się z prawdą.
Bloodborne to jest jedyna eks Sony który chętnie przygarnę na PC, te Unchartedy i inne takie to mogą sobie zostawić.
Ta, na pewno nie zagrasz w Uncharteda. Oszukuj się dalej.
Unchrted jest strasznie nudne pod względem rozgrywki
powinni byli z tego zrobić film a nie grę
Jak ktoś widział tylko na jutjubie to pewnie, ze gameplay nudny
Do tego nie miał żadnej konsoli Playstation, bo jest uprzedzony do grania na padzie.
Jak ktoś widział tylko na jutjubie to pewnie, ze gameplay nudny
no, tak samo jak horizon zero dawn miał nie być nudny, a wyszło na pc i się okazało, że jednak jest XDDDD
Bo Horizon Zero Dawn w dużym stopniu jest podobny do nowych Asasynów więc szału nie robi.
no, tak samo jak horizon zero dawn miał nie być nudny, a wyszło na pc i się okazało, że jednak jest XDDDD
Dla kogo był, dla tego był. Dla mnie Horizon Zero Dawn to jak dotąd największe pozytywne zaskoczenie poprzedniej generacji i to pomimo tego, że poza grami RPG zwykle jestem uprzedzony do dużych, otwartych światów. Z przyjemnością spędziłem w tej grze 130 godzin i zrobiłem wszystko, co się dało.
PS5 to moja pierwsza konsola , a kontakt z grami Naughty Dog to największe rozczarowanie z nią związane (a nie oczekiwałem jakiś strasznych fajerwerków). Te gry (zarówno TLOU jak i Uncharted) mają nawet całkiem fajną fabułę, ale gameplay strasznie kuleje w obu tych seriach.
Spośród ex-ów Sony, w które miałem już okazję zagrać zdecydowanie najbardziej podobały mi się Horizon Zero Dawn (ale ograłem go jeszcze na PC) i Ghost of Tsushima (jeszcze nie skończyłem , ale gdybym nie miał konsoli to chętnie kupiłbym tę grę na PC). God of War i Final Fantasy VII Remake też mi się raczej podobały, ale gdyby te gry wyszły na PC, to raczej był je odpuścił.
Akurat HZD i GoT to najbardziej generyczne gry Sony, a takich gier jak TLOU i Uncharted w segmencie AAA obecnie praktycznie nie ma
Do TLOU to chyba jedynie Plague Tale jest dosc podobne, ale to tak jak by fiata do ferrari porównywac
Jestem zachwycony. Niedawno kupiłem PS5 i wreszcie miałem okazję zagrać w te potężne exy od Sony. W tym właśnie Bloodborne.
Pierwsza gra souls-like jaką ukończyłem, teraz jestem w trakcie Dark Souls 3, potem Sekiro, czekam na Elden Ring. W międzyczasie mam Nioh, the surge, Morbid, Demon`s Souls. Zakochałem się w tym gatunku gier.
Tylko Bloodborne ma fenomenalny setting, historię, lore jest boskie, cały motyw wokół krwi i Ctulhu-like Great Ones. No i oczywiście poziom trudności. Nigdy nie zapomnę ile się męczyłem z Ludwigiem czy z sierotą Kosa, DLC dało naprawdę w kość. Ale te gry naprawdę czegoś uczą, potem do gier typu Bayonetta podchodziłem jak prawdziwy pros :)
Nie mogę się doczekać ograć to w 60 klatkach, a plotki o remasterze latają już od czerwca/lipca, więc szansa jest iż plotki się potwierdzą. Trzymam kciuki.
Jeżeli remaster nie będzie miał podwyższonego poziomu trudności to fani Soulsów, którzy w niego nie grali mogą być rozczarowani.
Podobnie jak kęsik, Bloodborne to jedyna gra z konsol, w którą chciałbym zagrać, także jak się potwierdzi to bardzo fajnie.
Tak jak pisałem, na PC na pewno wyjdą:
Uncharted 4, LL, God of War, Gostomia of Tsushima, Bloodborne, a także: Gran Turismo 7, Ratchet & Clank, Demon Souls.
Ale konsolowe płaczki do końca będą się upierać nie umiejąc pogodzić się z nieuniknionym.
Płaczką tylko fanboje albo ludzie tacy jak ty, którzy lubią podgrzewać atmosferę i toczą jeszcze jakieś prehistoryczne boje o supremację platform.
Graj na tym co lubisz i nie truj chłopie o jakichś płaczkach.
Zanim Sony zacznie portować nowe gry, które wyszły po premierze PS5 na horyzoncie bedzie już PS6.
Tak, oczywiście. Oszukuj się dalej :)
CHM
"Tak jak pisałem, na PC na pewno wyjdą:
Uncharted 4, LL, God of War, Ghost of Tsushima, Bloodborne, a także: Gran Turismo 7, Ratchet & Clank, Demon Souls. "
Metal Gear Solid 3-4, Uncharted 1-3, God of war 1-3, The Last of Us 1 też już dawno miały być, a do dziś nie ma na Pc. 100% pewności nie masz. To są tylko plotki z Ghost of Tsushima, God of War, Demon Souls remake.
Tak, oczywiście. Oszukuj się dalej :)
Jedyną osobą, która tutaj siebie oszukuje jesteś ty. Wydanie przez Sony świeżych gier na PC mija się z celem, bo zmniejszy to sprzedaż konsol, co w okresie początku generacji byłoby idiotycznym pomysłem. Poza tym oni mają jeszcze tyle gier z PS4 do wydania na PC, że spokojnie mogą je wydawać przez najbliższe 5 lat i w ogóle nie brać pod uwagę nowych gier.
Wiem, że działają na emulatorach Ps2 i Ps3.
Tyle, że emulatory Psx1 i Ps2 są świetne, a emulator Ps3 nadal taki sobie.
Chodziło mi o oficjalne wydania i większy zasięg.
Mocno się przeliczysz. Do tego czasu to co najwyżej zapowiedzą jeszcze GoW, GoT i może pierwszą część TLoU. O nowych grach wydawanych na PS5 możesz zapomnieć.
"To są tylko plotki z Demon Souls remake."
Takie plotki że na oficjalnym trailerze było "PC"... xD Oszukujcie się dalej, albo od razu rozwalcie kąsole ;p
Przecież potwierdzono wyciek tych gier na GF Now , a o Ratchecie jest nawet gdzieś artykul. Chyba na PPE
Ten wyciek z GeForce Now niczego nie oznacza. Już ktoś to tutaj wyjaśnił, że obecność gry w ich bazie danych nie jest żadnym potwierdzeniem wyjścia na PC, ale było to już jakiś czas temu i szkoda mi czasu na szukanie tego posta.
No i gdzie ta premiera DS na PC? Przecież miał to być tylko "console exclusive", a na ten moment (prawie rok od premiery) nie pojawiła się ani jedna informacja, która to potwierdza. Mało tego, zamiast szykować port DS zajmują się teraz Bloodborne, które czeka na wydanie i najprawdopodobniej sobie jeszcze trochę poczeka, bo Sony nie chce być konkurencją dla Elden Ring, które zaliczyło obsuwę.
Poza tym nie napisałem, że gry z PS5 nigdy nie wyjdą na PC. Wyjdą, ale dopiero jak już Sony wyda wszystko co chce z PS4, czyli dopiero pod koniec generacji.
PPE wyznacznikiem jakości. W którym alternatywnym świecie?
Pewnie na PS5 będzie trzeba kupić łatkę żeby odblokować FPS, albo kupić wszystko od nowa. Brawo $ony, na PS najmniej opłaca się grać w ich exy.
Ja nie moge sie doczekac wersji na PC.
60 fps i jakis trainer wylaczajacy zuzycie staminy i wreszcie bedzie sie dalo normalnie grac bez frustracji.
Dalej bedzie sie na kilka uderzeń, ale leszcz nie bedzie zmeczony po zadaniu dwoch ciosów jak emeryt po przejsciu ciezko covida.
Bedzie można wreszice samemu zbalansowac swoboe rozgrywkę, wylaczyc frustrację z wlaczyc dobrą zabawę.
Cieszy mnie, to bo na PiCi jest taka posucha w dobrych grach, że od dawna nie odpaliłem kompa żeby pograć. Chętnie ograłbym niektóre tytuły od Soniacza czy Nintendo, bo po prostu robią bardzo dobre gry.
Na PC w tym roku nie było ani jednej ciekawej produkcji dla mnie. Jedynie DLC do Anno. A tak to same popierdółki, które kiedyś byłby na płycie dodawanej do CDA w folderze freeware.
Trzeba być jakimś desperatem aby w dzisiejszych czasach kombinować z emulatorami. W Polsce nie ma już 20 procentowego bezrobocia a minimalna nie wynosi 900 zł.
Hisoka
Fajni desperaci że wolą grać w 4k zamiast w 720p w 2021 xD Kocham tą mentalność - emulatory są tylko dla piratów bez kasy na gry i konsole. Lepszy framerate, poprawki wizualne, wygoda? A coto?
Jeśli to prawda to BluePoint mocno ryzykuje. Po pierwsze, jest to ich pierwsza samodzielna gra. Po drugie, to kontynuacja gry legendy i jednej z najlepszych kampanii single w historii( przynajmniej według wielu i osobistego mojego zdania). Ciężko będzie pobić to co zrobili Japończycy w 2015. Ten klimat, te lokacje. BB to jest zamknięta historia. Jednorazowy wybryk, magnum opus umysłu Miyazakiego, From i JapanStudio. Niech zrobią coś podobnego. Nie musi to być koniecznie nazwane BB. Marka i tak nie ma jakiegoś dużego rozgłosu.
Bloodborne 2 bez Fromsoftwere to tylko nazwa dla kasy.
Niekoniecznie. Dużą cześć pracy wykonało JapanStudio. To byli ludzie od czarnej roboty. O takich się nie pisze w gazetach i nie mówi w wiadomościach. Zawsze byli w cieniu, czy to TeamIco czy From. Miyazaki sam wszystkiego nie wymyślił, tak jak Todd Howard nie zrobił samodzielnie Fallouta czy nawet Ken Levine, który nie był jedynym wizjonerem całokształtu pierwszego Bioshocka. Z kolei BluePoint to zdolne studio, które umie tchnąć nowe życie w starą grę. Pytanie, jak sobie poradzą z zupełnie samodzielną i własną grą? Nie mają już settingu i jakieś wzorca. Choć być może dlatego ruszają BB. Tak samo, jak było z Bioshockiem 2. Jedynka to był całokształt i zamknięta historia. Wykorzystali ten sam setting, poprawili gameplay i umiejętnie wlepili nową historię i postacie do wydawałoby się zamkniętego tematu. To samo może zrobić BP. Niektóre gry, filmy i książki robi się dla fanów a nie dla dużych pieniędzy. Ale nie jest to zgodne z nową polityką Sony i inwestowania w drogie blockbustery.
Możesz mieć rację, jednak niekoniecznie. Bluepoint ma na swoim koncie zarówno zbudowanie od zera (pod względem technicznym) Demon's Souls jak i (jeżeli wierzyć plotkom) odświeżenie samego Bloodborne. Co za tym idzie, muszą mieć te gry mocno przepracowane, choćby dlatego, że każdy element DS musieli drobiazgowo odtworzyć na nowym silniku. Warsztat więc pewnie już mają wyrobiony i pozostaje tylko pytanie czy będą w stanie dorównać FS kreatywnością. Z drugiej strony, tworzą kontynuację więc nie muszą wszystkiego wymyślać od nowa.
Todd Howard nie ma nic wspólnego z wymyśleniem Fallouta. Nie miał żadnego udziału przy arcydziełach Fallout 1997 i Fallout 2 1998. On pracował przy tych słabszych sequelach Fallout, którymi zajmowała się Bethesda (3, 4,76). Miał do czynienia z serią The Elder Scrolls oraz tylko tymi późniejszymi częściami Fallout. Zresztą Bethesda tylko dlatego przejęła prawa do serii, bo wydawca Interplay zbankrutował, a Black Isle Studios, które stworzyło Fallout 1 i 2, Planescape Torment, Icewind Dale 1 i 2 zostało zamknięte. Większość pracowników, która została bez pracy utworzyła Obsidian. Black Isle Studios miało już w produkcji Fallout 3 i jestem pewny, że byłby o wiele lepszy od nich niż od tego czegoś bezpłciowego od Bethesda, gdzie trójka była zdecydowanie słabsza od jedynki i zwłaszcza dwójki. Fallout New Vegas od Obsidian okazało się też ciekawsze od trójki. A kolejne części od Bethesda czwórka i 76 były jeszcze słabsze niż trzecia część. Wymieniony Bioshock to mocno wykastrowany System Shock 2 z gameplayu, ścieżek i całego rozwoju postaci. Za wiele nie musieli wymyślać skoro system rozwoju postaci jest bardzo okrojony, a sam zamysł gry i szkielet to kopia SS2 w lżejszym tonie i casualowej formie, by słabsi gracze też sobie przeszli. Do tego jaki jest antagonista przeciętny w Bioshock, a jaki genialny w System Shock 2 skoro Shodan trafia na każdą listę najlepszych czarnych charakterów z gier.
To, że Bluepoint wyspecjalizowało się w odwieżaniu starszych gier nie oznacza, że nie ma tam ludzi z własnymi pomysłami i umiejętnościami, by wdrażać je w życie. Druga sprawa, Bloodborne jest tak określony i skończony, że niewiadomo czy same From dałoby radę "dowieźć" godny sequel. Ja widziałbym to tak: BP robi fajnego remastera w 60 klatkach, i do tego dodatek od siebie, ot, taki spin-off w uniwersum Bloodborna. Gracze dostaliby to czego pragną po nocach, a Bluepoint przechodzi chrzest bojowy i sprawdzian. Potem.. może nadejdzie czas na Bloodborne 2.
Jak coś ma powstawać to raczej na PS5. Demon's Souls nie wyszło na PC i Bloodborne też pewnie nie wyjdzie. I tyle. Zresztą co może wiedzieć facet od Xboxa o planach Sony. Oczywiście bardzo chciałbym pograć w 60 klatkach albo po prostu stałych na klawie i myszce.
Mam tylko nadzieje, że zapisy z wersji na PS4 będą kompatybilne z PS5 bo byłem w trakcie nabijania platyny i nie specjalnie mam ochotę wracać do starego portu jeżeli planują nowy.