Ray tracing w smartfonach Samsunga już oficjalnie
Na PC i konsolach też.
RT to tylko i wyłącznie wymysł Nvidii aby mieć usprawiedliwienie do wysokich wymagań sprzętowych bo grafika stoi od dłuższego czasu w miejscu więc trzeba było coś wymyślić, a głupi twórcy gier za odpowiednią łapówkę zgodzili się na to aby coś co kiedyś było zwykłą zmianą detali i bardziej dopracowanych cieni oraz oświetlenia nazwać teraz Ray Tracingiem.
RT ma ponad 20 lat ciolku.To nie wymysl Nvidia. Normalnie noz sie otwiera jak sie takie bzdury czyta. Dla tworzenia gier to bedzie rewolucja. Koniec z kombinowaniem i tworzeniem protezami swiatla i cieni. Dajesz tylko zrodla swiatla i moc, a reszte juz robi karta. W czasie rzeczywistym. Ja pamietam jak jeszcze 10 lat temu renderowalem filmik. To render lecial mi 2 tygodnie i sie modlilem, zeby mi pradu nie wylaczyli bo nie mialem UPSa. Gdyby mi ktos wtedy powiedzial, ze beda karty co beda potrafily w czasie rzeczywistym to robic to bym myslal, ze pisze ksiazke sf. Najwiecej o RT maja do powiedzenia ludzie co nie maja kart z RT i tylko na yt ogladaja. Gdzie kompresja zabija wszelka jakosc. No, a prawda jest taka, ze jak juz sie wlaczy RT to juz sie go nie wylacza. Zwlaszcza z DLSS to jest petarda.
https://www.benchmark.pl/aktualnosci/co-to-jest-technologia-ray-tracing.html
Akceleracja 3D plus Ray Tracing to potega jesli chodzi o granie. Widzieliscie to w ogole na oczy? Gdybym gral na telefonie to oczywiste jest, ze chcialbym to miec. Jak zapakuja te wszystkie technologie pod ekran amoled to sami pojedziecie zbierac truskawki zeby to kupic, zadne lapowki ani chwyty nie beda potrzebne :p
Na oczy nie widziałeś gry z RT skoro takie głupoty wypisujesz.
RT ma ponad 20 lat ciolku.
Pokaż materiały, filmy, że ktoś tak na to mówił te 20 lat temu.
Nvidia teraz wyciągnęła to z kapelusza, wymyśliła nową nazwę i opłaciła twórców gier którzy przedtem tego nie robili bo był to zbędny bajer który nikomu nie był potrzebny, a teraz jest to kolejny pretekst aby sztucznie zawyżać wymagania gier po niewypale jakim był PhysX albo HairWorks.
Zwlaszcza z DLSS to jest petarda.
No petarda gorsze detale i ostrość w grach z nową zmyśloną nazwą która przedtem nazywała się "zmniejszenie detali w opcjach gry"
Jak to było najpierw RT w Battlefield 5 miał być tylko na serii 2xxx i po protestach graczy Nvidia/EA dodała RT też na starszej generacji, korporacje robią was jak chcą i to bez mydła.
Jak twórcy danej gry nie zrobią tych świecidełek to wam Nvidia nie doda tego do gier tak samo czemu kupując monitor z HDR nie możemy tego odpalić w każdej grze nawet w takiej sprzed 20 lat tylko HDR jest w niektórych grach? Bo to płatny ReShade którego tak jak RT trzeba wykonać no i odpowiednio nazwać.
Oczywiscie ze chodzi o implementacje i zasoby i ze wiekszosc konsumentow nie chce do tego doplacac. Juz 20 lat temu doplacalo sie do kart nVidii zeby odpalic lepsze cieniowanie. RT to nie jest tylko i wylacznie wymysl nVidii, tym razem amd/ati nie chce byc gorsze. Masz to juz nawet w konsolach a niedlugo bedzie w telefonach. Co z tego ze odpalili RT na starszej generacji kartach skoro prawie sie udlawily. Nie wszystko da sie przerzucic na cpu jak np fizyke. Jakie lapowki? Zlecam ci robote, wyciagam kase a ty to implementujesz albo nie, normalna umowa z korzyscia dla obu stron. Chyba ze pracujesz za darmo i wszedzie weszysz spiski. DLSS to technologia wspomagajaca wlasnie z powodu ograniczonych zasobow, co moze sie zmienic w przyszlosci.
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Aledzenie_promieni
https://en.wikipedia.org/wiki/Ray_tracing_(graphics)
Wiki. Slyszales o czyms takim ? Rece normalnie opadaja. Czlowieku nie kompromituj sie wiecej.
A od HDR sie nie wypowiadaj bo masz 0 pojecia w temacie. Wpisz sobie w google to mozesz zrozumiesz dlaczego HDR nie mogl byc zaimplementowany wczesniej. Podpowiem tylko, ze po prostu monitory nie mialy takiej jasnosci jak teraz. Oczywiscie byly juz nawet takie CRT stosowane przez wytwornie filmowe przy montazu filmow. No, ale koszt to byl kosmos i prywatnych ludzi nie bylo na takie cos stac. Zreszta i tak nic by to nie dalo bo nie bylo materialow HDR.
DLSS w wersji 2.xx nie zobaczysz roznic golym okiem. No chyba, ze statyczne obrazki bedziesz ogladal pod lupa. Wiec nie opowiadaj bzdur, ktore byly aktualne przy wersji 1.xx . DLSS caly czas sie rozwija i jest coraz lepszy.
ps. "The idea of ray tracing comes from as early as the 16th century when it was described by Albrecht Dürer, who is credited for its invention.[7] In Four Books on Measurement, he described an apparatus called a Dürer's door using a thread attached to the end of a stylus that an assistant moves along the contours of the object to draw. " - 16 wiek . Kurde Nvidia to jednak stara firma.
Eot jak dla mnie bo z dzbanem nie bede polemizowal na oczywiste sprawy dla innych ludzi.
Raytracing był softwarowo (i to w realtime) implementowany w demach i w intrach juz pod koniec lat 90 (na pc oczywiscie, choc moze tez gdzies na amidze).
Wow, zachwycająca jest Twoja ignorancja jeśli chodzi o technologie :) pisz więcej :)
prosze bardzo, RayTracking (wygenerowany - jako animacja) w demie na Amige z 1991 roku:
https://youtu.be/iGpU3DicbLQ?t=467
jak o czyms pojecia nie masz to sie nie udzielaj, zlota zasada.
RayTracking wymaga kosmicznych obliczen, uzywany jest od kilkudziesieciu lat w filmach.
ta animacja w demku generowala sie na mocniejszym sprzecie kilka dni.
Ośmieszaj się dalej, wiesz, że te wpisy na wikipedii zostały profesjonalnie potworzone po tym Nvidia zapowiedziała Ray Tracing?
A od HDR sie nie wypowiadaj bo masz 0 pojecia w temacie.
Za to ty masz bo korporacje ci to wytłumaczyły.
Kupujesz monitor z HDR i musisz czekać aż twórcy gier dodadzą swój profesjonalny ReShade i wtedy masz ten swój HDR.
Eot jak dla mnie bo z dzbanem nie bede polemizowal na oczywiste sprawy dla innych ludzi.
W fałszywą pandemię i szczepionki oraz lądowanie na księżycu i marsie przez Nasa też wierzysz, WTC 11 września również bo tak mówi główny nurt. Wiesz jak się mówi na tych ludzi jak ty? Lemingi idź biegnij po nowego iPhone bo to super nowa technologia.
Ja to wszystko znam widziałem mnóstwo tych filmików ale to nie jest żaden RT tylko coś co się inaczej nazywało i chciało się zrobić twórcom animacji, idąc takim tokiem rozumowania to RT masz nawet w niektórych grach sprzed 20-15 lat jak Doom 3, Deus Ex 1, a tak naprawdę jest to coś co chciało się zrobić w tamtym czasie twórcom gier czyli lepsze oświetlenie, cienie, detale.
Nvidia robi was jak chce, gdzie jest ten ich rewolucyjny PhysX (fizyka która tak jak RT została zrobiona bardziej starannie przez twórców danej gry tylko za pieniądze Nvidii nazwa pod ich szyldem) albo HairWorks (to są jaja tak samo jak ten zmyślony RT i PhysX, twórcy gry poświęcili więcej czasu na detale włosków dostali kasę od Nvidii aby nazwali to tak jak chce Nvidia) - 20 klatek trzeba lecieć po nowe karty graficzne.
Lolek zdemaskowany
To pewnie potomek Tesli, ma kompa na energie eteru. Chinczycy, USA, Nowa Zelandia, Rosja i cala reszta tylko ukradla im te technologie, zeby samemu opatentowac i na niej zarabiac. A przepraszam... to dopiero za pare lat :]
Teraz reklamy będą jeszcze bardziej znaczy się piękniejsze
A co w tym dziwnego? Do tego modul AI poprosze. To juz powoli powinien byc standard nie tylko na stacjonarkach.
A do modeli Compact czyli 7" stylowa lupa w groszki gratis
Absolutnie bezsensowne. RT to zaawansowana technologia, wymagająca ogromu obliczeń, a każde dodatkowe obliczenia to większe zużycie energii, większa temperatura pracy. W urządzeniu na baterię (szczególnie stałą) energooszczędność to podstawa użyteczności i jeden z kluczowych elementów, po co w takim sprzęcie używać technologię, która nie ma sensu? RT to technologia szczegółu, rzeczy na pierwszy rzut oka niedostrzegalne, których gracz w ferworze akcji nie odczuwa na dużym ekranie bo są naturalne. Dopiero jak się przyjrzymy to widać efekt w pracy, ale kto będzie podziwiał widoki w grze na telefon, na malutkim ekranie? Przecież tego nie będzie w ogóle widać, więc po co za to płacić baterią?
Moze mam power banka pod reka. Widocznie ta polka nie jest dla ciebie i twoje potrzeby zaspokajaja juz modele za tysiac plnow. Pewnie nawet 6310i by ci wystarczyl :p Nie, chodzi o high endowe modele ktore na zachodzie (i nie tylko) kupuje sie bez pierdniecia za tysiac ale euro i to dla swoich dzieci bez specjalnego gadania. To dzieki nim jest postep i przesuwane sa kolejne bariery technologiczne, ktore po czasie trafiaja do budzetowcow. Proste prawda?
Im wiecej bedzie jednostek RT tym wieksza roznice bedzie mozna zobaczyc, nawet na 5" ekranie (a jesli nie, to czas na bryle :p) Ja widze roznice juz teraz mimo braku szerszej implementacji i licze na dalszy rozwoj tej technologii rownolegle razem z innymi jak super amoled 200hz ladowane bezprzewodowo dla przykladu. Mozliwe ze nie zawsze bede mial dostep do sieci WiFi/5G i pelnej przepustowosci do chmury i bede chcial generowac grafike na wlasnym urzadzeniu.
Teraz znow uzytkownicy andkow beda mialy wymowke w czym ich samsung jest lepszy nad iphonem
Do promocji pokazują grafikę, gdzie widać jedynie ten prosty RT.
Więc szału nie będzie, lecz hasło reklamowe jest. :]
Nie rozumiem narzekania, przecież to świetna wiadomość. Każda technologia, żeby się upowszechnić, żeby zostać standardem, musi trafić pod strzechy.
I tak się dzieje - RT wylądował już na konsolach (w tym na budżetowym Xbox Series S), teraz zawita na telefony. Wiadomo, że najpierw flagowce, ale stawiam "dolary przeciwko orzechom", że 2 - 3 lata, to max kiedy wyląduje na smartfonach ze średniej półki. Także powtórzę - świetna wiadomość.
Wcześniej czy póżniej i tak by to wrzucili. Jak RT jest taką rewolucja w tworzeniu i projektowaniu grafiki, to spoko niech w to idą i wyjdzie na dobre. Ludzie narzekają, bo patrzą z perspektywy obecnej, czyli mimo wszystko jeszcze drogiej i wymagającej technologii. Za 2-3 lata „może się to zmienić” i RT będzie na każda kieszeń, nawet w smartfonach. Pamietam czasy, jak internet w telefonie to był przełom i kosmos. Teraz nie dość, że jest i to dostępne dla każdego, to jeszcze chodzi bardzo szybko, nawet przez włączone dane komórkowe. Trzeba poczekać, często to wymaga czasu a ludzie są niecierpliwi. RT to głównie( według słów grafików) nowy sposób robienia oświetlenia i cieni, który znacznie usprawni tworzenie gry. Dopiero na drugim miejscu są ładne widoczki dla oczu.
Osobiście wątpię aby mnie to jakoś przekonało do mobilnego grania na smartfonach bez własnych kontrolerów ale jest też to jakiś znak, że i Nintendo będzie mogło w sowim nowym „Switchu” również to zaimplementować. Ale patrząc na obecną sytuacje, to wątpię aby stało się to w ciągu 2-3 lat. Choć ciężko jest tu coś jednoznacznie stwierdzić, jak sytuacja z elektroniką jest jaka jest.
hmm a ta, niektorzy gracze dostaja orgazmu juz tylko na sam widok pare lepszych pikselek zrobionych przez rt xd. niektore komenty tak mnie smiesza, naiwnosc graczy nie zna granic. psychologiczne sztuczki zadzialaly na graczy mocniej niz kokaina, metamfetamina czy co tam na cpuna xD. gracze sa tak bardzo podatni na psychologiczne sztuczki...
Co to są w ogóle za bzdury?! Ray Tracing w kartach graficznych desktopowych ledwie jest w stanie funkcjonować, a Samsung to niby wprowadzi do telefonu? Buahahaha, współczuję każdemu kto wierzy w tę piosenkę. Powodzenia życzę! ???>?
Jasne ze niecaly tuzin jednostek RT furory nie zrobi, co najwyzej podswietli widgeta (podobnie jak w Steam Decku) :p. Ale juz dziala z prockami ARM, nic tylko czekac na upowszechnienie sie technologii, ale jak tak patrze po komentarzach to nie za 2-3 lata a za 5-10 lat :p