Forza Motorsport (8) i Gran Turismo 7 zdradzają swoje sekrety - motoprzegląd Drauga
Czy któraś gra ma jakiś tryb kariery w stylu od zera do Schumachera? Dawno nie grałem w żadne wyścigi, ale ściganie się na torze i spinanie na każdym zakręcie w stylu f1 mnie nie interesuje.
Świetne wieści na temat FM. Dobór strategii na wyścig i trening+kwalifikacje to jest to, czego w poprzedniczce mi brakowało.
Liczę, że dodadzą również system penalizacji za ścinanie zakrętów/wypychanie innych graczy w multi.
W sumie fajnie by było, jakby dodali system kar w ogóle do gry. W 7-ce był to osobny tryb do testów i np. za wjechanie komuś w ass na pełnej dostawało się DSQ.
No było, szkoda tylko, że ten system nie wyszedł z bety i był w jednym czy dwóch trybach w multi. Oby teraz wszedł do użytku w większości trybów.
System kar to musi być priorytet. Ludzie cieli zakręty gdzie się tylko dało w multi (które swoją drogą mocno do poprawy bo była bida straszna). Widać że wzieli to pod uwagę bo porobili dużo barier których w rzeczywistości na tych torach nie ma, ale czy nie lepiej karać za zdobywanie przewagi poza torem?
Z tym FH5 i listą aut nie ma co sie martwić, jak dobrze se przypominam to lista do FH4 też była chyba na ostania chwile aktualizowana, na pewno nie może byc mniej aut niż w wcześniej wymienionej 4.
Twórcy zapewniają, że w FH5 będzie więcej samochodów niż w FH4 na starcie, więc o liczbę się zanadto nie martwię (obstawiam ok. 500 aut). Liczę przede wszystkim, że nie zabraknie zbyt wielu ważnych modeli - żeby przy popremierowych aktualizacjach cieszyć się nowościami, zamiast czekać na przywrócenie czegoś, czego nie powinno było zabraknąć w grze :)
Trochę dziwi mnie brak w przeglądzie jednej z kluczowych informacji na temat GT7 - zostanie zaimplementowany system dynamicznej pogody wraz z symulacją ilości wody na trasie. Po ustaniu opadów deszczu trasa będzie szybciej wysychała tam gdzie jeżdżą samochody. Taki system był dawno temu w Grand Prix 3, ale potem przez wiele lat nie było za bardzo gier z takim systemem. Ani kolejne GT ani FM tego nie miały. Nie jestem pewny jak tam Project Cars 2.
Odnośnie FM zaskoczyła mnie informacja o aktualizacji fizyki w FM7 na poziomie 60 kalkulacji na sekundę. Wiele lat temu czytałem wywiad z twórcami, w którym informowali o zaimplementowaniu częstotliwości odświeżania fizyki w Forma Motorsport 2 na poziomie 360 odświeżeń na sekundę (pierwsza Forza na X360). Gdzieś po drodze musieli zejść na 60 (oczywiście nie chwaląc się tym) i teraz wracają na 360 przy okazji FM8.
O pogodzie mieliśmy trochę informacji w którymś newsie, dlatego nie wgłębiałem się już w ten temat. Te szczegóły brzmią jednak świetnie, dzięki za ich przytoczenie :)
Oby tylko nie okazało się, że ta realistyczna symulacja warunków atmosferycznych będzie dostępna raptem na pięciu torach na krzyż... ;)
No właśnie chyba ta dynamiczna pogoda i pora dnia ma być na wybranych trasach w gt7, tak gdzieś wyczytałem. Co do realizmu, to nie wiem czy Project Cars 1/2 i Automobilista 2 i gry z serii F1 nie miały tego wysychania toru szybciej tam gdzie jeżdżą samochody.
Jeśli chodzi o wysychający tor to nie liczyłbym że gra będzie "analizować" i "wysuszać" tor tam gdzie jeżdżą auta. Po prostu będzie zaimplementowany system, który jest już w wielu symulatorach, czyli racing line będzie powoli stawał się suchszy. Stworzą pewnie tylko algorytm który weźmie pod uwagę wiele czynników i tyle.
JEŚLI coś takiego jednak zrobią to pewnie będzie to pierwszy taki przypadek, a w przeciwieństwie do GT7 jest na rynku wiele bardziej ambitniejszym symulacji.
Wiadomo, GT7 pewnie nic nowego nie wymyśli, bo nie może skoro jest też na ps4, nie ma co oczekiwać super symulacji pogody. Forza, cóż, pewnie też jej nie dostanie bo to forza a nie Iracing czy inny symulator.
Coś mi się wydaje, że Forza Motorsport może jeszcze ładnie namieszać. Oby porządnie się do niej przyłożyli, a i też wykorzystali możliwości sprzętu na tyle ile będą mogli, skoro wychodzi tylko na Xbox Series X|S i nie będą musieli się martwić o nieszczęsną cross-genowość.
Pewnie bedzie 4K@60 fps i Raytracing.
Turn10 nid ma cisnienia (co widac bylo po FM7 ktora byla 6 z kilkoma usprawnieniami w grafice).
Seria Gran Turismo wciąż próbuje dogonic Forze Motorsport 6 z 2015 roku.
Forza juz wraz z 4 częścią na xb360 odstawila serie GT i dystans tylko sie powiększa. Jak Polyphony nie wezmie sie porzadnie za robotę, to niedlugo Forza ja zdubluje.
Ostatnie udane GT to 6 część z 2013 roku i ona rywalizowala wlasnie z Forza Motorsport 4 wydana na xb360 (obie przegralem kilkaset godzin i Forza 4 wygrywa zdecydowanie).
Wystarczy, ze Turn10 nie położy laski na Forze to itak beda spokojnie prowadzić.
Siodemka to bylo odcinanie kuponow po szostce i jeden tor wiecej (Dubaj), a itak byla super gra (grafika podciagnieta do 4K).
Fm7 to zbugowany mało zroźnicowany twór który nie wiem jakim cudem wyszedł w 2017 a jest gorszą grą wyścigową od Grid z 2008
Jakoz ze PS5 nie mam i pewnie do 2024 miec nie będę (wcześniej nie widze sensu zakupu i chce miec model slim, tej wielkiej kobyly w domu nie chcę, konsola ma sie prezentować, a nie szpecić pokoj i wracac uwage z kilometra) to temat GT7 mnie nie rusza (itak beda dwa lata ta grę patchowac i rozbudowywać).
Za to Forzy... Mniam! XSX jest, TV ,4K 120hz VRR itd też kupiony, gamepass ultimate oplacony do poczatku 2024r. i teraz czas realizowac zyski z ww. inwestycji (gamepass rzadzi, Sony niech naśladuje czym prędzej).
Ta nowa generacja ma szansę zarządzić i biorac pod uwage patologie rynku elektroniki, to przewiduje, ze nastepna generacja pojawi sie za minimum 8 lat, gdyz obecna bedzie sie rozedzac o 2 lata dłużej.
Wyjda na pewno modele pro, wiec 4K i 60 fps będzie napewno, ale na modelach pro.
XSX juz nie wymienie na pro, ale PS5 chcialbym kupic od razu model pro lub tani w jakiejs promocji model slim.
Nie spieszy sie, jak ktos ogrywa gry single player, to nic mu nie ucieknie.
Ogólnie coraz bardziej tendencyjne robią się te przeglądy Pana Drauga
Oczywiście można być zapaleńcem jakiejś serii (w przypadku piszącego teksty jest to ewidentnie Gran Turismo) ale zaczyna to być trochę słabe
Sformułowania typu:
"Nie będę więc musiał dla tej gry komponować w Excelu listy braków takiej jak dla Forzy Horizon 5..." czy też
"Owacje na stojąco! Niech Forza siada i robi notatki" odnośnie GT Cafe
Są po prostu słabe i niepotrzebnie mogą wywoływać g**noburze, no chyba że mają to na celu tak aby zyskać jak najwięcej komentarzy
Odnośnie aut to GT ma być ich około 400 z poprzedniej serii oraz pewnie dojda nowe modele ale już w w poprzedniej FH było ich prawie 700 i nie wierzę żeby tym razem było mnie więc nie rozumiem piania i zachwytów nad GT w tej kwestii, bądźmy rzetelni
GT Cafe jest fajną sprawa, lubię takie smaczki jak historie różnych modeli ale nie oszukujmy się, jest to smaczek dla geekow, odsetek ludzi grających w wyścigi samochodowe spędzi tam trochę czasu
Denerwuje mnie ciągle porównanie GT do Forsy Horizon
Horizon to arcadowka i bez sensu jest ich porównywanie
Dlaczego nie odniosłeś się do info odnośnie FM8 i rozwinięciu modelu i fizyki jazdy oraz wpływu opon na różnie warunki pogodowe? To może być coś ciekawego dla osób szukających urwania cząstek sekundy w takich grach jak GT czy FM8 a nie czy będzie 300, 500 czy 800 aut
W symulatorach wolę mieć ich 200 w stanie idealnym z jak najlepszą fizyka jazdy a nie zastanawiać się kiedy Mustang czy inna Camaro wygrało pierwszy wyścig na Daytonie czy innym nic nieznaczącym w Europie wyścigu w US
Motoprzeglad miał być zbiorem fajnych newsów a robi się reklamą Gran Turismo
Tak jak uwielbiałem tą serię tak teraz ona ma naprawdę do nadrabiać względem Forzy
Horizon jest dla relaksu, GT i FM do szukania granic na torach, urywania setnych sekundy. Jak będę chciał sobie poczytać historię samochodu na Wikipedii, niech się skupia na jak najlepsze fizyce jazdy, to w tych seriach jest ważne
Motoprzeglad miał być zbiorem fajnych newsów a robi się reklamą Gran Turismo
Interesująca teoria. Odpowiem, przytaczając inny fragment tekstu ;)
"Podczas gdy Playground Games wysuwa bardzo mocne argumenty za tym, bym od razu zaopatrzył się w Forzę Horizon 5 w najdroższej edycji Premium (i nie czekał potem na przeceny dodatków, bo i tak raczej nie dostanę ich za mniejsze pieniądze niż w pakiecie z podstawką), Polyphony Digital zachęca mnie do oszczędzania. Mam dopłacić, by dostać kupę wirtualnego szmalu (o bajeranckich autach czekających w garażu od samego startu nie wspominając) i zepsuć sobie przyjemność z pokonywania tej właściwej Gran Turismo drogi od Daihatsu do Ferrari? Dziękuję bardzo, zostanę przy standardowym wydaniu gry"
Ogólnie coraz bardziej tendencyjne robią się te przeglądy Pana Drauga
Oczywiście można być zapaleńcem jakiejś serii (w przypadku piszącego teksty jest to ewidentnie Gran Turismo)
Jeśli jakaś tendencja uwidacznia się w przeglądach, to co najwyżej do wyzłośliwiania się - ale pod adresem każdej gry, która sobie na to zasłuży, bez faworyzowania. Staram się być złośliwy obiektywnie ;D
GT w wielu aspektach odstaje od FM, ale mimo to nie rozumiem tego hejtu. FM też ma kilka słabości, z czystej złośliwości można wymienić chociażby to jak wygląda pitstop. Do tego GT chociaż miejscami archaiczne ma w sobie jednak duszę i pasję do motoryzacji, tymczasem Forza to trochę wydmuszka, korpo produkt robiony według checklisty. Tak więc nie ma co gdybać, wszystko się okaże po premierze GT7 i FM8.
Hajt na GT jest od wydania Sportu, ktory na premiere byl niczym innym jak splunieciem w twarz fanom serii.
Seria zawsze byla singlowa i miala swietna kampanie i dodatki typu wymiana oleju, myjnia, rynek aut uzywanych, cierkawe zawody i cotygodniowe zawody sezonowe (GT 5 i 6) dzieki czemu gracze singlowi mieli setki jak nie tysiące godzin co w tej grze zrobić.
Po prostu nie wyszlo zadne GT od 2013 czyli GT 6.
Sport stal sie grywalny dopiero jak dorobiono mu kampanie, zwiekszono dwukrotnie ilosc aut i tras, czyli dwa lata po premierze.
Za to jest hejt, ze Sony ma serie GT spóźniona obecnie o cala generację.
To GT 7 na PS4 winno juz w 2016 wyjsc, a teraz w 2022 winnismy czekac na nextgennowe GT8
Bla bla bla.
GT Sport z miejsca stał się punktem odniesienia dla konsolowych ścigałek online i jedynym konsolowym tytułem traktowanym na poważnie w świecie esportu. Można nie lubić GT Sport za elementy których nie ma, ale nie sposób nie lubić jej za cechy które posiada.
No cóż, nie było w minionej generacji pełnoprawnego Gran Turismo, tylko wykastrowane z wielu elementów, nastawione na online GT Sport, i pewnie stąd te narzekania, ot, ludzie nie mieli okazji zobaczyć czym GT stoi.
Chociażby ToCA Race Driver oraz Neef For Speed Most Wanted (2005).
Tylko jest jedno małe ale - to leciwe gry :-(
Ale do dnia dzisiejszego pozostają pod wieloma względami dla mnie niedoścignione.
Natomiast, jeśli chodzi o rozwój kariery "od zera do bogatera", trochę jest tych tytułów. Tylko większość to jednak starsze tytuły.
FM8 trudniejsza? Już słyszę ten kwik i widzę sromotną klęskę (przecież dlatego genialne CARS 1 i 2 pozostało niszą... no OK, ono jednocześnie było za łatwe dla fanów iRacing... a z FM8 nie będzie inaczej :P)
A MIlestone planuje w ogóle wydanie MXGP 2021?
Ostatnia wersja to 2020... (a ja zagrywam się w kapitalne 2019 - naprawdę, ta gra dostarcza mnóstwo funu!)