Jagged Alliance 3 z trailerem i gameplayem; premiera „wkrótce”
Od czasów klasycznej drugiej części próbowano niejednokrotnie zbliżyć się do poziomu tej części ale wszyscy polegli sromotnie.
Jedynym którym się udało była ekipa z Apeironu ze swoim 7,62 High Calibre, mimo że była masakrycznie zabugowana i nawet dzisiaj potrafi płatać figle z kolizjami, fizyką czy skryptami.
No i co z tego skoro dla mnie ma najlepszy model walki w czasie rzeczywistym.
Szkoda że End State został zamrożony właściwie na zawsze, zapowiadał się świetnie :/
Tutaj natomiast?
Uwierzę jak zobaczę właściwą rozgrywkę.
Ciekawe czy będzie tam nasz rodak... którego nikt nie zatrudniał bo nie dało się (za bardzo) zatrudniać rosyjskich najemników którzy byli od niego znacznie lepsi.
Będzie ciężko dorównać Jagged Alliance 2. To jest ta sama półka co w swoich seriach Settlers 2, HoM&M III, Commandos 2 czy Disciples 2. Będą siedzieć na tronie bardzo długo.
Na ekranie wyboru najemników widać przez chwilę kolesia o ksywie "Steroid" - w dwójce to z tego co pamiętam to był przydomek naszego rodaka Gontarskiego.
Babcia Gontarska byłaby dumna!
Najbardziej lubiłem go parować z Grizzlym, szkoda, że nie mógł się z Rosjanami dogadać, inaczej mielibyśmy Slavic Squad szturmujący miasta Deidranny. Ale właściwie któryś patch/mod - chyba 1.13 - usuwa wszelkie niesnaski między najemnikami, przez co można dysponować małą armią.
SpecShadow --> nic dodać, nic ująć.
Mnie ten trailer nie zachęcił do niczego, ale z umiarkowanym zainteresowaniem będę śledzić losy tego tytułu.
Martwi mnie to co piszesz o End State. Czekałem na tą gierkę :(
Jedyna nadzieja na ten moment w Urban Strife który jednak jest post-apo co nie każdemu może się podobać bo np. za dużo gier w takich realiach
https://www.youtube.com/watch?v=xEZIsfQcE6s
Może w końcu seria doczeka się czegoś wartościowego. Choć nie oczekuję od nowej gry, że zbliży się do poziomu dwójki. Kibicuję twórcą i mam nadzieję, że trafi do nas niebawem coś ciekawego.
W encyklopedii gier widnieje jako anulowana i doprasza zmiany statusu.
https://www.gry-online.pl/gry/jagged-alliance-3/zf257a
Dlaczego on rzucił 2 granaty jednocześnie?
Szykuje sie kolejny gniot.
To i tak lepiej niż w Hired Guns - Jagged Edge, tam przeciwnicy spamowali granatami i to bardzo celnie.
Przez co pokaz na E3 czy innym zakończył się porażką.
Zapowiada się tak umiarkowanie, oczywiście mechaniki dosyć mocno odgrzewane obecnie, pokroju XCOM przykładowo. Jak dotąd nikomu nie udało się stworzyć czegoś sensownego, ale liczę na to, że twórcy wyciągnęli solidne wnioski z tych nieudanych prób i dadzą nam dobrą, grywalną i wciągającą gierkę.
Będę śledził grę z zainteresowaniem :)
Nie zapowiada się to zbyt obiecująco.
"Dwójka" jest fenomenalna z powodu dużego realizmu (jak na strategię z paskami życia) i fantastycznego klimatu - łatwo było się wczuć i wciągnąć w zarządzanie oddziałami najemników, a bitwy dawały wielką frajdę. W trakcie tury przeciwnika kuliłem się ze strachu przed kulami, bo każde trafienie mogło być bardzo groźne, wszelkie zranienia goiły się bardzo długo, kilka trafień pochłoniętych przez kamizelkę powodowało utratę przytomności. Żeby wyeliminować przeciwnika, nie trzeba było zabijać - po postrzale często się wykrwawiał. I tak dalej, i tak dalej.
Patch 1.13 i jego wersje rozwojowe tylko to pogłębił - dorzucił całą masę nowych broni i przedmiotów, nowy system ekwipunku, usprawnił rozgrywkę, przemodelował mapy, poprawił stare błędy i niedociągnięcia, dostosował silnik do dużych rozdzielczości i dodał nowe mechanizmy.
Gra z trailera wygląda mi raczej na zręcznościową turówkę akcji. Dwa granaty rzucone jednocześnie? Brak paska wytrzymałości i morale? Nawet paść na glebę nie można... W dodatku wygląda to jak lekko zmodyfikowany Wasteland.
Zobaczymy, jak to będzie wyglądało w praniu. Ale wielkich nadziei nie mam. Było już wielu następców JA2, żaden w którego grałem nie nadawał się nawet do czyszczenia butów JA 1.13.
Nie wiem czy to był mod czy patch o ktorym mowisz, ale z rok temu przeszedlem dwojke wlasnie z tym paczem / modem, zajebiscie poprawia i tak bardzo dobra gre, pamietam ze poza masa nowych broni dodali fajne mchaniki, jak mozliwosc wystrzelenia calego magazynku w " 1 strzale"
"Zręcznościowa turówka akcji" XDDD Jak turówka, to nie zręcznościowa - to sobie przeczy.
Cały czas mam na dysku bardzo mocno zmodyfikowane JA2 (gra moim zdaniem jest w TOP3 jeśli chodzi o możliwości, skomplikowanie i frajdę).
Lata mijają i niestety nic się nawet nie zbliża.
JEŚLI będzie się trójkę dało tak fajnie modować jak dwójkę to może być nowy król; jeśli nie to będzie taka gra w stylu Wasteland 3 - co najwyżej 'dobra' zabawa na raz
Żenua. Wygląda jak kolejny low-budget port z konsoli, casualowy, arcadeowy i kreskówkowy dla dzieciarni. Jeszcze te 2 granaty xD
Skoro do tej pory żadna gra nie dorównała J2 to przydał by się remaster lub remake.
Mnie jedynie interesuje czy będzie się dało tak jak w dwójce stworzyć własnego najemnika od podstaw. Bardzo mi sie podobał ten aspekt razem z odpowiadaniem na pytania można było nawet totalnego świra zrobić :)
Dobrze jest widzieć znowu Ivana, postrzeleńca Fidela, Hitmana, Wolfa i innych, chociaż Vicki nie wygląda jak Vicki z 2 - myślałem, że to zupełnie nowa postać. Ale o sukcesie gry zadecyduje gameplay, a nie kult postaci, więc lepiej zaczekać aż wyjdzie gameplay i potem sama gra. W sumie może się to udać, jak stoi za tym THQ.
Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Staram się niepotrzebnie nie ekscytować, ani nie uprzedzać do gier, zanim w ogóle wyszły.
Ciekawe czy wyjdzie tak jak zawsze czy też może całkiem przyzwoita gra. Chociaż mam wrażenie, że nic nie jest w stanie sprostać oczekiwaniom stawianym tej marce.
Nie pokazali kładzenia sie na ziemie i innych postaw strzeleckich, nic wyraźnie nie sugeruje też skradania i mechaniki widoczności a to najważniejsze rzeczy w dwójce
Na silniku "nowego" xcoma... Czyli to samo co mutant, phonix point czy phantom. Słabo to widzę.
No niestety, ale jeśli silnik będzie bez zmian to słabo. Mutant mi się podobał, ale to jednak zupełnie inna gra niż JA2.
I polski najemnik wraca :-D Steroid.
Jeśli to będzie takie jak nowy XCOM czyli dwie fazy akcji a nie punkty ruchu, to chyba zrezygnuję.
Turówki taktyczne nie mają w ostatnich latach szczęścia. Nikt ich nie próbuje rozwijać, co najwyżej upraszczać, spłaszczać...
Zadałeś sobie trud i obejrzałeś w ogóle trailer?
Na trailerze nie widzę żadnych elementów progresywnych, rozwijających gatunek turówek taktycznych, które ostatnimi laty zostały spłycone do "dwóch faz akcji". Widzę gościa rzucającego dwoma granatami (!), widzę mechanikę podobną do nowych XCOM. Nie widzę kucania, czołgania, co jest mocno niepokojące. Widzę, poza dość ładną grafiką, która w turówkach taktycznych jest drugorzędna, coś w rodzaju darmowego RAM Pressure. Jeśli to będzie tego rodzaju, to też powinno być darmowe ;)
Może powinieneś w takim razie obejrzeć ten trailer jeszcze raz, tym razem uważnie, albo jak Ci się nie chce, to chociaż spojrzeć na screenshota zamieszczonego przez SpecShadowa? Dobra, nie kłopocz się. Specjalnie dla Ciebie zaznaczyłem parę rzeczy.
Napisałeś wyraźnie o tym, że gra będzie spłycona między innymi dlatego, że mechanika będzie operować dwoma punktami akcji (ruch+atak). Tymczasem to co widać na trailerze z dużym prawdopodobieństwem sugeruje, żę AP to będzie stara szkoła.
Nie twierdzę, że to będzie fantastyczna gra. Mi też wiele rzeczy w tym trailerze się nie podoba. Nie bądźmy jednak ignorantami.
Jeżeli chodzi zaś o Fidela, to tak, te dwa granaty są głupie. Prawda jest jednak taka, że to pasuje do postaci, bo gość to typ szalonego latynoskiego Unabombera. W JA2 też były specjalnie umiejętności, ale nie były podane w tak infantylny sposób. Z drugiej strony JA2 była grą raczej mało poważną, mającą mało wspólnego z realizmem, więc można zrozumieć to podejście a la tanie kino klasy B.
W moich postach dominował tryb warunkowy. Było "jeśli" - jeśli tego nie zauważyłeś, to sprawdź wyżej.
Podobnie jak i i inni forumowicze nie wiem jaka będzie ta gra, ale JEŚLI będzie oparta na filozofii obowiązującej w nowej serii XCOM, to raczej nie będę zainteresowany.
Napisałeś wyraźnie
Tak, napisałem wyraźnie "jeśli". Co Ty sobie na tej podstawie dopowiedziałeś, to już inna sprawa ;) Ale dziękuję za wysiłek zwrócenia mi uwagi na trailer, którego nie oglądałem wnikliwie, bo tak już mam z trailerami. Jakieś pierwsze wnioski wyciągnę oglądając samą grę, wtedy też podejmę decyzję czy się za nią zabrać.
Aha, czyli wolisz się opierać na domniemaniach i domysłach zamiast na faktach, które masz na wyciągnięcie ręki i które możesz w każdej chwili zweryfikować. No spoko, nie ma sprawy :-)
Ja też czekam i też powiem w odpowiednim momencie "sprawdzam!", chociaż już teraz domyślam się jaki będzie tego efekt...
Na fragmencie gameplay wyraźnie widać, że to nie będą dwie fazy akcji: Fidel chwilę przed rzutem dwoma granatami podbiega do osłony i wyraźnie widać, że wykorzystuje 4 z 13 AP.
No cóż, wygląda nie najgorzej a jak wyjdzie to się przekonamy.
Co mnie martwi:
1) nadmiar niedających się wyłączyć animacji wydłużających rozgrywkę
2) spłycenie mechaniki
3) marna AI
Jednak krótkie ujęcie z walki widoczne na scrennach powyżej daje spore nadzieje co do punktu drugiego, że jednak będzie porządnie oddana taktyczna głębia.
Biorąc pod uwagę wszelkie porażki w reaktywacji serii oraz, że oryginalna mechanika została zastąpiona dużo prostszym systemem (jak przypuszczam) typowym dla większości turówek... czarno to widzę.
W dodatku ten trailer wygląda strasznie groteskowo...
Ja nie mogę - czy ci "tfurcy" nie mogą po prostu zrobić gry w starym stylu? Przecież ta mechanika z JA2 była genialna. Do tego teraz pixel art jest tak bardzo na topie, że to byłby strzał w dziesiątkę, pewna kasa i każdy by się zachwycał!
To co tu pokazali wygląda po prostu jak kupa robiona przez trzy osoby na silniku Unity.