Gas Station Simulator to kolejny polski hit na Steamie
Odpaliłem na chwilę darmowy prolog i pozytywnie zaskoczyła mnie optymalizacja.
Nie ma jakiegoś cuda ale nie jest też tragicznie a tego się niestety mocno obawiałem (GTX 960m 4GB +-40 fps/wysokich).
Sama gra i mechaniki dość ciekawe. W sam raz lekki temat do odprzężenia się. Sukces nie dziwi :)
Gra sie zwraca w 90 minut.
Piec lat developingu Cyberpunka zwraca sie jeszcze przed premierą (preordery).
Tyle na temat pieprzenia glupot o wysokich kosztach produkcji gier i rzekomej walki o rentowność.
Ten gosc od Stardew Walley zostal milionerem juz w tygodniu debiutu swojej gry.
Sorry, ale wiecej pociskania glupot o kosztach develipnguz ryzyku i innych pierdół nie przyjmuję.
Moze warto sie skupic na ograniczeniu kosztów faktycznie, a nie stękać i przerzucac je na graczy.
Te wszystkie wzrosty cen gier i sprzetu maja na calu tylko jedno: jeszcze bardziej zwiększyć rentownosc i pobic po raz kolejny rekordy zysków.
Ta branża juz schodzi na psy i przyklad tego co sie dzieje w Activision czy CDP to jest dowod na to, że za rekordowymi przychodami nie idzie ani rozwoj developera, lepsze gry czy warunki pracy tych, ktorzy de facto te gry tworzą.
Zarzad i dyrektorow mozna wymienicz tych co fizycznie tworza gre na szeregowych stanoskach juz nie, gdyz bez nich gry nie bedzie. Bez dupka Prezesa czy megalonama Dyrektora gra bedzie i to nawet lepsza, bo nie bedzie idiota i gnoj jeden z drugim przeszkadzał.
W komunie byla produkcja, a nie bylo zarządzania. W dzisiejszych czasach jest odwrotnie. Kilkuktorny przerost zarzadzania kosztem produkcji.
Wysokie koszty a niska produkcja. To jest prawdziwy problem.
Przy tej grze jak widac nie bylo stu dyrektorowz kierownikow i kilku prezesow plus rada nadzorcza.
Nikt nikogo nie gwałcił, mobbingował cyz zwalniał, bo nie chcial bić pokłonów przez megalomanami, ktorzy z punktu widzenia tworzenia sa tylko pasozytami.
Nie bądź dzieckiem. Na jeden tytuł który się zwraca w godzinę, przypada 99 tytułów, które się nie zwracają nigdy. Wyciąganie wniosków na podstawie akurat 3 gier, które odniosły sukces to myślenie przedszkolaka. Do tego zarówno tutaj, jak i przy Cyberpunku, to "pasożyty" zrobiły robotę. 150k na wish liście, to wynik ogromnej pracy i gwarancja sukcesu. Są gry 10x lepsze, ale nikt o nich nie usłyszał i leżą w odmętach Steama razem z setkami innych, nieodkrytych perełek.
"Są gry 10x lepsze, ale nikt o nich nie usłyszał i leżą w odmętach Steama razem z setkami innych, nieodkrytych perełek."
to poleć kilka z tych 10x lepszych gier
Nie poleci bo takich nie ma. Istnieje za to sporo gier, które straciły graczy i umarły (powodów tutaj może być wiele) albo nie spełniły napompowanych oczekiwań finansowych działu sprzedaży, ale gier świetnych i wyjątkowych które przechodzą bez uwagi i jakiejś swojej grupy odbiorców nie ma, to jest bajka. Wszystkie te "perełki" którymi się nikt nie zainteresował są zwyczajnie niewarte szerszej uwagi.
Firma chce zarabiać pieniądze - kto by pomyślał!
A z tym, że za komuny była produkcja, a nie zarządzanie to hit miesiąca. Dlatego pewnie to w komunistycznych krajach powstały najlepsze samochody, samoloty, windy, komputery itd. itp.
Na steam tylko 10 z 100 gier wychodzi na plus.
Z drugiej strony masz np. takie Agony z naszego podwórka, które kosztowało prawie 3mln, a nie zwróciło się nigdy, świetne Phantom Doctrine za 7,3mln też potrzebowało ponad roku do tego, aby się zwrócił i raczej dużo ponad nie zarobił, bo w tej branży też masz głównie boom na premierę o ile nie dorzucisz trybu online/mikropłatności.
Gdyby tylko istniały jakieś strony w internecie, gdzie regularnie robiliby takie zestawienia pominiętych i mało popularnych gier. Albo gdyby na tych stronach były np. "przeglądy" niszowych gier. No, ale można pomarzyć.
Nie ma lepszych gier i kropka! Tylko te znane i popularne od EA i Activision sa dobre. Albo te z dużym budżetem marketingowym.
Oj ominęła mnie taka perełka. Lubię sobie sprawdzać takie symulatorki. Już wiem co będzie wieczorem grane.
Ale ostatnio w krótkim czasie się zaroiło na steamie od polskich gier: ten tutaj Gas station, Gamedec, Timberborn (citybuilder z bobrami) dawno tylu sukcesów nie było
Chernobylite - wiem że od długiego czasu była dostępna w Early Access, ale z racji oficjalnej premiery w lipcu zainteresowanie też skoczyło mocno do góry
Racja jeszcze Chernobylite i Medieval Dynasty wychodzą z early accessu
Obecnie jak gra jest symulatorem to ma 80-90% szans być produkowana w Polsce
Za chwilę wychodzi Medieval Dynasty. Gra mnie mocno zaciekawiła ale nie chciałem sobie psuć odbioru betą czy tam alfą.
Stacja z lat 60, a kasa ze skanerem kodów? Czy mi na wzrok padło przy zwiastunie?
Zawsze jak widzę artykuły o dużej oglądalności na twitch-u, w dniu premiery jakiejkolwiek gry. Uśmiecham się pod nosem. Czy to takie dziwne że ludzie oglądają stream/let's play w dniu premiery? W końcu jest jedna z najszybszych form sprawdzenia/ wyrobienia opinii o grze która nas interesuje. Często szybciej niż recenzje na portalach (już pomijam w ogóle czasopisma papierowe).
Aczkolwiek zawsze cieszy fakt z pozytywnego odbioru gry, i sukcesie studia. :)