Recenzje Deathloop - zabójczej i (prawie) perfekcyjnej układanki
Arkane jak zawsze dostarczyło pełny i dopracowany produkt.
Jeżeli Deathloop się (nie)sprzeda tak słabo jak Prey to będzie mi bardzo smutno... Chociaż z drugiej strony marketing najnowszej ich gry był zdecydowanie większy od Preya.
Czy ja wiem czy Dishonored 2 był taki cudowny i dopracowany na premierę? Z tego co pamiętam to gra była dość zimno przyjęta, między innymi z powodu słabej wydajności przy niezbyt widowiskowej grafice. Grę porzucono i nie wydano żadnych dodatków, dopiero potem rzucili ten standalone Death of the Outsider. Mimo wszystko super się w to grało bo "gry 0451" to chyba mój ulubiony typ gier.
Pewnie sprawdzę jak stanieje. Wszystkie dishonored szanuje za jeden z najlepiej wykreowanych światów i podejście do rozrywki. Tutaj trochę nie kupuje tego świata ale trzeba sprawdzic
Jakieś game Gamepressure się wyłamało i dało 7.0 kiedy wszyscy od 8 w górę ;)
https://www.metacritic.com/game/pc/deathloop/critic-reviews
ale chyba się pomylili bo po w wersji na polski widnieje 9.0 :)
Na steam recenzje mieszane, nawet zwroty są.
https://store.steampowered.com/app/1252330/DEATHLOOP/#app_reviews_hash
To co czytałem parę recenzji wynika, że to nie wina samego gra, lecz stan techniczny i słaba optymalizacja na słabsze komputery. Posiada Denuvo i gra od czasu do czasu się zacina, co doprowadzi niektórzy do frustracji.
Ten problem zostanie naprawiony później czy prędzej. Do tego czasu nie warto to kupić i lepiej jest poczekać, aż gra zostanie załatany, a przy okazji mam nadzieję, że trafi do GOG bez śmierdzący i przebrzydły DRM i Denuvo. Skoro Dishonored i Prey już trafili do GOG.com, to ta gra też trafi do tego sklepu później czy prędzej.
Zacinanie? Od razu mi przypomina, że Resident Evil Village miał TEN SAM PRZYPADEK! Zbieg okolicznosć?
Kolejny raz przypominam, że to Denuvo nie jest problemem generującym olbrzymie problemy z wydajnością, tylko jego implementacja w grach jest różna.
Nie zdziwię się, jeśli nowoczesne zabezpieczenie używają DODATKOWE rdzeni/wątków do obliczenie, żeby nie obniżyć wydajności gier. Jeśli ktoś takich jak ja używa starszy CPU, co ma 4 rdzeni/wątki (minimalnie do gier na takich ustawienie graficzne High/Ultra), to należy się spodziewać, że będą takich problemów, bo CPU nie nadąży z wykonanie zbyt wielu zadań jednocześnie, bo gra nie jest przygotowana na starszy CPU.
Widocznie nie testowali Deathloop na starsze komputery. 6/6 rdzeni/wątki CPU to już dzisiejszy standard.
Tak się dzieje, jak gra ma słaba optymalizacja na różnych konfiguracji sprzętów PC.
Jak zabrakło rdzeni/wątki do minimum, to 1 wątek raz na obliczenie dla gry, a raz na DRM i tak w kółko. Stąd te zacinanie.
Jak zauważyłem, są bardzo dużo graczy, co jeszcze nie mają nowoczesny PC z lepszy CPU. Inni już tak i nie mają problemów z grą. Niektórzy siedzą na RTX, ale na starszy CPU. Stąd te mieszane recenzji. Mylę się?