Sony przejmuje brytyjskie studio Firesprite założone przez twórców marki Wipeout
Microsoft:
Obsidian robił dla Microsoftu Stormlands, który miał być dużym i przyszłościowym projektem celując na start Xbox One, który został w 2012 roku anulowany, a studio miało przed sobą niepewną przyszłość, w tym możliwy upadek. Następnie w 2018 roku zostali przejęci… przez ten sam Microsoft.
Sony:
Psygnosis (Studio Liverpool) – 36 lat w branży, 19 lat pod parasolem Sony. Ostatecznie zamknięte w 2012 roku mając w przygotowaniu dwie gry startowe na PS4. Wtedy część zespołu utworzyło Firesprite, które i tak współpracowało głównie dla… Sony. Po blisko 10 latach kupieni przez Sony wracając do rodziny PlayStation.
To jest właśnie różnica między MS a Sony, czego niestety wielu nie rozumie. Pierwszy potrafi podkupić większe, znane studio(bo ich stać), prawdopodobnie zabierając pewnej grupie dostęp do przyszłych gier tego studia. Drugie zaś podkupuje no-name'y i robi z nich nowe, porządne studia robiące nowe, porządne gry, dzięki czemu świat zyskuje nowe, dobre studio i nowe dobre gry. Oczywiście też ekskluzywnie - stale, lub czasowo, ale jednak tworzy się coś nowego. Która metoda jest lepsza i stwarza nowe możliwości? Niech każdy odpowie sobie sam.
Pierwsza bo mam pewność, że gra będzie dostępna na PC w dniu premiery. Pozdrawiam.
Pierwsza bo mam pewność, że gra będzie dostępna na PC w dniu premiery.
Nareszcie ktoś z was wprost przyznał, że obchodzi was tylko i wyłącznie wasza ukochana platforma. Cóż za hipokryzja. Ciekawe jak byś gadał, gdyby wszystkie gry podkupionych przez MS studiów były exami na XBoxa?
Nareszcie ktoś z was wprost przyznał, że obchodzi was tylko i wyłącznie wasza ukochana platforma. Cóż za hipokryzja.
Przyganiał kocioł garnkowi...
Przyganiał kocioł garnkowi...
W przeciwieństwie do was ja nigdy nie nazywałem ekskluzywności gier rakiem jednocześnie ciesząc się z tego, że moja ukochana firma zyska kolejne exy kosztem innych, nielubianych platform. U was tak to właśnie wygląda. Jak Sony wykupi jakieś studio (nawet takie, o którym nigdy wcześniej nie slyszeliście), to jest płacz i nazywanie Sony antykonsumenckim korpo, a jak to samo zrobi MS (w dodatku na dużo większą skalę), to nagle jest radość z tego, że Sony i fani PS dostali po tyłkach xD
Pomijam już nawet fakt, że nie widzicie różnicy pomiędzy wykupieniem małego studia w celu jego rozbudowania, a wykupieniem gigantycznego korpo posiadającego kilkanaście marek i studiów, co jeszcze bardziej uwidacznia waszą hipokryzję.
Nareszcie ktoś z was wprost przyznał, że obchodzi was tylko i wyłącznie wasza ukochana platforma. Cóż za hipokryzja.
A czy ja zabraniam Sony wydawać swoich gier na PC? Nie, więc gdzie tu hipokryzja? Cieszy mnie po prostu, że M$ wydaje swoje AAA zarówno na konsoli jak i PC i choćby z tego względu uważam że ich polityka inwestowania w studia deweloperskie jest znacznie lepsza niż to co robi Sony. Kropka.
No jeśli ty nie wiesz czemu się niektórzy z tego cieszą, po latach tego co robili niebiescy fanatycy którzy to szydzili z innych platform jakie to one nie są gorsze bo nie mają takich exów
Jedni szydzą z dugich, że nie mają exów. Drudzy szydzą z kolei, że ci pierwsi grają w pokaz slajdów na tanich tosterach. Na jedno wychodzi. To co teraz robisz to jest zwyczajne usprawiedliwianie hipokryzji.
A czy ja zabraniam Sony wydawać swoich gier na PC? Nie, więc gdzie tu hipokryzja?
To nie ma nic do rzeczy.
Takie myślenie tylko i wyłącznie o swoim własnym interesie bez względu na wszystko, to jest właśnie hipokryzja. Są tu tacy, którzy uwazają, że jakakolwiek eksluzywność jest zła, ale z tego co widać ty do nich nie należysz.
Ja nigdy w przeciwieństwie do was nie napisałem, że exy są złe. Nigdy też nie broniłem MS mieć swoich exów. Chciałbym jedynie, żeby zamiast podkupywać gigantów z ich grami i studiami inwestowali w mniejsze studia i nowe marki. No ale tego nie robią, dlatego słusznie wypominam tą różnicę między działaniami MS i Sony.
Są tu tacy, którzy uwazają, że jakakolwiek eksluzywność jest zła
Oczywiście, że jest zła. Ale jeśli z dwojga złego mam wybierać między ex na PS vs ex na Xbox i PC to wolę już żeby M$ przejmował te studia, a nie Sony.
Oczywiście, że jest zła. Ale jeśli z dwoja złego mam wybierać między ex na PS vs ex na Xbox PC to wolę już żeby M$ przejmował te studia, a nie Sony.
No właśnie, a jest tak tylko i wyłącznie dlatego, że grasz na PC. Gdyby to Sony wszystkie swoje gry wydawało na PC i PS, a MS tylko na XBoxie, to miałbyś na ten temat inne zdanie. Właśnie na tym polega hipokryzja w tym, co piszesz.
to miałbyś na ten temat inne zdanie. Właśnie na tym polega hipokryzja w tym, co piszesz.
Oczywiście, że tak, tyle że to nie hipokryzja a egoizm co najwyżej. I tak jak napisałem wcześniej, ja wcale nie bronię Sony wydawać swoich gier na PC w dniu premiery. Zaręczam, że wówczas moje nastawienie do nich też ulegnie zmianie.
Zamiast się postarać się o zdobycie jakiś ciekawszych firm to jakiś firm które stworzyły tylko 2 gry postarali by się jakoś zdobyć zaufanie do Konami i żeby stworzyli Silent Hill i też popytać innych ludzi którzy tworzyli Silent Hill ale odeszli z firmy
Tak to teraz wygląda:
1. Naughty Dog (Uncharted, Last of Us)
2. Guerrilla Games (Killzone, Horizon)
3. San Diego Studio (MLB The Show)
4. Team Asobi (Astro Playroom)
5. Media Molecule (Dreams, Little Big Planet)
6. Bend Studio (Days Gone)
7. Polyphony Digital (Gran Turismo)
8. Insomniac (Spiderman, Resistance)
9. London Studio (Blood & Truth)
10. Pixelopus (Concrete Genie)
11. Santa Monica (God of War)
12. Sucker Punch (Ghost of Tsushima, Infamous)
13. Housemarque (Returnal)
14. Nixxes Software (konwersja gier)
15. Firesprite (Persistence, Playroom vr)
Microsoft dla porównania ma 23 studia.
1. 343 Industries (Halo)
2. Worlds Edge (Age of Empire)
3. The Coalition (Gears)
4. Conpulsion Games (We happy few)
5. Double Fine (Psychonauts)
6. Xbox Game Studios
7. The Initative (Perfect Dark)
8. Inxile (Wastelands)
9. Mojang Studio (Minecraft)
10. Ninja Theory (Hellblade Senua Sacrifice)
11. Obsidian (The Outer Worlds)
12. Playground Games (Forza Horizon)
13. Rare (Sea of Thiefs)
14. Turn 10 (Forza Motorstorm)
15. Undead Labs (State of Decay)
16. Bethesda Softworks (Fallout)
17. Id Software (Doom Eternal, Rage)
18. Arkane Studio (Dishonored, Pray)
19. Machine Games (Wolfenstein)
20. Tango Gameswork (The Evil Within)
21. Alpha dog
22. Roundhouse (Rune 2)
23. Zenimax Online(The Eider Scrolls)
Mam nadzieję, że gry ekskluzywne tworzone na każdą z tych konsol będą wspaniałe. Dopracowanie gier pod jedną platformę jest dokładniejsze, łatwiejsze.
Oni stworzyli Playroom na VR to pewnie jakieś gierki na PSVR2 będą robić. Playroom był taki sobie moim zdaniem, ale to target dla Casuali.