Aliens: Fireteam Elite z dobrym startem Steam
A za miesiąc: "Aliens: Fireteam Elite notuje drastyczny spadek graczy" xD nie żebym życzył tej grze źle, ale mam jakieś nieodparte wrażenie, że długo ta gra nie pożyje
A za miesiąc: "Aliens: Fireteam Elite notuje drastyczny spadek graczy" xD nie żebym życzył tej grze źle, ale mam jakieś nieodparte wrażenie, że długo ta gra nie pożyje
A nie dożywotnie?
Płatne dodatki wcale nie musza przedłużyć życia gry.
Gdyby one jeszcze były darmowe i faktycznie wychodziły co kwartał żeby wprowadzić cos nowego.
Dlaczego redakcja nagminnie używa takiego słownictwa? To ma dosłownie zerowe znaczenie. Każda nowa gra, zwłaszcza taka z licencją, się sprzedaje na premierę i ma dobre recenzje - zazwyczaj po 1-3mscach przechodzi korekta, lub nie, i można wtedy ocenić stan. A populanrność i sukces? Poczekajmy chwilę. To normalny stan że po latach pracy ktoś kupuje nowy produkt. To stan bazowy i minimum dla jakiejkolwiek poważnej produkcji.
w szczytowym momencie w Aliens: Fireteam Elite grało 14 665 osób
To jest nieźle, ale niewiele mówi. Zwróciły im się już koszty przy premierze? To byłby sukces :)
Sukces to jest 200k preorderów na miesiac przed premierą dla średniego studia. Sukces to 7+m Valheim dla Indie. Sukces to gra multi w top #20 na platformie, 16 lat po premierze.
Tytuł powinien brzmieć "obiecujący start Aliens: Fireteam", "Udany początek ALiens: Fireteam".
Zwłaszcza że jak userzy wyżej wspomnieli- przy przygodówce na 3h nie ma to takiego znaczenia, ale to gra coopowa online więc może dosłownie umrzeć za 6 tygodni i NIKT tego nie będzie kupował, w przeciwieństwie do przygodówki single player.
Multi rynek jest okrutny - wiele dobrych gier zamknięto z powodu niskiej popularności.
Co druga gra na GOLu to 'wielki sukces', przy co drugim newsie 'Internet oszalał', bo w wątku na reddicie 110 postów.
Oj tam, wiesz wczoraj niejaki nanenab twierdził, że Psychonauts 2 przy 5K ludzi to największa (przed edycją posta) lub też większa (po edycji posta) z premier w tym roku. Więc przy tym Aliens Fireteam Elite jest mega epickim sukcesem.
Dostosowujemy się do Was, czytelników.
Wow zmieniło się! Może powinienem ostatnia rzecz napisać na samym początku - Fireteam to gra zasadniczo multiplayer coop PvE.
AI botów jest podobno słabe i niewystarczające i niby można ale na niskim poziomie trudności i nie ma takiej frajdy i wyższe poziomy są praktycznie niemożliwe, inaczej niż w przypadku horde shootera jak Killing Floor 2, gdzie gra się 100% skaluje do liczby graczy.
Nie jest to MMO czy BR więc -technicznie- nie zamknęli by, ale za wspomnianych 6 tygodni sprzedaż i playerbase mogą wynosić 5% tego co teraz i gra będzie martwa i za parę miesięcy nikt tego już nie kupi do męki z botami :)
Więc głównie chodzi o huraoptymizm i bardzo cienką granicę między 'udany debiut' a 'wirtualnie martwa' która z perspektywy czasu głównie dodaje potencjał do robienia memów ze screenem z wyszukiwarki forum gdzie między 'sukces' a 'koniec?' nie ma żadnego innego wątku ;)
Żeby nie było- kocham ALIENS i mam nadzieję że gra będzie żywa przez lata!!
Choć oczywiście kwestia optyki zostaje :) Dla niektórych 5K to rekord świata i hit roku.
jezeli ktos lubi PVE to sto razy lepsza opcja bedzie outriders. gra juz ledwo zipie po 1k userow na dobe a produkcja PCF jest spokojnie o klase wyzej niz fireteam.
Ta gra do ostatniego sezonu będzie miała gracza, jego wsparcie i bezgraniczną miłość.
Malo jest dobrych coopowek to co sie dziwic ze sie sprzedaje dobrze :) Lepsze niz back for blood a do tego w rozsadnej cenie. Co wiecej, season pass daje tylko dodatki kosmetyczne, wiec nie ma segregowania graczy. Ja polecam :P
Do pewnego czasu zawsze mnie dziwiły te tytuły newsów typu ,,Dobry start na Steam'' , ''Według Steama gra ma...'' , ,,Gra na Steamie odnotowała...'' itd. itp. Nigdy nie widziałem newsa odnośnie Origina, UPlay o jakiś rekordach itp. Nie wspominam o Epicu bo to już szkoda gadać...
:D ;D
Chwalą się ale to różne światy. I nie mówię o wielkości bazy użytkowników.
Inne platrformy, do czasu EGS, to w większości ogórdek wydawców - uPlay, Origin, Battle.NET z ograniczonym katalogiem i inną ambicją.
Ofc Steam ma Valve a EGS... Epic, ale to co innego niż uPlay.
Tam częściej takie liczby wypływają chyba przy ogłoszeniach dla inwestorów, niż o oficjalnych newsach o sukcesie i kondycji gier. To nie te czasy by Blizz co dwa miesiace bębnił ile im milionó przybyło.
Co ważniejsze- Steam to mimo wszystko bardzo otwarta platforma gdzie ludzie nawet z zewnątrz mają dostęp do wielu informacji i narzędzi które analizują.
Niczego takie jak np. SteamDB nigdzie nie uświadczysz : https://steamdb.info/
Świat się zmienia i rynek fragmentuje. Nikt już pasjonuje wynikami CoDów, bo ludziom zbrzydło, wyniki się pogorszyły, a przy Avcti-Blizz co chwila afery i nie chcą się w oczy rzucać. Plus pewnie uznano że to nie wpływa zasadniczo na wzrost popoularności, więc who cares.
świetna gra to nie ma co się dziwić aby tylko nowa zawartość wchodziła często i regularnie !
najpierw jedną klasą "ciężki" z smartgunem lub miotaczem ognia, zaliczona kampania na standardowym teraz idziemy na intensywnym (+1)
rocketfuel --
jezeli ktos lubi PVE to sto razy lepsza opcja bedzie outriders. gra juz ledwo zipie po 1k userow na dobe a produkcja PCF jest spokojnie o klase wyzej niz fireteam.
Testowałem Outriders i pamiętam że niezła, żadna waga produkcyjna Gearsów jeśli chodzi o wyżyny graficzne itp;, ale solidna pozycja w swoim gatunku - kojarzę tylko średni balans momentami grając solo, ale to była beta więc pewnie wyregulowali patchami.
BTW spróbuję wrócić za jakiś czas z aktualizacją. To sytuacja day1:
Po tygodniu:
Peak z ostatniej doby to połowa rekordu okołopremierowego. W tej chwili 6k, mniej niż Project Zomboid, który zadebiutował na Steam 8 lat temu. Myślę, że mogę podtrzymać swoje uwagi dot. odtrąbiania 'sukcesu' dla tego typu produkcji.