Zauważyłem że kiedy zwiększy się ilość FPS, np. z 60 do 75 to poprawia się nieco grafika w grach. Czy w takim razie da się zwiększyć ilość FPS bez poprawy grafiki?
up
Nie jestem ekspertem ale czy o to ci chodzi https://www.intel.pl/content/www/pl/pl/gaming/resources/how-to-fix-your-low-frame-rate.html ? Jak nie to A.l.e.X będzie lepiej wiedział. Jeszcze 15 lat temu pisał dla benchmark.pl
W systemie widzę że nazywa się to częstotliwość odświeżania. Jak dam wyższą to i w grze jest więcej FPS. Nie wiem czy w każdej grze tak jest, ale np. w grze ETS 2 nie tylko mam więcej FPS ale zauważyłem że ładniejsza grafika też jest chociaż w ustawieniach samej gry nic nie zmieniałem. Przez co karta graficzna wchodzi na wyższe obroty. I tak się zastanawiam czy da się zwiększyć to częstotliwość odświeżania bez polepszania grafiki. Co prawda można później zmniejszyć, np. jakoś grafiki w ustawieniach gry tak jak tam piszę ale czy da się zmienić samą częstotliwość odświeżania.
Czy aby na pewno przy zwiększeniu częstotliwości polepsza się grafika? Tak z ciekawości sobie sam sprawdziłem i mam jeden wniosek. Grafika się nie poprawia. Zwiększa się płynność animacji i wyświetlania grafiki, a co za tym idzie tekstury są wtedy bardziej czytelne niż przy szarpaniu spowodowanym niskim FPS.
W moim przypadku ilość wyświetlanych detali obiektów 3D ani jakość wyświetlanych tekstur była taka sama przy 60, 75 i 120 klatkach na sekundę
Chyba, ze tylko konkretne gry coś takiego wspierają, aczkolwiek trudno mi to sobie technicznie wyobrazić.
Właśnie wydaje mi się że to tylko z konkretnymi grami tak jest. W przypadku ETS 2 zauważyłem że jest mocniejsze oświetlenie. Drogi jakoś ładniej wyglądają, a np. w GTA V nie ma żadnych zmian po za tym że jest bardziej płynniejsza.