W Humankind brakuje ropy, „błąd” potrafi zahamować rozwój cywilizacji
Zdaje się, że jak wybiera się wielkość mapy, to pisze tam, ile surowców jest na niej dostępnych i tylko największa, gwarantuje obecność każdego rodzaju surowca. Więc to raczej nie błąd, a słabe rozwiązanie.
No cóż,niech się uczą,że tak wygląda przyszłość. Wiecznie czegoś nie będzie.
Poczekam az zalataja wszystkie niedostatki. Nie ma co sie rzucac na niedorobione produkcje na starcie.
Też miałem tylko 1 złoże ropy na dużej mapie, a żeby zrobić czołg to trzeba mieć 2, generalnie ta gra jest zrobiona tak do 100 tury, potem wychodzą jej wszystkie niedoróbki i gra się tragicznie.
W Humankind powinny być dwie rzeczy obowiązkowo:
1. Dostęp do każdej cywilizacji/rozwiazań pomimo tego, że ktoś już ją wybrał - bo co komu przeszkadzają 3 piramidy? (np. dać mniejsze wpływy jak się powiela rozwiązanie/budowę)
2. Alternatywne ścieżki rozwoju technologicznego w przypadku braku surowców już na początku rozwoju - co dałoby mnóstwo ciekawych rozwiązań - jak np. brak technologii i wynalazków związanych z ropą czy uranem lub innym surowcem - zastąpienie ich inaczej napędzanymi silnikami. - inne paliwa, inne tworzywa lub ich brak (brak zanieczyszczeń lub inne), brak energii jądrowej lub wyłącznie rozwój OZE lub termojądrowej (tryt) itd.
No ale to wymaga multum pracy, a nie zrzynania gotowców od konkurencji.
Niekiedy błędy mogą być inspiracją do rozwoju nietuzinkowego pomysłu na grę w formacie Humankind/Cywilizacji.
Takie drzewko byłoby świetne, jednak mógłby wystąpić problem z odpowiednim zaprogramowaniem AI. Jednak coś takiego działa chociażby w Distant Worlds, gdzie mamy sporo możliwości rozwoju technologii, które zasadniczo mają takie samo zastosowanie.
Kopia Cywilizacji w innym wydaniu. Po 30 latach ktoś się w końcu "odważył" i pozmieniał kilka mechanik.