Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Microsoft Flight Simulator - system metryczny

15.08.2021 11:32
aikikaisensei
1
aikikaisensei
76
Senator

Microsoft Flight Simulator - system metryczny

Cześć,

bawię się od kilku dni w zwiedzanie świata na Microsoft Flight Simulator. Podchodzę do tego w sposób bardzo amatorski: przede wszystkim gram na padzie (XSX), wszystkie asysty włączone (poza pełnym autopilotem) - ot tak, aby sobie polatać.

Zwracam się do Was z zapytaniem jak zmienić jednostki na system metryczny. W opcjach ogólnych przestawiłem jednostki miar na system metryczny jednak cały czas wysokość lotu podawana jest w stopach, a prędkość w węzłach.

Zmiana w/w systemu na metryczny przyniosła efekt tylko podczas wyboru samolotu - tam jego "osiągi" wyświetlane są "po naszemu". Niestety podczas lotu dalej stopy i węzły.

Da radę to zmienić?

post wyedytowany przez aikikaisensei 2021-08-15 11:45:27
15.08.2021 11:48
DM
2
1
odpowiedz
DM
221
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Nie. Lotnictwo opiera się na stopach, węzłach i milach.

15.08.2021 11:50
papież Flo IV
3
odpowiedz
papież Flo IV
93
Prymas Polski

Musi się dać zmienić, bo mi się udało. Na pewno odległość do celu i prędkość mam w tym "normalnej" miarze, ale nie pamiętam jak mam z wysokością. Tylko, że dawno nie grałem także nie powiem, w którym miejscu można to zrobić.

15.08.2021 11:56
DM
4
1
odpowiedz
DM
221
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Zmiana w ustawieniach przestawia chyba tylko wyliczenia wagi na kilogramy. Świat lotnictwa i jego przepisy opierają się systemie imperialnym, żadne ustawienia nie zmienią instrumentów w samolotach przecież - zawsze będą pokazywać stopy i węzły

15.08.2021 12:04
aikikaisensei
5
odpowiedz
1 odpowiedź
aikikaisensei
76
Senator

Odległość do celu również mam w km.

DM zdaję sobie sprawę, że tak to wygląda w samolotach. Jednak to dalej gra i chyba takie przeliczanie w niczym by nie zaszkodziło, a dla człowieka posługującego się systemem metrycznym byłoby znacznie bardziej przejrzyste.

15.08.2021 12:25
DM
5.1
DM
221
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

No właśnie, wielu by się kłóciło, że to nie jest gra, tylko symulator ;)
Poza tym nic nie byłoby przejrzyste, byłby chaos.
Jeśli ktoś jest początkujący w lotnictwie, to system metryczny nic mu nie da, bo przecież nie ma tu żadnego punktu odniesienia do prędkości znanej z samochodów czy coś.
Kontroler ATC wskazuje pułapy w stopach, komputer MCDU wylicza prędkości w węzłach itd itp. - gdyby na to się nagle zaczęły nakładać jakieś sztuczne wskazówki interfejsu w metrach/kmh to byłoby tylko zamieszenia, nikt by nic nie wiedział...

Forum: Microsoft Flight Simulator - system metryczny