Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Frostpunk 2 oficjalnie zapowiedziany; zobacz trailer

12.08.2021 17:23
1
zanonimizowany1353630
20
Konsul

Trochę dziwne, że sequel do takiej gry powstaje, ale jak twórcy mają pomysły nowe, to chętnie sprawdzę.

12.08.2021 17:23
Dzienciou
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Dzienciou
164
Generał

No i to jest dobra wiadomość! Byłem kiedyś na epic games music gdzie grali kawałki ścieżki dźwiękowej z gry i tak mi podeszła nuta, że postanowiłem spróbować grę. Jak włączyłem to wyłączyłem po ukończeniu wszystkich scenariuszy. Także czekam na sequel z wypiekami(albo zmrożeniami) na twarzy.

post wyedytowany przez Dzienciou 2021-08-12 17:23:46
12.08.2021 17:25
2.1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Świetne koncerty, polecam.

12.08.2021 17:30
Dzienciou
2.2
Dzienciou
164
Generał

jak orkiestra zagrała BFG Division z Dooma to ludzie zbierali szczęki z podłogi. Niestety nie ma z tego nigdzie nagrania :( jak będzie grało w waszych miastach to warto się wybrać

12.08.2021 17:35
2.3
zanonimizowany1339461
9
Senator
Wideo

Teraz to ciężko wydać te kilkadziesiąt tysięcy na koncert nie wiedząc jaka tak naprawdę będzie sytuacja w kraju, ile osób może być na widowni itd. No fakt, dooma nie ma nagrania ale są inne, jednak w słabej jakości. Ale jest frostpunk :)
https://www.youtube.com/watch?v=urmMndR85Ao

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-08-12 17:41:05
12.08.2021 17:26
👍
3
-14
odpowiedz
29 odpowiedzi
zanonimizowany1339461
9
Senator

Świetnie, oby to już było też na ue5.

12.08.2021 18:37
kęsik
3.1
12
kęsik
155
Legend

Ale dlaczego miałoby być na UE5? Teraz będziesz każdego twórcę błagał na kolanach aby robił grę na UE5 bo tak?

12.08.2021 18:53
ddawdad
😉
3.2
5
ddawdad
70
Przegryw

Ale dlaczego miałoby być na UE5?
Bo to silnik jego pana, Timbo Jimbo oraz należącego do niego studia o nazwie "Epyckie Gry". Z tego powodu wszystko musi być teraz na UE5. ;)

post wyedytowany przez ddawdad 2021-08-12 18:54:19
12.08.2021 18:59
😉
3.3
zanonimizowany1339461
9
Senator

Ale dlaczego miałoby być na UE5? Teraz będziesz każdego twórcę błagał na kolanach aby robił grę na UE5 bo tak?

Będzie albo na UE4 albo na UE5. Fajnie by było gdyby był już na UE5. Mimo, że pierwsza część była na innym silniku. A dlaczego? Bo to znakomity silnik.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-08-12 19:03:21
12.08.2021 19:55
Persecuted
3.4
3
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Nie miałbym nic przeciwko, ale szczerze wątpię. Pierwszy Frostpunk działał na ich autorskiej technologii (Liquid Engine), która powstała specjalnie na potrzeby tej gry, więc raczej nie przeskoczą teraz na nowy silnik.

12.08.2021 20:00
3.5
zanonimizowany1339461
9
Senator

Oj przeskoczą, mógłbym się nawet o to założyć.

12.08.2021 20:20
😂
3.6
2
zanonimizowany1355283
8
Generał

Urumod
Nie wszystkie gry muszą być na UE5, żeby gry wyglądają piękne tak jak Metro Exodus, Ori and the Blind Forest, Hollow Knight czy Red Dead Redemption 2. Nawet Frostpunk 1 wygląda całkiem spoko, a This War of Mine też ma wyjątkowy styl i to mi się podoba.

Nie wszyscy jeszcze umieją wykorzystać potencjału UE5 i muszą się jeszcze nauczyć, a licencja też kosztuje (nie jest 100% darmowa).

Poza tym, Frostpunk 2 nie jest gra AAA.

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-08-12 20:24:43
12.08.2021 20:23
3.7
zanonimizowany1339461
9
Senator

Ale czy ja mówię, że wszystkie muszą być? Mówię o tej konkretnej grze i o tym konkretnym studio. Kosztuje zaledwie 5% przychodu z gry. Rozwój swojego silnika też nie jest darmowy. Mogę się o to założyć, ba, nawet mogę się założyć, że następne ich gry też będą na UE.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-08-12 20:26:37
12.08.2021 20:26
3.8
1
zanonimizowany1355283
8
Generał

Urumod
Ale tworzą gry na własny silniku gry, więc zgarną 100% zysków dla siebie. Jeśli gra Frostpunk 2 się sprzeda w ogromnej ilości, to 5% dla UE5 będzie bardzo odczuwalna różnica. O marze dla Valve lub Epic nie wspomnę.

Nie jesteś programista, ani twórca gier, więc nie możesz wymagać od nich, na jaki silniku mają robić.

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-08-12 20:28:15
12.08.2021 20:32
3.9
zanonimizowany1339461
9
Senator

No zgarną, ale budżet gry będzie większy. Bo rozwój i utrzymanie silnika też kosztuje. Nie wymagam od nich żeby korzystali z silnika. Sami doszli do wniosku, że ue jest fenomenalnym rozwiązaniem i będą teraz na nim pracować. W dodatku na rynku jest więcej specjalistów w tym silniku. No i jeśli planują tworzyć inne gry, inne gatunki to też ue będzie zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. No i skąd możesz wiedzieć czym się zajmuję? :) Ale tak, nie jestem twórcą gier.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-08-12 20:37:40
12.08.2021 20:41
Persecuted
3.10
2
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Ale na podstawie czego sądzisz, że będą chcieli zmienić silnik?

12.08.2021 20:44
3.11
zanonimizowany1339461
9
Senator

Bo rozwój autorskiego silnika swoje kosztuje, a i tak nie będzie tak dobry i uniwersalny jak silnik tworzony przez 1000 + osób. No ale jak nikt się nie chcę założyć to trudno.

12.08.2021 20:50
3.12
2
noobmer
48
Generał

Tej inteligencie, sorry ale dla ciebie nie przeskoczą na UE kiedy maja swój autorski silnik który jest świetny i frostpunk wyglądał przekozacko.

12.08.2021 20:53
3.13
zanonimizowany1339461
9
Senator

Nie dla mnie, dla siebie. Szybciej łatwiej i przyjemniej. Ale no nic, wszyscy tacy pewni siebie a nikt nie ma odwagi na mały zakładzik. Btw, staszek z poznania? :D

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-08-12 20:55:27
12.08.2021 20:57
3.14
1
zanonimizowany1355283
8
Generał

Urumod
Jeśli piszą Frostpunk 2 na silniku UE, to mogą się przenosić na UE5 z łatwością tak jak zrobili twórcy STALKER 2. Ale jeśli już pisali F2 na własny silniku Liquid Engine, co mają już duże doświadczenie, to nie ma sensu jest przenosić na UE5, bo wtedy trzeba napisać wszystko od nową. To mija się z celem.

UE może jest uniwersalny, ale zawsze będą jakieś braki. Własny silnik ma własne zalety, czego doświadczone programiści to wiedzą.

Poza tym, co ty możesz wiedzieć, jeśli nie widziałeś Liquid Engine od strony narzędzia na własne oczy, ani nie spróbowałeś tworzyć gry na UE i na Liquid Engine?

To ich wybór i wiedzą, co robią.

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-08-12 21:06:38
12.08.2021 21:02
3.15
zanonimizowany1339461
9
Senator
Wideo

Do silnika UE też możesz tworzyć swoje narzędzia, pluginy. Tak jak twórcy stalker 2 stworzyli narzędzie do tworzenia różnych form uzębienia. No ale co ty o tym możesz wiedzieć ;) Sam piszesz o tym, że muszą się nauczyć silnika, a ci co przychodzą do 11 bit studios nie muszą się uczyć silnia? Co jest bardziej prawdopodobne, że w warszawie na rynku pracy jest więcej osób ogarniających ue/unity czy Liquid Engine?
https://youtu.be/fdJgHlTUYek?t=296

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-08-12 21:04:25
12.08.2021 21:09
3.16
3
zanonimizowany1355283
8
Generał

Urumod
No ale co ty o tym możesz wiedzieć ;)
Uczę się programowanie. :)

Kim jesteś, że wiesz coś o UE5 i pouczasz innymi o takich rzeczy? Pewnie od Internetu i YouTube. :)

12.08.2021 21:11
👍
3.17
zanonimizowany1339461
9
Senator

To ucz się więcej.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-08-12 21:11:47
12.08.2021 21:15
Persecuted
3.18
4
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Bo rozwój i utrzymanie silnika też kosztuje

Owszem, ale przystosowanie otwartego silnika do potrzeb konkretnego projektu również, bo wielu z potrzebnych im rzeczy Unreal Engine prawie na pewno nie ma OOTB. A w swojej technologii mają już wszystko (albo większość), całą infrastrukturę, odpowiednio opracowane schematy (pipeline) i narzędzia niezbędne do stworzenia gry, którą chcą stworzyć. Poza tym nikt nie wyrzuci autorskiego silnika do kosza po jednym tylko projekcie. Gdyby to była jakaś archaiczna technologia sprzed 15 lat to może, ale tutaj mówimy o dosyć świeżym, całkiem współczesnym kodzie. Prędzej zechcą go nieco odświeżyć, niż całkiem wymienić (zwłaszcza, że graficznie wcale nie odstaje od współczesnych standardów), inaczej byłaby to strata czasu i pieniędzy.

post wyedytowany przez Persecuted 2021-08-12 21:18:48
13.08.2021 09:52
3.19
Procne
74
Generał

kęsik Urumod Sir Xan Persecuted noobmer
Zupełnie nie rozumiem czemu ten wątek jest tak zminusowany i dlaczego tak się pokłóciliście. Zapowiedzieli kilka miesięcy temu, że studio przesiadło się na Unreal Engine. https://www.gry-online.pl/newsroom/11-bit-studios-zapowiada-wspolprace-z-jackiem-dukajem-i-publikuje/zb1fe87

Mam też wrażenie, że Urumod o tym wiedział tylko wolał dalej się kłócić niż po prostu o tym powiedzieć. Z drugiej strony nie rozumiem dlaczego wszyscy tak od razu naskoczyli z pretensjami, już od pierwszego komentarza.

post wyedytowany przez Procne 2021-08-13 09:53:41
13.08.2021 10:10
3.20
zanonimizowany1339461
9
Senator
Wideo

Zarówno Flying wild hog jak i 11 bit studios przeszło kompletnie na unreal engine. Dodatkowo sprawdziłem oferty pracy, i jest tam wyraźnie napisane.

Working on a daily basis with designers, programmers and animators in Unreal Engine.

A przez hejt nie czułem potrzeby wyprowadzać ich z błędu. Może teraz jest im głupio i pomyślą dwa razy zanim zaczną hejtować. Efektem tego są takie głupie komentarze jak te.

Ale dlaczego miałoby być na UE5? Teraz będziesz każdego twórcę błagał na kolanach aby robił grę na UE5 bo tak?

Tej inteligencie, sorry ale dla ciebie nie przeskoczą na UE kiedy maja swój autorski silnik który jest świetny i frostpunk wyglądał przekozacko.

A przechodzą z tego samego powodu, o którym pisałem kilka razy wyżej. Jest to świetny silnik i oferuje więcej niż ich autorski silnik. Nie mają 1000 + ludzi pracujących tylko nad silnikiem. Rozwój swojego silnika też swoje kosztuje, nawet jakiś czas temu był materiał na tvgry, w którym poruszyli kwestie andromedy i drogon age, i dlaczego tak słabo działały. A no dlatego, że frostbite nie miał narzędzi do rpg a zarząd się uparł nad jednym silnikiem do wszystkiego. I twórcy zamiast robić grę, robili narzędzia do tej gry. Dodatkowo, może teraz 11 bit studios będzie chciało też robić grę w innym gatunku i już do tego narzędzi nie ma ich autorski silnik. Tutaj filmik z wczesnych prac nad produkcjami 11 bit studios na UE.

https://youtu.be/oSQF74MFYP8

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-08-13 10:15:10
13.08.2021 12:59
Persecuted
3.21
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Procne

Dzięki za info, teraz to ma sens. Jak napisano w tamtym newsie, ich ekipa składa się obecnie z 3 zespołów, które pracują nad 3 grami i pewnie nie wszystkie z nich są strategiami. W takiej sytuacji faktycznie lepiej jest mieć jeden uniwersalny silnik (który w przyszłości może posłużyć im do wszystkiego), niż rozdrabniać się na mniejsze projekty i cały czas dbać o ich rozwój. W tym kontekście przejście na UE rzeczywiście wydaje się być dobrą decyzją.

post wyedytowany przez Persecuted 2021-08-13 13:11:04
13.08.2021 13:54
3.22
zanonimizowany1339461
9
Senator

Persecuted Nie tylko dlatego, że będą inne gatunkowo gry. Nawet jeśli byłaby gra w tym samym gatunku to po prostu ue oferuje więcej niż ich silnik. Musicie też sobie uświadomić, że nawet mając swój silnik i tak bardzo często korzystają twórcy z narzędzi innych twórców, jak np. biblioteki skanów, speedtree przez np. cd projekt i wiele więcej. Za to wszystko trzeba też płacić. W ostatnim czasie epic kupił kilka technologii rozwinął swoje i rozwijają te kupione. Wszystkie technologie wchodzą w skład ue bez dodatkowych kosztów. No i sam fakt, że na ue pracuje się szybciej, ponieważ jest wiele automatyzmów przyspieszających pracę. Jest więcej specjalistów na rynku w tym silniku. Przecież mają do frostpunka swój silnik, czemu w drugiej części użyją innego? Powtórzę, że do ue można tworzyć swoje pluginy i narzędzia.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-08-13 13:55:12
13.08.2021 19:50
Persecuted
3.23
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Przecież mają do frostpunka swój silnik, czemu w drugiej części użyją innego?

Bo jeżeli planują tworzyć inne projekty, które nie będą kontynuacjami FP ani nawet grami strategicznymi, to rozwój własnego silnika, wyspecjalizowanego pod kątem takich gier, nie ma sensu.

post wyedytowany przez Persecuted 2021-08-13 19:50:44
13.08.2021 20:59
3.24
zanonimizowany1339461
9
Senator

Bo jeżeli planują tworzyć inne projekty, które nie będą kontynuacjami FP ani nawet grami strategicznymi, to rozwój własnego silnika, wyspecjalizowanego pod kątem takich gier, nie ma sensu.
Persecuted Czemu nie ma sensu? Przecież mogli na taką samą grę zostawić ten silnik a dla innych używać innego. Przecież sam pisałeś, że wątpisz, że odstawią silnik na rzecz ue tylko po jednym projekcie (zdaje się, że akurat były dwa). Mieli narzędzia a i tak woleli dać te 5% z przychodu z gry niż robić na swoim silniku. Nie wiem czemu nie dopuszczasz do siebie myśli, że po prostu unreal engine jest narzędziem niemal idealnym. Na które nie może sobie pozwolić takie 11 bit studios, nad którym pracuje 1000+ osób. Twórcy wielu gier i tak korzystali z różnych innych technologii nawet jeżeli mieli swój silnik. Teraz wiele tych technologii wchodzi w skład unreal engine. Nie ma co porównywać startu ue4 do ue5. Mogę polecić Ci jedynie materiały na youtube niezależnych twórców, oraz twórców niektórych silników. Co pojedyncza osoba może stworzyć w tym silniku. A co dopiero całe studio. Pomału dzieje się to o czym pisałem od dłuższego czasu, spopularyzowanie silnika ue i to nie tylko w tej branży.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-08-13 21:01:20
13.08.2021 21:19
Persecuted
3.25
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Czemu nie ma sensu? Przecież mogli na taką samą grę zostawić ten silnik a dla innych używać innego.

Małe studio miałoby korzystać z 2 silników? To zupełnie nieefektywne podejście, marnotrawstwo czasu i zasobów. Teraz nawet duże i bogate studia starają się korzystać z ujednoliconej technologii i bodaj tylko Ubisoft stanowi w tej materii wyjątek.

Przecież sam pisałeś, że wątpisz, że odstawią silnik na rzecz ue tylko po jednym projekcie (zdaje się, że akurat były dwa).

Bo nie wiedziałem, że zajmują się także innymi projektami, a to zupełnie zmienia postać rzeczy. Gdyby mieli w planach klepać tylko jedną serię, albo jeden typ gry (strategie), wtedy spokojnie mogliby pozostać przy swojej technologii, jak robi np. Creative Assembly ze swoim silnikiem TW Engine. No ale mając większe ambicje w tym zakresie, rzeczywiście lepiej jest zainwestować w bardziej uniwersalne i przyszłościowe narzędzie.

Nie wiem czemu nie dopuszczasz do siebie myśli, że po prostu unreal engine jest narzędziem niemal idealnym.

A dlaczego nie dopuszczam? UE to najlepszy silnik do gier jaki istnieje i w tym momencie mało co może się z nim równać. Nie bez powodu zresztą coraz więcej studiów, nawet takich większych, decyduje się na jego użycie, zamiast np. inwestować w opracowanie własnej technologii.

Nie zmienia to jednak faktu, że w pewnych sytuacjach zmiana silnika jest po prostu niepotrzebna, a korzyści z niej płynące mogą zostać przyćmione przez wady takiego rozwiązania (np. wspomniana przeze mnie konieczność opracowania odpowiednich narzędzi). Bo jeżeli masz już wszystko gotowe, to po prostu szkoda marnować czasu na migrację, bo w sumie po co? Dla nieco lepszej grafiki?

W ich przypadku to uzasadnione, o czym wspomniałem wcześniej.

post wyedytowany przez Persecuted 2021-08-13 21:21:50
15.08.2021 09:54
😉
3.26
zanonimizowany1355283
8
Generał

Urumod
Persecuted
Procne
Widocznie niektórzy uznali, że mogą zrobić Frostpunk 2 DUŻO SZYBCIEJ na znany silniku, który już powstał Frostpunk 1. Tam zawiera wiele gotowych skryptów, co może zostać wykorzystany do stworzenie Frostpunk 2, by potem ulepszyć i rozbudować i dodać nowych skryptów. Zupełnie jak Fallout 2, Baldur's Gate 2, Gothic 2 i tak dalej, co mają podobne silniki na poprzednie części, ale tylko dużo lepsze i bardziej rozbudowane. Prawdopodobnie niektórzy potrzebują więcej czasu, by opanować Unreal Engine do perfekcji po to, by na tym silniku powstaje zupełnie inna gra w przyszłość. Już zauważyliśmy rezultat Neverwinter Nights 2 i Gothic 3, co są napisane od nową i to z nową grafiki, ale mają bardzo dużo błędów, bo twórcy gier wtedy nie mieli dostateczne dużo czasu i wydają to zbyt wcześnie, bo wydawcy nie dają więcej czasu ze względu na ograniczony budżet.

Stworzyć i rozbudować kontynuacji na znany silniku poprzedni części gry, a napisać nowa gra wszystko od nową na nowy silniku to dwie różne rzeczy i trudności. Musimy pamiętać, że 11 bit studios to jednak nadal mała firma, a nie duża firma takich jak CD-Projekt, UbiSoft, Rockstar i takie tam. Chcą uniknąć podobny błąd, co popełniali twórcy przy Cyberpunk, Gothic 3 czy Neverwinter Nights 2 (świetne gry, ale bardzo dużo błędów). Po prostu 11 bit studios wybrali bezpieczna i pewniejsza droga.

Z pewnością wykorzystują UE, ale tylko nowa gra, a nie kontynuacji Frostpunk. Czas pokaże.

To tylko moje przypuszczenie. Dziękuję za dyskusji i życzę Wam miłego grania i zdrowia.

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-08-15 11:46:12
15.08.2021 11:05
3.27
zanonimizowany1339461
9
Senator

Małe studio miałoby korzystać z 2 silników? To zupełnie nieefektywne podejście, marnotrawstwo czasu i zasobów. Teraz nawet duże i bogate studia starają się korzystać z ujednoliconej technologii i bodaj tylko Ubisoft stanowi w tej materii wyjątek.
Ale w czym marnotrawstwo? Przecież nie będą musieli płacić za marże przy pierwszym tytule a potem przesiadają się na nowy silnik. No i Ubi wychodzi na tym najlepiej. Frostbite nadaje się do strzelanek i wyścigów. Twórcy rpgów musieli sami łatać silnik i dodawać do niego narzędzia by dopiero potem móc tworzyć grę.

Bo nie wiedziałem, że zajmują się także innymi projektami, a to zupełnie zmienia postać rzeczy. Gdyby mieli w planach klepać tylko jedną serię, albo jeden typ gry (strategie), wtedy spokojnie mogliby pozostać przy swojej technologii, jak robi np. Creative Assembly ze swoim silnikiem TW Engine. No ale mając większe ambicje w tym zakresie, rzeczywiście lepiej jest zainwestować w bardziej uniwersalne i przyszłościowe narzędzie.

Mogliby ale i tak wybraliby z całą pewnością unreal engine. Rozwój swojego silnika kosztuje, w dodatku jak pisałem, bardzo często twórcy korzystają z innych technologii, za które muszą zapłacić licencje. Po prostu, nawet do strategii ue oferuje więcej. Przez co twórcy zrobią grę szybciej i lepiej.

A dlaczego nie dopuszczam? UE to najlepszy silnik do gier jaki istnieje i w tym momencie mało co może się z nim równać. Nie bez powodu zresztą coraz więcej studiów, nawet takich większych, decyduje się na jego użycie, zamiast np. inwestować w opracowanie własnej technologii.

No z tego co pisałeś tak troszkę wynika. Nikt nie wyrzuci silnika po jednym projekcie itd. Po prostu w porównaniu z unreal engine ich silnik był archaiczną technologią. Po prostu, nawet dla jednogatunkowego studia, ue jest dużo lepszym rozwiązaniem niż autorski silnik. Bo masz wiele dodatkowych automatyzmów, których próżno szukać w innych silnikach. Studia, które nie mają 1000+ osób do pracy nad samym silnikiem. Ci najwięksi i tak prawdopodobnie zostaną przy swoich silnika. Bo tam troszkę gry piszą księgowi. Nie patrząc na potrzeby studia i czas tworzenia gry. Dlatego między innymi andromeda czy dragon age były niewypałem. Obecnie wiele nowych technologii, z których do tej pory korzystali twórcy, zostało zakupione przez Epic Games i dalej oczywiście są dostępne do kupienia licencję ale te technologie są dostępne w unreal engine w ramach 5% marży.

Nie zmienia to jednak faktu, że w pewnych sytuacjach zmiana silnika jest po prostu niepotrzebna, a korzyści z niej płynące mogą zostać przyćmione przez wady takiego rozwiązania (np. wspomniana przeze mnie konieczność opracowania odpowiednich narzędzi). Bo jeżeli masz już wszystko gotowe, to po prostu szkoda marnować czasu na migrację, bo w sumie po co? Dla nieco lepszej grafiki?

Przypuszczam, że te narzędzie można równie dobrze zaimplementować do UE. Możesz mieć wszystko gotowe, ale dalej pozostaje praca w silniku. Praca, która na ue jest szybsza. Wiele rzeczy się tam po prostu dzieje z automatu (piszę tu głównie o UE5). Np. dodanie modelu prostu z zbrusha. Czy automatycznie dostosowywanie szczególności obiektu w zależności od odległości, nanity, lumeny, jasna dokumentacja przy np. Chaos Destruction i wiele więcej. A co do zmiany gatunku i pracowaniu na silniku, który nie jest do tego dostosowany, to widać to właśnie w andromedzie, dragon age czy np. cyberpunku. Dla cd projektu najlepszym wyjściem byłaby zmiana na silnik ue lub przeznaczenie większej ilości $ na rozwój silnika. No i oczywiście w ue jest więcej specjalistów na rynku.

Widocznie uznali, że mogą zrobić Frostpunk 2 DUŻO SZYBCIEJ na znany silniku, który już powstał Frostpunk 1. Tam zawiera wiele gotowych skryptów, co może zostać wykorzystany do stworzenie Frostpunk 2, by potem ulepszyć i rozbudować i dodać nowych skryptów. Zupełnie jak Fallout 2, Baldur's Gate 2, Gothic 2 i tak dalej, co mają podobne silniki na poprzednie części, ale tylko dużo lepsze i bardziej rozbudowane. Prawdopodobnie niektórzy potrzebują więcej czasu, by opanować Unreal Engine do perfekcji po to, by na tym silniku powstaje zupełnie inna gra w przyszłość. Już zauważyliśmy rezultat Neverwinter Nights 2 i Gothic 3, co są napisane od nową i to z nową grafiki, ale mają bardzo dużo błędów, bo twórcy gier wtedy nie mieli dostateczne dużo czasu i wydają to zbyt wcześnie, bo wydawcy nie dają więcej czasu ze względu na ograniczony budżet.

Trochę nie rozumiem tego co napisałeś. Frostpunk 2 powstaje na unreal engine, nie na liquid engine. Skrypty i pluginy możesz dodać do UE.

Stworzyć i rozbudować kontynuacji na znany silniku poprzedni części gry, a napisać nowa gra wszystko od nową na nowy silniku to dwie różne rzeczy i trudności. Musimy pamiętać, że 11 bit studios to jednak nadal mała firma, a nie duża firma takich jak CD-Projekt, UbiSoft, Rockstar i takie tam. Chcą uniknąć podobny błąd, co popełniali twórcy przy Cyberpunk, Gothic 3 czy Neverwinter Nights 2 (świetne gry, ale bardzo dużo błędów). Po prostu 11 bit studios wybrali bezpieczna i pewniejsza droga.

Look at us go as #11bitstudios with Unreal Engine in all our future projects - and have a look at what exactly this entails with this early in-engine footage from our unannounced titles!

No jak dla mnie to jest jednoznaczne z tym, że tworzą frostpunka 2 na unreal engine. Więc to co wyżej napisałeś nie ma pokrycia w rzeczywistości. Bo twórcy wybrali nowy silnik. Czym się kierowali? No najpewniej $. Zrobią szybciej, lepiej i taniej na ue niż na swoim.

15.08.2021 11:25
3.28
zanonimizowany1339461
9
Senator

Edit
A i takie total wary już od dość dłuższego czasu wyglądają jak reskiny poprzednich części. Może w przyszłości też się przesiądą na ue.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-08-15 11:26:29
15.08.2021 11:41
3.29
zanonimizowany1355283
8
Generał

Urumod
Frostpunk 2 powstaje na unreal engine, nie na liquid engine
Zarówno Flying wild hog jak i 11 bit studios przeszło kompletnie na unreal engine. Dodatkowo sprawdziłem oferty pracy, i jest tam wyraźnie napisane.
Working on a daily basis with designers, programmers and animators in Unreal Engine.

Wszystko jasne. Nie zawsze jestem na bieżąco. Zwracam Ci honoru. Sorry.

Procne przypomniał mi o to:
https://www.gry-online.pl/newsroom/11-bit-studios-zapowiada-wspolprace-z-jackiem-dukajem-i-publikuje/zb1fe87
Drugą kwestią poruszoną przez 11 bit studios jest rezygnacja z rozwoju autorskiej technologii – Liquid Engine – i przejście na silnik graficzny Unreal Engine

Ale mam krótki pamięć. Jak mogłem o to zapomnieć? Idę poszukać leki na sklerozy. :P

Ponadto od dwóch miesięcy trwają testy jej najnowszej wersji – Unreal Engine 5.

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-08-15 12:04:39
12.08.2021 17:33
kapciu
5
1
odpowiedz
kapciu
190
kapciem

https://frostpunk2.com/

Akcja ma miejsce 30 lat po wydarzeniach z jedynki. Węgiel idzie w odstawke - czas na rope.

12.08.2021 17:38
😍
6
2
odpowiedz
zanonimizowany1355283
8
Generał

To dobra wiadomość!

Frostpunk jest dobra, ciekawa i wciągająca gra, ale niestety też dość krótka, więc kontynuacji są mile widziane. :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-08-12 19:57:49
12.08.2021 17:46
7
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1296099
34
Generał

Na Steamie jest darmowy weekend z jedynką.

12.08.2021 17:56
7.1
pisz
175
nihilista

A sama gra była już za darmo na Epic ;)

Fajnie, że będzie druga część - podstawka bardzo mi się podobała, kilka razy przeszedłem, a dodatków jeszcze nie sprawdziłem.

12.08.2021 18:39
ddawdad
8
1
odpowiedz
ddawdad
70
Przegryw

Trochę meh, spodziewałem się czegoś nowego.

12.08.2021 19:19
IIIIIIIIIIIIII
9
odpowiedz
IIIIIIIIIIIIII
70
Generał

Frostpunk bardzo mi się podobał. Był wg mnie bardzo trudny :). Mam nadzieję że część 2 będzie na ps5 bo pc nie mam już xD

12.08.2021 19:57
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
siera97
53
Senator

Trochę szkoda że zmieniają surowiec na ropę. Węgiel dawał taki fajny klimacik, tutaj zapewne trochę się ten klimat zmieni.

12.08.2021 20:01
10.1
zanonimizowany1355283
8
Generał

siera97
Chyba że mają jakieś sporo ciekawe pomysły. Frostpunk: The Last Autumn jako DLC już pokazał, jak ta kampania mocno się różni od podstawowa kampania, a tutaj piszemy o kontynuacji Frostpunk.

12.08.2021 20:11
10.2
zanonimizowany1339461
9
Senator

Fajnie, że zmieniają bo jest szansa na inny gameplay. A w tematach ropy, polecam pocieszną gierkę turmoil :)
https://www.gog.com/game/turmoil?pp=72efe126045f76d295df1305bb99df15ac1103ec

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-08-12 20:20:01
12.08.2021 20:44
Uruk-Hai666
11
1
odpowiedz
Uruk-Hai666
51
Generał

We Frostpunk 3 będzie atom zamiast ropy.

12.08.2021 22:03
DocHary
12
odpowiedz
1 odpowiedź
DocHary
71
Unclean One

Do Frostpunka zbierałem się dłuuugo. Najpierw czekałem na promocje, bo nie była to priorytetowa produkcja, potem kurzyła się na Steamie. Jak włączyłem menu, to już mnie prawie mieli, po 3 min gry wsiąkłem na dobre, potem zarwałem trzy noce. Genialna gra.

post wyedytowany przez DocHary 2021-08-12 22:03:53
13.08.2021 10:45
Fasola Jasio
12.1
Fasola Jasio
79
Generał

Ja ją miesiąc temu właśnie na promocji zakupiłem i coraz częściej zerkam na nią w bibliotece steam więc pewnie niedługo w końcu ją ogram.

12.08.2021 22:19
Dead Men
13
odpowiedz
Dead Men
179
Senator

To jest ten Projekt 8 ?

12.08.2021 22:53
14
odpowiedz
isillo
6
Pretorianin

bardzo ladnie

13.08.2021 09:36
15
odpowiedz
jakubcjusz
154
Konsul

Choć po cichu liczyłem na jakiegoś RPGa w świecie Frostpunka, to dwójkę też przywitam z radością (o ile faktycznie mają na nią dobry pomysł, a nie skończy się na dorzuceniu budynku, praw i ładniejszej grafiki...).

13.08.2021 11:05
16
odpowiedz
zanonimizowany558287
180
Senator

Spoko, jedynka jest bardzo fajną grą. Oby tylko polepszyli jakoś jej długość albo "powtarzalność", ponieważ właśnie w jedynce jeden i drugi aspekt lekko kuleje.

16.08.2021 15:09
PPK
17
odpowiedz
PPK
21
Pretorianin

RipRoy bo ta gra ma bardzo fajną fabułę, więc nic dziwnego, że robią dwójkę.

19.08.2021 10:44
18
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1339461
9
Senator
19.08.2021 12:30
18.1
UnlikableHoe
32
Pretorianin

ze strony Kingshita owszem!

19.08.2021 12:31
19
odpowiedz
UnlikableHoe
32
Pretorianin
Image

————>

Wiadomość Frostpunk 2 oficjalnie zapowiedziany; zobacz trailer