The Ascent jeszcze piękniejsze w FPP; cyberpunkowy świat wygląda niesamowicie
Nowe gry z widokiem 3ciej osoby to według mnie cofanie się do czasów kiedy to było standardem ze względu na ograniczenia sprzętowe. Przynajmniej wybór między widokiem kamery powinien być dzisiaj standardem tak jak ma to miejsce np. w Fallout4/76 czy GTA5.
Ta gra nie miała byś FPS-em albo TPP? Bo grając w nią nie widziałem wielu detali pokazanym na tym filmie.
Model 3d postaci, tekstury, animacje, skrypty. Komputer musi się nie raz sporo napocić żeby to wszystko wygenerować.
Aha, i wg ciebie to jest powód dla którego gry były w tpp a nie fpp? Fuck logic? Co ja czytam.
Po pierwsze, bez przesady, wyrenderowanie jednego dodatkowego modelu w świecie gry nie robi aż takiej różnicy.
Po drugie, on przyjął założenie odwrotne, traktując TPP jako podyktowany ograniczeniami sprzętowymi archaizm, co nawet intuicyjnie przeczy logice. Jeżeli już, to właśnie kamera pierwszo-osobowa jest łatwiejsza do ogarnięcia w środowisku 3D, niż trzecio-osobowa.
Oczywiście, ale nie do tego stopnia, by twórcy musieli rezygnować z renderowania głównego bohatera czy bohaterki gry, bo sprzęt się dławił. Gry TPP (lub pokrewne, ale utrzymujące bohatera w kadrze) istniały w zasadzie od samego początku produkcji z prawdziwym trójwymiarem (co nie dziwi, bo wcześniej, przy pomocy sprite'ów, raczej trudno byłoby to osiągnąć). Chyba najbardziej przełomową datą jest tutaj rok 1996, w którym to światło dzienne ujrzał pierwszy Quake, pierwszy Tomb Raider, Mario 64 czy pierwszy Resident Evil. Z kolei w 1999 mieliśmy pierwszego Silent Hill'a, Legacy of Kain: Soul Reaver czy Tony Hawk's Pro Skater. A 2001 to już GTA 3, pierwszy Max Payne czy Silent Hill 2.
W ogóle sięgając czasów wczesnego 3D, łatwiej jest znaleźć dobre gry nie-FPP niż FPP, więc ciężko w tym kontekście mówić o ograniczeniach sprzętowych.
Wow ale to miało potencjał na grę typu Doom
Jak na to patrzę to dopiero uświadamiam sobie jakim gó$wnem jest Cyberpunk 2077.
Czekaliśmy 7 lat na grę, którą wizualnie (moim zdaniem) pokonała gra studia założonego 3 lata temu, które ma w zespole ledwie 11 osób.
"jakim gó$wnem jest Cyberpunk 2077"
No już nie popadajmy w skrajności. CP 2077 miał kupę problemów technicznych na premierę ale nazywanie tego gównem to przejaw zbyt emocjonalnego podejścia. Gry nie dzielą się tylko na te super i te byle jakie.
Moim zdaniem wygląda to lepiej niż Cyberpunk 2077. W ogóle marzy mi się taka Cyberpunkowa gra TPP w uniwersum Blade Runner'a. Myślę, że Sony mogłoby podziałać coś w tym kierunku, bo w końcu to oni mają prawa do filmów z tego uniwersum.
Czekam na to, ale tej grze przydałby się większy budżet, albo w ogóle jakikolwiek budżet. A i tak wygląda znakomicie.
To wygląda obłędnie. Klimatycznie i tajemniczo. Tak sobie wyobrażałem tego skasowanego Preya. Czekam na finalną grę!
Ta gra to przejaw pasji, talentu, marzeń, chęci zaistnienia, zarobienia pieniędzy...Co temu zespołowi na pewno się udało. Pytanie czy utrzymają warsztat, poziom ambicji jak wejdą na poziom "tłustych kotów". Wielu tam się wspieło nie wielu pozostało przy swoich wartościach z czasów klepania bidy. :)
Aż zaskakuje dbałość o detale. Obraz na ekranach cieklo-krystalicznych, których normalnie nie widać? Zastanawiające
Czy tylko mi zegary motocykla wyglądają jak odwrocona klawiatura desktopowa? ->
Generalnie pięknie to wygląda. Z powodzeniem gra mogłaby by być FPSem.
Odpaliłem ta grę dzisiaj i owszem wygląda nieźle ale pisząc że wygląda to lepiej od cyberpunk to przesada!!!! 2077 owszem był niedopracowany ale graficznie i fabulernie jest 3 półki wyżej od tego. W cyberpunk każdy npc jest inny świat ogromny a misję poboczne często bardzo ciekawe i zróżnicowane a tu idź z punktu a do punktu b i zabij wszystko co stanie Ci na drodze.
Chyba graliśmy w różne cyberpanki.
Daj mi znać jaki to Cyberpunk 2077 i gdzie go kupiłeś bo ten co ja miałem to nijak ma się do tego co napisałeś.
Pograłem trochę na premierę i odłożyłem na później z powodu dość sporej ilości irytujących bugów, ale oprawa tej gry robi ogromne wrażenie. Nigdy nie spotkałem się z izometrykiem, w którym zadbano o taką ilość detali, a ten filmik pokazuje ich jeszcze więcej. Biorąc pod uwagę ilość osób, które nad nią pracowały to naprawdę niesamowite. Szkoda, że w warstwie gameplayowej nie pokuszono się o większe zróżnicowanie lub większy nacisk na elementy RPG, to by był dopiero sztos.