Dyski SSD przetestowane w PS5; większej różnicy w wydajności nie stwierdzono
Wymiana dysków w konsolach powinna być pod klapką bez konieczności rozkręcania niczego.
Tak było w PS3/4 i xb360.
Dyski się zużywają to raz, a dwa człowiek winien mieć prawo wymienić dysk na większy i samemu sobie zamontować taki jaki chce.
Bo sam dysk wbrew zapewnieniom SONY to nie jest jakaś hiper mega innowacyjna technologia, to po prostu najzwyklejszy SSD.
Tutaj chodzi o autorski kontroler, który pozwala na osiąganie bardzo wysokiej przepustowości przy zapisie/odczycie danych.
Dokładniej mówiąc, to technologię kompresji, dzięki której z dysku 5000mb/s można wykręcić do 9000mb/s. Ogólnie ten test nie miał większej wartości, bo po prostu sprawdza szybkość poszczególnych dysków, tyle że nikt nigdy nie powiedział, że dysk w PS5 jest czymś wybitnym, po prostu M.2 PCIE 3.0 x4, dlatego nie może być żadnych znaczących różnic między wbudowanym rozwiązaniem a dokładanym nośnikiem (choć tu różnica może być w żywotności, kości M.2 są mocno podatne na nagrzewanie a wbudowany moduł ma rozdzielone i odsunięte od siebie banki co daje lepszy obieg termiczny niż ciasno upchnięte banku na dokładanej kości, nawet z zamontowanym chłodzeniem).
I żadna z gier z tego zestawienia nie miała prawa wykorzystać tego bajeru z kompresją, bo żadna z tych gier nie jest na PS5, są tylko gry z kompatybilności + gry przeportowane, których nikt nie przeprojektowywał aby mogły skutecznie wykorzystać te 9000mb/s
Tego się tak nie liczy, kompresja nie zwiększa transferów na dysku, a w przypadku Krakena (którego używa PS5) podawanie jakichkolwiek liczb jest po prostu oszustwem. Kraken ma bardzo duży rozrzut jeśli chodzi o stopień kompresji w zależności od typów plików (od 20-50%). Dysk zewnętrzny absolutnie nie powinien wpływać na kompresję, Oodle Karken to standardowa technologia i każdy może jej używać.
To też nieprawda, nie żaden autorski kontroler, bo dekompresor działa z każdym dyskiem, to samo ma xsx, a to on najbardziej podnosi wydajność po za bazową.
A ten autorski kontroler sony to w ogóle jakieś wymysły z kilkoma poziomami priorytetów i niby gwarancją przepustowości, bo szeroka szyna, ale prawda taka, ze z tego nic nie wynika skoro masz wysoką prędkość podstawową.
Po co jakieś kombinacje skoro odczyt jest taki, że zapełnisz ram i tak w 2 sekundy maks.
Jak już masz dość szybki ssd to i mnożnik z dekompresji daje o wiele więcej niż jakieś ich bajeczki.
Tego czego wam nie mówią, to to że jednak jest jakieś przetwarzanie zanim gra ruszy i to nie jest sprawa tylko surowego odczytu, na to już mają dodatkowo wpływ formaty danych bezpośrednio ładowane w gpu, które mają obie konsole.
Tylko tak zagmatwali, że już teraz nie wiem czy to tyle Oodle czy coś jeszcze. Oodle z tego co wiem jest w cp2077.
Cóż, nie zagłębiałem się dokładnie, ale zaskoczony też nie jestem. SONY ma bogatą historię robienia ludzi w huja.
człowiek winien mieć prawo wymienić dysk na większy i samemu sobie zamontować taki jaki chce.
Ale możesz sobie podłączyć dysk jaki chcesz tylko potem się nie zdziw, że czasy ładowania wzrosną o 700% a wydajność w grach dedykowanych dla ps5 spadnie.
Heh, widać że marketing Sony działa bardzo dobrze - wszystko co powiedzą się przyjmuje. Bez żadnego problemu mogliby wrzucić do środka standardowy wymienny dysk PCI-E 4.0 i różnice w czasach ładowania byłby by na poziomie max 5%. Ale wiadomo dla Sony lepiej jak za 2 lata będą mogli sprzedać konsolę jeszcze raz jako PS5 2TB.
Heh, widać że marketing Sony działa bardzo dobrze - wszystko co powiedzą się przyjmuje. Bez żadnego problemu mogliby wrzucić do środka standardowy wymienny dysk PCI-E 4.0 i różnice w czasach ładowania byłby by na poziomie max 5%.
Dokładnie. Mogli dać zwykłe ssd, nawet na pci-e 3.0, albo i nawet sata3, a nie cudować, wszyscy wyszliby na tym lepiej. Dyski byłyby większe, a konsole tańsze. Różnice w wydajności niewielkie. Ale wtedy by nie mogli robić marketingu jak to ich ssd jest super.
To normalne, że różnic praktycznie nie będzie.
Nie wspominają nic o temperaturach. Czyli te bez radiatora jak najbardziej się nadają. Mega plus dla Sony, że dało standardowe gniazda zamiast dedykowanego. Nie ma potrzeby płacenia dodatkowego haraczu za "dedykowane" jak u konkurencji. Wymiana jest banalna. Spokojnie można włożyć 980 Pro, który kosztuje tyle ile rzeczywiście jest warty - 800-900zł. Bez dodatkowej opłaty za, to że jest do konsoli.
Brawo dla Sony. Konkurencja niech patrzy i się uczy.
Z tym gniazdem w Xboxach to ku*asówa straszna :(
Z drugiej strony, dysk 1tb pod m.2 wg specyfikacji sony kosztuje podobną kase co modul do iksa
Ciekaw jestem jak PS5 radzi sobie z budżetowymi ssd po 500zl za 1tb...
Jeżeli chodzi o przelicznik 1tb do 1tb, to faktycznie dysk do xboxa kosztuje tylko 2 stówki więcej. Ale jak spojrzymy na prędkości jakie wymaga xbox a jakie Sony, to już tak kolorowo nie jest.
Karta rozszerzeń do xboxa ma przepustowość na poziomie 2.4 gigabita/s i korzysta z tego samego interfejsu co ten dysk w PS5, tylko 4x2, a nie 4x4. A takie dyski 1TB pod M2 PCIe Gen4x2 NVMe kosztują 600zł.
Najtańszy dysk, który obsłuży PS5 kosztuje jakieś 680zł za 1TB - Crucial P5 Plus. Według danych jakie wymaga Sony, ten dysk bez kłopotu sobie poradzi.
Pomimo szybkiego interfejsu oba dyski zapewne nie są wykorzystane idealnie.
W końcu w testach dysków PS5 niedawno przegrał z dyskiem 3,5 GB/s w PC
Nie wiem po co ten wymóg 5,5 GB/s. Może na przyszłość, ale raczej chodzi o zwykły transfer.
Wymyślili sobie ten superszybki dysk żeby przynajmniej jeden z podzespołów w ps5 był lepszy niż ten w Xboxie. Czysta fanaberia niepotrzebna nikomu do której dorobili ideologię rzekomej rewolucji w grach z powodu dysku. Wsadzili by standardowy i było by 800gb jak w xboxie, a nie 550gb, a tak gracze sony sobie wmawiają, że ten i tak jest lepszy i śmieją się z pojemności series s.
Dla szarego klienta liczy się marketingowy bełkot, dokładnie tak jak wsparcie 8K na pudełkach - czy 120 klatek w nielicznych grach.
Pamiętam te przechwałki Sony że nowe dyski nvme w PS5 będą mega hiper szybkie i co ostatecznie wsadzili zwykłe konstrukcje nvme.
ZWYKLE nvme ... xDDDD. O predkosci odczytu kilka GB. Do tego masz wlasny czip do dekodowania danych na nim, ktory sprawia, ze gry potrafia zajac 40% mniej niz u konkurencji.
Piotrek.K Nadal uważam że w PS5 siedzi zwykły NVME np: zwykły Samsung 980 (nie mylić z Pro) czy 970 Evo ma tą samą wydajność a chip do kompresji ? a po co komu chip skoro na PC tak że możesz włączyć kompresje CompactOS która może ci zredukować rozmiar gry czy innych danych o 40%