7 wielkich hitów, których omal nie skasowano
wtedy pojawiły się największe przeszkody – szefostwo. Pierwsza bitwa zaczęła się od nabycia licencji na marki Forgotten Realms i Planescape Dungeons & Dragons. Interplay chciał przerzucić wszystkie zasoby do prac nad tymi popularnymi uniwersami, uznając Fallouta za marnowanie czasu. Cain musiał wtedy błagać o pozostawienie projektu. Drugim zwiastunem katastrofy była premiera Diablo. Interplay zachłysnął się hitem Blizzarda i zaczął naciskać na Caina, by ten przerobił starcia w turowym Falloucie na walkę w czasie rzeczywistym oraz dodał tryb multiplayer. Timothy’emu ponownie cudem udało się przekonać szefów do pozostania przy pierwotnej koncepcji, choć tym razem widmo kasacji było bliższe niż kiedykolwiek
Całe szczęście, że Cain nie jest w EA, ani Activision. Oni nigdy nie dają choćby jedna szansa. Niewiele brakowało. ;)
Jak ja nie lubię szefowie firmy, co "wiedzą najlepiej" o grach.
Tak, nasz chodziarz zdobył złoto, to prawda.
A drugi anon nie potrafi pisać i złapał baita.
A propos GTA przyszły Rockstar kupił mnie w 1989 intrem do, łagodnie mówiąc, bardzo średniej (co ja mówię, całkiem dennej) gry Blood Money
https://www.youtube.com/watch?v=dovTWqqtHCM
Już wtedy wiedziałem, że ten producent ma w sobie to coś. Późniejsze Lemmings, Walker czy Hired Guns potwierdziły, że miałem rację. Gdybym był decydentem to na pewno poparłbym pierwsze GTA.
Duke Nukem Forever mi się podobał, pewnie dlatego, że nie czekałem na kontynuację Duke'a i z kontynuacją spotkałem się dobrych parę lat po premierze, gdy za jakieś 20zł kupiłem nówkę sztukę na PS3. Nie był to więc dla mnie wyczekiwany "Święty Gral" tylko kolejna gra do ogrania.
"Mimo paru problemów i niedoróbek grę w końcu wydano, a wcześniejsze niepokoje okazały się bezpodstawne" - Cytat z tego artykułu dobitnie pokazuje w jakim stanie była GTA pierwsza z serii gier które wywarły spory wpływ na branżę gier wideo w czasach i przestrzeniach gdy coraz bliżej było do ujawnienia się a zarazem narodzin grafiki 3D GTA była jedną chyba ostatnich gier zrobionych w 2D. Fallout to gra w której wersję demo grałem kiedyś gdy byłem szkrabem. Fallout pomimo swojej mroczności i brutalności okazał się hitem który doczekał odsłon w grafice 3D. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów być może faktycznie nie powstałby gdyby nie to że fiaskiem zakończyły się prace nad konsolową wersją pierwszego "Wieśka", szkoda że pierwszy Wiedźmin nie doczekał się konsolowej wersji, bo na pewno było by to coś ciekawego. Pozostałe gry zaprezentowane w tym artykule w mniejszym lub większym stopniu były zagrożone skasowaniem, dla mnie największym pozytywnym zaskoczeniem w 2016 roku był Battlefield 1 gra która jak z tego artykułu się dowiedziałem miała nie powstać okazała gigantycznym sukcesem. Grałem troszeczkę w tę grę na konsoli Xbox One egzemplarzu należącym do narzeczonego mojej siostry wujecznej ale ogrywałem troszeczkę tylko prolog kampanii fabularnej. Jednak i tak Battlefielda 1 zaliczam do naprawdę fajnych gier.