Battlefield 2042 - wymagania sprzętowe na PC do testów technicznych
Te wymagania (o ile to nie jest fake) dotyczą raczej na pewno wersji testowej, a nie finalnej wersji gry, więc tytuł fajny, aby się klikało.
Nie trzeba być sprzętowym geniuszem, aby zauważyć przepaść między procesorami w zalecanych wymaganiach sprzętowych. i7 4790, a Ryzen 5 3600. Intelowski Devy''s Canyon z 2014, a Matisse od AMD. Różnica w IPC przepaść, kontroler pamięci DDR4, ale ten pierwszy uciągnie max jakieś 2400 MHz vs ten od AMD 3600/3733 z IF1900MHz. Już pomijam ilość rdzeni 4/8 vs 6/12.
Poza tym wystarczy spojrzeć, jak obecne gry i BFV działają na nawet najnowszych procesorach 4/8, a nawet CPU z najlepszym IPC jak na 2014, to nie ma prawa przyzwoicie chodzić. Oczywiście grać się zapewne będzie dało, ale jaka wydajność. Dodatkowo połączenie i7 4790 i dowolnego RTXa = bottleneck po całości.
Na koniec wymagania sprzętowe gry, a realia, jak ona działa w danej lokacji, to często inna bajka, więc sugerowanie się nimi jest słabe.
Na koniec - sami devi hypują grę, jak nowe procesory w konsolach 8/16 Zen 2 pozwolą im rozwinąć skrzydła w projektowaniu gry, silnika itd... Więc to już samo przez siebie się wyklucza.
Mam FX 8320 i GTX 1060 6gb , ciekawe jak to pójdzie...?
Tak samo mam 1060 6GB. Po podanych wymaganiach można stwierdzić że na średnich w rozdzielczości Full HD i chociaż 60FPS pójdzie.
Link prowadzi do tweeta Hendersona, którego dość często "usprawiedliwiacie", że to przeciek, domysł itd.
Czyli to nie jest jakieś oficjalne info, ale tym razem o tym nie wspominacie, żeby podchodzić z dystansem itp.
Na Steam, czy Epic Games wymagania sprzętowe "Comming soon", ale wy w tytule walniecie, że wymagania znane są, za to wstęp zawiera wystarczająco, aby
Łoł ale się teraz poczułem ważny. Insider i to z dużej litery to dumnie brzmi...
Dostałem zaproszenie i są tam podane dokładnie takie same wymagania, więc dla osób które mają wątpliwości, jest to potwierdzone info :)
Nieśmiertelny cytat tu pasuje doskonale "Co Ty wiesz o zabijaniu Ty ......" :)
tego typu procesor pozwala grać w BF 5 w około 100FPS a z nowym RTX w 100 FPS w 4K.
BFy mają zwykle dość małe wymagania sprzętowe jeśli idzie o CPU taka specyfika silnika.
A porównanie można sobie łatwo znaleźć na internecie
i7 4790 a Ryzen 5 3600 to około 5 FPS różnicy w porywach do 10 FPS z tego co znalazłem na szybko na youtube więc tyle co nic.
W grach multipalyer nie tyle liczy się data produkcji procesora co ilość wątków/rdzeni. W przypadku BF 4c/8t powinien sobie poradzić (oczywiście mówię o multi bo w singlu o ile BF 2042 by go miał to sobie poradzi nawet 4/4) Nie bez powodu dziewięcioletni FX 8350 trzyma cenę w okolicach 1000 zł. Ten procesor jeszcze daje radę zarówno w grach multiplayer jak i w openworldach.
https://youtu.be/b1T2L8s2biY
Nie tyle co procesor ale odpowiednia ilość ramu jest też ważna. Pamiętam jak grałem w Battlefield bad company 2. Jak miałem 4 GB ramu to gra się cięła na multiku. Jak dołożyłem kolejne 4 to ścinki znikły. To samo było z kolejnymi częściami.
A te 5-10 FPS różnicy, to jaka lokacja procesorowa czy graficzna, i czy karta graficzna spłaszczała różnicę? Bo ja również na YT sobie wklepałem i Wiedźmin 3 w novigradzie jakieś 50 FPS różnicy, BFV Rotterdam singleplayer również.
Poza tym wystarczy spojrzeć, jak obecne gry i BFV działają na nawet najnowszych procesorach 4/8, a nawet CPU z najlepszym IPC jak na 2014, to nie ma prawa przyzwoicie chodzić. Oczywiście grać się zapewne będzie dało, ale jaka wydajność.
No i jak działają? BFV na ultra w multi na 6 letnim procku 4/4 spokojnie 60 klatek.
Słusznie. U mnie na i5 4460 gtx 1650 super na średnio wysokich z wygładzaniem krawędzi spokojnie 60+ fps. Trzeba tylko wiedzieć jakie opcje graficzne w znacznym stopniu obciążają podzespoły i ewentualnie zjechać z nimi w dół
Pamiętajcie jakie zalecenia mają zwykle Asasyny (czy CP77) a co wychodzi w dniu premiery.