Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Sfrustrowany polski gracz pokazał twórcom Titanfalla, jak naprawić grę

28.07.2021 14:20
GosuRALF
2
6
odpowiedz
GosuRALF
120
Konsul

gratulacje i szacunek, p0358,

28.07.2021 14:10
1
-11
onek
40
Pretorianin

Pewnie mądrala z CDprojektu

28.07.2021 14:20
GosuRALF
2
6
odpowiedz
GosuRALF
120
Konsul

gratulacje i szacunek, p0358,

28.07.2021 14:23
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
polskigamer18
51
Pretorianin

widać randomy z internetu potrafia naprawiać nie to co wydawcy AAA tak samo było przecież z loadingami w gta też typek naprawił w jeden dzień

28.07.2021 14:35
Piotr44
😁
3.1
Piotr44
209
Generał

Szkoda tylko że te randomy z internetu nie potrafią napisać gry, bo na pewno gra napisana przez tych randomów byłaby bezbłędna. Po za tym rada typu "stworzyć więcej serwerów..." jest po prostu super odkrywcza i choćby tylko za tę błyskotliwą radę powinni gościa zatrudnić :-)

28.07.2021 15:03
3.2
11
p0358
2
Junior

Piotr44 No widzisz, nie chodzi o popełnianie błędów, bo te każdy kiedyś popełnia. Chodzi o to czy naprawiamy ich skutki, czy w ogóle potrafimy je naprawić, i czy wyciągami wnioski na przyszłość. Żadne z tych tutaj nie ma miejsca.

28.07.2021 14:40
4
-15
odpowiedz
6 odpowiedzi
Rufjan
51
Konsul

Uwielbiam takich randomowych misiów co mowia ze naprawia wszystko w 2 dni. Sadzasz potem takiego delikwenta przed kodem i sie zaczyna: eee, buildmaszyna? cook? to sie nie klika "play"? jak to nie moge zmienic dlugosci userId bo nie wspiera tego dana platforma? Ojej, zmieniłem limit znaków i wszystko sie wysypało, czemu tak? Cert? A to ja nie wiem. Support napisał, że tak nie mozna i odbili mi buga, a ja uwazam ze tak mozna. Nie mozna? Ojej. Support sprawdził na ziemniaku i napisali ze są desynki, ale dlaczego? Moja zmiana? Ja tylko zmieniłem jakieś pola. Jak to nie mozna tak po prostu dodac wiecej serwerów? Synchronizacja? A to ja nie wiem.

post wyedytowany przez Rufjan 2021-07-28 14:41:45
28.07.2021 15:02
4.1
36
p0358
2
Junior

Musiałem specjalnie założyć konto żeby odpowiedzieć xd

Otóż dla twojej wiadomości wszystkie te fixy są przetestowane, z napisanymi prywatnymi PoC do zreprodukowania błędów.

> jak to nie moge zmienic dlugosci userId bo nie wspiera tego dana platforma
W OriginSDK maksymalna długość to 63 znaki, więc nie wiem jaki jest problem w niepozwalaniu losowym osobom na dołączanie do serwerów z nickami, które mają ponad 330 znaków?

> Ojej, zmieniłem limit znaków i wszystko sie wysypało, czemu tak?
Limit znaków to właśnie oni zmienili, w górę, że się wysypało wszystko to wyszło po kilku latach xD jakby zostawili na defaultowe 128 z Source, to exploit nie miałby jak zadziałać, bo wartość pola długości by się nie overflowowała

> Jak to nie mozna tak po prostu dodac wiecej serwerów?
No widzisz, można. Tylko cloud scaling jest wyłączony, a serwery są ustawione statycznie na predefiniowaną ilość (scaling mógł nie działać albo zostać wyłączony żeby algorytm nie wyłączył wszystkich serwerów przypadkowo), wystarczy tę ilość zwiększyć, w przeciwnym wypadku w przypadku nagłego wzrostu zainteresowania jak teraz, po prostu fizycznie nie ma na tyle serwerów żeby wszystkich pomieścić.

Generalnie szkoda mi pisać więcej, ale gdyby mnie faktycznie posadzili przed kodem, to by się ten komentarz skończył jak ta sytuacja z grą Rush E na pianinie, która była ostatnio popularna na YT xD

28.07.2021 15:48
4.2
6
zanonimizowany449082
103
Generał

No i zaorane :P

28.07.2021 17:35
4.3
6
zanonimizowany1358673
4
Generał

Zostałeś zgaszony Rufjan jak pet na ulicy XD, tacy jak ty, czyli sam niczego nie potrafi, to uważa że ktoś inny też nie, są jeszcze lepsi od tych, o których pisałeś LOL

29.07.2021 01:23
Sajmon154
😂
4.4
5
Sajmon154
61
SSR

Beka z rufjana pawiana :D
Klikając na komentarze myślałem że będzie jakaś przepychanka, a tu pole zaorane lepiej niż w najnowszym farming simulator.
Screen na pamiątkę, za parę lat się na grupę wrzuci powspominać :)

29.07.2021 02:25
😂
4.5
zanonimizowany722242
54
Senator

.

post wyedytowany przez zanonimizowany722242 2022-01-11 22:39:07
29.07.2021 19:59
4.6
SylwesterZ
68
Konsul

W kwestii formalnej. Od PoC błędu bardzo daleka droga do naprawy problemu (a nie zapchania dziury "fixem"). A być może gdybyś zobaczył kod źródłowy, to by się okazało, że tam jest hack na hacku, hackiem poganiany z milionem #ifów.

post wyedytowany przez SylwesterZ 2021-07-29 20:00:59
28.07.2021 15:30
KennyHas9Lives
5
1
odpowiedz
KennyHas9Lives
33
Chorąży

No i bardzo dobrze. Czekamy aż Respawn naprawi i mam nadzieję, że będzie śmigane.

28.07.2021 15:36
Nikodemsky
6
odpowiedz
Nikodemsky
60
Centurion

Szacun zią, widziałem że zrobił się viral w redditach i w kilku innych miejscach ale nie wiedziałem, że sprawę ogarnął rodak.

Teraz jeszcze kwestia tego, czy Respawn w ogóle będzie na tyle łaskawe, żeby podłapać/zaimplementować, nie wierzę żeby to przeszło im obok nosa ale jak u nich jest z komunikacją to wszyscy wiedzą :<

28.07.2021 15:43
blood
7
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
blood
245
Legend

wprowadzić tymczasową blokadę adresów IP graczy, którzy nie wysyłają tokena uwierzytelniającego lub przez więcej niż 3 minuty nie mogą połączyć się z serwerem;
uniemożliwić łączenie się więcej niż jednego klienta z jednego adresu IP;

Ziomeczku, odetniesz większość ludzi od gierki w ten sposób. Większość ma internety za NATem providera, więc limitując jednego gracza do 1 adresu IP tym samym wywalasz w kosmos większość player base.

28.07.2021 15:52
7.1
6
p0358
2
Junior

Chodzi tylko o będących w połowicznym stanie połączenia i tylko na danym serwerze. Ponieważ boty w ten sposób mogły wypełniać łatwo wszystkie sloty na serwerach. Natomiast kilka osób z jednego IP nadal mogłoby się podłączać, tylko po kolei. Najpierw jeden dołącza, i jak ten skończy i się mu lobby/gra wczyta, to wtedy kolejny. Nie dotyczyłoby to migracji z serwera na serwer, a jedynie dołączanie do party, więc tak samo nie miałoby to wpływu na losowe osoby za NAT-em od providera, które akurat dołączają jednocześnie na różne serwery

29.07.2021 19:55
7.2
SylwesterZ
68
Konsul

A jak chcesz zagwarantować od strony klienta, żeby się łączyły po kolei, skoro to niezależne komputery wychodzące tym samym IP? Po prostu połączy się pierwszy, a reszta padnie.
To jest wylanie dziecka z kąpielą, a nie rozwiązanie problemu.

Poprawnym rozwiązaniem byłoby dynamiczne skalowanie slotów, tzn. dopiero po nawiązaniu pełnego połączenia (w sensie warstwy aplikacji klient-serwer) pozostawiane byłoby N połączeń, a reszta byłaby odrzucana.

PS. Inaczej mówiąc slot nie może być naliczany do czasu pełnej akceptacji klienta, inne rozwiązanie jest bez sensu.

post wyedytowany przez SylwesterZ 2021-07-29 19:56:00
28.07.2021 20:09
8
odpowiedz
Buber
25
Chorąży

Bratku, ile byś nie tłumaczył to i tak się znajdzie "mądrzejszy". Ważne żeby zrozumiał kto ma zrozumieć i Cię faktycznie zatrudnili. Powodzenia.
Pomijając że sam kupiłem niedawno jedynkę , bo nie doczytałem że nie ma singla jak w dwójce :)

28.07.2021 22:59
kipi999
9
odpowiedz
kipi999
34
Pretorianin

p0358 Mógłbyś powiedzieć jakiego narzędzia użyłeś do inżynierii wstecznej? Bardzo mnie zainteresował Twój projekt :P

29.07.2021 07:02
Kowalus20
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Kowalus20
147
Generał

Czy wszystko sie rozchodzi o starego titanfalla w ktorego nikt nie gra i nikt nie miaru tracic czasu na jakiekolwiek fixy?

29.07.2021 10:30
Frosty el Banana
10.1
1
Frosty el Banana
33
Centurion

Ciężko żeby ktoś w niego grał skoro obecnie przez dziury w kodzie serwery są zasypane botami, a gracze nie mogą na nie wejść.

29.07.2021 07:44
free-to-play
😂
11
1
odpowiedz
free-to-play
44
Pretorianin

Bardzo fajna wiadomość. A na dodatek forumowi znawcy od wszystkiego zajechani pierwszorzędnie. Rewelacja p0358

29.07.2021 09:14
Dizmoo
👍
12
odpowiedz
Dizmoo
6
Legionista

Kurde ktoś ma łeb na karku

29.07.2021 10:46
SpoconaZofia
😁
13
odpowiedz
SpoconaZofia
80
Legend

deathcoder To ty im pokazałeś ? Ty jedyny na tym forum masz dość dużą wiedze o programowaniu i rzeczowo i miło się czyta co napisałeś.

06.08.2021 07:20
Dzienciou
14
1
odpowiedz
Dzienciou
164
Generał

dobry plottwist się okazał teraz z naszym p0358...

Wiadomość Sfrustrowany polski gracz pokazał twórcom Titanfalla, jak naprawić grę