Farming Simulator 22 na pierwszych gameplayach; poprawiono system aplikacji obornika
Grafika nadal jak w 2012 roku
Ja nawet nie wiedziałem, że są takie wypasione beczkowozy z rozpylaczami do obornika!
Gry bawią i uczą.
Cóż, jak będzie na mocnej przecenie to może kupię, jednak mam sentyment do serii, ale, i piszę to kolejny raz pod newsem o tej grze, to że nadal nie ma lepszej fizyki, to już po prostu żart i kpina. Brak gleby 3d też. Zwłaszcza gdy na rynku jest Snowrunner i jego poprzedniczki.
Snowrunner tak pierońsko realistyczny, że pick-up 4x4 po trawie, gdzie nie ma grama błota, jest w stanie jechać maksymalnie 30 km/5, jakby tonął w piachu...
Fizyki ze Snowrunnera lepiej tu nie wprowadzać, bo byś pole przez rok orał...
No mi chodziło raczej w porównaniu ze snowrunnerem o fizykę samej gleby, o jej wyglądzie nie wspominając.
Ze Snowrunnerem to nie ma co porównywać bo to inne gatunki i tam jest taplanie się w błocie a nie oranie pola
Ale to żeby narzędzia robiły dołki i górki na polu to mogli by dodać, takie RDR2, Vallhalla miały trójwymiarowe ślady na śniegu
Fajnie że ulepszyli system budowania własnej farmy (choćby budowanie płotów odbywa się przez kliknięcie i przeciągnięcie zakończenia płotu we wskazanym miejscu). Liczniki w kokpicie w końcu faktycznie działają.
Fizyka pojazdów dalej nie istnieje? Co za tragedia... Mogliby równie dobrze zrobić z tego izometryczną strategię.
Śmieszne ze tytuł newsa i tresc wspomina najmniej istotną zmianę, a te najważniejsze zupełnie pomija. Nowy interface, łańcuchy produkcji (mąka, chleb, ciasta, soki) nowe plantacje, winogrona, maliny, oliwki. Nowy shader gleby który dużo lepiej imituje 3D, sezony. Licencjonowane budynki w tym kilka polskich, nowa amerykańska mapa, znacznie poprawiony edytor, nowe animacje i system cząstek, npc, nowe ai. Tak na szybko to co pamietam. Nie mogli dodać fizyki gleby bo musieliby zmienić silnik, a żeby zmienić silnik musieliby napisać grę od nowa
To jest nowa odsłona, więc mogliby napisać grę od nowa, tak się robi nowe gry a nie za pełną cene dodaje się rzeczy które równie dobrze mogą być w dlc, osobiście bym zagrał, ale jak widzę fizyke pojazdów i brak dobrze wyglądającej gleby w 2021 roku xd, a dodam że grafika też nie jest najlepsza, a koszt gry to 180 zł. I jeszcze warto by było poprawić świat, który obecnie jest praktycznie post apo.
Łańcuchy produkcyjne, niby ciekawa rzecz, ale niewiele ma wspólnego z rzeczywistością, żaden rolnik nie przetwarza zboża na mąkę a mąki na chleb, nikt nie ma na to czasu ani środków. Jeszcze jeśli cena w grze była by zmienna, i przy każdym zbiorze trzeba było by policzyć co się bardziej opłaca, wtedy miało by to sens, a tak pewnie będzie jedna najbardziej opłacalna ścieżka i cały czas na niej się będzie rozgrywka opierać. Nowe uprawy, maszyny, mapy to kosmetyka.
Ja nie jestem maniakiem gleby 3d, wcale nie uważam jej za niezbędną. Za to bardzo przydało by się urealistycznienie obsługi maszyn, czyli np. wpływ głębokości orki na obciążenie maszyny (wtedy sensu nabrała by skrzynia biegów, oraz w ogóle taki rozbudowany park maszynowy), konieczność regulacji parametrów hedera czy bębna młócącego, zmiana wydatku opryskiwacza itp. Albo np. dobieranie stężenia oprysku, albo różne rodzaje oprysków, inny na chwasty, inny na grzyba czy insekty. No ale Giants wprowadza zmiany powoli, i przynajmniej seasons jest już w standardzie.
Ja już dawno przestałem traktować GoLa jako rzetelne źródło informacji. Wchodzę tu z przyzwyczajenia. Zauważ, że gro "artykułów" to kalki tłumaczone z obcych opracowań a recenzje gier polegają na zebraniu ocen z innych magazynów.
Nie chcę wróżyć nic złego, jeszcze do końca roku mamy sporo czasu i może się to zmienić, ale zanim skupić się na najważniejszych treściach, patrz: Fizyka pojazdów, gleba fizycznie działająca na wzór Spintiresa, ale bez takiej ilości błota, czy nawet lepsze zarządzanie farmą i nie wiem możliwość zobaczenia innych rolników, to oni bardziej wolą wprowadzać większą ilość maszyn i doszlifować fizykę obornika i podbić rozdzielczość.
Po obejrzeniu zdjęć i gameplayu z gry zauważyłem, że oświetlenie jest byle jakie, tak jakby był za duży kontrast, grafika wygląda zbyt cukierkowo. Mogliby wprowadzić oświetlenie podobne do innych symulacji od SCS Software (ETS 2 i ATS) tam sytuacja z oświetleniem wygląda w porządku.
Druga sprawa: Niebo. Ktoś albo projektował chmury wolumetryczne w grze po pijaku albo jak po zażyciu narkotyków, one wyglądają tragicznie, już wolałem zwykłe skyboxy z FS 17 niż to coś z FS 19 i teraz FS 22, ale mam nadzieję, że do końca roku to zmienią, oby.
No i wreszcie debiutują pory roku, bardzo mnie to cieszy, jestem ciekawy na jakiej zasadzie to będzie działać i jak tekstury liści będą się zmieniać i co nam Giants zaoferuje w zimie na gospodarstwie.
Życzę powodzenia i liczę na konkretne poprawki, bo moim zdaniem nie jestem optymistycznie nastawiony na FS 22.
Śmieszą mnie Ci wszyscy z tą fizyka gleby i fizyką pojazdów ta gra jest zarąbiaszcza i mam w nosie fizyki chemię i matematyki i tak wszyscy będą w nią grać bo jest SUPER Jak ktoś potrzebuje fizyki gleby to niech bierze łopate i kopać rowy ja mam się BAWIC
Mamy 2021 rok. Dlaczego mamy być zadowoleni z brzydkiej gry na poziomie technicznym sprzed 10 lat? Ludzie w nią grają, bo nie ma lepszej konkurencji, co nie oznacza że ta tutaj jest dobra.
To tak graficznie to od jakiś 8 lat stoi w miejscu, ciagnik z przyczepą wraca z pola błyszczący, czyściutki i każdy detal wypolerowany, sztucznie to wszystko trochę wygląda, ciągle te same mini-skrypty, kurz znikajacy w takim samym odstępie czasowym i na takiej samej odległości. Szczerze to nic specjalnego, takie jechanie na marce i kilka usprawnień na parę tygodni pracy zespołu mam wrażenie.
Podsumowując: Pfff... Podobnie jest z TRS-em co roku.
Śladów na ziemi nie zostawia traktor i taki czysty nawet opony się brudzą, tak jakby z plastiku ten traktor był. I ziemia sie nie odksztalca. Praktycznie żadnych zmian nie ma tylko trawa i sezony trochę mało. Cena powinna być 50 zł.
Widzę wszyscy chcą gleby 3D, a jakie wymagania wtedy gra by miała? Każdy chce wypasionej grafiki i żeby gra chodziła na sprzęcie za 3k, a potem będzie narzekał na lagi, długie wczytywanie, albo dlaczego gra ma tak wysokie wymogi skoro to tylko zwykła gleba.
Bez przesady gleba aż tyle mocy nie wymaga. A tak to szerokie koła np podwójne mają tylko funkcje wizualną, tak samo pojedzie na cienkich jak i na szerokich oponach nie ma różnicy, a szkoda bo giants robili mody do snowrunner mogli się zwrócić o pomoc przy fizyce gleby i nie mówię tu żeby zrobić tu bagno ( chociaż czasem tak w polu jest !)
Tylko w Snowrunerze masz miejscowe, a w farmingu jak uruchomisz kilka pól na raz z pomocnikami, to ile masz obliczeń? A ilu zacznie narzekać, że dalej to jest bieda i będą chcieli właśnie takie bagno. Bo chcą "realizmu." Tak jest w przypadku wielu gier, wymaga się super realistycznej grafiki na sprzęcie który ludzie kupują w marketach.
Z tym że nie ma różnicy w zmianie kół to się zgadzam, jedyną różnicę jaką wyłapałem to koła a gąsienice, bo koła zaczęły mi się ślizgać przy ciężkim sprzęcie.
Szczerze liczyłem na większą rewolucje, trochę czasu spędziłem z 19, było to bardzo relaksujące, szkoda trochę że nie idą w większy realizm.