Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: mam problem

15.07.2021 20:38
Milord
1
Milord
19
Chorąży

mam problem

Kupiłem nowe F1, ale mój internet od miesiąca lub dwóch strasznie zamula. Pół roku temu działał normalnie. Ma ktoś pomysł co mogę z tym zrobić. Pomóżcie bo chcę sobie jutro przed wieczorem zagrać.

post wyedytowany przez Milord 2021-07-15 20:41:16
15.07.2021 20:59
Szymon_1904
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Szymon_1904
79
Rivski pogromca

Może w tle pobierają się jakieś aktualizacje. Daj screena z Menedżera Zadań, ustawiając przy zakładce Sieć strzałkę do dołu (sortowanie malejąco).

15.07.2021 21:45
Milord
2.1
Milord
19
Chorąży
Image

Chyba się wysłało

15.07.2021 21:43
3
odpowiedz
1 odpowiedź
VanSol
23
Konsul

Chyba w pierwszej kolejności to zadzwonić do providera i zgłosić awarię? Sprawdzić na innych urządzeniach czy jest tak samo. Jeśli chcesz zagrać to zrób router WiFi z telefonu i udostępnij neta. To tak na początek ale potrzeba więcej danych żeby pomóc.

15.07.2021 21:55
Milord
3.1
Milord
19
Chorąży

Dzięki. Przez hotspot'a jest chwilowo lepiej. Jakich informacji potrzebujesz?

15.07.2021 21:59
4
odpowiedz
1 odpowiedź
VanSol
23
Konsul

Wydaje mi się, że trzeba by opisać problem szczegółowo zaczynając od tego jakiej firmy jest to łącze, co się dokładnie dzieje, co już sprawdziłeś, jaki masz router, wszystko po kolei ze szczegółami, bo napisanie że net zamula i oczekiwanie, że ktoś Ci pomoże to trochę niepoważne.

15.07.2021 22:11
Milord
4.1
Milord
19
Chorąży

Internet jest od firmy OST Net, router: Huawei. Internet nie jest najszybszy ale spełnia wymagania gdy działa jak ma działać. Od mniej więcej 1,5 roku korzystamy z sieci światłowodowej. Gdzieś od kwietnia zeszłego roku internet co jakiś czas słabo działa. Ale od miesiąca czy dwóch już osiągnęło to swoje apogeum. Ogólnie to nie korzystam cały dzień z komputera, ale wiem, że przez jakiś czas w trakcie dnia internet działa wyśmienicie do casu wyłączenia komputera, albo do jakiegoś czasu. Potem jak zwykle. Nie tylko ja zresztą narzekam na łącze, także inni domownicy. Router jak i dekoder telewizyjny dostaliśmy od dostawcy.

post wyedytowany przez Milord 2021-07-15 22:12:24
15.07.2021 22:02
Milord
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Milord
19
Chorąży

Na razie wszystko wskazuje na to, że spędzę cały dzień na pobieraniu. Na szczęście jutro jest tata w domu i zadzwoni. Bo ja nic nie zrobiłem, a od jakiegoś czasu internet nie domaga i działa dobrze tylko wtedy kiedy ma na to ochotę

15.07.2021 22:09
5.1
VanSol
23
Konsul

Kiedy miałem identyczne objawy to od razu wykonywałem telefon a potem się okazywało, że jest awaria na linii. Czasami może to być też wina uszkodzonego routera. Jeśli masz swój to trochę gorzej ale jak od providera to ich zadaniem jest usunąć usterkę.

post wyedytowany przez VanSol 2021-07-15 22:09:32
15.07.2021 22:19
Milord
6
odpowiedz
Milord
19
Chorąży

Zapomniałem wspomnieć, często co jakiś czas rozłącza internet z powodu jego braku

15.07.2021 22:25
Milord
7
odpowiedz
Milord
19
Chorąży

Na dzisiaj dziękuję za pomoc i mam nadzieję, że pomożecie mi dojść do wniosku jutro. Dobranoc

16.07.2021 10:15
Milord
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Milord
19
Chorąży
Image

Nie chcę spędzić całego dnia na pobieraniu. Niech ktoś pomoże.

16.07.2021 10:19
8.1
zanonimizowany771628
98
Legend

Chłopcze nie jest tak źle. Ja z netem 700kb/s żyłem do marca 2020.

post wyedytowany przez zanonimizowany771628 2021-07-16 10:19:52
16.07.2021 10:21
Fett
9
odpowiedz
3 odpowiedzi
Fett
240
Avatar

Jak to jest radiówka to może antenta się pokrzywiła? Nie wiedząc jakie masz zapisy w umowie z dostawcą i co to w ogóle za dostawca ciężko nam cokolwiek doradzić.

16.07.2021 10:51
Milord
9.1
Milord
19
Chorąży

Z 100 procentową pewnością odpowiadam, że to nie jest radiówka.

16.07.2021 11:57
9.2
VanSol
23
Konsul

Jak byś tam zerknął wyżej to znajdziesz dane dostawcy Internetu. Podawał.

16.07.2021 16:09
Fett
9.3
Fett
240
Avatar

VanSol - rzeczywiście, to wszystko zmienia

16.07.2021 10:36
Milord
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Milord
19
Chorąży

Wy wiecie, że mój wcześniejszy internet działał równie szybko, a obecny miał być szybszy i taki był do czasu

16.07.2021 10:57
10.1
zanonimizowany771628
98
Legend

Tak wspomniałeś o tym w tym wątku już czterokrotnie.

16.07.2021 12:11
11
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1282041
45
Generał
Image

Możesz spróbować tego:
1. Wyłączasz wszystkie urządzenia które masz podłączone do rutera po wifi (komputery, tablety, smartfony telewizory, itp).
2. Podłączasz komputer z ruterem kablem sieciowym (jak taki kabel wygląda masz na fotce obok).

post wyedytowany przez zanonimizowany1282041 2021-07-16 12:29:38
16.07.2021 12:13
11.1
zanonimizowany1282041
45
Generał
Image

3. Uruchamiasz kompa (sprawdź czy masz wifi podłączone w kompie - jak tak to naciskasz na rozłącz).
4. Wchodzisz na https://www.speedtest.net/ i klikasz GO (jeżeli prędkość netu bardzo się różni od tego co masz na umowie to dzwonisz do dostawcy netu).

Według regulaminu na stronie twojego dostawcy netu:
Dostawca Usług zobowiązuje się do świadczenia Usług w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie oraz w Umowie. Prędkości pobierania i wysyłania danych:
a) Minimalna: 60 % prędkości pobierania i wysyłania

Czyli np. jak w umowie masz 100 mbit/s to powinieneś mieć minimum 60 mbit/s.

post wyedytowany przez zanonimizowany1282041 2021-07-16 12:27:11
16.07.2021 15:51
Milord
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Milord
19
Chorąży
Image

Wszedłem na to i uzyskałem taki wynik

16.07.2021 15:59
mirko81
12.1
mirko81
70
Slow Gaming

Jaki internet masz na umowie?
Zapewne siedzisz na laptopie z wi-fi więc nic tu zaskakującego.

post wyedytowany przez mirko81 2021-07-16 16:04:01
16.07.2021 16:01
Milord
13
odpowiedz
Milord
19
Chorąży

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi z rozwiązaniem problemu. Na razie internet śmiga, jeśli za 5 godzin nie będzie po problemie to jeszcze się tu pojawię.

16.07.2021 16:02
Milord
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Milord
19
Chorąży

Ja w umowie mam internet światłowodowy 100 mbit/s /10 mbit/s i nie, nie siedzę na laptopie, bo go nie mam

post wyedytowany przez Milord 2021-07-16 16:06:02
16.07.2021 16:05
mirko81
14.1
mirko81
70
Slow Gaming

Idzie wi-fi czy kablem ? Na kablu byś miał 100/10 z wi-fi wyciagniesz 10-40 %

16.07.2021 16:06
Milord
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Milord
19
Chorąży

wi-fi

16.07.2021 16:08
mirko81
15.1
mirko81
70
Slow Gaming

U siebie przy 50 cm ! z wi-fi wyciągam jakieś 40 mbit. Na wi-fi to normalka, to zło konieczne

16.07.2021 16:10
Milord
16
odpowiedz
2 odpowiedzi
Milord
19
Chorąży

Z pewnością na kablu byłoby lepiej, ale routher jest w salonie, a komputera do salonu nie wniosę

16.07.2021 16:20
mirko81
16.1
mirko81
70
Slow Gaming

nie możesz na pare h kompa przenieść?
chociażby dla lepszego sygnału w-fi postaw go pod router

post wyedytowany przez mirko81 2021-07-16 16:21:44
16.07.2021 16:30
Milord
16.2
Milord
19
Chorąży

Problem z tym jest jeden, przeszkadzałbym wszystkim bo router ustawiony jest pod telewizorem

16.07.2021 16:15
Milord
17
odpowiedz
Milord
19
Chorąży

Jestem na siebie zły bo mogłem odłączyć TV od routcher'a wcześniej i pewnie bym już sobie grał

16.07.2021 16:18
mirko81
18
odpowiedz
3 odpowiedzi
mirko81
70
Slow Gaming

wszystko rozbija się o odległość. test na PC kabla i wi-fi karta 150 mbit 2.4 Ghz [50 cm]
net 300/40

kabel : https://www.speedtest.net/result/11737769884.png
wi-fi 50 cm 2.4 Ghz : https://www.speedtest.net/result/11737783053.png

na obecnym routerze vectry wi-fi to dramat w innym pomieszczeniu, dobrze że operatorzy komórkowi dają obecnie duże pakiety GB i nie korzystam prawie z wi-fi
może masz możliwość pracy wi-fi na 5Ghz to pójdzie szybciej ale nie poprawi stabilności

post wyedytowany przez mirko81 2021-07-16 16:38:05
16.07.2021 16:25
Milord
18.1
Milord
19
Chorąży

Spróbuję jutro z ciekawości coś pobrać, żeby ocenić samemu. Jeśli będzie lepiej ( raczej tak będzie) to z pewnością będę już zawsze znosić kompa, żeby pobrać jakąś grę

16.07.2021 16:36
mirko81
18.2
mirko81
70
Slow Gaming
post wyedytowany przez mirko81 2021-07-16 16:36:51
16.07.2021 16:43
Milord
18.3
Milord
19
Chorąży

Dzięki za dziś. Mam nadzieję, że wpadniecie też jutro, żeby przeczytać podsumowanie, podziękowanie i zamknięcie tematu

17.07.2021 14:42
Milord
19
odpowiedz
1 odpowiedź
Milord
19
Chorąży
Image

Porównajcie sonie net na kablu z wifi. Po 1,5 dnia pobierania, w końcu pobrane. Ale jest pewien problem

17.07.2021 14:44
Milord
19.1
Milord
19
Chorąży

Uprzedzając pytania, link prowadzi na stronę, gdzie widnieje przepotężny napis Error 404

Forum: mam problem