Age of Empires 2 z trybem kooperacji dzięki nowej aktualizacji
Dalej nie ma języka Polskiego przy wydaniu Polskiej kampanii?
A na konsoli jak nie było tak wciąż nie ma…
A z jakiego powodu ma być? To gra stworzona 20 lat temu na PC. Nie jest przystosowana do dobrego działania na konsoli. I bez gruntownej przebudowy interfejsu, systemu sterowania i co za tym idzie głębokich zmian w gameplayu - nie będzie. A po takich zmianach będzie to zupełnie inna gra.
Na głównych konsolach strategie mają mały udział w rynku, a te klasyczne czasu rzeczywistego są reprezentowane przez garść tytułów. Ze względu na sterowaniem, odległość od ekranu, specyfikę mocno zamkniętego środowiska wiele gier i gatunków fundamentalnie nie pasuje do grania na konsoli. Lwia część podgatunków strategicznych się do tego wlicza. Taka natura platformy.
W poważniejszych rozgrywkach multi w AoE II: DE szczytowe APM jest liczone w paru setkach, przy graczach na wysokim poziomie.
Coś za coś - masz ograniczony wybór gatunków i tytułów, ale z drugiej strony możesz się wygodnie rozłożyć na kanapie, czy grać po włożeniu płyty do czytnika nie martwiąc się o aktualizacje OSu, patche itp. ;)
A przynajmniej wypadałoby. Skoro w 2016 roku zdecydowali się na jednocześnie wydawanie gier z konsol na PC w ramach Xbox Play Anywhere to w drugą stronę tak też powinno być.
Mody? Również nie widzę przeciwwskazań, aby przynajmniej część z nich była dostępna. Microsoft Flight Simulator wystartuje z tym samym Marketplace między konsolą a PC, a head of MSFS jasno powiedział, że w przypadku kontentu third-party wszystko będzie działać bez problemu dając jednocześnie wybór czy chcą tam również swoje produkty czy niekoniecznie.
A z takiego, że skoro to jest marka Microsoftu, a Microsoft ma także swoje własne konsole. W komentarzach pod różnymi wpisami czy zwiastunami w social mediach i na YT nie brakuje ludzi ciągle pytających o to kiedy AoE trafi w końcu na Xboksa.
I bez gruntownej przebudowy interfejsu, systemu sterowania i co za tym idzie głębokich zmian w gameplayu - nie będzie. A po takich zmianach będzie to zupełnie inna gra.
Nie trzeba nic przebudowywać. Jak wyżej wspomniałem – Xbox od dawna wspiera M+K, więc wystarczy odpowiednia adnotacja, że w przypadku Age of Empires – oraz Rise of Nations – wymagane byłyby te akcesoria (które nie kosztują nie wiadomo jakiej fortuny) i tyle.
Na głównych konsolach strategie mają mały udział w rynku
To raczej nie byłoby większym zmartwieniem dla Microsoftu.
A z takiego, że skoro to jest marka Microsoftu, a Microsoft ma także swoje własne konsole.
Nadal nie widzę gdzie tu jest argument.
Tak, Microsoft odpowiada za IP Age of Empires, tak Microsoft ma swoją konsolę od 2002. No i co w związku z tym? To są dwa zupełnie różne środowiska.
W komentarzach pod różnymi wpisami czy zwiastunami w social mediach i na YT nie brakuje ludzi ciągle pytających o to kiedy AoE trafi w końcu na Xboksa.
Jak się dobrze poszuka, to można znaleźć komentarze na każdy temat. Z pewnością są fani RTSów którzy grają na konsoli lub się na nią przerzucili w pełni. Microsoft ma swoje zasoby i doświadczenie, by ocenić czy gra ('gra'- inwestycja w RTSy 1st party) jest warta zachodu. Gdyby mieli w tym wystarczający interes to zdecydowali by się na taki ruch.
Możesz sam zrobić śledztwo i wybadać potencjał w rynku.
https://www.metacritic.com/browse/games/genre/date/real-time/xboxone
Sprawdź co głośniejsze tytuły i informacje, jak są, nt. sprzedaży. Jakby był tam duży rynek-grupa odbiorców, to uwierz mi wydawcy nie zostawili by go zagospodarowanego. W MS RTSy nie są specjalnym priorytetem również na PC- to że wyszły wersje DE i wcześniejszy 2HD to w sporej części zasługa fanów- zawodowych graczy, moderów itd. którzy przez lata za własną kasę, swoją pasją utrzymywali jako-taki szum wokół marki. Dopiero teraz będzie wychodzić IV, 16 lat po premierze III.
Nie trzeba nic przebudowywać. Jak wyżej wspomniałem – Xbox od dawna wspiera M+K, więc wystarczy odpowiednia adnotacja
I ile osób z tego korzysta? Wyobrażasz sobie by Microsoft zapowiedział ekskluzywny tytuł na ich konsolę który nie obsługuje pada? Można to zrobić bez wielkiego szumu i kamer, ale tu nadal wracamy do punktu wyjścia- kilka garści komentarzy w social media to nie jest solidny argument. Już pomijam masę innych istotnych kwestii, choćby wspomniany sposób użytkowania produktu. Ile osób gra w Xboxa przy biurku, na monitorze.
Grałbyś w strategię z PCtowym interfejsem z poziomu sofy w pokoju? ->
Konsole od paru generacji krok po kroku pod względem niektórych funkcjonalności i generalnej architektury technologicznej zbliżają się do PC. Microsoft na poziomie usług i paru technologii chce przy okazji Windows 11 zbliżyć je do siebie jeszcze bliżej.
Moim zdaniem na pewnym szczeblu są ludzie którzy mają, pewnie trochę uzasadnione, opory by jeszcze mocniej upodabniać ich produkt do komputera stacjonarnego. Między Xboxem a PC jest wiele zbieżności, ale ich endgame na ten moment to a) uniwersalne usługi b) walka z konkurencją na głównym rynku, czyli rywalizacja z PS.
Nie mają czasu ani powodu by starać się wyrwać kawałek ciasta PCtowi w sferze gatunków od dekad utożsamianych tylko i wyłącznie z komputerami. Ludzie na PC już używają ich OSu, ich aplikacji biurowych, płacą za ich growe usługi. Potencjalne zyski od fanów RTSów na Xboxie One najwyraźniej nie są warte zahcodu.
Nie twierdzę że jest to niemożliwe, ale mówiąc delikatnie ilość głosów która się tego domaga jest niewystarczająca.
btw screen jest z jednego z lepszych RTSów ostatnich lat- ANNO 2070. Tu masz jeszcze ciepły screen (bez GUI!) z nowego trybu coopowego w II DE.
Jak sobie wyobrażasz grę z kanapy?
Nigdy tego nie sprawdzałem, ale jeśli np. 25% użytkowników Xboxa gra na monitorze z K+B, przy stole, na blacie itd... to byłbym bardzo zaskoczony i dużo bardziej wyrozumiały dla takiego postulatu. W takim wypadku jednak prosiłbym o jakieś badania które wykazują taki odsetek.