Forza Horizon 5 - twórcy omówili imponujący system pogody
Dla mnie must-have, jedyna gra na horyzoncie, którą biorę z miejsca w dniu premiery. Informacje o pogodzie to świetny news, mam tylko nadzieję, że będę w istotny sposób wpływały na wygląd i właściwości dróg (tutaj oczy kieruję w stronę wyśmienitego pod tym względem Days Gone). Liczę na trochę błotka - pewna doza "sterylności" to jedyny poważny zarzut, który mogę wysunąć w kierunku FH4 (szczególnie mając do porównania Wrecfest).
Nie jestem wielkim fanem ścigałek (FH4 to jedyna taka gra która mnie przytrzymała na dłużej), ale czytam sobie z ciekawości różne artykuły na ten temat i mam wrażenie jakby to był jedyny gatunek, w którym twórcy nie wiedzą już co zrobić z nadmiarem mocy. W innych grach jest walka o rozdzielczość każdej tekstury a ścigałki już wyglądają niemal fotorealistycznie i jakby nie wiedziały co jeszcze poprawić. Natomiast ja osobiście nie pogardziłbym jakąś grą z otwartym światem, w którym jazda autem stoi na poziomie gier wyścigowych. Taki MS mógłby wziąć sobie jedno studio do stworzenia jakiegoś ciekawego sandboxa i przydzielić im ekipę od Forzy, która by odpowiadała jedynie za kwestię jazdy samochodem.
Akurat ty może uwagi na to nie zwracasz ale są rzeczy które wymagają poprawy w każdej Forzie która miała premiere po 2, dźwięki silników pojazdów są żałosne, i to nie jest to że są złe, po prostu lenistwo wychodzi bokiem, masz te 500 samochodów i duża część z nich używa dźwięków z innych aut które nawet nie brzmią trochę podobnie, tak żeby to zobrazować sensownie, Nissan GTR R34 brzmi tak samo jak nowe BMW co sensu kompletnie nie ma, i takich przykładów jest więcej, boli to że zabierają się za wysoko budżetową ścigałkę a na nagranie dźwięków do każdego z aut tak aby brzmiało jak powinno ich nie stać, jeszcze jak by każde auto na świecie brzmiało innaczej, ale tak nie jest, dużo BMW używało tych samych silników w różnych modelach, to samo Audi i Volkswagen, nawet japończyki używają często gęsto tych samych silników, zwłaszcza te tanie sportowe 4 cylindrowce.
Wystarczyło by nagrać dźwięk 1 BMW i dać go 5 innym BMW, ale oni robią innaczej, nagrywają dźwięk jednego BMW dajmy na to z 6 cylindrowym rzędowym silnikiem i dają go do 5 BMW, 6 Japończyków i 10 innych aut innych marek.
Kolejna sprawa, wybór aut, w tej grze największy fun jak dla mnie płynie z robienia sportowych aut z jakiś słabych aut, np. Supersamochodu z Forda Anglii, ale problem jest taki że w Forzie jedyne auta jakie są to sportowe albo kultowe auta(bądź sportowe warianty), nie ma jakiś zwykłych aut jak Toyota Aygo czy tam Yaris jak w FM4. Naprawdę po dziurki w nosie mam M3 E36, dlaczego nie moge jak w którymś Motorsporcie wybrać BMW E36 323Ti (czyli kompakta)
Więcej kontentu dla singlowców i będzie oki. Najlepiej tyle co w FH3. Jednak martwi mnie to, że raczej pójdą w duży online.
Forza MMO Horizon 5 też brzmi oki.
W Forza Horizon 5 pogoda będzie dopasowana do regionu i pory roku.
Czyli wiadomo już, że pory roku pozostaną w formie z FH4, zmieniając się co tydzień?
Niech już lepiej pokarzą Forza Motosport to muszą być ( taką mam nadzieje) next genowe wyścigi.
To chyba jeden z tych elementow, ktory w FH4 mnie denerwowal. Burza, ktorej nigdzie na niebie nic nie zwiastuje, ale za zakretem czeka na nas huragan Tracy. DiRT 5 tez ma to badziewie zaimplementowane. Wyscigi na 5 okrazen zaczynaja sie w dzien, koncza w nocy i dodatkowo po drodze przezywamy cztery pory roku.
Specjalnie dla tej gierki zakupię nowego xboxa, mam nadzieję że będzie warto.