Quake Remaster w drodze? id Software tworzy Project 2021B
Ja tam bym chciał kontynuację Q4. Człowiek tyle lat czekał na wzmianki o pełnoprawnej następnej części, którą spodziewałem się, że będzie kontynuacja przygów Kane'a, a tu taka dupa :/ dosłownie, bo na dodatek będzie się grało kobietą(nie żebym miał coś przeciwko kobietom, ale w Quake'ach zawsze grało się facetem i jakoś mi tak lepiej pasuje do tego całego uniwersum jako bohater)
Jeżeli to prawda, to super, dawno nie było nic z Quake. Ale też wolałbym kontynuację fabuły ze Stroggami, niż coś całkowicie innego.
Na razie to można sobie gdybać, ale za nowego pierwszego Quake'a dałabym się pokroić. Jeśli nie odejdzie za daleko od oryginału, to pal licho główną postać, i tak służy ona jedynie za statyw na kamerę.
O to to to. Bardzo udane odświeżenie marki.
Do tego chodzą słuchy o Remake Soul Reaver, oby w takiej jakości jak Doom 2016. Takie "odrzewane kotlety" to ja bierę z pocałowaniem ręki.
Osobiście byłbym zadowolony zarówno z kontynuacji głównej serii Quake, jak i remake'u pierwszej części.
Zazwyczaj mam umiarkowany entuzjazm w kwestii remae'ów, ale każdy kto wie czy jest Q1 i zna choć trochę historię jego tworzenia wie, że co jak co ale ta gra wybitnie nadaje się do uczciwego odtworzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=0KxRXZhQuY8
prawda prawda, Q1 odbiegal na max od reszty odslon. Wiec remake ale konkretny Q1 mile widziany, ale jako typowa kontynuacja to raczej strogg :)
Doom sie udal bo byl zrobiony konkretnie i bez zbednego biadolenia. Z Quake'iem powinni zrobic podobnie.
Dla mnie pierwszy Quake to po prostu Doom w pełnym 3D, dopiero dwójka obrała swoją własną ścieżkę.
Osobiście jednak kontynuacja wątków ze Stroggami, niż kopia Dooma z innymi potworkami.
Sądzę, że skoro jest remake czy reboot Doom 1 i 2 to także będą za kilka lat takie całkowicie nowe wersje Quake 1 i 2. Kwestia czasu. ID Software wybadał rynek i wiedzą, że to opłaci się.
Niby Quake 2 obrał swą własną ścieżkę, ale to Quake 1 jest o wiele wolniejszy od Doom 1 i 2, a Quake 2 równie dynamiczny co one. Zresztą do dziś na modach Wolf3d, Doom 1 i 2, Duke 3d, Quake 2 i nowe Doomy to czołówka najszybszych FPS.
Oryginalne Doom 1 i 2 oraz Quake 1 i 2 mają świetne mody. Quake 2 z modem QuakeXp praktycznie prawie nie różni się od remastera poza brakiem RT, ale ma tam dodane dynamiczne oświetlenie i tekstury nawet lepsze niż w remasterze. Natomiast do Quake 1 jest wiele paczek z teksturami dużo lepszymi i co ciekawe można je łączyć, by uzyskać jak najlepszy efekt. Ale troszkę brakuje do moda QuakeXp do Quake II.
Doom 2016 i Doom Eternal 2020 są ok na mocne 8,5/10, również grafika topowa na swe czasy jak było przy klasykach, zachowana grywalność i dynamika, ale Doom 1 i 2 z lat 90' to przecież gry na 10/10, które pozamiatały konkurencje totalnie.
2 rzeczy są dużo gorzej zrobione w nowych Doom od kultowych pierwszych dwóch części:
1) Mniejsza brutalność i dodanie świecidełek
2) Olanie sekretów, gdzie jest to ogromną siłą Doom 1 i 2 i także wielu innych FPS z lat 90' Wolf 3d, Heretic 1, Hexen 1, Duke 3d, Blood 1, Shadow Warrior, Outlaws, Redneck Rampage, Dark Forces 1 i 2. Wiele frajdy dają znakomite projekty poziomów z poukrywanymi sekretami i oferujące również easter eggs.
Nie mówiąc o genialnych modach do Doom 1 i 2 - gzDoom, Brutal Doom, Texture HD, które dało kopa mocarnego tym grom w kwestii kompatybilności z nowymi windows, wyglądu, grywalności, brutalności, możliwości co możemy zrobić , wygodzie gry itd.
Nowe Doom to nadal ledwie naśladowniki arcydzieł popkultury. Nic świeżego. Doom 1 i 2 przechodziłem po 10 razy, Doom 3 i Doom z 2016 ledwie 2 razy, A Doom Eternal raz i nie ciągnie mnie do niego, bo ma parkour w pewnym sensie skopiowany z Turoków z lat 90', gdzie było też wiele poruszania w pionie.
A co do doom 2016 to także nie sądzę żeby miał być on jakoś mniej brutalny od starszych odsłon. Dopiero Brutal Doom wybija się na tym polu. Sekretów też nie brakuje w nowych Doomach i myślę, że jak na dzisiejsze standardy zostały ona sensownie zrealizowane.
Hype Train wystartował, zapraszamy na pokład!
W międzyczasie polecam klasyczną pikselową wersję software mode Quake: The Offering uruchamianą z Dosboxa, gdzie warto zmienić w pliku conf parametr output na openglnb aby uzyskać normalną jasność ekranu. A celowanie pionowe można uruchomić w konsoli wpisując +mlook. Lata 90-te pełną parą.
Skoro to dostało dwa stopnie niżej w certyfikacji wiekowej, to nie może być Quake. On musi być tak samo brutalny jak DOOM czy Wolfenstein, inaczej to będzie śmiech na sali.
Zrobia jeszcze jednego Doom'a, a potem chyba czas na Quake'a
Widze ze jestem tutaj wyjatkiem, zawsze preferowalem Q1 majac pytanie czy 1 czy 2. Licze na odswiezenie marki jak to zrobili z DOOM czy Wolfenstein, trzymajac sie tego co najlepsze bylo w tych grach.
https://www.youtube.com/watch?v=k4W_Je5O_BQ
Nowe doświadczenie Q1 w VR
Dzięki. Pobrałem. Dziś sprawdzimy.
Przeładowywanie?
1/10 pewnych rzeczy nie powinno się robić
Q1 to mój ulubiony fps wszechczasów i w związku z tym wolał bym, żeby ewentualną współczesną korpo-nekrofilię uprawiano od dwójki w górę. Dziękuję.