Ubisoft skasował fanowski remake GoldenEye w Far Cry 5
a na konferencjach i stream'ach dalej będą trąbić, że community najważniejsze a potem cały wysiłek na śmietnik. Dla takich większych projektów to już ktoś od PR powinien chociaż maila wysłać do MGM czy da się to utrzymać a nie po prostu kasacja i koniec.
I 1400 godzin poszło się...
Koleś z takimi zdolnościami marnuje się udzielając w takich tytułach gdzie nawet nie może opublikować owoców swojej pracy. Niech dołączy do moderów trylogii ME tam mu nikt nie skasuje żadnego projektu.
W komentarzu do sytuacji wydawca wyjaśnił, że decyzja o skasowaniu map została podjęta na wniosek właściciela praw do marki, czyli firmy MGM.
Czyli raczej nie jest to wina samego ubi. Chociaż fakt, mogli się jakoś próbować z mgm dogadać.
I 1400 godzin poszło się...
Koleś z takimi zdolnościami marnuje się udzielając w takich tytułach gdzie nawet nie może opublikować owoców swojej pracy. Niech dołączy do moderów trylogii ME tam mu nikt nie skasuje żadnego projektu.
a na konferencjach i stream'ach dalej będą trąbić, że community najważniejsze a potem cały wysiłek na śmietnik. Dla takich większych projektów to już ktoś od PR powinien chociaż maila wysłać do MGM czy da się to utrzymać a nie po prostu kasacja i koniec.
W komentarzu do sytuacji wydawca wyjaśnił, że decyzja o skasowaniu map została podjęta na wniosek właściciela praw do marki, czyli firmy MGM.
Czyli raczej nie jest to wina samego ubi. Chociaż fakt, mogli się jakoś próbować z mgm dogadać.
No pewnie XD Zapłacić kilkaset milionów za licencję, bo sobie jakiś fan pomajstrował XD
Licencje to się wykupuje jak chcesz zarabiać legalnie pieniadze na danej marce, wystarczyłoby się dogadać że Ubi nie ma zamiaru tego wypuszczać jako płatne DLC ani twórca nie bedzie na tym zarabiał i tyle.
Tiaaaaaaaaaaaaaaaa, żeby to takie proste było wszystko jak ci się wydaje, to by pieniądz światem nie rządził.
Obawiam się że dogadanie się z MGM raczej nie wchodziło w grę, wielkie korporacje takie jak ona raczej nie idą na rękę twórcom i nie oddają praw licencyjnych ot tak na słowo honoru - "bo zrobimy darmowego moda i nikt tego nie wykorzysta". Obawiam się że potrzeba by całego sztabu prawników który dokładnie określił by jakie elementy można a jakie nie można wykorzystać, jak wyglądała by taka licencja itd.
A jaki Ubisoft miałby interes w tym, żeby cokolwiek załatwiać dla fanowskiego remake'u? Gdyby dało się na tym jakoś zarobić, to może...
MGM jest bankrutem i sprzedało się Amazonowi, więc siłą rzeczy licencja będzie Amazona.
Szkoda, bo GoldenEye 007 z 1997 roku pod Nintendo 64 to jeden z lepszych FPS jakie powstały. A tu miał całość odświeżoną. A taki kultowy Dark Forces z 1995 od LucasArts przenoszony na silnik UE4 ma dopiero niecały 1 poziom z 14 po kilku latach prac mimo, że jedną z osób, która przy tym dziubie w wolnym czasie jest pracownik Obsidian.
Ubi złe xD bo właściciel nakazał skasowanie projektu ze względu na prawa autorskie.
No a dziwicie się? Na kogo wskazuje tytuł? Przecież spora grupa ludzi nie jest w stanie przeczytać ze zrozumieniem nawet wstępu. Byłoby za rzetelnie jak na ten portal gdyby tytuł newsa brzmiał "Ubisoft na wniosek MGM skasował fanowski remake GoldenEye w Far Cry 5" a wstęp mógł mieć treść "Ubisoft wniosek właściciela praw do marki GoldenEye 007, czyli firmy MGM postanowił wykasować z Far Cry Arcade ambitny fanowski projekt odtwarzający mapy z klasycznego FPS-a."
Zdążyłem pograć. Naprawdę kawał świetnej roboty. Ale jak tylko zobaczyłem na IGN (jakieś tam drobne 15 milionów subskrybentów) gameplay z tej mamy to pierwsze co sobie pomyślałem "wjazd korposzczurów z MGM za 5... 4... 3..." no i faktycznie wystarczyły 2 tygodnie... Szkoda gościa, który tyle poświęcił bo efekt jego pracy był kapitalny. No ale niestety sam jest sobie odrobinę winien. Ubi też nie jest tutaj bez winy. Przecież doskonale wiedzą co jest wgrywane do FC Acarde. Mogli zareagować dużo szybciej, i skontaktować się z Krollywoodem i poinformować go żeby nie szedł tą drogą bo MGM może się to nie spodobać.
To miałeś szczęście, że zdążyłeś ograć.
Podobnie było przy fanowskim remaku Indiana Jones and The Fate of Atlantis z 1992 roku, gdzie prace nad grą zostały przerwane na prośbę Lucasfilm, którzy mają licencję. Po wpuszczeniu grywalnego dema do sieci ich reakcja była szybka. Ale w tym wypadku to demo, gdzie jest połowa gry rozlazło się po sieci więc kto chciał to pobierze i sprawdzi.
Miałem trochę szczęścia bo akurat wykupiłem sobie na miesiąc U+ żeby nadrobić zaległości. Dokończyłem FC5, ograłem FC New Down i jestem gotowy na FC6.
Play stupid games win stupid prizes.
Trać czas na kopiowanie zastrzeżonego contentu, miej smutną minę, że cie dojechali.
Niezły typ, czyli robił tak, że nie mógł zrobić nawet żadnej kopii żeby się zabezpieczyć...
SPY Interactive zdecydowanie inteligentniejszy.
" Jedną z zalet Far Cry Arcade jest to, że do tworzenia poziomów można używać obiektów z wielu gier Ubisoftu, nie tylko wcześniejszych odsłon Far Cry, ale również m.in. z serii Assassins’ Creed czy Watch Dogs. Potrzebne elementy są pobierane z serwera przed rozpoczęciem zabawy."
Chmura. I wszystko jasne.
Myślisz, że nie przeczytałem?
Chodzi o całokształt, gdybym nie mógł tego zrobić mając możliwość kopii zapasowej to nigdy bym za to się nie zabierał nawet, żeby zawierzyć ubi to trzeba mieć nie po kolei.
Po za tym da się, inni zrobili, do tego jest też opcja edytora i bezpośrednio tam odpalenie.
Gość totalnie olał sprawę.
A to czasem nie jest kradzież własności intelektualnej? Chyba nie można od tak sobie skopiować wszystko z jakiejś gry.
Wszyscy o tym nagle zapomnieli.
Niech zmoyfikuje trochę mapy żeby nie wyglądały jak kopie, zmieni nazwę i powinno być OK.
Polecam redakcji GoLa pisać o takich fajnych dużych modyfikacjach ( odświeżonych grach ) zanim zostaną one skasowane :) może byśmy zdążyli zagrać.
Znam tego twórcę bo również jestem twórcą map i w naszej grupie na FB wypowiedział się na ten temat. W pewien sposób pogodził się z faktem usunięcia jego map. Z tego co wiem opublikował je pod innymi nazwami.
To jest przykre, gdy fani ukazują swoją miłość do danego tytułu czy całej serii, a kilku gburów w garniakach czerwieni się ze złości, że kasy z tego nie dostaną. Ale nie dostaje nikt i tego już nie biorą pod uwagę. Nienawidzę gdy firma kasuje projekt, nie myśląc kompletnie by zrobić remake albo kolejną część.
Z drugiej strony, ciężko być modderem. Tworzysz coś przez miesiące i lata, do czego nie masz żadnych praw i w każdej chwili mogą to zdjąć i zakazać dalszej pracy.