Kupiłem komputer z Ryzenem 5 5600X i RTX 3060Ti. Z racji słabej jakości łącza internetowego testuje go narazie w dwóch grach: Cyberpunku i Sniper Ghost Warrior 2. Niestety nie jestem zadowolony z działania komputera w CP, gdyż mają miejsce spadki płynności animacji do poziomu 60-40 klatek (zależnie od ustawień graficznych) i to w 1080p. Zwróciłem uwagę na wysokie użycie procesora w CP. Nie wiem jak było na moim poprzednim procesorze (8 rdzeni), ale tu niczym niezwykłym nie jest nawet 90 procent. Mogą się z tym wiązać spadki płynności? Może coś zmienić w ustawieniach? Dodam, że z komputerem jest raczej wszystko w porządku, bo w Sniperze gram w znacznie wyższym klatkażu i to bez najmniejszych spadków. Macie pomysł co może być przyczyną tego stanu rzeczy?
Wybrałeś do testów po prostu najzwyklejszego technicznego i niezoptymalizowanego bubla, który na karcie z wymagań rekomendowanych, ledwo odpala się w minimalnie-średnich detalach.
Gra lubi procki intela ale na 5600x powinna śmigać lepiej niż na moim kręconym 9600k a też mam 3060ti.
Na pewno tam gdzie jest dużo wolumetrycznej mgły będą spadki bo to najbardziej oprócz rt wpierdziela fpsy. Wszelkie knajpy i bazary, tam odczujesz.
Poza tym gra to niezły benchmark ale grafa to kosmos.
Ja grałem w 1440p mieszanka high ultra i rt Ultra z DLSS quality. No i na 970 evo plus siedzi.
To że gra wymaga bardzo mocnego cpu wiadomo od premiery
Nadal się dziwię jakim cudem to startuje na prodiżach z tabletowymi cpu.
Sam planuję przeskok na i9 bo różnica to nawet 20fps między moim cpu w tej grze.
Musisz pogmerać przy ustawieniach, masz przykładową konfigurację z jakiegoś poradnika:
Standard Optimised Settings
Contact Shadows: On
Improved Facial Lighting Geometry: On
Local Shadow Mesh Quality: High
Local Shadow Quality High
Cascaded Shadows Range: High
Cascaded Shadows Resolution: Medium
Distant Shadows Resolution: High
Volumetric Fog Resolution: 1080p Ultra, 1440p High, 4K Medium
Volumetric Cloud Quality: Medium
Max Dynamic Decals: Ultra
Screen Space Reflections Quality: Low but High if you find the amount of grain distracting.
Subsurface Scattering Quality: High
Ambient Occlusion: Low (there is barely a difference)
Colour Precision: Medium
Mirror Quality: 1080p High. 1440p High, 4K Medium
Level of Detail: High
Recommended Ray Tracing Settings
Ray Traced Reflections: On
Ray Traced Shadows: Off
Ray Traced Lighting: Medium
If that is not enough for you, Turn off reflections - the RT lighting is more important, on balance.