Ratchet & Clank: Rift Apart w 60 fps i z ray tracingiem
W tym trybie przeszedłem Milesa Moralesa. Co prawda w trybie Quality obraz był ostrzejszy, a RT trochę lepsze, ale 60fps robi robotę.
Teraz będą jechać na bełkocie, że każda gra ma RT tylko niech najpierw pokażą wersję bez i z RT czego na konsoli w nowych grach nie pokażą bo nie ma takich opcji graficznych jak na PC.
Takie opcje muszą być na pc bo z włączonym od razu RT 90% kompów się wykłada.
Tak się robi nową generację, że się wydaje wszystko co można na starą, wcześniej kłamiąc że się tak nie zrobi, bo, cytuję, "wierzy się w generacje". Tak się robi nową generację że się wydaje sprzęt z problemami i bez wszystkich funkcji. No, nie ma co, wzór do naśladowania.
Ja jako niedzielny gracz wymagam tylko 4k/60fps. Przynajmniej do końca generacji.
Btw slyszalem, ze na PS5 gry zajmuja mniej miejsca niz na XSX, bo szybszy dysk pozwala na lepszą kompresje
Dziwne, ze nigdzie sie o tym nie mowi, ale wychodzi na to, ze na 825gb mamy wiecej miejsca niz na 1tb
Ja jako niedzielny gracz wymagam tylko 4k/60fps
Zadne 4K, na bank bedzie upscalowane 1440p, wiekszosc ludzi nawet nie zauwazy róznicy miedzy 1440p, a 2160p, ale marketing jak widac dobrze dziala
Dokładnie, dodatkowo szybszy dysk przyśpiesza również działanie konsoli, wychodzi na to że na 4K mamy większą wydajność w grach niż na 1080p. Faktycznie dziwne, ze nigdzie się o tym nie mówi.
Szybkość dysku nie ma bezpośrednio żadnego związku z możliwościami kompresji.
Dyski hdd w ps4/xone to laptopowy najtańszy szrot, gdzie były nawet wolniejsze od typowego standardowego dysku hdd do pc (nie licząc wydajniejszych cpu i lepszych chipsetów, które jeszcze różnicę pogłębiały), więc czasami kopiowało się te same dane parę razy, bo wtedy głowica hdd ma bliżej do danych i było nieco szybciej, ale kosztem rozmiaru gry.
Mając ssd, nie ma tego problemu, więc nie ma po co duplikować danych.
Największy zysk i tak wynika z mocnej kompresji i sprzętowej dekompresji w locie, prędkość dysku zwiesza transfer nie możliwość kompresji, ta jest zależna od zasobów gry, ale technicznie rzecz biorąc, na hdd można zrobić to samo, zresztą robi to już pewno kilka gier np. cp 2077, bo w grze jest logo Oodle od radgametools.
Natomiast żadna gra nie jest dowodem niczego i ta też nie, bo wygląd gry nie ma nic wspólnego z tym ile będzie zajmować, taki wiesiek 3 bez dlc zajmuje niewiele więcej, a to duża rozbudowana i różnorodna gra, które wyszła w czasach gdzie aż tak się nie kompresowało.
Tutaj "tylko" trochę ponad 30 gb nie robi żadnego wrażenia, bo to równie dobrze może oznaczać, że gra nie korzysta z aż tak wielu różnorodnych danych które zajmują więcej, jeżeli ktoś myśli, że na ps5/xsx nie będzie 100gb molochów to się przeliczy.
A skoro mogliby teraz upakować 200gb w 100gb to tym bardziej, to się nazywa postęp.
Kompresja gry za 320 zł w której wytną 10 gb zawartości i dodadzą później w dlc. A tak serio myślę, że to będzie po prostu krótka gra, jak to było z poprzednią częścią, więc i zajmuje mało miejsca na dysku. Jeśli faktycznie tak będzie, to poczekam na jakąś mocno obniżkę ceny, bo gra zapowiada się fajnie.
Tak, większość może nie zobaczy różnicy, ale to nie znaczy że jej nie ma bo jest i to spora. Porównywałem na 27 calowych monitorach i różnica jest duża na korzyść 4K.
Jakoś nie widzę tego RT na konsoli, RT dopiero widać na RTX3080 i RTX3090 no niedługo na RX6700 i 6800, a naprawdę będzie widać na RTX4080 i 4090 i RX7800 i 7700, te karty mają po 30 TFLOPS, a nie jak PS5 10 TFLOPS.
Zależy w jakiej rozdzielczości, i z jakimi FPSami.
W 1080p, to do ustawień ultra z RT - spokojnie starcza i RTX 3060 ti/3070 - aby gry działały płynnie (60 FPS).
Na konsoli będą głównie walić całą moc RT w to co najbardziej rzuca się w oczy, a nie wymaga wiele mocy, wszystko będzie odbijało jak lustro gdzie się tylko da, czyli na pewno będzie tona powierzchni mokrych, z połyskiem itp.
Najtańsze sztuczki byle pokazać, że "dają radę", a po zauważalnie lepszym oświetleniu ni widu ni słychu.
Wizualnie zapowiada się baśń wyglądająca wręcz obłędnie; fabularnie można odnieść wrażenie, że otrzymamy kontynuację godną swojej poprzedniczki; dźwiękowo, aż chce się więcej wysłuchać.
W przypadku każdej gry AAA powinno się udostępniać taki wybór trybów "performance" i "quality" w przypadku gier, które domyślnie nie celują w 60fps.
Płynność ponad ostrość :P
Po pierwsze drogi GOLu to 60fps z RT jest w trybie performance.
Po drugie czy trybie Quality czy Performance tylko Clank jest w pełni RT reszta to pół środki o których twórcy mówili po pierwszej prezentacji.
Co nie powinno nikogo dziwić bo na konsolach RT jest liczone na kartach a nie na osobno stworzonych rdzeniach karty.
To ile oni tych trybów szykują? 4K, RT/30; 4K/60; 1440 lub 1080/60 i jakieś tam RT, coś jeszcze?
Pewnie 3 tak jak w Miles Morales, 4K RT 30 fps, dynamiczne 4k 60fps i 1440p RT 60 fps.
Jak ktoś ma wątpliwości co do poziomu RT na PS5, to polecam https://www.youtube.com/watch?v=xQ4UWPoOzUE
W Spider-Manie w trybie RT@60 widać odbicia nawet na źrenicach postaci.