Horizon: Forbidden West - prace na finiszu; na PS5 zagramy w 60 fps
Spodziewałem się premiery późną jesienią. A może być szybciej :)
Zagram chyba dopiero jak kupię Ps5 Pro, bo czekam na upgrade i wtedy sprzedam Ps4 Pro, bo i tak jest wsteczna kompatybilność co jest świetną sprawą.
Ani Sony ani M$ nie wydadzą odświeżonych wersji konsol jeśli nie muszą więc możesz czekać rok, dwa albo w ogóle się nie doczekasz.
Ostatnio producentów konsol zmusił trend nowych telewizorów 4K, dzisiaj nie widać na horyzoncie raczej nic co miałoby taki wpływ.
Wersje "Pro" poprzedniej generacji wyszły, ponieważ sprzęt nie był konkurencyjny na rynku już w dniu premiery podstawowych elementów. Xbox musiał wyjść w wersji X bo był po prostu niedorobionym złomem bo by się nie wyrobili czasowo na premierę PS4, to pociągnęło konieczność stworzenia PS4 Pro, żeby nie odstawać od Xboxa One X. Obecna generacja konsol jest już dużo mocniejsza i konkuruje z high-endowymi PCtami i szybko się to nie zmieni, więc nie widać żadnego sensu, by MS czy Sony miało produkować wersje Pro do obecnej generacji, więc się nie napalaj, bo skończysz czekanie na PS6.
To przykre wieści. Nie chodzi mi o moc większą przy pro, a o sam dysk, który byłby większy, a tak do musiałbym dodatkowy dokupić, bo ten przy Ps5 jest moim zdaniem za malutki dla gier z Ps4+Ps5. Niewiele wejdzie.
ja mam podpięty usb 1tb
tak też mam 1,6 tb łacznie
spokojnie mi starcza na gry ps4 i ps5
to pociągnęło konieczność stworzenia PS4 Pro, żeby nie odstawać od Xboxa One X
Co? PS4 Pro zostało zapowiedziane i wyszło w 2016 roku, Xbox One X za to dosłownie jakoś rok później. Jak już to MS wydał XOneX by nie odstawać od Pro, zatem dlaczego wyszło PS4 Pro?
Bardziej spodziewałbym się nowego Xbox Series, bo w końcu zapowiadali go jako "serię" i w nazwie jest "Series", więc mocniejszy model brzmi sensownie.
Zagram chyba dopiero jak kupię Ps5 Pro
Biorąc pod uwagę kiedy wyjdzie (o ile wyjdzie) taka wersja tej konsoli i ogólną dostępność sprzętu to jakieś 5 lat poczekasz. Szanuję takie podejście, ale osobiście go nie rozumiem. Życie jest za krótkie, żeby z takimi pierdołami czekać tyle czasu. Robisz podchody jak na zakup mieszkania za 800k, a nie konsoli za 2k. Masz możliwość - kupuj PS5. Potem jak wyjdzie to PS5 Pro, a PS5 sprzedasz, tak samo gry. Jaki tu problem z ogóle?
Pro przed premierą było reklamowane jako konsola do VR, VR się nie sprzedało tak jak wszyscy się spodziewali to moc poszła na lepszą grafikę.
No i bajka. O to chodzi. 30 klatek do lamusa. Dlatego właśnie ładowali super mocne procesory do tych nowych zabawek, żeby nie było już żadnego wąskiego gardła między CPU a GPU. Mam nadzieję, że miniona generacja konsol, była ostatnią, która stawiała na 30 klatek. Ta obecna stawia na możliwość wyboru i to jest rewelacyjne.
No ja bym się na to "odchodzenie do lamusa" zbytnio nie nastawiał. Już od początku nowej generacji masz do wyboru 30FPS i bajery graficzne (4K, RT, oba), albo 60FPS i zjechanie niżej z jakością obrazu.
Jeśli trend do tworzenia coraz lepiej wyglądających gier będzie postępował tak samo jak w poprzedniej generacji, szybko zobaczymy powrót do 30FPS. Dlatego szkoda mi tych posiadaczy konsol, bo kiedy deweloperzy uderzą w limit wydajności tych sprzętów i nie będzie już mocy na 60FPS, to ci konsolowcy nie będą mieli opcji zjechania z opcjami graficznymi by te 60FPS osiągnąć.
Każdy sprzęt to pewne poświęcenie. PC to czasem niebotyczne sumy (szczególnie w obecnej sytuacji), w przypadku konsol to wydajność. Ich komponentów nie zmienisz gdy tej wydajności zacznie brakować, a przecież z wiekiem nie będzie jej przybywać.
Nie wydaje mi się. 30 klatek to bardziej pod 4K może być robione. Zauważ, że gry na PS4 od początku były w 1080p i 30 FPS. Jedynie chyba Control zjechało do 900p@ ale nie jestem pewny. Różnica w wyglądzie takiego początkowego Killozone SF i God of War jest duża a gry celują w podobny klatkarz i rozdzielczość( choć SF ma 30+). 4K, jako rozdzielczość jest w tej generacji priorytetem a różnica w wydajności na 4K i 1440p jest duża. Oczywiście jest możliwość, że nagle głównym założeniem stanie się 1440 i bardziej dopieszczona grafika lecz szczerze wątpię w to, patrząc na obecnie panujące rozwiązania. Ta generacja jest po prostu jeszcze za krótka aby stwierdzić, jak dalej się to wszystko zmieni ale już teraz widać, że opcja wyboru, będzie w większości nowych gier zastosowana. Jedyne z czym naprawdę może być problem, to z RT i to może spowodować, jakieś drastyczne cięcia czy niższą rozdzielczość ekranu . Ale to tylko gdybania, bo nowych gier i tak jeszcze dużo nie ma i trwa to wszystko za krótko ale to co jest, celuje właśnie w wybór i pewnie na tym się to będzie opierało. Oczywiście pisze tu głównie o grach wysokobudżetowych AAA, bo ci mniejsi wydawcy lub gry z małym budżetem mogą celować od początku w 4K/60 plus zastosowany RT. Moc przerobowa tych konsol jest duża a jak wiadomo, nie każdy celuje w swoje grze w oczojebną grafikę i może wykorzystać to na inne cele.
Na PS4 spodziewam się FullHD i 30 FPS z kilku wyłączone opcji graficzne.
Trochę słabo to wygląda że gra będzie działać w 4k tylko w 30 klatkach i to pewnie nie jest natywne 4K. Gra ma duże ograniczenie ze względu na PS4 więc spodziewałem się 4K@60 z checkerboard rendering i natywne 4K@30 z elementami RT.
To co będzie jak wyjdzie gra AAA za 4 lata tylko pisana z myślą o PS5 - 1440p@30?
Na szczęście producenci gier mają trochę rozumu i wiedzą, że gra ma przede wszystkim być grywalna a dopiero potem ładna i nie będą ograniczać kreatywności, żeby dać 60 FPS w 4K bo i po co?
A czy na ps 4 zeszli z rozdzielczości albo klatek na końcu generacji ?? Więc nie pierd@l głupot .
Podczas gdy na PC już 4k i 8k tak konsolowcy cieszą się że POWOLI wprowadzają 60 fps w 1080p XD
Konsola jest dużo tańsza od PC, więc czego się spodziewasz? Nie popadaj w pychę, bo to źle o Tobie świadczy.
Ojej, straszne.
TraXsoN
Rozdzielczość jest przereklamowana.
Mody ze znacznie lepszymi teksturami x4 lub x8 pokazują, że wpływ rozdzielczości na wygląd gry to w przybliżeniu 10%, a tekstury 90%. Ogromna drastyczna przepaść.
Stąd remastery prawie zawsze tak kiepsko wyglądają, gdy tylko dodane są rozdzielczości panoramiczne, a tekstury nie ruszone.
Mam zmodowanych ponad 300 gier i ponad 60 remasterów. I większość zmodowanych gier o wiele mocniej wizualnie zyskały niż remastery. Zresztą do połowy remasterów i tak mam wbite dużo lepsze tekstury i dopiero wtedy wygląd znacząco jest lepszy.
Te wszystkie reklamy HD 1080p, 1440p, 4K, 8K to niezłe naciąganie. To kosmetyka. Bonus. Tylko tyle. Ale nie zmienia mocno wyglądu jak znacznie lepsze tekstury czy modele.
Dlatego TLOU 2 czy Horizon Zero Dawn 2 z bogactwem detali na konsolach ładnie wyglądają. Moc Ps5 jest słabsza ok 3,5 raza od RTX 3090, ale na konfiguracji zamkniętej wyciskają max. Na blaszkach z konfiguracją otwartą nie mogą tylko zawsze dostosowują pod zestawy średniej półki.
No super, większość graczy ma sprzęt droższy od konsoli, który nie potrafi nawet połowy tego co konsola, a ty np. masz kartę graficzną wartą tyle co 2 konsole i procesor warty kolejną konsolę, żeby w 4K mieć raptem 70 FPS, o 8K to raczej tylko teoretyzujesz, chyba że lubujesz grać w 10 FPS o ile w ogóle.
Opłacalność twojego biznesu jest niewielka.
Podczas gdy na PC już 4k i 8k
Niech ktoś przypomni jaki procent graczy na PC tak gra?
Jedyną grupa narzekającą na ograniczoną liczbę klatek na konsolach są pecetowcy kupujący konsole dla exów. Dla typowego konsolowca, który nie podnieca się tym jak gra działa na jego pudełku liczba klatek jest bez znaczenia.
Akurat konsole to zabawki, ale z drugiej strony są bardzo tanie, dostępne (wiem, ps5, ale to chwilowe) i proste. Nie wiem po co wy ciągle o tym 8k na pc, przecież prawie nikogo z was nie stać na komputer, który uciągnąłby płynnie nowe gry na ultra nawet w rodzielczości hd, a ty raczej też do tej grupy należysz. Oczywiście możecie się wypierać i opowiadać bajki jakie to macie potężne komputery albo, co też się czasami pojawia - jak wam na średnio-budżetowym kompie wszystko idealnie chodzi. No ale cóż, statyski są masakryczne. Ledwo promil graczy ma pc zdolny do grania w ekstremalnej jakości.
Podczas gdy za konsolę płacą ~2-3k, za samo GPU zdolne do "8k" musisz dać 15 kafli. XD
Kiedy jesteś PCtowcem, ale w sumie to przez takich ludzi wstyd się przyznawać.
Podczas gdy na PC już 4k i 8k
Wstawaj, zesrałeś się. Statystyki steama mówią że najpopularniejsza karta wśród graczy nadal jest GTX 1060, monitory full HD i 8gb RAMu. Także na PC już 4k i 8k dla garstki osób po wywaleniu 3/4 krotności ceny konsoli.
Dlatego TLOU 2 czy Horizon Zero Dawn 2 z bogactwem detali na konsolach ładnie wyglądają.
Ewunia a ty już grałeś w HZD2 na konsoli? Apropos tekstur to łap z tlou2 te cudowne tekstury;
Podczas gdy na PC już 4k i 8k tak konsolowcy cieszą się że POWOLI wprowadzają 60 fps w 1080p XD
Wspaniałe zwycięstwo PC master race, bijmy pokłony bo naprawdę jest się czym szczycić
spoiler start
Swoją drogą, to największe beka z takich ludzi, którzy piszą, jakie to PC nie jest potężne, a najczęściej tacy ludzie dalej siedzą na GTX960 czy inny kartach sprzed dobrych kilku lat
spoiler stop
Siedzę na 3060ti, chcesz dowodu? :D
poza tym nawet 1060/rx580 da radę z teksturami na high czy ultra w większości gier
poza tym nawet 1060/rx580 da radę z teksturami na high czy ultra w większości gier
Tia, w Full HD i 30 klatkach. O podniecającym was 4k na takim sprzęcie możesz zapomnieć.
Podczas gdy na PC już 4k i 8k tak konsolowcy cieszą się że POWOLI wprowadzają 60 fps w 1080p XD
Tia, w Full HD i 30 klatkach. O podniecającym was 4k na takim sprzęcie możesz zapomnieć.
Czyżby? Sprawdź ile wyciąga gtx 1060 w horizon i Death Stranding i zastanów się czy na konsolach te gry ładniej i płynniej się prezentowały bo na filmiku to ustawienia high/ultra :D
Może lepsze jest 1440p z teksturami na very low jak na skrinach z tlou2 powyżej?
https://www.youtube.com/watch?v=YnXq3gK__uQ&ab_channel=TestingGamesTestingGames
Pochwal się trollu swoją maszyna więc ?? Na pc masz dlss i super resolution bo karty nie wyrabiaja w 4 k i 60 więc przestań się ośmieszać .
obu grupom kłócącym się w tym wątku radzę poważnie zastanowić się nad swoim życiem xD
Czyżby? Sprawdź ile wyciąga gtx 1060 w horizon i Death Stranding i zastanów się czy na konsolach te gry ładniej i płynniej się prezentowały bo na filmiku to ustawienia high/ultra :D
Przecież ten filmik jest tylko dowodem na to, że miałem rację. Każda z tych gier działa wyłącznie w 1080p i wyciąga mniej więcej 45 latek, czyli na poziomie porównywalnym do konsolowych 30. Death Stranding, który wyciągnął 80 jest tylko wyjątkiem potwierdzającym regułę.
Jeśli chodzi o tekstury, to ja nie widzę żadnej różnicy. Nie wiem, może to wina konwersji YT, a może po prostu jestem normalnym graczem, który nie liczy każdego pojedynczego pixela, tylko po prostu gra w gry. A no i nadal nikt z was nie pokazał, jak ta najpopularniejsza karta na Steamie radzi (albo raczej nie radzi) sobie w wielbionym przez was 4k.
ten filmik jest dowodem jak działają dwa byłe exy sony na pc na budżetowej karcie czyli o wiele płynniej i w lepszej grafice. Wyżej masz skriny w skalowanym 4k z the last of us 2 i teksturami poniżej low i 30fps - jak ci się podobają, pseudo 4k nie pomogło?
Poza tym na 1060 też można zjechać ze wszystkim i dać 4k z dlss
Digital Foundry, które to pięknie objaśniło w tym materiale na przykładzie właśnie gtx 1060/rx580, co za przypdek :p
I pamiętaj, że ja gram rtx3060ti a pokazuję, że nawet na takim gtx 1060 byłe exy sony są ładniejsze i płynniejsze na pc :*
https://www.youtube.com/watch?v=ggnvhFSrPGE&t=1311s&ab_channel=DigitalFoundryDigitalFoundry
ten filmik jest dowodem jak działają dwa byłe exy sony na pc na budżetowej karcie czyli o wiele płynniej i w lepszej grafice.
Ta "budżetowa" karta kosztuje tyle, co konsola poprzedniej generacji, która osiąga tylko trochę gorsze wyniki. Fajną masz definicje budżetowości. No ale jak tu się dziwić, skoro Nvidia przez ostatnie lata tak was przyzwyczaiła do zawyżanych cen, że wszystko co kosztuje poniżej 2 tys. jest dla was tanie xD
Wyżej masz skriny w skalowanym 4k z the last of us 2 i teksturami poniżej low i 30fps - jak ci się podobają, pseudo 4k nie pomogło?
Gościu, ja mam gdzieś rozdzielczość pojedynczych tekstur. Mówiłem już, że ja gram w gry, a nie liczę pixele.
Poza tym na 1060 też można zjechać ze wszystkim i dać 4k z dlss
Digital Foundry, które to pięknie objaśniło w tym materiale na przykładzie właśnie gtx 1060/rx580, co za przypdek :p
No i co z tego? Obniżanie wszystkich ustawień graficznych tylko po to, aby osiągnąć 4k nie ma najmniejszego sensu.
I pamiętaj, że ja gram rtx3060ti a pokazuję, że nawet na takim gtx 1060 byłe exy sony są ładniejsze i płynniejsze na pc :*
Czy są dużo ładniejsze to kwestia dyskusyjna. Dla mnie ten Horizon na PC wygląda dokładnie tak samo jak na mojej slimce. Podczas normalnego grania w tak dynamiczne gry te drobne różnice w rozdzielczości tekstur są niemożliwe do zauważenia.
Z tą płynnością też bym się nie zapędzał. Ok, Death Stranding działa wyraźnie płynniej, ale to tylko jedna gra z tego zestawienia. Reszta działa w rwanych 45 klatkach, co jest praktycznie równe konsolowym 30, które zawsze są płynniejsze od pecetowych. Nie mówiąc już o wywodzącym się z konsol RDR 2, który na tym teście ledwo trzyma 30 klatek. I to wszystko na sprzęcie, który razem z prockiem i innymi podzespołami kosztuje mniej więcej 3 razy tyle co konsola. Dopłacanie ok. 2,5 tys. tylko po to, aby mieć trochę więcej klatek i minimalnie ostrzejsze tekstury to dla mnie zwyczajna strata kasy.
Ta karta przed tym całym syfem z krypto kosztowała używka 600zł jak nie taniej.
Obniżanie wszystkich ustawień graficznych tylko po to, aby osiągnąć 4k nie ma najmniejszego sensu
W końcu to domena konsol dać natywne 4k jak w RDR2 na xox a potem wychodzi ile ustaeień jest na low a nawet niżej względem pc - odsyłam do matetiału DF
Dla mnie ten Horizon na PC wygląda dokładnie tak samo jak na mojej slimce.
Bardzo śmieszne. Nawet między pro jest różnica, mam na dysku - możemy porównać a wersję pc vs ps4 sprawdzisz w matetiale DF.
Czy to Horizon czy tlou2 to podczas zwykłej eksploracji można zaobserwować tekstury bo nie są to ścigałki aby nie było czasu na takie rzeczy.
A co do reszty to pamiętaj, że na konsoli poszczególne ustawienia jak cienie, tekstury, AA itd są gorszej jakości a tu masz high/ultra w każdej grze. Do tego pc z takim 1060/rx580 ma zazwyczaj lepsze bebechy bo cpu w ps4 to poziom tabletów i talerzowy hdd 5400 pamiętający czasy 2007r.
Gdyby w każdej z tych gier na filmiku dać konsolowe ustawienia to okazałoby się ile fps zyskamy względem konsol co również DF robiło w swoich materiałach nie raz.
Czyli co, ty grasz na ps4 slim i się ze mną spierasz? :D
Mam ps4 pro i pc z 3060ti/9600k/z390/16ddr4 3200/nvme ssd 970 evo plus
Naprawdę doszło do tego, że przedłużamy sobie e-penisy flexowaniem się sprzętem do gierek?
Nie wiem czemu go minusujecie, gość dobrze gada. Żeby w 2021 roku się martwić czy będzie 60 fps przy 1080p to jest niesmaczny żart. To powinien być najniższy standard i pewnik.
adam
Nie, druga mocniejsza platforma jako punkt odniesienia dająca możliwość podpórki dla własnych argumentów w przeciwieństwie do kolegi co tego punktu odniesienia nie ma, przynajmniej nic nie wspomniał o tym.
Spieram się, bo próbujesz na siłę ukazać przewagę pecetów nad konsolami podczas gdy zdecydowana większość pecetowców gra na sprzęcie osiągającym podobne wyniki do starej generacji, która jest mniej więcej 3 razy tańsza (cena używanej karty mnie nie obchodzi, patrze wyłącznie na ceny rynkowe). Pomijam już nawet fakt, że PS5 i XSX zjadają te "rydwany" na śniadanie, a mimo to również są sporo tańsze.
Nie, druga mocniejsza platforma jako punkt odniesienia dająca możliwość podpórki dla własnych argumentów w przeciwieństwie do kolegi co tego punktu odniesienia nie ma, przynajmniej nic nie wspomniał o tym.
Mam GTX 960, na którym Horizon mógłby wyglądać i działać trochę lepiej niż na slimce, tylko co z tego, skoro wersja pecetowa kosztuje 169 zł, a ja swoje pudełko z edycją kompletną kupiłem za ledwie 50, dzięki czemu zaoszczędziłem 119 zł. Wyższa rozdzielczość pojedynczych tekstur nie jest warta takiej kasy. Zresztą podczas normalnego grania kiedy nie liczysz pojedynczych pixeli i tak jest to nie do zauważenia.
Ja nie muszę ukazywać przewagi pecetów nad konsolami bo ona zawsze była, jest i będzie.
Zdecydowana większosć konsolowców gra na sprzęcie słabszym nawet od gtx 1060 czyli pastgenach jak ps4 slim :p i x one s a karty nie ma w produkcji już dawno dlatego podałem ceny używek przed boomem na krypto.
Dodam, ze układ graficzny w ps4 pro jest porównywany do rx 480 a w slim/fat moze być już tylko gorzej skoro jest ponad 2 x słabszy od tego w ps4 pro. 4.2TFlops vs 1.8TFlops
Pomijam już nawet fakt, że PS5 i XSX zjadają te "rydwany" na śniadanie, a mimo to również są sporo tańsze.
Przytaczasz sprzęt, którego sam nie posiadasz, ja mógłbym przytoczyć rtx 3090 ale nie muszę bo posiadam sprzęt który i tak zjada na śniadanie obie nowe konsolki z 16.6TFlops i wydajniejszym RT od amd w konsolach.
Ile kosztowało HZD na premierę na konsolach, 250 a na pc na premierę 169 z DLC, na promkach było juz po 100 i jak masz dobry sprzęt to grasz w o wiele lepszej grafice i płynności niż na konsolach ale ty się o tym nie przekonasz więc możesz jedynie pisać teksty typu lepsze kilka pojedyńczych tekstur.
Ignorancja i wyparcie, gdybyś w to zagrał na pc po ograniu na ps4 to wtedy dopiero zrozumiałbyś jak bardzo mijasz się z prawdą.
na tym materiale tak pokazali, że nawet na yt zobaczysz sporą różnicę chyba, że masz zamiar na telefonie oglądać :P
gdybyś w to zagrał na pc po ograniu na ps4 to wtedy dopiero zrozumiałbyś jak bardzo mijasz się z prawdą.
https://www.youtube.com/watch?v=6M6gICcBYvM
Dobra dość już flexowania.
Ognisty Cieniostwór
Kilka skrinów z resetery od użytkowników Pc
Porównaj to ze swoimi na ps4 slim i wróć z komentarzem :P
https://abload.de/img/22222222222g1jv0.png
https://abload.de/img/33333333333omj5i.png
https://abload.de/img/4444vvjj3.png
https://abload.de/img/111111111111gaj4r.png
https://abload.de/img/image5eekqeqkjrc.png
Podniecasz się tym jakby to była nie wiadomo jaka przepaść, a prawda jest taka, że poza większa ostrością tekstur, którą da się zobaczyć dopiero po porównaniu statycznych screenów nie ma większej różnicy pomiędzy wersjami. Przepaść to była pod koniec generacji PS3 i X360. W niektórych przypadkach w celu optymalizacji deweloperzy byli zmuszani nawet do zmniejszenia liczby obiektów w grze, tak jak to miało miejsce m.in. w Batman Arkham Origins.
http s://www.youtube.com/watch?v=Ea05NbI1A5Q
W przypadku PS4 już takich różnic nie ma, a w obecnej generacji będzie ich jeszcze mniej. O ile w ogóle jakieś będą, bo na ten moment każdy posiadacz PS5 lub XSX ma dużo lepszy sprzęt od zdecydowanej większości pecetowców i minie jeszcze bardzo dużo czasu zanim przeciętny pecetowiec będzie miał peceta porównywalnego pod względem wydajności do obecnych konsol.
Podniecasz się tym jakby to była nie wiadomo jaka przepaść, a prawda jest taka, że poza większa ostrością tekstur, którą da się zobaczyć dopiero po porównaniu statycznych screenów nie ma większej różnicy pomiędzy wersjami. LOL
Mam nadzieję, że ty potrafisz sobie w oczy w lustrze spojrzeć po tym co napisałeś do tej pory w tym wątku i porównaniu tych skrinów co ja wrzuciłem bo u nie na ps4 pro HZD sporo odstaje od Pc ale u ciebie jest minimalnie gorzej na ps4 slim, tylko różnica w ostrości :DD
W przypadku PS4 już takich różnic nie ma, a w obecnej generacji będzie ich jeszcze mniej. O ile w ogóle jakieś będą, bo na ten moment każdy posiadacz PS5 lub XSX ma dużo lepszy sprzęt od zdecydowanej większości pecetowców i minie jeszcze bardzo dużo czasu zanim przeciętny pecetowiec będzie miał peceta porównywalnego pod względem wydajności do obecnych konsol.
O róznicach na ps4 vs pc to ja sie mogę wypowiedzieć a nie ty kolego to po pierwsze są one bardzo zauważalne również pod względem płynności a nie tylko grafiki. 30fps różnicy w grach to jakbyś porównał osiągi rtx 2060 do 2080super ale co ty możez o tym wiedzieć.
Już multiplatformy na starcie niedomagają na nowych konsolach jak Hitman 3, Control i nie są w stanie odpalić tych gier na takich detalach jak PC więc znowu pudło
I pamiętaj. nie porównuj sprzętu, którego nie posiadasz a większosć konsolowców nadal gra na pastgenach gorszych od gtx1060 no chyba, że ps5 i xsx sprzedało sie po 100 mln, co nie?
Jak ktoś tak zafiksowany na punkcie grafiki jak ty, to zobaczy nawet nieistniejące różnice pomiędzy PS4 Fat i PS4 Slim. Także ten xd
I pamiętaj. nie porównuj sprzętu, którego nie posiadasz a większosć konsolowców nadal gra na pastgenach gorszych od gtx1060 no chyba, że ps5 i xsx sprzedało sie po 100 mln, co nie?
No i? Co ci do tego na czym kto gra? Jak dla mnie możesz grać nawet na czterech GTX 3090 w SLI i i9 11 generacji. Mam to gdzieś. Moja slimka kosztowała mnie na promocji zaledwie 800 zł i szczerze mam w dupie to, że na 4 razy droższym PC gry trochę lepiej wyglądają. Dla mnie liczy się głównie fabuła i grywalność, a grafika i liczba klatek ma i zawsze miała marginalne znaczenie.
Na pewno nie będę w to gra, bo to beznadziejna gra, tylko ludzie sobie ubzdurali, że jest inaczej.
Znawcy już grali i wydali wyrok.
No raczej i powiem więcej, że nie wyobrażam sobie grania na ps5 w 30 klatkach. Nie po to kupowałem konsole nowej generacji.
na PS5 zagramy w 60 fps
Fajnie wreszcie jakby Guerrilla wreszcie się ruszyła do zrobienia łatki pod PS5 dla poprzedniej części, bo ograłem 1/3 podstawki, plus poeksplorowałem trochę mape jak grałem jeszcze na Pro, a teraz odkąd mam PS5 to odłożyłem grę na bok bo czekam na tę łatkę bo ogrywanie GoWa czy Days Gone w 60fps robi różnicę, a Horizon zrobi jeszcze większą zważając na to ile precyzyjnych strzałów podczas walki z robotami trzeba nie raz wystrzelić.
A taka łatka to raczej nie jest nic trudnego, na PC limit klatek znosi się zmianą jednej-dwóch linijek kodu więc mogłaby to zrobić nawet jedna osoba, tym bardziej że nie mówimy tu o moderach w domowym zaciszu a o doświadczonych deweloperach, co ciekawe nawet poprzednia ich gra, Killzone Shadow Fall na PS5 działa w 60fps dzięki temu że w grze jest opcja która pozwala odblokować limit klatek, jedynie gra działa w FullHD a nie 2k/4k ale jednak 60fps jest bo łatka zwiększająca rozdzielczość na Pro nigdy się nie ukazała, a szkoda.
Chyba, że połączyli jakąś mechanikę z klatkarzem. Jak to było z RDR2? Bohater za szybko chudł na PC, bo gra miała za dużo klatek? Wtedy łatka to już niekoniecznie 2 linijki kodu.
Wtedy tak, ale RDR2 to chyba jedyny taki przykład z nowych gier, bo w starych potrafiło to faktycznie namieszać w rozgrywce.
Pewnie niedługo wydadzą. Pierwsza część była projektowana pod 30 klatek, dlatego musieli wiele elementów przeprojektować wydajać na PC. Min. musieli na nowo animacje nagrywać, bo te nie były przystosowane do innych klatek.
I to mi się podoba.
60 fps to bedzie juz standard obecnej generacji. Jesli chodzi o gry z 3 os to mi nawet te 30 klatek nie przeszkadza. Aleee w strzelankach musi byc plynne 60 klatek. Ogolnie gram na monitorze QHD wiec 4 k mam gdzies. Mi wystarczy jak bede miec 60 klatek i RT :) A jesli nawet nie moge miec tego i tego to zawsze wybiore plynnosc. Gry i tak sa juz ladne. A jednak wole miec 60 klatek.
To zależy jeszcze w jakich strzelankach, bo w sieciowych 60 fps to pokaz slajdów. W singlach jasne, 60 to już komfort.
Pierwszy Horizon to kapitalna gra. Oby druga część w miarę szybko pojawiła się na PC.
Pojawi się, na koniec generacji, za 6-8 lat ;)
Swoje PS4 zakupiłem własnie w edycji H:ZD. Coś czuję, że PS5 zakupię w edycji H:FW :)
Miło gdyby tym razem dialogi zgrywały się z animacją.
W poprzedniej części było to momentami strasznie kuriozalne.
Co nam po takich technologiach jak to będzie znów beznadziejnie rozwleczony na ciągłe bieganie sandbox?
Który znajdzie swoje grono odbiorców jak każdy rodzaj gry. Po to są. Wiesz o tym? Żeby każdy miał w co pograć i w co lubi najbardziej.
Mam monitor 4k i HDR i w takim np wiedzminie na xbox sx jak porównuję tryb 4k a tryb 60 klatek bez 4k to graficznie nie widzę żadnej przewagi na korzyść 4k, a w fps różnica kolosalna bo z 4k to chyba ledwo 30 fps ma, a czasami mam wrażenie że z 25, ale może to być wrażenie spowodowane nagłym przeskokiem z 60 na 30.