Konsola od Valve? Gracze spekulują po odnalezieniu nazw w kodzie bety klienta Steam
Steampal brzmi troche jak Paypal. Wiec niekoniecznie może chodzić o urządzenie ale zobaczymy
Valve nie slynie z innowacji, raczej z bezwzglednego konserwatyzmu. Im sie nawet gier nie chce produkować, a za sprzet by sie brali?
Byly steam machine i itak im sie nie chcialo porzadnie tego wspierać, nawet swojego pada olali, wsparcie Lunuxa olali i teraz VR po jednej grze tez beda olewac.
Im sie nic nie chce, bo im wplywaja miliardy za nic, tylko za to, ze niemal wszystko co jest na PC wychodzi u nich i maja z tego swego rodzaju haracz.
Valve to taki odpowiedni ZUSu w Polsce. Nie uwolnisz sie od niegoz tak samo z graniem na PC, nie ominiesz steam chcac grać. Valve i ZUS sa tak samo innowacyjne i tak samo potrzebne.
Jest monopolista mimo że nie jest sam (konkurenci są słabi przez co i tak ich gry lądują na steam) więc działa jak monopolista zarabia ile może i puki może.
Jak konkurencja zacznie zagrażać to weźmie się w garść i stanie się lepszy tańszy i innowacyjny. Na razie szkoda kasy.
Co ty w ogóle gadasz człowieku? Że valve nie słynie z innowacji? Jedyna platforma, która wspiera linuxa, jedyna platforma na której możesz sobie skonfigurować sterowanie padem jak Ci się podoba i nawet włączyć celowanie żyroskopem w grach, które takiego sterowania nie wspierają. Jasne valve nie jest świętem, gier za bardzo nie robią, ale steam sam w sobie jest jedyną, obok goga, słuszną platformą do gier, przez wyżej wymienione funkcje.
Steam i GOG to dosłownie jedyne platformy które rozwijają się w jakimkolwiek znaczącym tempie. Z platform to mamy:
1. Beth.net, RGSC - nie wiadomo po co to istnieje, funkcjonalność zerowa
2. PSN - czyli jak zaktualizować platformę tak żeby była gorsza i w dodatku trzeba płacić za podstawowe funkcje jak cloud save...
3. Xbox (konsole + PC), Origin, Uplay, Epic, Battlenet, Nintendo e-shop - wszystkie działają, ale pod względem funkcjonalności tkwią w 2010 roku, każda ma jakieś większe i mniejsze problemy
4. GOG - ich launcher to bardzo dobry pomysł, jak go dopracują to może być bardzo dobrze, w dodatku pomagają w przywróceniu do sprzedaży starych gier
5. Steam - jasne rozwój jest wolny ale w odróżnieniu od innych platform istnieje. Może Valve wzięłoby się do roboty jakby ktoś inny próbował zrobić coś podobnego, z takich bardziej unikatowych funkcji Steama na PC (konsole mają części niektórych z tych funkcjonalności):
- Forum - tylko steam i GOG mają taką podstawową funcjonalność
- Oceny/Recenzje - znów tylko steam i GOG
- Warsztat steam
- Bezproblemowa obsługa dowolnych kontrolerów - DualShock3, DualSense, Switch Pro Controller czy kontroler firmy krzak - wszystko można skonfigurować bez kombinowania z jakimiś zewnętrznymi programami
- Steam Family Share
- Remote Play Together
Poza tym Valve sprzedaje jedne z najlepszych googli VR na rynku i są jedną z kilku wielkich firm która rzeczywiście uwierzyła w potencjał VR i wydali grę tylko na VR z dużym budżetem.
Jeśli cokolwiek pobije steama w funkcjonalności, inowacyjności, wygodzie i prostocie rownocześnie, to wyjde z tego monopolu, na razie tylko STEAM i wciąż niedopracowane GOG galaxy 2.0
Ja się specjalnie nie znam, ale konsolka do 1080p i 60fps mogłaby być hitem. Z tego co wiem to dałoby się taką łatwo zrobić na linuksie. Jest wiele pececiarzy, którzy by chcieli przejść na konsole, ale np. nie chcieliby się żegnać ze swoimi grami, a tu problem by zniknął. To naprawdę mógłby być hit. :)
A kto ich tam wie? Ze SteamMachines wyszła porażka. Steam controller też nie zrobił furory. Jeszcze przecież jest SteamOS. System dla graczy. Jak to się sprawuje, to nie wiem. Jedynie gogle im wychodzą, choć są bardzo kosztowne. Ponoć na pewno wypuszczą nową wersje tego ich pada. W sumie, to z tych wszystkich ostatnich rzeczy, to im najlepiej wyszło. Pokusiliby się jeszcze o tańsze gogle na poziomie Questa 2. Nie każdy chce się logować z FB. A z konsolą, to raczej nie ma takiej opcji. Nie po porażce SM. Coś przenośnego? Są projekty od GPD. Ciekawostki bardziej i cholernie drogie. Dla pasjonatów z pieniędzmi.
Valve niech zacznie ponownie tworzyć duże gry, bo Alyx udowodnił, że „zawór” dalej ma talent. Choćby to miałby być gry tylko na VR ale niech dalej je tworzą.
Steam Controller jest świetny, ale wiele gier nie wspierało go natywnie na premierę, co było główną przyczyną jego upadku.
Steam Machines i SteamOS są bardziej sensowne, bo SteamOS to zwykła dystrybucja Linuxa, a dzięki Protonowi jest w stanie uruchamiać dużo gier z Windowsa. Więc Valve nie musi dużo robić by to działało.
Styka juz tych konsolek, ile mozna. Niech jeszcze wywioza pozostale dwie najpopularniejsze (jedna do Japonii, druga do US) i tam zamkna. Basta.
Moim zdaniem konsoli od steam nie będzie ale projekt konsoli mają jako zabezpieczenie gdyby coś się zmieniło i steam stawał by się słabo dochodowy wtedy będą mogli się zabrać za konsolę.