Rozmiar Ratchet & Clank: Rift Apart jest zaskakująco niewielki
Like/dislike ratio zawsze mnie bawi pod newsami o Sony xD
No, chyba że jest news typu: "Gra XYZ od Sony trafi na PC"
W takim razie to super xD
Pewnie w większości efekty cząsteczkowe...bo wiecie...Next Gen
Oodle kraken robi robotę.
Czy ja dobrze rozumiem, że ktoś jest zaskoczony rozmiarem gry, która bezpośrednio jest tworzona pod dysk SSD? Rzekłbym, że 39 to i tak dużo. No to chyba pora się doszkolić w temacie.
Spoko kompresja.
Bokiem wychodzi promowanie tej gry obrazkami z tą żeńską wersją Ratcheta, spam od tygodnia...
Robi się syf jak z Lady D...
I tak fem Rratchet to parę misji i papa
Na starych konsolach często pliki są nawet kilka razy powielane, żeby szybciej się wczytywało.
Zero zaskoczenia - i Cerny i deweloperzy robiący gry pod PS5 wypowiadali się, że rozmiar gier nie pójdzie w górę, a nawet się zmniejszy, ze względu na dysk SSD i brak tzw. "dumping data".
Like/dislike ratio zawsze mnie bawi pod newsami o Sony xD
No, chyba że jest news typu: "Gra XYZ od Sony trafi na PC"
W takim razie to super xD
A mnie bawi że zawsze znajdzie się ktoś kto napisze podobny komentarz pod podobnymi artykułami XD
Jezeli ma byc jakis RT GI czy cos w tym stylu to rowniez oszczedza sporo miejsca na lightmapach - jasne ze pewnie nie na full, ale chociaz w jakiejs czesci...
Ja chyba przespałem tą rewolucję. Dla mnie 10 giga na dysku to już dużo.. Tyle, że ja z takich, którzy mieli Windows 95, 50 MB dysk HDD i 8.5 MB wolnego miejsca po całkowitym obcięciu windy. Akurat gra Raptor wchodziła plus notatki i dwa rysunki w paincie.
Przespał 25 lat, a nie 10.
Na początku gry zajmowały kilka kb, kilkanaście i sporo minęło zanim miały kilkadziesiąt kb czy kilkaset kb. Jak już miały 1mb i więcej to rozhulało się i doczłapały do komicznego 1gb. Kwestia czasu zanim jedna gra będzie zajmowała 1TB, a później 10TB i 100Tb. A potem jeszcze więcej. Tak już jest, że rozmiary gier rosną z każdym rokiem od ponad 40 lat.
Na C-64 wszystko miało się na kasetach, gdzie najpierw było trzeba ustawić głowicę w magnetofonie pod daną kasetę obserwując paski. A jak już przeszło się na dyskietki było nieco wygodniej.
Amiga to już tylko dyskietki, ale dysk twardy przydał się też do wygodniejszego ładowania gier. Ale z tego co pamiętam ten dysk miał kilkadziesiąt Mb.
Do pierwszego Pc z Win95 kupionego dopiero w 1997 roku dysk twardy to 1,6 Gb.
A teraz dyski 12 Tb :)
Najdziwniejsza praktyka w połowie lat 90' Gry mające 5-7 CD zajmujące tak dużo miejsca, że żaden dysk nie był w stanie zmieścić jednej gry więc wszystko czytało w płyt CD.
mój pierwszy dysk twardy do Amigi miał 10 mb :)
w pececie chyba 200mb chociaż już nie pamiętam dobrze.... pamiętam tylko że to był caviar. Wtedy nic innego w zasadzie nie polecali.
W amidze miałem Connera
Najdziwniejsza praktyka w połowie lat 90' Gry mające 5-7 CD zajmujące tak dużo miejsca, że żaden dysk nie był w stanie zmieścić jednej gry więc wszystko czytało w płyt CD.
Tyle plyt potrzebowaly niektore gry zeby mozna bylo zapisac na nich cutscenki filmowe CGI. Potrzebowaly duzo miejsca ze wzgledu na mniejsze mozliwosci kompresji audio i video jakie byly w latach 90'.
Wtedy np dzwiek na takich filmach to byl nieskompresowany PCM taki jak na plycie Audio.
Wszystkie pliki z sama gra spokojnie miescily sie na jednej plycie CD.
Ale bzdury,. rozmiar gry nie determinuje jakości grafiki, także on nic nie mówi, ale równie dobrze mogli to skompresować w 50%, i tak naprawdę ma 80 GB :-)
Bzdura, to jest twoj komentarz
<---
Rozmiar Ratcheta, potwierdza to co bylo mowione - ze gry nie zwieksza swoich rozmiarow (pomimo uzywania duzo bardziej skomplikowanych modeli).
rownie dobrze mogli to skompresować w 50%, i tak naprawdę ma 80 GB :-)
Mogliby tez skompresowac do rozmiaru 4GB tylko wtedy bylbys w dupie, bo musialbys czekac godzine az sie rozpakuje. Co mnie, jako gracza, obchodzi, ze tak naprawde gra zajmuje 80GB, skoro system ma odpowiedni chip do dekompresji danych w locie i moge grac bez zadnych przeszkod (a do tego bez NEGATYWNEGO wplywu na plynnosc rozgrywki)?
Tylko sie cieszyc, ze gra zajmuje mniej na dysku, bo miejsca jest ile jest
Im lepsze tekstury i efekty oraz większa mapa gry tym bardziej rośnie waga gier.
Jeśli ktoś uważa, że rozmiary gier nie będą rosnąć musi być naiwny. Tempo rozrastania się pojemności gier jest równe od lat 70' i nic nie zwalnia.
To, że ktoś co mówi, że postarają się ograniczać to nic nie znaczy. Nie zatrzymają postępu. Bo inaczej konsolowe wersje jeszcze mocniej będą tracić na wyglądzie do wersji pc. Już RTX 3090 jest ok 3 razy mocniejszy niż Ps5. A co dopiero, gdy pojawi się RTX 4090 i 5090.
Obecnie remastery nawet strategii z przed 20 lat, które miały rozmiar 1-3 gb ważą 30-50gb.
Pojawi się GTA VI czy TES VI będą zajmować z minimum 200 gb, a później z modami z 3 razy więcej.
Ja tam widzę stare konsolowe sztuczki. Blur, niska szczegółowość tekstur, low poly na dalszych obiektach, zasięg rysowania. Nie wiem czemu ludzie się tak jarają grafiką w tej grze. Ma ładne, pasujące do siebie kolorki i szczegółowy model głównego bohatera i tyle.
Już wcześniej mówili, że gry na nexgeny będą ważyć mniej, bo na HDD pliki czasem są kilkukrotnie dublowane. Jeśli inne tytuły będą zajmować tak mało miejsca to dysk ps5 wcale nie będzie tak mały jakby mogło się wydawać
Po przeczytaniu nagłówka to spodziewałem się gdzieś 10-15GB a tutaj 40GB? To jest zaskakująco niewiele? To dosyć się sporo się wydaje jak na taką grę.