STALKER 2 to gra na setki godzin. Nie zobaczymy wszystkiego grając tylko raz
Obcinanie contentu za 3...2...1... .
I potem będzie w wywiadach ile to zawartości musieli wyciąć. Ojej, ostatnio stałem się cyniczny z powodu tego całego gamedevu.
Oby. I oby pojazdy były bardziej "realne", wymagały napraw, paliwa, ulepszeń. Bo jak nie będą w żaden sposób ograniczone, to cały sens STALKERA i chodzenia po Zonie w atmosferze zaszczucia, z detektorem rzucając śrubkami w poszukiwaniu anomalii znacznie straci.
Co nam obiecają to obiecają, a co wyjdzie zobaczymy.
Bardzo się staraliśmy specjalnie dla Was gracze (bo w końcu jesteście dla nas najważniejsi) dowieźć produkt do końca ale koronawirus i praca zdalna nas powstrzymały... Prosimy o wyrozumiałość i kupować giereczkę na premierę plebsiku :-)
Tam również plany były ambitne jak na tamte czasy i dostępną technologię. Jeśli teraz mają ludzi i zaplecze finansowe (a od MS może sporo wyrwali) to mam nadzieję, że uda im się zrealizować te plany i nie idą drogą CDP obiecując 2 lata przed premierą czego to gra nie będzie miała, a wyjdzie jak zwykle w przypadkach takiej deweloperskiej paplaniny. Ja będę już mega zadowolony jeśli utrzymają ten sam niesamowity klimat co kilkanaście lat temu. Do dziś pamiętam ten strach wchodząc do Laboratorium.
Problemem może być to iż w studiu ze starej ekipy co odpowiadają za sukces serii są 2 osoby w tym właściciel. A samo GSC po powrocie z za grobu wysmażyło przeciętnego remastera pod nazwą KOZACY 3. A kasa to nie wszystko, liczą się też umiejętności pasja.
Że kasa to nie wszystko najlepiej pokazał CyberPrank. Budżet ogromny a co wyszło gameplay'owo? No właśnie...
Budżet ogromny a co wyszło gameplay'owo?
Najlepsza strzelanka RPG na rynku?
Rany... jaki tutaj wylewa się jad z komentarzy. Wyjdzie, to super bo te klimaty to nasze podwórko i już można mieć dosyć tego od wujka Sama. Nie wyjdzie i gra okaże się słaba? Nie kupuj - proste.
Jad? Kilka cytatów:
Ciekawe czy będzie możliwość poruszania się pojazdami.
Pożyjemy zobaczymy... Kto śledził pierwszego S.T.A.L.K.E.R.A. ten wie...
Co nam obiecają to obiecają, a co wyjdzie zobaczymy.
To jest jad? Ło matko, no dobra...
Nie mogę się już doczekać, to jest jedyna gra która mnie interesuje na next geny. Jeśli to wszystko o czym tutaj piszą zobaczymy w finalnym produkcie to jak dla mnie będzie hit. Nawet jeśli twórcy koloryzują to i tak dla fana gier post apo, taki Stalker to must have jaka gra by nie była.
Patrząc na to co odstawiają ostatnio wydawcy gier w polsce to boję się o to że mogą to olać
Fajnie jest żyć przeszłością ale bądźmy poważni - nie ma na to szansy. Inne czasy...
W najlepszym przypadku dostaniemy teksty, o ile w ogóle.
Bardziej się boję tego, że będą wciskać angielskich aktorów głosowych bez możliwości zmiany.
Osobiście uważam że nie oleją. Nie powinni. Zbytnio się podobało graczom w takim Zewie aby to olać. To byłaby kiepska decyzja. Jeśli ma się dobrze sprzedać a tak wielu graczy na to liczy to...
Zresztą debili nie brakuje więc wszystko jest możliwe.
Dla mnie lektor nie konieczny jednak dostrzegam moc graczy którym bardzo takie rozwiązanie przypadło do gustu. Jak można by zmarnować takie rzesze jeśli nie graczy to chociażby klientów? ;-)
Zbytnio się podobało graczom w takim Zewie aby to olać.
Brzmi to tak jakby za wydanie Stalkera2 odpowiadał ten sam polski wydawca do pierwszych części.
uhm....
Tylko widzisz.... rynek się zmienił i polscy wydawcy poszli w odstawkę.
W biznesie nie ma sentymentów więc nie pokładałbym wielkich nadziei na powtórkę.
Jak chociaż przetłumaczą tekst to będzie dobrze. Czas zdjąć różowe okulary nostalgii i ocknąć się bo czasy się zmieniły i nie wrócą.
Brzmi to tak jakby za wydanie Stalkera2 odpowiadał ten sam polski wydawca do pierwszych części.
Nie widzę jakiegoś specjalnego związku.
Tylko widzisz.... rynek się zmienił i polscy wydawcy poszli w odstawkę.
Nie bardzo to monitoruję jednak uznając iż masz rację napiszę - przykro mi.
W biznesie nie ma sentymentów więc nie pokładałbym wielkich nadziei na powtórkę.
Jak chociaż przetłumaczą tekst to będzie dobrze.
Jeśli coś się sprawdziło i może podnieść sprzedaż szczególnie jeśli nie mówimy o dodatkowych kosztach rzędu milionów to się to czyni. Trzeba by być głupcem żeby nie.
Czas zdjąć różowe okulary nostalgii i ocknąć się bo czasy się zmieniły i nie wrócą.
Nie noszę żadnych okularów. We wszystkich wyglądam dziwacznie.
Widzę prostą zasadę - możliwość zwiększenia sprzedaży=działanie.
Ktokolwiek będzie wydawał grę winien obserwować rynek, potrzeby graczy, wyciągać wnioski z poprzednich odsłon.
S.T.A.L.K.E.R. to nie Crysis (na szczęście) wiadomo do jakich graczy przemówił najbardziej. Teraz tak twórcy mają dwie/trzy możliwości albo ze starego poczciwego Stalkera który był sukcesem zrobić kolejny FarCry albo zachować wszystko co było w poprzednich odsłonach a co gracze umiłowali usprawniając to i owo. Można jeszcze zrobić hybrydę. Nie wiem jaką drogę obrali gdyż jak dotąd nie za wiele było nam dane ujrzeć.
Natomiast zakładam że chcą zarobić pieniądze. Jeśli tak to winni spełniać to co opisałem wyżej (obserwacja rynku Itp) jeśli będą działać na pałę to już możemy im podziękować za wynik końcowy. Dlatego wiedząc że na zachodzie jest wielu graczy m.in. Polska a wiemy że nie każdy u nas gawarit pa ruski, skanując rynek trzeba by być ślepcem aby nie dostrzec jak wielu graczy w Polsce można "upolować". Nie wiem nawet czy Pan Utta żyje i nie wiem jakie ma stawki. Natomiast na miejscu wydawcy, producenta co najmniej rozważyłbym lektora tej grze. Nie liczenie się z Polakami w przypadku tej produkcji to może być poważny bład. ;-D
Reasumując jeśli rynek zmienił się aż tak że nie chce się zwiększyć przychodów w miarę możliwości to nie tylko udam się do okulisty ale i poważnie przemyślę swój punkt widzenia.
Wynik końcowy zobaczymy mam nadzieję już niedługo. Jasne że i napisy będą dobre. Mi tam angielski nie przeszkadza ale tutaj na GRYOnline ciągle czytuje Użytkowników którzy wyrażają brak satysfakcji z powodu braku polonizacji gier czy też pełnego spolszczenia.
EDYCJA: Miało być na wschodzie. My niby w centrum ale bliżej nam kulturowo do wschodu (Słowianie)
A co się zmieniło ?
Szczerze nie przepadam za grami których nie ogarnie sie wszystkiego na raz, po prostu nie przepadam za wracaniem do gier gdyż mam w kolejce wiele innych. Jednakże na Stalkera2 czekam i miejmy nadzieje ze przynajmniej te 2/3 ścieżki beda sie róznić na tyle wystarczająco ze bedzie wart ograć ta gre wiecej niż raz. No i na zasadzie że nie wystarczy zrobićsave w odpowiednich momentach zeby pominąć cześć wstępnej rozgrywki (W fallouta0ch NV i 4 tak zrobiłem oszczędzając kupe godzin)
Zaczyna się cyberpunkowanie, a nawet nie zobaczyliśmy żadnego materiału in-game, a data premiery to wciąż tajemnica
Nie, to stalkerowanie. Ty akurat powinienes to doskonale wiedziec. Cien Czarnobyla mial bardzo adekwantna nazwe, bo byl tylko cieniem Oblivion Lost. Dalej swietna gra, ale jednak.
Cien Czarnobyla mial bardzo adekwantna nazwe, bo byl tylko cieniem Oblivion Lost. Dalej swietna gra, ale jednak.
Jeśli wierzyć szczątkowym informacjom z internetu o tym, jak Cień Czarnobyla zaczynał to uważam, że wyszło to wszystkim na dobre, że Oblivion Lost stało się czymś innym, bo OL prezentowało się jak jakiś wymyślny BR, bez fabuły z masą rzeczy, które do siebie nie pasowały i pojazdami.
Mowimy o tym samym Oblivion Lost
Tak. O projekcie, który potem zamienił się w STALKERA jakiego znamy. I z tego co czytałem zapowiadało się to na strzelankę multiplayer, która z opisu nie wyglądała na coś ciekawego.
Zelda, używam tego określenia bo raczej nikt tutaj nie pamięta rzeczy sprzed 20 lat a CP to świeża sprawa :D
Asasyn363, jest tak jak mówi kolega. Przez 6 lat produkcji Stalkera w śmietniku wylądowało jakieś 50% rzeczy, które możesz sprawdzić w tzw. buildach. Większość tego "przywraca" modyfikacja Lost Alpha.
Gra na setki godzin, to raczej wada i co za sens się chwalić tym, to nie jest wyznacznik że gra będzie dobra
Czego Ty Kolego nie rozumiesz?
Trochę już chyba grasz i nie wiesz że minusem dobrej gry jest to że kiedyś się kończy? ;-D
I tak I nie,
Tak
Poza tym dla mnie deklaracje twórców czy wydawców na ile to "godzin ma być rozrywki" są nic nie warte. Nigdy nie było to dla mnie wyznacznikiem czegokolwiek. Po prostu czasu tak po prawdzie nie liczę. Czasami gram tak że gra idzie w odstawkę np. na dwa trzy miesiące aby do niej powrócić i ukończyć (granie w kratkę) więc...
Ale kiedy w coś się "rżnie" pierwszoklaśnie a tutaj nadchodzi koniec to bywa że niczym w żałobie po kimś kto w sercu. ;-|
Obawiam się, że może za dużo obiecali. Oby nie przecenili swoje siły. 100h? Czy idzie w parze z jakości na wzór Wiedźmin 3? Wątpię. Pierwsze 2 STALKER mieli za dużo nudne questy poboczne (idź tam, zabij i przynieś).
Pamiętacie S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla? Też przed premiery miało być więcej, a wyszło taki, jaki jest. Sporo zawartości wycięli, czego części z nich zostało przywrócone za pomocą fanowskie mody. Natomiast Dyight Light 2 od inne firmy też coś długo nie pokazało.
Kocham STALKER i też czekam na STALKER 2, ale nie będę miał zbyt duże oczekiwanie od tego. Nie zapominajcie o Cyberpunk 2077, co CD-Projekt też za dużo naobiecali, tak jak sporo gier AAA od różnych firmy.
Jinjer
Taka Ukraińska kapela - polecam ;)
Dzięki
1. Szukam nieco spokojniejszych brzmień
2. (a może jednak 1) to co ta pani zrobiła z uszami o zakolczykowaniu (nos) jednak wspominając... to nawet szkoda komentować:
https://www.youtube.com/watch?v=SQNtGoM3FVU
Nie mniej kawałek jest niezły. Jak to mawiają: "lepiej tego słuchać niźli oglądać".
Jeśli muzyka i S.T.A.K.E.R. to oczywiście Firelake (również z Ukrainy ;-) ):
https://www.youtube.com/watch?v=WDCNlqMgnvo
Pamiętam to chyba było w barze "100 radów" kiedy pierwszy raz usłyszałem ten kawałek i od razu mnie chwycił za serducho :-P
No to dodatkowo:
https://www.youtube.com/watch?v=b3Hqqh3CwXU
oraz oczywiście Zew:
https://www.youtube.com/watch?v=UCsdX6m0at8
"Moc jest z nami"
EDYCJA: Namieszałem w linkach
to gra na setki godzin
Ileż to ja już razy czytałem tego typu zapowiedzi... :-(
Proszę nie zrozumieć mnie źle na S.T.A.L.K.E.R.A 2 czekam jak chyba na żadną inną grę. Jestem nieco znudzony graniem w poprzednie odsłony z MODami.
Bardzo, bardzo liczę na ten tytuł ale nie dam się zrobić zapowiedziami. Czekam, liczę i życzę Twórcom powodzenia.
Inaczej zemsta będzie straszliwa... ;-| Gdyż każde słowo zostanie zapamiętane.
Ciekawe czy elementy RPG będą bardziej rozbudowane niż w pierwszej części, która niby dostała łatkę RPGa ale tego nie czułem, szczerze powiedziawszy. Bo co niby przyczyniło się do jej przyznania?
Nie wiem. Ja nie postrzegałem gry jako rpg, ale FPS z elementami survival i rpg (questy i różne klasy postaci)
Przed premierą Stalker-Cień Czarnobyla też twórcy mieli o wiele bardziej ambitne plany, ale rzeczywistość ich przerosła. Nie było całej gry na jednej mapce tylko sektory, nie było możliwości jazdy ciężarówkami czy zrezygnowano z silnych anomalii, gdzie jeśli nie schowamy się na czas będzie oznaczało śmierć i wiele innych.
Ale przy Stalker-Zew Prypeci przynajmniej było mniej sektorów z większymi mapami.
Na modach do tych gier wiele ulepszeń i lepsza grafika.
Być może przy Stalker 2 twórcy zrealizują to co nie udało się przy Cień Czarnobyla i Zew Prypeci. Dwójka poza tym znacząco może od nich różnić się w wielu kwestiach.
Przyjmując prawdziwe znaczenie skrótu rpg, to tak, Stalker jest świetną grą rpg :)
Stalker to immersive sim
zrezygnowano z silnych anomalii, gdzie jeśli nie schowamy się na czas będzie oznaczało śmierć i wiele innych.
Odpisałeś "emisje", które były w stalkerze od samego początku i w zasadzie fabuła Cienia Czarnobyla się zaczynała od emisji...
Mnie tylko irytuje, że te setki godzin to będą przy ilu podejściach do gry ? 3, 4 ? Nielubie takiego zabiegu, żeby zobaczyć całą zawartość, to muszę grę przejść parę razy.
No to rozmaite RPGi czy immersive simy nie są dla ciebie, i tyle.
Zapomnieli tylko dodać, że gara będzie tak samo zabugowana (albo i lepiej) jak Escape from Tarkov.
Marketing Stalkera 2 to porażka. To co oni tam odwalają to jakaś masakra jest. Poza tym obiecywanie gruszek na wierzbie może być gwoździem do trumny. Lepiej by skupili się na wstawianiu samych obrazków i nieobiecywania czegokolwiek.
Za dużo czasu spędziłem z poprzednimi częściami by myśleć w inny (bardziej pozytywny) sposób o najnowszej produkcji.
Jedynka też miała być ach, och i nie wiadomo co. Niesamowite AI, co samo grę przechodzi, żywy i stale zmieniający się świat. Choć tak po prawdzie, to tu i teraz dysponują znacznie lepszą technologią, która może pociągnąć te ich wszystkie obiecanki i z jedynki i zapowiedzianej kontynuacji. Już RDR2 mocno zbliżył się do bardzo realistycznego świata przedstawionego. Pytanie czy deweloperzy z GSC są do tego zdolni?
Najważniejsze by gra była dopracowana pod względem technicznym bez bugów gliczy i innych błędów.
To jest GSC człowieku. Czy ich gry byli kiedykolwiek pozbawione błędów i były super dopracowane? No chyba, ze się nauczyli przez ten czas robić dobry kod.
Jest tak z oczywistego powodu, Rynek konsolowy i PCtowy jest bardzo zbliżony do siebie jeżeli chodzi o rynek gier (liczby), Konsolowy to gdzieś 60% a PCtowy to 40% (konsolowy liczy się jako NS, PS4, XONE, PS5, XSX), tylko że większość konsolowców to niedzielni gracze, w przypadku graczy pecetowców są to gracze hardkorowi.
Gracz Hardkorowy jest bardziej skłonny do nie przejmowania się bugami gdyż ten w większości ta długo jak poziom bugów nie uniemożliwia gry woli doceniać to co zrobili twórcy pod względem gameplayowo/narracyjnym.
Poczekamy zobaczymy. Po aferze Cyberpunka nie wierzę już żadnym przedpremierowym bajarzom.
Brzmi bardzo fajnie, ale wolę poczekać na efekt końcowy. Mimo że kocham serię Stalker i cieszę się ze skręciła bardziej w "sowietów", ale też nie była tym czym miała być.
W Polsce ta seria zawdzięcza swój sukces lektorowi :)
Nie pamiętam lektora w SoC :-| Był?
W mojej ocenie lektor lektorem a i owszem ale jeśli mam być szczery to chyba klimat i dusza że się tak wyrażę tych produkcji. Czyż to nie była miła odmiana po tych wszystkich brytyjskich i amerykańskich nieśmiertelnych sołdatach i komandosach? ;-D
Oczywiście że był lektor, i to nie byle jaki, sam Mirosław Utta. Dzięki połączeniu jego niepowtarzalnego głosu z oryginalnymi dialogami klimat wylewał się z ekranu wiadrami.
https://www.youtube.com/watch?v=AIj8K3HbCoo
Już mam dość tych gier na setki godzin gdzie 3/4 czasu się zwiedza kopiuj/wklej znaczniki. Niech gra bedzie 4 razy mniejsza ale trzymająca w napięciu przez 30 godzin bez zapychaczy to dam nawet 400 zlotych na premierę.