Metro Exodus Enhanced Edition - dziś premiera; zobacz porównanie graficzne
Na tym filmiku porównawczym mam wrażenie że nagranie z oryginalnej gry jest w 30fps a z enhanced edition w 60fps. Chyba specjalnie to zrobili żeby efekt był lepszy
Fajnie by było czytając artykuł zobaczyć zdjęcia tematu, jakbym chciał obejrzeć filmik to bym wszedł na youtube a nie w reflink na gryonline.
Mam nadzieje, że Twórcy dostali dobre pieniądze od Nvidii za zrobienie tego.
Swoją drogą, jak się to ma do bzdury, jaką chciała wkręcić Nvidia, na temat tego, że Raytracing w grach pomoże twórcom i ograniczy czas ich pracy. Tutaj pracowali 2 lata nad ulepszeniami Raytracingu, a drastycznej różnicy nie ma.
Ta gra wygląda ładnie bez żadnego RTXa. I nie czarujmy się, Raytracing w tej grze, też jest używany jako sprytnie zoptymalizowana sztuczka, a nie jako główny element silnika renderującego. Większość rzeczy i tak jest wypalana w stadium robienia gry. Tylko w przypadku używania RTXa należało włożyć dodatkową pracę, która polegała na takim dostosowaniu efektów prerenderowanych, by RTX nie psuł oświetlenia. Pewnie da się to zautomatyzować. Tylko pytanie ile mają programiści silnika pracy przy wprowadzaniu do silnika pełnego RTXa, czy nie lepiej byłoby ten czas wykorzystać np. na eliminacje błędów (np. w takim Cyberpunku).
Ciekawe czy chociaż zwiększyli szczegółowość niektórych tekstur, bo czasem można było wpaść na tekstury o wyraźnie niższej jakości niż otoczenie. Przez co troche rzucały sie w oczy.
"Mam nadzieje, że Twórcy dostali dobre pieniądze od Nvidii za zrobienie tego."
Nie wiem czy wiesz, ale gra działa także z GPU od AMD...
Ależ pan... aż uszy więdną
" a drastycznej różnicy nie ma. "
Bo gryonline zarefowały chyba najgorszy filmik porównawczy możliwy. zobacz sobie Digital Foundry i ich materiał o enchanced edition
Ale nawet tutaj widać jak równomiernie rozkłada się teraz światło, jak broń po zejsciu pod ziemie wygląda 3x lepiej, jak kompania witająca Artioma ma realistyczne miękkie światło a nie czorne cienie na sobie, jak w scenie z kanibalami włosy postaci działają, doktor nie jest podświetlony znikąd światłem, jak cienie na podłodze istnieją i pasują do oświetlenia.
" nie czarujmy się, Raytracing w tej grze, też jest używany jako sprytnie zoptymalizowana sztuczka, a nie jako główny element silnika renderującego. Większość rzeczy i tak jest wypalana w stadium robienia gry. Tylko w przypadku używania RTXa należało włożyć dodatkową pracę, która polegała na takim dostosowaniu efektów prerenderowanych, by RTX nie psuł oświetlenia. "
Absolutne bzdury. Metro nie posiada wypalonych map poza moze pewnymi wewnętrznymi scenami. Mają cykl dnia i nocy, wypalone gi trzeba by dynamicznie podmieniać a to nie jest na moc przerobową małego studia.
Tak się składa, że we wspomnianym filmiku DF pokazują jak pracownicy robili wcześniejj i jak im się pracuje na rtxie. W skrócie, wcześniej trzeba było wsadzić masę pseudoświateł, fill lightów, kiedy przy rtxach wystarczy jedno a symulacja zajmie się doświetleniem sceny. Te 2 lata polegały na pełnym przeoraniu oświetlenia tylko pod rtxy dlatego Enchanced Edition wymaga karty je obsługującej.
Wiec proszę nie pleć bzdur
no cyc to się postarał aby pokazać że wersja EE to w sumie podbita jasność ;) tak DF bardzo dobrze rozłożyło EE.
No tak, przy czym u AMD ta technologia jest po części olewana i z planów firmy wynika, że w najbliższych latach niewiele się zmieni. Karty AMD raczej będą gorsze w RT. Odpowiednik DLSS też raczej jest na odwal się. Karty AMD mają w 2022 roku powalczyć bezwzględną wydajnością w stosunku do ceny.
Przecież ta gra ma wersję bez RT, która się drastycznie nie różni od tej z RT. A RT ma opisaną funkcję, nie jest nią całe oświetlenie.
cyc dziękuje za reklamę ;) a na poważnie darmowa wersja EE tylko pobierać i się cieszyć ;)
A ja właśnie zacząłem w to grać na nowym xboxie. Chyba jednak poczekam ten niecałe 1,5 miesiąca i przez ten czas pogram w coś innego;P
Szału nie ma ściema i tyle jasność podbita i wielkie mi halo.
Tym wymaganym HT dla 4 rdzenie nie ma co się przejmować. To samo pisano dla dotychczasowej wersji, testy na YT pokazują że 4/4 na min 4 Ghz daje rade jak 4/8
RT znacząco zwiększa wymagania dla CPU, więc w tym przypadku HT może być wymaganie, a tak poza tym kto kupuje kartę z RT jednocześnie używając starej i3 albo jeszcze starszej i5?
sporo ludzi ma 2060/2070 na i5 4/4 po OC
Trzyma fps przyzwoicie identycznie jak na 4/8. Sam robiłem test i wyłączyłem HT. Ciekaw jestem przy włączonym RT + DLSS
https://m.youtube.com/watch?v=N__FAGqEMx4
aha, na tym filmiku to róznica taka że ta enhanced z początku jest jaśniejsza. a potem to już oryginał ogólnie lepiej wygląda.
Już lece po coś z obsługą ray-tracing. Naprawdę, kto się daje na to nabrać.
W jasnych lokacjach oryginał ładniejszy, w ciemnych lokacjach na ray tracing wyrównanie czerni, dzięki czemu mamy więcej jasnych miejsc, do tego wszystko jest bardziej soczyste, cukierkowe.
Sorry, ale dla mnie takie ficzery to za mało, żeby wymieniać grafikę na ten wynalazek.
Przecież to samo można osiągnąć bez tego ustrojstwa.
Wciskanie na siłę technologii, która kompletnie niczego nie wnosi a jest do osiągnięcia na wiele innych sposobów.
a najlepsze jest że oryginał też miał raytracing. róznica jest taka że teraz ma tylko RT bez możliwości wyłączenia i zrobili jaśniejszy obraz
Oprócz tego, że gra ładnie wygląda, nie oferuje zbyt dużo. Pseudo otwarty świat, liniowość, zbyt dużo monologów do wysłuchania i scenek na które wpływu nie mamy. Szczególnie dwa dodatki, które są totalnie poniżej oczekiwań.
Ta gra to ładny obrazek, tylko tyle.
Taki Ethan Carter tylko ze strzelaniem.
Eh i tak nie zagram bo nie mam Windowsa 10
Śmiać mi się chce jak widzę tych wszystkich płaczących że nie ma różnicy. No w ogóle nie ma:
Oryginał z RT: https://cdn.discordapp.com/attachments/352798577023516672/839188391881998416/Screenshot_1.png
EE: https://cdn.discordapp.com/attachments/352798577023516672/839188406051143720/Screenshot_2.png
Ale przecież to jest tylko trochę rozjaśnienia!!!111oneoneone
Gra jest jaśniejsza tam gdzie powinna być jaśniejsza i ciemniejsza tam gdzie powinna taka być - dokładnie tak działa oświetlenie RT.
Kupiłem Metro Exodus na GOG.com na promocji w przeszłość, a już dostałem Enhanced za darmo. Jak miło.
Szkoda tylko, że nie robili to samo w przypadku Metro Last Light Redux dla tych, co już kupili zwykła edycja Last Light (pierwotna wersja). Metro 2033 Redux to mogę jeszcze zrozumieć, ale Last Light Redux to już zwyczajnie skok na kasy.
Pobrałem dla porównanie oba metra bez przekonania do tego EE.
Jakie są wnioski :
- poprzednia wersja całkowicie nie oddawała oświetlenia które było w grze przez co gra była sporo ciemniejsza miało to swoje + i - zależnie od sceny, teraz można powiedzieć zafixowali buga i zrobiło się trochę jaśniej jak te wszystkie światła zaczęły działać jak powinny
- w ee znacznie lepsze oświetlenie postaci i otoczenia
- w ee hdr u mnie działa w poprzedniej wersji nie działał wcale np. lampka nocna w ee widać żarówkę i całe jej wnętrze a w poprzedniej wersji było jak na sdr świecąca plama
Także EE u mnie raczej wygrywa choć wolał bym trochę by było mroczniejsze ale inne + są zbyt duże by można cofać się wstecz.
Edit : wersja EE wymaga windows 10 w wersji 20H2 by w ogóle ruszyła. Tak samo jak resident evil vilage by odpalić go z RT.
mogę zadać głupie pytanie? :) mam oryginał na epicu, automatyczne aktualizacje, i nadal brak rozszerzenia.. czy ja muszę ręcznie wymusić aktualizację? jak, gdzie! :)