Red Dead Redemption 2 w 8K na RTX 3090, gra na modach wygląda niesamowicie
Nie wiem czy tak niesamowicie, rozdzielczość nie jest magicznym czymś wynoszącym grafikę na nie wiadomo jaki poziom. A sam reshade jak reshade.
Fajnie, że w 8K, ale przydałby się w końcu taki filmik z HDR :)
Na razie ta gra nie ma jeszcze porządnych modów. A takimi są przy grach tekstury x4 lub x8. Póki co jest zbyt nowa, by komputery mogły uciągnąć o tyle lepsze tekstury.
Zawsze przy starszych grach największe wrażenie robią mody graficzne z teksturami, bo widać różnicę drastyczne na plus, gdy mamy podbicie z 64x64 na 256x256 czy 128x128x na 512x512 czy ewentualnie 256x256 na 1024x1024. A czasem jak silnik starszych gier wytrzyma to nie ma x4 tylko nawet x8.
W przypadku gier, gdzie były tekstury vanilla 512x512 i z teksturami fanowskimi mamy przeskok na tekstury 2K czy nawet 4K jest różnica, ale już nie tak duża dla oka.
Gry z teksturami Vanilla 2K przy fanowskich teksturach 8K jeszcze mniej zyskają, by to było mocniej widać. Będzie trzeba przyglądać się solidnie.
Rozdzielczość zmienia grafikę w o wiele mniejszym stopniu niż tekstury.
Przykład:
Tomb Raider 1996 na 1280x1024 z teksturami HD x4 wygląda o wiele lepiej niż na czystej wersji bez tekstur w 3860x2160. Oczywiście optymalnie wbić i tekstury HD + rozdziałka max ile pozwoli monitor. I tak jest przy każdej grze, że tekstury mają o wiele większe znaczenie niż rozdzielczość, by grafika była ładniejsza.
Na razie ta gra nie ma jeszcze porządnych modów.
Co za różnica? Gra RDR2 jest bardzo piękna bez pomocy modów, że ciężko jest na coś narzekać. Nawet na 4K.
Przy każdej grze przy premierze tak jest, ale z czasem wiadomo jak to potem wygląda, gdzie mody robią dużą różnicę. Przy RDR2 mocniejsze paczki z dużo lepszymi teksturami powstaną za 15 czy 20 lat, ale one mogę mieć wagę 100gb lub 200gb. Także im dalej od premiery i mocniejsze kompy tym lepsze mody graficzne.
Nie wiem czy widziałeś jak wyglądają na Pc pod emulatorem Dolphin The Legend of Zelda: Ocarina of Time 1998 i The Legend of Zelda: Majora's Mask 2000 z teksturami HD kilkukrotnie lepszymi niż w wersjach konsolowych + rozdzielczościami obecnymi.
Gry wyglądają bosko, gdy czyste wersje bardzo mocno zestarzały się.
Wersja konsolowa The Legend of Zelda: Majora's Mask 2000 z Nintendo 64 tak wygląda jak na filmie:
www.youtube.com/watch?v=tvmMygmDSX4
The Legend of Zelda: Majora's Mask 2000 na pc pod emulatorem na modach graficznych:
www.youtube.com/watch?v=8ji9lfdZEv8
Piszesz o stare gry, co zostali napisane na bardzo niskie rozdzielczości i słabsze procesory. Wtedy grafiki 3D nie zostały w pełni rozwijane. Nic dziwnego, że te gry potrzebują mody dla poprawienia grafiki z myślą o FullHD. Natomiast nowe gry takich jak RDR2 są dużo odporniejsi na "starość", bo są napisane na wysokie rozdzielczości i przez to zajmują za dużo GB. Nawet utraty jakość grafiki przy skalowanie 1920x1080 na telewizor 4K jest mało odczuwalny dzięki filtrom (te nowe). Więc nie ma sensu jest porównać stare gry do nowe gry, bo to kolosalna różnica.
Nie wiem czy widziałeś jak wyglądają na Pc pod emulatorem Dolphin The Legend of Zelda: Ocarina of Time 1998 i The Legend of Zelda: Majora's Mask 2000 z teksturami HD
Owszem, widziałem. Muszę przyznać, że wyglądają o wiele lepiej. Ale tak dziękuję za link.
Życzę Ci miłej przygody i dużo zdrowia. ;)
Sir Xan
W latach 90' istniała już taka rozdzielczość jak 2048x1536 na monitorach CRT - Riva TNT 1 i 2 oraz Geforce 1 obsługiwały ją oraz nieliczne gry miały ją w ustawieniach z lat 1997-2000.
Była rzadko wykorzystywana, bo wymagała ogromnej mocy. Jedynie pewne gry pc ją obsługiwały, ale nigdy konsolowe :)
Ale nawet na Pc już 1600x1200 wymagało najmocniejszego Geforce 1 w pewnych grach z 1998 i 1999, a 2048x1536 dopiero z Geforce 2 uciągnęło te gry.
2048x1536 z 4:3 to nadal lepsza rozdzielczość niż panoramiczne 1920x1080, które pojawiło się wiele lat później, ale ciut gorsza niż 2560x1440. Dopiero 4K (3860x2160) całkowicie deklasuje 2048x1536.
Więc nie było tak, że rozdzielczości nie było kiedyś dobrych tylko moc była za słaba maszyn. Nie dziwne, że skoro Pc miał kłopot z takimi rozdziałkami to konsolowe wersje miały przeważnie tylko 640x480.
Poza tym rozdzielczość jest niczym przy teksturach.
Przy tych Zeldach z 1998 i 2000 nie robi jakości rozdzielczość, a tekstury. Grałem w 2560x1440, ale nawet jak odpalisz na tych teksturach lepszych w 640x480 to i tak miażdżą wizualnie wersję konsolowe bez tekstur. A jak odpalisz w 2560x1440 bez tekstur to szału nie ma. Rozdzielczość jest PRZEREKLAMOWANA.
Nigdy nie napisałem, że nie było wysokie rozdzielczości w tamtędy czasach. Wiem o to, bo mam ojciec, który zajmował się obróbki grafiki i projektowanie plakatów, logo, reklamy i wiele innymi na CorelDRAW i Adobe Photoshop. Wtedy widziałem tam monitory z wysokie rozdzielczości, ale też używają specjalne karty graficzne (bardzo drogie) z myślą o obróbki grafiki, a nie do granie.
Właśnie, słabe procesory są powody, dlaczego mamy takie gry z niższe rozdzielczości, a nie inaczej.
Kolejny powód to monitor z technologia CRT, który mocno się różni od monitor LED, jeśli chodzi o sposób wyświetlanie pikseli i kolorów. O naturalne filtry i skalowanie w CRT dla niższe rozdzielczości nie wspomnę.
No gierka widać, że po malutki się starzeję, ale robi wrażenie. Sam fakt, że działa na ultra w 8K, świadczy o mocy tej grafy. Chodź, widać, że jest to takie ledwo ledwo 30 FPS :D
Starzeje ? Ponowie pytanie Rzeźnika z Blaviken czy jest już jakiś open world z lepszą grafiką albo mnie cos ominęło ? Żadna gra przez najbliższe kilka lat nie przeskoczy poprzeczki jaką postawił Rockstar. Chyba grałeś albo grasz na sprzęcie sprzed 10 lat. Reasumując nie wiesz co piszesz.
Przydało by się jakieś bezpośrednie porównanie do oryginału. Zresztą uważam, że oryginału nie trzeba podkręcać - czasem oświetlenie i pogoda tak zagra ze sobą, że szczęka opada. Mówię oczywiście o maksymalnych detalach na PC.
Ładnie, ale po co marnować moc na 8k? Przypuszczam, że 8k nie będzie standardem nawet przez dwie kolejne generacje.
Na pewno nie przy obecnych cenach. Kilkanaście tysiaków za tą kartę chcą?! No dobra 10k ale to nadal ZA dużo
Najlepszy open world w jaki grałem. Polecam każdemu ograć.
U mnie też sama czołówka open world 3d to na równi:
TES-Morrowind + porządnie zmodowany paczką ok 100 modów graficznych
TES-Skyrim + mocarnie zmodowanie ok 520 modami (wygląda w lasach podobnie jak RDR2)
Wiedźmin 3 + 40 modów
Kingdom Come Deliverance + tekstury HD + drobniejsze mody (najładniejsze lasy póki co w tej grze)
Red Dead Redemption 2 (dbałość o detale wizualne ogromna)
Natomiast dołożyć można też do tego genialne Might and Magic VI 1998 oraz G2NK+Returning 2.0+Alternative Balance, ale tu mamy zestaw dużych mapek, a nie całkowicie open world jeden. Z drugiej strony TES-Morrowind i TES-Skyrim też mają ładowania przy wchodzeniu do domów czy podziemnych lokacji, a nawet innych światów, a są szeregowane zawsze do open world i podawane wręcz za przykład. Nawet Wiedźmin 3 ma przejścia między światami więc w sumie ten Might and Magic VI i G2NK na modach można byłoby też zaszeregować. Taki 100% open world 3d jest Gothic 3 więc optymalizacja była problemem wtedy w 2006, bo inni sprytnie mieli jednak dodawane ładowania się oddzielne.
Znakomite open world 2d, które nic nie są słabsze od 3d to przykładowo Ultima 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. A do dziś Ultima VI i Ultima VII to bardzo ścisły Top najlepszych cRPG w historii gier. Takich open world 2d znakomitych jest oczywiście o wiele więcej.
Świetny open world to też The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2017 choć całościowo najlepsze części to The Legend of Zelda: Ocarina of Time 1998 i The Legend of Zelda: Majora's Mask 2000 pierwotnie wydane na Nintendo 64, a później Gamecube. To dopiero są gierki cudowne z konsol Nintendo. Taa.
W poprzednim roku planowałem całkowity upgrade komputera i wielkie granie w RDR2. By tak naprawdę i w pełni nacieszyć się tą grą. Niefortunnie górnicy kryptowalut zmienili moje plany i nadal siedzę tu z RTX 970 Ti :P. Sprawa musi poczekać.
Mimo, że przeszedłem na Ps4Pro to później dla wersji pc zmieniałem dla tej gry GTX1080Ti na RTX2080Ti. Ale w sumie mogłem poczekać kilka miesięcy dłużej za premierą RTX3080 lub 3090. W tej grze zdarzają się miejsca, gdzie tekstury skał są bardzo niskiej jakości. Ale większość ogromnego świata to bardzo dobra grafika na ustawieniach ultra i ogrom pracy w dbałość o detale świata. Zwłaszcza te początkowe małe miasteczka robią przeogromne wrażenie oraz wiele cudownych widoków, gdy jesteśmy wyżej w górach. W żadnej grze tak fajna moim zdaniem nie jest jazda konna jak Kingdom Come i RDR2. Mocniejsze wrażenia są w tej kwestii niż w innych grach, gdy jesteśmy w siodle. Fajnie to zrobili.
Plan przesiadki na 3070 nie wypalił wiec gram na 1080 OC i I7 7700K lekko podkręcony wystarczy kilka rzeczy ustawić na średnie/wysokie zamiast ultra i można śmiało cieszyć się z cudownych widoków i mieć 75-80FPS
Nie raz zatrzymywałem się na chwilę bo nie mogłem oderwać wzroku, są momenty gdzie krajobraz robi niesamowite wrażenie.
Masz dobrze Komar_2, bo procesor nie spowalnia ci karty z czym wielu ma problem, którzy siedzą na starszych prockach i5.
i5-10600K, 16GB DDR4 RAM etc
Jeśli masz stary procesor z tylko 4 rdzenie/wątki, to wymiana na nowy CPU jest bardzo dobry pomysł, bo różnica będzie bardzo odczuwalna i zyskujesz dużo FPS na bardzo wymagające grach z otwarte światy. Nawet na GTX 970 Ti.
Różnica mojego i5-3570 do i5-10600K jest kolosalna (było to widać na YouTube), że muszę odkładać pieniędzy i pomyśleć o wymianie procesor za 1-2 lata. Taki mam plan. Życzę Ci powodzenia i szczęścia.
nadal siedzę tu z RTX 970 Ti
Chyba masz na myśli GTX 970 Ti, a RTX zaczyna się od 2060. Mała poprawka. ;)
Mam teraz GTX 970 Ti, i7-2600k i 16GB DDR3. Dawało radę przez wiele lat ale widać już wyraźny spadek jakości. Nawet jeśli gram głównie w gry indie czy nadrabiam starsze tytuły to czasem jednak ma się ochotę włączyć też coś nowszego, a tutaj już trzeba się nakombinować. Tutoriale w stylu "How to get more FPS in X" etc by znaleźć jakiś względnie zdrowy balans pomiędzy ok. 40-50 FPS a ustawieniami Medium/High :). Czasami chodzi dobrze, czasem spadnie nagle do 20 klatek bo za dużo się zadziało na ekranie, no taki to żywot starego komputera :D.
Stąd pomysł upgradu bez karty graficznej na razie. Bo to i tak powinien być bardzo duży skok. A GPU... no cóż, pewnie jeszcze poczekamy z rok co najmniej. Sytuacja jest tak beznadziejna, że ciężko coś przewidywać. Może też warto będzie zacząć patrzeć w innym kierunku niż Nvidia? Ciekawi mnie jaką odpowiedź na obecną sytuację będzie miał Radeon. Nigdy nie miałem i nawet nie rozważałem kupna ale kto wie?
AMD i Radeony przeważnie tańsze przy tej samej mocy, ale ja stawiam niezmiennie zawsze na Intel i Nvidia od czasu upadku 3dfx z Voodoo.
i5-10600K mą dużą przewagę wydajności nad i5-3570.
O połowę więcej pamięci, lepsze zegary i więcej rdzeni procesora.
Ale kluczowe jest, że ma 6 rdzeni/12 wątków zamiast 4/4 co daje ogromną różnicę przy grach z dużymi wym.sprzętowymi z lat 2016-2021, które potrafiły zajeżdżać procki 4/4 nawet, gdy ktoś dysponował dobrą kartą graficzną.
Długo wytrzyma procek i7-10700K lub i9-9900K z 8 rdzeniami/16 wątkami. Jak ktoś kupi to pewnie starczy mu na całą generację konsol Ps5/XSX.
Niestety wraz co raz większą mocą procesorów i kart graficznych wymagają mocniejszych zasilaczy. I pomyśleć, że w latach 90' mocny zestaw Pc z akceleratorem był pod zasilaczem 200W, a teraz zasilacze 700W-800W pod lepsze podzespoły.
970 ti - nie ma takiej karty i nie było :)
Dodatkowe wątki cpu ogólnie nie pomagają w grach, a wręcz spowalniaja je.
Zrób samemu test i je wyłącz na chwile
A czy pójdzie mi w przynajmniej w 2k na RTX 3060 OC i intel i9-10900x na ultra? (troche z prockiem pojechałem)
Wiadomo, że ilość rdzeni są ważniejsze od ilość wątki. Ale nic nie wiadomo, co przyniesie przyszłość, kiedy procesory z 6 rdzeni i 12 wątki będzie nowy standard dla nowe gry AAA. Wtedy może twórcy gier zaczną wykorzystać potencjału podwójne ilości wątków w stosunku do ilość rdzeni (technologia Hyper-Threading dla Intel). Np. Assassin's Creed Origin, który wykorzystuje więcej rdzeni i wątki.
Wiem też, że są potrzebne również do wymagające emulatory takich jak RPCS3. i7-3770 radzi z RPCS3 dużo lepiej niż i5-3570 podczas testu.
To zależy od twórcy gier, czy wykorzystują więcej rdzeni i wątki dla grach. Czas pokaże. Już niedługo, kiedy programiści przestaną tworzyć nowe gry multiplatformowe dla PS4 i XBOX One na rzecz PS5 i nowy XBOX i ... mocniejszy PC.
Uwielbiam te wszystkie filmiki pt "ULTRA REALISM!!!111oneone" i widać płaskie tekstury i kwadratowe kamienie.
Realizmu jeszcze długo nie zobaczymy. A wszystko przez tych którzy najpierw chcą nowych konsola, a później płaczą ze gry nie wychodzą na stara generację której przeciez jest 200mln szt w rękach graczy.
--->
Mam realizm na co dzień i zupełnie za darmo, wystarczy że oderwę się od komputera i wyjdę popatrzeć na wiosenną zieleń :) A grach mi wystarczy to co wygeneruje mój już niemłody komputer. RDR2 na ustawieniach wysoko-średnich także zachwyca więc widoki zaprezentowane w materiale wideo nie sprawiły że mi majtki z tyła spadły ;)
Mam realizm na co dzień i zupełnie za darmo, wystarczy że oderwę się od komputera i wyjdę popatrzeć na wiosenną zieleń :)
Do tego czyste i przyjemne powietrze, jak nie mieszkasz w mieście bez zieleni. ;)
Ale za to w grach możemy odwiedzić i podziwiać różne światy, czego w realu nie mamy takiej możliwość. :)
kolega z niemiec jak dostał 3090 to odleciał i tworzy te crapowate filmy ale że z niemiec to polskie portale jak ppe czy gol muszą o nim napisać newsa / DD wdzięczny za darmową reklamę !
Przede wszystkim instalowanie jakiś " cukierkowych " modów do tej gry to profanacja.