WRC 10 zapowiedziane - premiera we wrześniu; zobacz trailer
Fun fact: WRC9 jest eksem na EGS i wyjdzie na Steamie 16 września, WRC10 nie jest eksem na EGS i wyjdzie na Steamie 2 września...
Tylko dwóch rzeczy brakuje mi do szczęścia w WRC: lepszego antyaliasingu żeby gra nie wyglądała tak surowo i aby w końcu dało się płynnie grać mając więcej niż 60 klatek.
a ci twórcy nie mieli przypadkiem zrobić wreszcie nowego test drive'a? Bo póki co to widze co roku nowe wrc a o td ani słowa
Fun fact: WRC9 jest eksem na EGS i wyjdzie na Steamie 16 września, WRC10 nie jest eksem na EGS i wyjdzie na Steamie 2 września...
Ciekawe, nie jest exem... Co jednak się nie sprzedawało? Ale i tak śmiesznie, po co brać 9 jak wcześniej 10 wyjdzie.
Szykuje sie mocne uderzenie ze strony KT. Juz samo umieszczenie legendarnych samochodow rajdowych jest ogromnym plusem. Trzeba przypilnowac...
Szkoda, że prawa do WRC od przyszłego roku przejmuje code masters, bo KT od 2 lat odwala kawał dobrej roboty i jeździ mi się w ich grach o wiele lepiej niż w grach code masters. Mam nadzieję, że pomimo straty praw i tak będą dalej robić świetne symulatory.
Gry WRC raczej mało wspólnego mają z symulacją, pod względem samego uczucia prowadzenia i jazdy. :-) Typowy 'simcade', jak Forza Horizon. Chyba nieprzerwanie najlepszym symulatorem wyścigów tego typu jest pierwsze DIRT Rally (do tego tryb VR!).
Edit: na zdjęciu całkiem mocno propsowany przez środowisko sim-racingowe wykres robiony przez viperconcept'a właśnie.
Bardzo ciekawy wykres!
Hmmm. serio Shift 2 jest gorszy nawet od Dirt 5?
Cieszy za to docenienie hejtowanych niemożliwie CARS i CARS 2
Trochę z tyłka ten wykres, DIRT 3 w simcade zaraz obok PC3? Shift 2 na poziomie Undergounda 2?! GRID 2019 bardziej arcade niż DIRT 5? Przecież to się kupy nie trzyma.
PS. Warto też dodać, że on mocno omawia każdą pozycję i dlaczego ląduje w takim miejscu, a nie innym tylko do tego są długie filmiki i sam screen tego niestety nie przedstawi.
Świetny wykres, choć lekko różni się od moich odczuć w niektórych grach, przykładowo moim zdaniem pierwszy Project Cars ma bardziej symulacyjny charakter od F1 2020, która to jest dalej "w prawo" na liście niż bym się spodziewał. Może po prostu jestem lepszy w tą drugą grę niż w pierwszą, dlatego wydaje mi się łatwiejsza do opanowania ;) Specyfika pojazdów samych w sobie też robi tu zapewne sporą różnicę we wrażeniach z prowadzenia.
A tak swoją drogą to rozbawiła mnie obecność na wykresie Big Rigs, oraz miejsce w którym się znalazła :D
Ano racja GRID 2019 i DIRT 5 też dziwne, no i F1 bardziej sim niż CARS2? To tak zmienili 2020? Bo 2019 stało może gdzieś koło CARS 1 ale też raczej poniżej...(nie żeby to była wada)
Generalnie jednak to szczegóły, ogólny obraz raczej się zgadza.
No właśnie model jazdy między 2019 a 2020 się nie zmienił, ja ciągle wykorzystuję setupy z poprzedniej odsłony :)
Niestety nie grałem w PC1 na tyle długo żeby pamiętać jak tam się jeździło, ale faktycznie różnice między PC2, a F1 2020 (bez żadnych wspomagań) oceniłbym na taką odległość jak jest na tym wykresie.
Błagam, jak już wrzucacie trailer ze swojego kanału - zróbcie coś z kodekiem bo strasznie masakruje jakość...
Za mało sie 9 na egs sprzedało że na steama wracają?
No raczej, kolega nich obyczai wyniki finansowe egsa na rok 2020, zyski całego sklepu jak 1 albo 2 gry AAA na steamie
A czy tej części nie robi przypadkiem Codemasters? Pamiętam, że dostali licencję, ale nie wiem czy od tego roku..
Grałem w WRC 8 i ta gra to bida, tras i aut jak kot napłakał. Model jazdy też imo nadal stanowczo gorszy niż w dirtach
Podobno w WRC9 jest lepiej, zwłaszcza jeśli chodzi o model jazdy na kierownicy.
Nie ma więcej odcinków, tzn jest chyba jeden więcej na rajd ale bodaj osiem rajdów mniej
Do tego połowa rally 2.0 to odcinki z rally
No i to samo mamy w WRC co roku recykling odcinków z dwóch poprzednich plus jakaś 1/3 nowych
W rajadch wszyscy ostro lecą w kulki ale jak się wydaje co roku to przynajmniej można zrozumieć ważne by co trzy lata był sens zakupu nowości
Sory ludzie, ale kiedy widzę te wszystkie komentarze na temat gier rajdowych czy wyścigowych na GRYOnline to po prostu brak mi słów. Nie mówię o wszystkich i nie bierzcie tego do siebie ale po prostu mam wrażenie że ludziom trochę brakuje rzetelności w opiniach i przepisują coś danej grze co nie jest na miejscu bądź kieruje się opiniami innych a trudno jest o rzetelną opinie. Dodam tylko że i ja również nie mam intencji swoich opinii narzucać albo twierdzić że ja mam rację.
Ale przechodząc do sedna:
Przechodząc do samego WRC itd.
WRC owszem robi gry może jedynie z 5 lat i zrobiło jakieś postępy, ale bardziej są to postępy wizualne i na pokaz bądź z zawartością gdzie jakość tej rozgrywki i zadowolenie z tej gry jest już różne a zwłaszcza dla tych co cenią sobie naturalność i symulacje. Jeśli miałbym przypisać te pozytywne cechy którejś części WRC to byłoby to WRC 7 bo WRC 8 robili 2 lata i ta gra pomimo zmian w fizyce jakościowo poszła w dół a WRC 9 tylko załatała te luki, od WRC 6/7 są te same odcinki do tego jedynie w większości inspirowane prawdziwymi a nie prawdziwe i dodali owszem sporo nowej zawartości, trybów i opcji ale co z tego jeśli nawet czegoś innego nie dopracowali a nawet cofnęli się do tyłu np. z dźwiękiem czy z tą fizyką i nie jest to już takie wyważone jak wcześniej.
Na wstępie zaznaczę że nie chcę sobie tutaj przypisywać że coś ma wpływ na to jak komentuje i oceniam gry ale wspomnę że gram w gry WRC zarówno od części kiedy tworzyło je Milestone jak i zarówno tych co były tworzone przez Evolution Studios na konsole PlayStation 2. do tego od WRC 5 biorę także udział w eSports WRC i mogę wam szczerze powiedzieć że znam część ludzi z Nacon/Kylotonn i nie dość że organizacja nie wychodzi im najlepiej to jeszcze tworzenie ich gier polega na zatrzymaniu kasy, zrobienia kolejnej gry, wypuszczą 2 łatki i zaraz kolejna gra i bardzo często była ekscytacja a wychodziło jak zwykle. Problemów z Fairplay do dziś nie rozwiązali, opcje ustawień aut czy samej aerodynamiki też nie są dobre i samochody i żeby mieć trakcję to trzeba jechać na wydłużonej skrzyni biegów. Od kiedy pokonuje się nawet w samochodach R2 albo innych 2kowy zakręt przy 4 biegu?? Nie można tego nazwać realizmem, a im się nie kwapi jak innym deweloperom zrobić z 10 albo i więcej łatek które cokolwiek naprawią.
A jeśli chodzi o porównania WRC vs. DiRT to prawda jest taka że DR 2.0 jest o klasę wyżej do tego czuję że mogę robić z tymi samochodami to co widzę na starych filmikach WRC czy nawet R5. Do tego co trzeba zaznaczyć DiRT jest kompletnym przeciwieństwem WRC bo mają wciąż sporą zawartość a i też jakość tej zawartości i całokształt gry jest lepiej wykonany, WRC jest na odwrót bo tam jest więcej zawartości ale jakość już jest średnia więc nawet pomimo chociażby dobrej fizyki Asfaltowej w WRC to wciąż co z tego że mają sporo odcinków i licencje skoro nie wszystkie rajdy są za dobrze odwzorowane + połęczenie odcinek-droga-fizyka-samochód kuleje? Jeśli już nawet ktoś jest przeciwny DR 2.0 to pozostaje jedynie podtrzymywać Richard Burns Rally na modach bo innych opcji nie ma, a wg. mnie obie gry stawiam najwyżej i że prezentują ten realizm z małą przewagą dla DR 2.0 za przewagę technologiczną, grafikę, dźwięk i inne.
Nie mówię że WRC nie ma nic w sobie, jest do niczego itd. ale nie ma co też oczekiwać większych cudów po WRC 10 choć i ja mam nadzieje że będzie nieco lepiej, zwłaszcza że oni teraz będą chcieli się pokazać zanim licencje przejmie CM i właściwie też EA. Tak samo jest w przypadku TDU Solar Crown nie można za bardzo wychwalać i ekscytować się na siłę jak i też skreślać tych gier, czas pokaże.
A jeśli chodzi o WRC od Codemasters to jest podobna zasada, wierzę w to że są już gotowi robić grę co roku, bo jednak wcześniej nie musieli robić pod presją ich gier z uwagi na licencje co też może być ewentualnym minusem przejęcia licencji, ale z drugiej strony też o ile w samo studio CM wierzę to nie wiadomo jak będzie z tym EA i ogólnie z CM Dirtem czy ich WRC bo tam też może być słabo. Ja raczej myślę że tu chodziło o kwestie pieniędzy i żeby oba studia mogły się wspierać i dostarczać więcej darmowej zawartości niż płatnej, bo jakby nie patrzeć Codemasters mogło mieć problemy z budżetem ostatnio i to mogło być przyczyną ich chęci sprzedania studia dla kogoś. EA to EA jak wiadomo a z drugiej strony kasa tez się dla nich liczy.
To by było na tyle z moich przemyśleń i komentarza
Pozdrawiam i życzę wszystkim dobrego dnia. :)