Niestety nie jest to oficjalny patch dla Bloodbrone dla PS5, ale zrobiony przez JEDNEGO człowieka, co pokazuje, że niewielkim nakładem pracy sony mogłoby się pokusić o aktualizację dla jednej z największych tytułów ekskluzywnych na ps4, i znacznie upłynnić rozgrywkę na nowych konsolach. Gra działa stabilnie w 60 klatkach, a samo podbicie rozdzielczości
do 4K przez AI upscaling jest prawie idealne.
https://www.youtube.com/watch?v=lOn2ludP6gM&t=29s&ab_channel=DigitalFoundry
Teraz nasuwa się pytanie, co zrobi sony? Czy zostawi to tak jak jest, bo nie będzie się zajmować grą, które nie przynosi im już zysków? Czy może pokusi się o jakiś oficjalny patch, na takich samy zasadach, jak ten nieoficjalny? Czy może siedzi cicho, bo pracuje nad remasterem na ps5 i pc, który będzie trochę czymś wiecej niż ten patch, i dostanie ulepszenia graficzne, oraz będzie korzystać z szybszych dysków ssd?
Czemu niby klikbajt? Digital Foundry zrobiło bardzo fajny materiał, o patchu zrobionego przez jednego człowieka. Ich, tak jak i mnie zastanawia ta bierność sony, a wcale nie potrzebują nie wiadomo jak dużego nakładu pracy, aby znacznie uprzyjemnić grę w jeden z największych tytułów poprzedniej generacji na ich konsoli.
Ile razy już ludzie powtarzali, że taka aktualizacja zależy tylko i wyłącznie od From Software, nie od Sony. Sony jak widać część swoich tytułów już zaktualizowała (GoW czy Days Gone). Natomiast to jest gra od zewnętrznego studia.
Sony posiada IP i zapewne wszystkie kody też. Paradoksalnie łatwiej zacząć robić remake niż patcha bo w pierwszym przypadku From nic nie musi robić, a w przypadku patcha niestety tak i nie sądzę, żeby ktokolwiek z Sony chciał iść tą drogą.
Przecież wiadomo, że zrobią remaster razem z wydaniem na PC, ciekawe tylko czy będzie aktualizacja za darmo czy trzeba będzie zabulić.
Ja już platynę w Bloodborne mam wbitą więc tak czy inaczej raczej już nie wrócę także jakoś bardzo mi nie zależy.
Ja, jeśli mnie spytacie, wziąłbym pełnoprawny remaster. Gra ma 6 lat i była ładna ale lekko trąci myszą tu i ówdzie. Gdyby to miało wyglądać jak DS:R to wchodzę za 350 PLN :P
Kiedy zrozumiecie że bloodborne nie ruszy w 60fps musiałby być od nowa zrobiony. Kiedyś czytałem stary artykuł twórców to było kilka msc po premierze ps4pro problem tkwi w silniku gry który nie jest przystosowany do 60fps i żaden patch tego nie zmieni. To tak jakby zdjąć nadwozie od Tico i zamontować od ferrari niby można ale osiągów to nie zmieni
To wałkowanie tematu o Bloodborne praktycznie wszędzie jest już nudne. Rozumiem, że ludzie by tego chcieli, ale może czas zrozumieć, że musi istnieć jakiś ważny powód dlaczego jeszcze go nie dostał. Sam obstawiałbym dwa główne powody:
1. Prawa do marki ma Sony (zapewne też do kodu źródłowego), ale jednocześnie gra została stworzona na silniku używanym przez From i tylko im dostępnym. Czyli mamy wszystko oprócz narzędzia potrzebnego do działania. A to z jakiegoś powodu nie może bądź nie chce być udzielone jednej firmie przez drugą.
2. Mniej prawdopodobne, ale mogłoby to wymagać mocnej ingerencji w kod gry, który mógł być zaprojektowany pod 30 FPS. Jednocześnie jak widziałem grę odpaloną na emulatorze to chodziła ona w 60 klatkach k nie widziałem jakiś problemów.
Tak czy siak jakiś ważny powód jest i raczej nie jest to wina samego Sony. Szczególnie, że wątpię patrząc po kasie z innych remasterów i sukcesie Elden Ringa, by nie chcieli się schylić po darmowe pieniądze. Zastanawiam się czy gdyby doszło do przejęcia From przez Sony, to czy dosyć szybko byśmy nie usłyszeli, że jednak łatka/remaster się pojawią.