BAFTA 2021 - Hades najlepszą grą roku, The Last of Us: Part II z nagrodą publiczności
Tak ;)
Logan ma niesamowity głos. Do tego jest z studiem od samego początku.
Narrator z Bastion/Pyre i miecz z Transistor.
Jest współczesnym Mel Blanc'iem (osobo podkładające niemal wszystkim postaciom z zwariowanych melodii)
Moim zdaniem w kwestii muzyki jak i osiągnięc dźwiękowych Cyberpunk nie ma sobie równych.
Najlepsza gra roku jury: Hades
Najlepsza gra roku publicznosci: The Last of Us part II
Forumowicze gry-online: KRYTYCY PRZEKUPIENI, SONY POSMAROWA... a nie, czekaj...
XD Tak zwana weryfikacja użytkowników :D No chyba, że publiczność faktycznie przekupiona XD
Być może wniosek z tego taki, że Neil odrobił lekcje i tym razem siedział cicho na twitterze.
Kij tam z resztą kategorii, ale brak nagrody dla Doom Eternal za najlepszą muzykę to nieśmieszny żart.
Gratulację! Znakomicie, że taka gra jak Hades w ogóle mogła powstać w dużej mierze dzięki Epic Games. Tak jak za jakiś czas powstaną gry od takich twórców jak DESIGN, playdead oraz remedy.
Epic ma ciebie gdzieś tak samo mocno jak steam. Obie to są korporacje, które mogą się pieprzyć na wzajem, a ja mam to gdzieś, ale jeśli chcesz być w środku, któregoś kółka wzajemnej adoracji i przyjmować całość na twarz to ok, ale nie musisz ochlapywać innych wokół. Nie dostaniesz nic za to.
To co chce powiedzieć, że zwolennicy steam czy epic nie się jebią. Obie stronny i inne broniące lub promujące korpo za darmo są kompletnymi debilami.
Po za tym Hades jest dobry bo jest zrobiony przez utalentowanych ludzi, którzy umieją planować by nie crunchować.
Po za tym Hades jest dobry bo jest zrobiony przez utalentowanych ludzi, którzy umieją planować by nie crunchować.
Bo dostali hajs, za który mogli pracować i nie crunchować ;) Mam wrażenie, że niektórzy myślą, że gry powstają za darmo a budżet jest tylko w filmach...
Za kasę nie kupisz talentów. Można mieć i miliony i zrobić średniego bubla bo wydałeś na marketing. Ważne jak zarządzasz kasą. Supergiant games wystartowali w early access by dopracować grę z społecznością i dotrzeć już do klientów, a przy okazji zdobywając dobrą opinie, która w najlepszym wypadku będzie rozsiewana przez nich.
Darmowa reklama to najlepsza reklama.
Tyle że crunch w cywilizowanych krajach crunch to dodatkowy wydatek?
Ale kupisz czas i wolną rękę w działaniu tym talentom. Tworzenie gier nawet przez tych utalentowanych ludzi kosztuje.
Ale kupisz czas i wolną rękę w działaniu tym talentom. Tworzenie gier nawet przez tych utalentowanych ludzi kosztuje.
Ważne jest też dobre zarządzanie projektem. A tu trzeba też dobrych ludzi. Co z tego, że "kupiłeś" czas, ale go nie wykorzystuje efektywnie.
Patrz na Anthem.
Ale żeby zarządzać projektem potrzebujesz hajs... Od tego zaczyna się każdy projekt, od $.
Jest kluczowym, bo bez tego nawet nie zaczniesz planowania projektu. To podstawa. Proszę Cię.
Ale to nie jest jedyny czynnik
i zarzucaj tu gatki w stylu biznesmena, który nie zna się na na tym co dobre, a na liczbach. Jedynie skupiający się na tym, żeby produkt utożsamiany był z największymi liczbami by był postrzegany jako coś wielkiego, mimo że nim nie jest.
Bez pieniędzy nie zrobisz nic, ale same pieniądze też.
A niedźwiedzie srają w lesie. Dziękuję
Nie masz nawet co zasiadać do planowania czegokolwiek bez pieniędzy. Tym bardziej jak masz team 30-50 osób. I nawet jak masz talenty ale mało czasu to mało co ulepisz. Za pieniądze możesz dobrać zespół taki jak chcesz z tyloma talentami ile potrzebujesz i dać tyle czasu ile oni potrzebują.
Bez kamieni - nie ma budulca.
A bez budulca - nie ma pałacu.
A bez pałacu - nie ma pałacu.
Znakomicie, że taka gra jak Hades w ogóle mogła powstać w dużej mierze dzięki Epic Games.
Uła, widzę że zaklinanie rzeczywistości u ciebie wchodzi na nowy kosmiczny poziom.
Uła, widzę że zaklinanie rzeczywistości u ciebie wchodzi na nowy kosmiczny poziom.
Oni wyłożyli pieniądze, i to właśnie dzięki nim ta gra w ogóle powstała. Mogli pracować spokojnie nad grą bez żadnych crunchy. Już niejednokrotnie pokazałeś swoją ignorancję i niewiedze w tej dziedzinie. Gry nie powstają za darmo. Może kiedyś to zrozumiesz, chociaż wątpię. Tak samo twórcy hitmana, wreszcie mogli samodzielnie wydać grę właśnie dzięki Epic Games, tak kolejny raz musieliby rozglądać się za wydawcą. Ale bardzo mnie cieszy to, że tak bardzo podoba ci się gra, która powstała dzięki Epic Games.
Ile epic płaci za tę reklamę?
Serio pytam, w końcu musi się to opłacać więc fajnie byłoby wiedzieć jakie są stawki.
Działasz jeszcze na jakichś serwisach poza GOL-em? Są jakieś normy do wyrobienia?
Oni wyłożyli pieniądze, i to właśnie dzięki nim ta gra w ogóle powstała. Mogli pracować spokojnie nad grą bez żadnych crunchy.
Tak samo mogliby pracować spokojnie nad grą bez żadnych crunchy gdyby wydali grę we wczesnym dostępie na Steamie rok wcześniej. Ta gra niestaniała, nikt o niej słyszał dopóki nie wyszła na Steamie. Pierwszy rok po ujawnieniu gry zmarnowany.
Już niejednokrotnie pokazałeś swoją ignorancję i niewiedze w tej dziedzinie.
Jakieś przykłady bo to raczej z reguły ja twoją ignorancję i niewiedze punktuję tak jak ostatnio z RAD.
Gry nie powstają za darmo. Może kiedyś to zrozumiesz, chociaż wątpię.
Argumentów brak więc obrażanie. Oznaka słabości.
Tak samo twórcy hitmana, wreszcie mogli samodzielnie wydać grę właśnie dzięki Epic Games, tak kolejny raz musieliby rozglądać się za wydawcą.
I kto tu wykazuje się (znowu) niewiedzą?
Ale bardzo mnie cieszy to, że tak bardzo podoba ci się gra, która powstała dzięki Epic Games.
Tak, bardzo mnie cieszy każda sytuacja w której deweloperzy wyciągają od Epica kasę po to by potem odnosić wielki sukces na Steamie. Dzięki temu Epic jest kreowany na zwykłego frajera od którego można doić kasę by później zarabiać i odnosić sukces gdzieś indziej.
Tak samo mogliby pracować spokojnie nad grą bez żadnych crunchy gdyby wydali grę we wczesnym dostępie na Steamie rok wcześniej. Ta gra niestaniała, nikt o niej słyszał dopóki nie wyszła na Steamie. Pierwszy rok po ujawnieniu gry zmarnowany.
Ale nie wydali. I gra powstała za pieniądze Epic Games, czy ci się to podoba czy nie. Nie byłeś jednym z tych, którzy śmiali się z tego, że testują ją na epicu by potem wydać ją na steamie? W sumie nie byłeś jednym z tych, którzy mówili, że nie kupią już nigdy gry od twórców, którzy poszli w deal z epiciem? :D
Jakieś przykłady bo to raczej z reguły ja twoją ignorancję i niewiedze punktuję tak jak ostatnio z RAD.
Śmieszy mnie to, że gdy gra wyjdzie na epicu i jest przeciętna to winisz epica ale gdy jak dobra gra wyjdzie na epicu bo była finansowana przez epica to już nie jest to wina epica :D Pieniądze mają olbrzymi wypływ na produkcję gry i tego nie rozumiesz. Nie rozumiesz, że twórca chcę dostać pieniądze za swoją pracę i te pieniądze są lepsze na epicu.
Argumentów brak więc obrażanie. Oznaka słabości.
No i dalej tego nie odkryłeś, że gry powstają dzięki $. Jak odkryjesz to daj znać.
I kto tu wykazuje się (znowu) niewiedzą?
Wydawcą 3 części jest IO.
Tak, bardzo mnie cieszy każda sytuacja w której deweloperzy wyciągają od Epica kasę po to by potem odnosić wielki sukces na Steamie. Dzięki temu Epic jest kreowany na zwykłego frajera od którego można doić kasę by później zarabiać i odnosić sukces gdzieś indziej.
No widzisz jak fajnie. Powinieneś kibicować im, żeby każda gra wychodził z rocznym opóźnieniem na steam. Będą zdzierać kasę z epica, który ma jej olbrzymią ilość i to z różnych źródeł.
I dalej sprowadza się to do pieniędzy. Gdyby nie one nie miałbyś nawet za co dziękować. Nie ma pieniędzy, są crunche i niedoróbki, nawet mając zdolny zespół a może i po czasie przez crunche nie ma zespołu.
Po pierwsze to Hadesa Epic Games nie sfinansowało, a co najwyżej dofinansowało. Po drugie ta gra tak czy owak by powstała. Już w założeniach Hades miał wyjść w założeniach jako tytuł early access. Powstałby w tej czy innej formie prędzej czy później, a jaki w to wkład miał sam Epic można tylko gdybać.
Po drugie stwierdzenia jak Znakomicie, że taka gra jak Hades w ogóle mogła powstać w dużej mierze dzięki Epic Games. wręcz są obrazą dla deweloperów. To tylko ich wizja, talent i zaangażowanie sprawiły, że Hades jest takim sukcesem. Leniwe beztalencia z wielomilionowym budżetem nie zrobią równie dobrej gry co garstka kreatywnych zapaleńców z ułamkiej tej kwoty.
Po pierwsze to Hadesa Epic Games nie sfinansowało, a co najwyżej dofinansowało.
No i powstawała w spokojnym tempie, mogli spokojnie pracować nad grą. Nie musieli spieszyć się z wydaniem jej.
Po drugie ta gra tak czy owak by powstała. Już w założeniach Hades miał wyjść w założeniach jako tytuł early access. Powstałby w tej czy innej formie prędzej czy później, a jaki w to wkład miał sam Epic można tylko gdybać.
Wkład miał pieniężny. Przez co twórca mógł zatrudnić nowych pracowników itp. Zresztą przy okazji innego projektu inni twórcy mówili, że właśnie dzięki temu mogą spokojnie pracować.
Po drugie stwierdzenia jak Znakomicie, że taka gra jak Hades w ogóle mogła powstać w dużej mierze dzięki Epic Games. wręcz są obrazą dla deweloperów. To tylko ich wizja, talent i zaangażowanie sprawiły, że Hades jest takim sukcesem. Leniwe beztalencia z wielomilionowym budżetem nie zrobią równie dobrej gry co garstka kreatywnych zapaleńców z ułamkiej tej kwoty.
Ale pieniądze były epica. Nie ma pieniędzy są crunche. No i w dodatku twórcy wybierają też lepsze oferty dla siebie z myślą o przyszłości bo jak zapewne wiesz, gra nie ma się tylko zwrócić ale i zarobić. Finalnie, nawet gra artystyczna musi się sprzedać.
Czekaj, to tak na (pół)poważnie tam jest jakaś muzyka? Po 70 godzinach jedyny utwór jaki pamiętam to ten lecący podczas walk (szkoda, że tak cicho).
Też to dla mnie trochę dziwne. No ale cóż, tak samo jak nasz gust jest subiektywny, tak samo nagrody i nominacje to "tylko i aż" również kwestia gustów. Dlatego ja się już od jakiegoś czasu przestałem przejmować zdaniem innych i po prostu gram i doceniam to, co sam lubię.
Nie no co jak co ale Valhalla ma jeden z najlepszych soundtracków jaki słyszałem w całej serii AC ale to może dlatego że to moje klimaty, ale swoją drogą trzeba być ignorantem żeby go nie dostrzec w całej grze, może dlatego że miejscami faktycznie jest za cicho i za wiele z tym zrobić nie można
Nie ogarniam fenomenu Hadesa, ale mi w sumie żadne rogaliki nie podchodzą
Za każdym razem zaczynać od nowa.. Jaja jakieś
Sama mechanika też niezbyt mi się widzi, pograłem 2h i dałem sobie spokój ale to moje zdanie
BAFTA zawsze była trochę taka aleternatywna i wybierali indyki na gry roku
P.S. Przecież Tlou ma user sforę meta 5,7 i się graczom nie podoba XDDDDD
"BAFTA zawsze była trochę taka aleternatywna i wybierali indyki na gry roku"
Nie że coś, ale Hades wygrał więcej większych nagród niż Part 2.
Do tego BAFTA ma naprawdę dobry gust, co pokazali wybierając Outer Wilds na grę roku.
No ale jak ktoś nie wybiera w kółko na grę roku tych samych exów od Sony to jest "alternatywny"
Taa, BAFTA szczególnie pokazała ten dobry gust wybierając grą roku Fallout 4 kosztem Wiedźmina 3 :D
No to się zdecydujcie czy ważniejsze są nagrody od graczy czy krytyków
Tlou2 wygrało ich ogólnie zdecydowanie więcej, a najważniejsze jest TGA
BAFTA jest ostatnio trochę dziwna, Fallouta 4 wybrali na grę roku 2015 xD rok temu outer Wilds jak było Death Stranding, Serio, re2 czy Control
Bloodborne to jedyna prawilna gra roku 2015 ;)
13- aka "gra nie jest niesamowicie popularna, nie zasługuje na grę roku"
Jestem tak bardzo pewny że nie grałeś w Outer Wilds xD
Powinno być ważne czy gra w ogóle przetrwa próbę czasu. Te nagrody to tu i teraz, które przeminą nie będą miały znaczenia. Liczy się czy gra będzie pozytywnie odbiera za 10, 20 lub nawet 50 lat.
Za 10, 20 lat to gaming tak ewoluuje, że to co jest teraz nie będzie robić wrażenia
Naturalna kolej rzeczy, jedynie ci którzy będą wtedy starsi będą wspominać to co było z nostalgia
Dzisiejsze Gothici 2, GTA z PS2 itp traca myszka, ale z sentymentu się w nie gra
A tak na serio są gry, które są dobre nawet po dekadach. Jestem dobrym przykładem bo nie mam żadnego sentymentu do gier sprzed 20 lat bo nie grałem w nie. Gram w nie bo mi się podobają i zestarzały się jedynie graficznie (nie wszystkie bo pixelart starzeje się z klasą), a nie by grać z powodu nostalgii. W Thief'a dark project się zakochałem bo jest bardziej złożonym bardziej Dishonored (lubię tą grę) i postaciami z osobowościami. Gram w Vice city bo jest stylowa nie irytuje swoją wielkością jak inne sandboxy i jedynie brakuje Jetpack by było idealną grą.
Jedyną nostalgią mam wobec gier z Reksiem i Hugo i koniec. Tylko malkontenci, grający w 140 klatkach w 8K będą mówić, że te gry nie dają frajdy.
Grafika to tam jeszcze pal licho, ale same systemy walki, strzelania, skradania itd. ciagle ewoluuja
W Gothicu postacie poruszaja sie jakby kija w tyłku miały (inna sprawa, ze ta gra nawet w momencie premiery nie byla wybitna) i dotyczy to wlasciwie kazdej starej gry
wszedł przede wszystkim prosto do GP chociażby to też mogło mieć na to wpływ... może też tak być z outriders....
Zasłużenie. Jedna z najlepszych gier w jakie grałem.
Najbardziej ucieszyłem się z nagrody dla Logan'a.
Nie widziałem żadnych szans dla niego ze względu na to że jako jedyny nie mógł operować motion capture. Pracował swoim głosem... ale robi to w takim stylu że szok.
Art style, mimo że genialny w Hades'ie, to dałabym tę nagrodę dla Ori, magiczna gra.
BAFTA za muzykę to był trochę żart. Jedyna kategoria z którą nie zgadzam się w 100%. Brak Doom'a Eternal? Wygrana Spider-Man'a? Imo nagroda należała się Cyberpunk'owi, gra ma wkeler problemów, ale OST jest na najwyższym poziomie, na drugim dalbym Hades'aHades'a. Darren Korb stworzył takiego bangera... Do tego podkładał głos Zagreusowi ;)
Hades to podsumowanie całego dorobku Supergiant. Podkręcona walka z Bastiona, system upgrade i masa zabawy mechanikami z Transistora, visual novel jak z Pyre, a do tego wszystko w sosie "piekielnie" grywalnego rouge-like z niesamowitym replay-value. Czekam na kolejną grę tego studia bo od ponad 10 lat, nie rozczarowali ani razu ;)
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales za najlepszą muzykę... Serio jest lepsza od Cyberpunka albo Dooma?
Nie jest, najlepsze audio ma Cyberpunk i The Last of Us
Dla mnie osobiście po przesłuchaniu całego soundtrack'u z gry DOOM, wyłączyłem ja i puściłem właściwą muzę do tego typu gry, a nie brzdąkanie bez rytmu.
Wielkie brawa dla Supergiant, moim zdaniem w pełni zasłużone zwycięstwo. Mam nadzieję, że w przyszłości sprawi to, że indykom będzie się poświęcać więcej uwagi, bo tam na prawdę wychodzą wspaniałe i oryginalne gry, których w segmencie AAA ze świecą szukać.
..nie ma to jak kolejne nagrody i kolejny ściek w komentarzach..., aż mi się przypomina scena jak czytam co poniektóre komentarze
https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Gdzie ty widzisz ściek w komentarzach? Normalne dyskusje jak to przy nagrodach.
Szukasz na siłę sensacji.
Jak ktoś ma chwilkę to polecam dokumenty o tworzeniu Hadesa na kanale Noclip. Gram w Hadesa od premiery i nie żałuję ani jednej, wydanej złotówki. Historia świetnie wpleciona w gameplay, a sam gameplay jest świetny, sterowanie jest responsywne i dokładne, gra jest szybka, świetnie się w to gra. Zasłużona wygrana.
To był słaby rok dla gier, więc wygrał indyk. Szkoda, że Yakuza Like a Dragon nie została wyróżniona, myślałem że to lepszy tytuł.
To był genialny rok dla gier, słaby to będzie 2021
Rok w którym wychodzi Doom Eternal, HL Alyx, The Last of Us Part II, rimejki RE2, FF, Mafia, Ghost of Tshushima, AC Valhalla, Cyberpunk nie może być słaby
HL Alyx to tytuł dla 1% graczy, którzy posidają VR. Doom Eternal to kolejny nowoczesny Doom, ale żaden wybitny fps, o którym będą wspominać za 20 lat jak o pierwszych dwóch Doomach. TLU2 tak, Tsushima tak, reszta to remaki, więc nic nowego, z resztą w wypadku FF7 to bardziej film niż gra, bo gameplay jest szczątkowy, liniowy i słaby, poza tym to nawet kompletna gra nie jest. AC Valhalla to klon Ubisoftu, co kto lubi. Były dobre gry, ale nie wybitne, o których się będzie mówić latami (o FF7 będzie się mówić bo jest przyhypowany i milkowany do bólu, ale to inny temat).
Fakt, że wygrywa indyk świadczy, że konkurencja była taka sobie. Hades jest fajny, ale bez przesady.
Pora umierać...
I to nie raz.
Wcześniejsze gry tego studia raczej nie zasługiwały nigdy na tytuł gry roku. Głównie przez brak rozmachu gier AAA, bo narracja i fabułach zawsze była na niezwykle wysokim poziomie. Hades jednak niewątpliwie ten rozmach ma. Doświadczenie (i prawdopodobnie fundusze) zebrane podczas tworzenia poprzednich gier zostało przekute w sukces tej skali. Moim zdaniem, sukces zasłużony.
No to na ciebie już pora, nie zapomnij o liście pożegnalnym.
nagrody i nominacje z upy
HADES najlepsza gra....
ja rozumiem że tylko żalu i dupa ściska i trzeba zniszczyć Cyberpunka
ale HADES ?
prędzej zrozumiał bym Ghost of Thushima albo Thlous2
ja rozumiem że tylko żalu i dupa ściska i trzeba zniszczyć Cyberpunka xD
A dlaczego nie Hades?
Niektórzy to mają ograniczone horyzonty i grają tylko w to, co popularne.
To graczom się w końcu TLoU2 podoba czy nie? Tu płacz, hejt i najgorsza gra ever, a tu wybór publiczności jako najlepsza gra i to w sumie nie pierwszy raz.
To jak to w końcu jest?
Mam na Switchu, gram, ale nic wyjatkowego w tej grze nie widzę.
Taki inny klon Dead Cells duzo mniej grywalny gameplayowo.
Pogram jeszcze, ale progress w tej grze jest bardzo wolny, nie moge tej babki przejść i juz mnie 10 razy zabiła.
Przecienicy to jakieś krysztaly, wiedzmy i skaczace na ciebie grubasy. Klimat taki dowcipny jest OK, broni kilka sztuk (chyba, że później sa nastepne).
Plus ogromny za to, ze smierc nie odbiera Ci kul fioletowych tak jak dusze w serii Souls (wqrwia to niesamowicie, dlatego nienawidze giers soulslike, nie szanuje czasu gracza).
Muszę jesscze pograc w tego Hadesa, moze sie rozkreci jeszcze jak nagrinduje postac z 20 godzin i pokonam ta suc... od Aresa.
Ogrywam Hadesa na Switchu i dla mnie na 100% to gra roku i mocny kandydat do gry dekady.
Hades zasłużone zwycięstwo w 100%. W tej grze wszystko trzyma się kupy. Nie mam tej grze nic do zarzucenia. 10/10. Po prostu idealna gra w swoim gatunku :) Więcej takich perełek
-mistrzowskie połączenie fabuły z rozgrywką
-ogromny replay value
-niesamowicie wykreowany świat
-muzyka, dialogi, voice acting
-ilość mechanik i fakt, że każda jest przydatna
Ale nie zasługuje na grę roku, bo nieeee.
Brzmi to tak, jakby w żadnym materiale o Hadesie, nawet i tych z tv gry (a kilka ich było), nie podawano żadnych argumentów przemawiających za tym, że jest to świetna gra.
Przepraszam bardzo ale przegrałem w hadesa kilkadziesiąt godzin i nie da mnei się przekonać takimi ogólnikami.
1) ?? tzn?
2) ??
3) absolutnie się nie zgodzę, świat składa się non stop z tych samych klocków, nie ma w nim żadnej różnorodności. To już w dead cells było to lepiej zrobione.
4) z tym się zgodzę, za każdym razem dostajemy nowe teksty, jest to bardzo fajnie zrobione.
5) ile jest tych mechanik, a ile jest faktycznie przydatnych?
Dodam jeszcze bardzo ubogą liczbę przeciwników, kiepskie i nudne bronie i zdolności.
No cóż, każdy ma inne zdanie. Ja bawiłem się rewelacyjnie przez ponad 150h. Pokonałem Hadesa wielokrotnie, używając różnych broni, cech. Każdą się świetnie grało, każda była bardzo dobrze zbalansowana.
I tak gra jest mistrzowskim połączeniem rozgrywki i fabuły, tak samo jak ma duży replay value i nie jestem w tej opinii samotny. Gra zebrała rewelacyjne oceny, (najlepiej oceniana gra 2020 roku) i jest jedną z najwyżej ocenianych gier na Steam.
"??"
Trzeba dodać tego Hadesa do biblioteki i nie chodzi mi o nagrodę BAFTA ale po prostu ciągle gdzieś słyszę, że to ponadprzeciętna gra.
A Cyberpunk 2077 nagród zero. Czyżby świat jednak nie docenił kunsztu polskiego mesjasza gamedevu?
Od lat trzymam się z dala od "Gier roku"
Jeszcze się na żadnej nie zawiodłem ;)
Może ktoś powiedzieć co jest dobrego w Hadesie? Chciałbym kupić ale gameplay jakoś mnie nie zachęca.
Co dobrego? W swoim gatunku tzn śmierć-powtórka i tak w kółko, wszystko trzyma się kupy. Od świetnego voice acting'u po XXX linii dialogowych, mam 60h, true endingu wciąż nie mam, a ciągle mam nowe dialogi. Co do gameplay'u, to muszę ci przyznać rację, sam nie jestem wielkim fanem rouge like'ów ale po tylu pozytywnych ocenach musiałem sprawdzić. Jedyne na czym możesz się zawieść to to, że ci gameplay nie podejdzie. Reszta to perfekcja (gameplay'owo również moim zdaniem no ale trzeba lubić taki typ rozgrywki)
Pewnie nie przebije zwycięzcy z poprzedniego roku, ale i tak trzeba by wypróbować, skoro takie pochwały ma
To kto ostatecznie wygrał w ramach najlepszej muzyki nie za bardzo mnie obchodzi, ale dziwne, że nie ma CP2077 i Dooma Eternal w nominowanych. To wygląda na dziwnie sztuczne wyeliminowanie bardzo silnych pretendentów do zwycięzców w tej kategorii.
Gra roku, która nie wymaga 4K | 120FPS? Co oni na głowę upadli? A jak tam wyśledzić ray tracing? Jak w to w ogóle grać? ;-)
Dwie nagrody dla Animal Crossing (brawo!) a żadnej dla CP2077? Ludzie! Wygląda, że my jednak troszkę zapóźnieni jesteśmy ;-)
Gra z pewną agendą nagrodzona za animację?
Oj, co tam się porobiło u Wyspiarzy, że mają odwagę wybrać po prostu dobre gry... :-)
nikt nawet nie zwraca uwagi że nagrodzone gry nie są w żaden sposób dostępne na Xboxie
A niby z jakie paki Cyberpunk 2077 powinien dostać nagrody? Scenariusz, fabuła - bardzo wciągająca ale to nie poziom The Last of Us czy Ghost of Tsushima. Jedynie może nagroda się należy za animacje i twarze postaci. I tyle..
Polak jak zwykle marudzi.
Jak pijesz do mnie to powyższy wpis jest żartem, zaraz coś tam dodam aby było jaśniej :-)
TLOU 2 i Ghost of Tsushima mają ok fabułę, ale tylko wśród gier akcji, ale bardzo daleko im fabularnie do elity gier cRPG i przygodowych. A nawet wśród gier akcji mocno przegrywają z pewną grą FPS No One Lives Forever z 2000.
Większość poniżej wymienionych gier ma fabułę lepszą od TLOU 2 i Ghost of Tsushima overall czyli ciekawa historia, dopracowana spójność, dialogi, postacie.
cRPG - Betrayal at Krondor, Fallout 2, Final Fantasy 7, Planescape Torment, BG2, System Shock 2, Deus Ex 1, KOTOR 1 i 2, książki z Morrowind, Vampire: The Masquerade - Bloodlines, Pathologic, dodatek Maska zdrajcy do Neverwinter Nights 2, trylogia Bioshock, trylogia Wiedźmin, Deus Ex: Human Revolution, Pillars of Eternity 1 i 2, Tyranny, NieR Automata, Persona 5, Disco Elysium, Cyberpunk 2077 itp.
Przygodowe - Gabriel Night 1, The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery, Broken sword 1, Blade Runner, The Longuest Journey, Dreamfall: The Longest Journey, Syberia 1 i 2, Black Mirror 1, Still Life, Gray Matter, Heavy Rain, L.A. Noire, Cognition, The Blackwell Epiphany, Life is Strange.
Akcja - Wing Commander 3 i 4, No One Lives Forever 1, Metal Gear Solid 1 i 2, Max Payne 1, Mafia 1, XIII, GTA-San Andreas, The Last of Us 1, RDR 1 i 2, Death Stranding.
Survival horror - Silent Hill 2, SOMA
TLOU 2 i Ghost of Tsushima postrzegam co najwyżej fabularnie jak przygodówki Gabriel Knight 1, Broken sword 1, Syberia 1 i 2, Heavy Rain. A jak wiadomo nie są to tak wybitne fabuły jak w Blade Runner czy The Longuest Journey czy grach cRPG, gdzie te dwa gatunki stoją na najlepiej napisanych historiach, dialogach, postaciach. Gry akcji rzadziej na tym skupiają się. Ale zdarzały się wyjątki jak No One Lives Forever 2000 prawdopodobnie najlepsza fabuła wśród wszystkich gier FPS.
Wiedźmin #nikogo
Czemu Cyberpunk nawet nie miał nominacji w kategorii Najlepsza muzyka i Największe osiągnięcie dźwiękowe, skoro był nominowany w innych kategoriach to nie był pominięty? Przecież dźwięki w centrum miasta to coś czego jeszcze nie było.
Gdyby tak gry na smartphonie wyglądały i były tak dopracowane artystycznie, jak i fabularnie to bym rzucił nawet PC. Ale takich gier tam się nie robi. ;)
Zagraj w Hadesa zanim ocenisz bo Hades jest świetny