Resident Evil Village - mamy oficjalne wymagania sprzętowe
No to grubo polecieli. Żeby komfortowo pograć w 4k 60 fps trzeba kupić kartę graficzną, której nigdzie nie ma. Żenada.
noooo. bo polskie napisy dodatkowo zużywają 7,5 gb ramu, 4 jądra procesora w 4 ghz taktowania i 1495 rdzeni cuda
No naprawdę, żenada, żeby do grania w 4k 60 FPS z raytracingiem nie wystarczał GTX 1060.
Szkoda, że umknęło Ci że do grania w FHD 60 FSP wystarczy GTX 1070, a w minimalnych jest karta której realna wartość to mniej niż 800 zł.
Ufff... Jednak mój PC daje radę przy minimum/medium. Żyjemy w czasach, gdzie gry wyglądają ładnie nawet na minimum.
Jeśli chodzi o ray tracingu, to rzeczywiście przez jakiś czas musimy obejść się smakiem.
Nie do końca. W demo Re8 na najwyższych ustawieniach w grze było wiele brzydkich tekstur. Coś jak te krzaki w Re7 poza domem na zewnątrz, gdzie też mocno odstawały jakościowo od reszty gry.
Re2 remake i Re3 remake na dobrych presetach Reshade wyglądały lepiej niż Re7, który był bardziej nierówny wizualnie. Przy Re8 wystrój rezydencji jest świetny, ale już piwnice nie są tak dobrze wykonane. Kilka tekstur jest bardzo niskiej jakości prawie tak kiepsko wyglądających jak przykładowo skały w Amnesia-Rebirth. I spodziewam się również kiepskiej roślinności w Re8 na zewnątrz jak było to w Re7. Ale może mnie zaskoczą progresem. Poza tym wersja ostateczna, a demo też może różnić się.
Początkowo Capcom chciał zrezygnować z wersji Re 8 pod stare konsole i postawić tylko na nowe i Pc, by nie było ograniczeń sprzętowych. A ostatecznie jednak wycofali się z tego więc na cuda wizualne i jakiś znaczący progres nie ma co liczyć. Zresztą Re7, Re2 remake, Re3 remake, Re8 powstały na tym samym silniku. I też na nim będzie Re4 remake.
A co do klasyków. Ja jednak używam dwóch kompów.
Do starszych gier monitor 20' 4:3 1600x1200.
Do nowszych 27' 16:9 2560x1440.
Nie wszystkie gry starsze mają mody/emulatory/remastery, które dostosowały je do monitorów panoramicznych czy najnowszych systemów. Czasem są problemy więc przydaje się.
Gry 3d przeszły bardzo długą drogę.
Przy 2d od 1970 do 1985 roku dopracowywali je wizualnie, a potem cała masa klasyków 2d z lat 1985-2005 wygląda dobrze do dziś i dość porównywalnie wizualnie z NES, SNES, Amiga, Pc dos, automatów typu Super Mario Bros 1985, Prince of Persia 1989, Street Fighter II 1991, Knight of The Round 1991, Another world 1992, Mortal Kombat 2 1993, Cannon Fodder 1993, Super Frog 1993, King's Quest VII 1994, Broken sword 1996 i setki innych.
Gry 3d miały tą drogę tułaczki od 1990 do 2007. Dlatego przy tych starszych tak bardzo zyskują na modach z teksturami HD. Od czasu Crysis 2007 niewiele już zmieniło się i dość ustabilizował się wygląd gier 3d tak jak kiedyś gier 2d 1985-2005. Co raz trudniej będzie zauważalnie poprawiać wygląd gier 3d. To stanie w miejscu w pewnym momencie. Ray Tracing to właściwie jedyna taka rzecz znacząca w ostatnich 10 latach.
Ja jestem pozytywnie zaskoczony, myślałem, ze ray tracing będę musiał w ogóle wyłączyć, ale widzę, że spokojnie będzie mógł być włączony przy rozdziałce 1440p.
Trochę nie rozumiem tego zapisu: "AMD Radeon RX 6700 XT (4K / 45 fps) / AMD Radeon RX 6800 (4K / 45 fps)". A różnica mocy pomiędzy dwiema kartami to 15 - 20 % z tego co kojaże.
Pewnie będzie to miało odzwierciedlenie w wahaniach fpsów, tutaj wpisali mniej więcej ile tych klatek powinno być. Pytanie też jaka jest różnica pomiędzy tymi kartami w RT.
"fps może spadać w intensywnych scenach"
A) Skopaliśmy optymalizację i wykorzystanie GPU w tych scenach spada na twarz i nie chce nam się tego naprawić
B) Efekty nadal renderujemy przy pomocy CPU Core1 tak jak zawsze to robilśmy
C) A+B
RE Engine czy MTFramework Capcom zawsze z tymi problemami.
Na szybko przykład RE Revelations 2 mapką z Piec hutniczym pozdrawia tam wszystko zrzucili na proca Core0 i z 60 fps ludzie mieli pokaz slajdów