Gothic Remake otrzyma polski dubbing
Ja bym chciał rimejk Gothica 3 stworzony przez Piranie. Gra przez patologicznego wydawce została wypuszczona zbyt szybko, przez co jest pełna luk, tych technologicznych najbardziej.
Tylko niech zrobią normalna walkę a nie jak to pokazali w tym demku, to zabija cały klimat.
No i super, gry Piranii świetnie sie nadają do pełnej lokalizacji (tak wiem, że oni nie odpowiadają za tę grę)
I oby zatrudnili tych samych aktorów, co do oryginalnego Gothica.
Jak dla mnie dubbing polski z przynajmniej niektórymi oryginalnymi aktorami to najważniejsza sprawa.
Piszę z niektórymi bo pewnie niestety nie wszyscy jeszcze żyją albo nie są w stanie już nagrywać.
Jacek Mikołajczak to jednak mus na beziego.
Dla mnie najważniejsze by ogarnęli trzy rzeczy:
1) klimat, trochę mroczny oraz to poczucie, że zaczynamy od zera
2) poziom trudności, w tym ograniczenia świata za pomocą potworów, z którymi na początku nie mamy szans (tutaj zmartwiła mnie walka z zębaczami w demie)
3) projekt świata, gdzie chce się zaglądać za każdy róg, w tym ręcznie a nie generycznie rozmieszczony loot
Dubbing to fajna sprawa, ale jednak wbrew pozorom dla mnie drugorzędna.
Wg. mnie punkt 3 był w tym prototypie obecny.
Z opustoszałego płaskowyżu nad opuszczoną kopalnią zrobiono jakiś użytek, oraz plac wymian wreszcie wygląda na bardziej dostosowany do wymiany ton towarów. Wspomnę też o tym magazynie zamkniętym za kratą, przy którym kręciły się wilki.
Yep, oby tak całość wyglądała. Pirahnia zna się na ręcznym projektowaniu światów jak nikt, więc tutaj studio odpowiedzialne za remake ma prawdziwe wyzwanie. Dla mnie właśnie to była jedna z trzech głównych zalet Gothica. Mam nadzieję, że pozostałe dwie tez uchwycą. Najbardziej się martwię po demie o dwie pierwsze.
Screeny wyglądają w porządku. Są znacznie bardziej stonowane niż w teaserze. Jeśli zgodnie z opisem będzie to wierny remake to naprawdę fajnie. Jedyne co mnie niepokoi że na ostatnim screenie na Steamie wciąż jest ten rudy koleś jako Bezimienny. Nie wiem jakim problemem jest zrobienie gościa który chociaż przypomina Bezia. Wciąż jestem bardzo sceptyczny ale iskierka nadziei na porządny remake się tli.
Co za czasy... Czekamy tylko latami na remake i remastery. Dramat.
Ale o co płacz? Nikt wam nie każe czekać ani przepłacać. Możecie nie grać w nic i nie kupować nowego sprzętu.
Lepsze Remaki/Remastery niż nowa gra niedopracowana
Tylko niech zrobią normalna walkę a nie jak to pokazali w tym demku, to zabija cały klimat.
To jest jedna z trzech gier, której nie wyobrażam sobie grać po angielsku ;) Wiedźmin, Dungeon Keeper i właśnie Gothic ;)
Gwarantowane 10/10 wśród gotikowców, może minus za Win10 exclusive, ich maszyny do maniaczenia w Gothica mogą nie być gotowe na taką zmianę ;>
Wątpię. Pewnie będzie gra odebrana jak Risen 3 i to tyle.
A fani będą i tak powracać do Gothica 1 i 2 na modach.
Ale czasem cuda się zdarzają.
Jestem pewny, że CD Project dałby radę zrobić remake Wiedźmin 1, który potrafiłby mi zastąpić oryginał na modach graficznych. Oni czują świetnie fantasy i mają już doświadczenie w tego typu grach bez cofania się tylko stawiając na coś świeżego.
No ja zagram na konsoli. Nie będę składał nowego peceta dla jednej gry.
no wszystko fajnie dopóki do oryginalnego Gothica 1 nie zrobili update'a w którym do plików gry od razu dodali SystemPacka i PlayerKita. Przez to nie trzeba ich instalować osobno, ale jedyny język w grze to angielski :(
Ja bym chciał rimejk Gothica 3 stworzony przez Piranie. Gra przez patologicznego wydawce została wypuszczona zbyt szybko, przez co jest pełna luk, tych technologicznych najbardziej.
O tak, z jednej strony Piranie boją się sięgać do Gothica, z drugiej trójka jest, jaka jest i zrobienie jej od zera by było super pomysłem.
Trójka jest dalej bardzo dobrą grą, która imo nie potrzebuje remake'u. Już bym wolał kolejną, nową część Gothica aniżeli remastery gier, które są jakie są, ale są właśnie przez to przez nas tak dobrze wspominane.
Mam nadzieję,że przynajmniej do tych najbardziej ikonicznych ról zostaną zatrudnieni Ci sami aktorzy ( o ile się zgodzą) czyli do Beziego,Diego,Xardasa i Lee . Bo reszta przyjaciół Beziego zmieniała głos co serie ( chociaż nie ukrywam,że chyba najbardziej mi do roli Miltena spasował pan Boberek z drugiej części) Gorna mogliby dać temu aktorowi z jedynki ( jakoś najbardziej mi pasował, chociaż ten z dwójki też nie był najgorszy, to jakby aktor z jedynki dostał 5 a z dwójki 5-). Jeżeli to będzie ogarnięte to się nie boję o dubbing. Wszystkich aktorów słyszę gdzieś w różnych produkcjach więc chyba nie powinien być problem z zatrudnieniem ich.Oczywiście to marzenie ale jeśli THQ wie,że w Polsce dużą robotę zrobił dubbing to liczę,że zatrudnią tych samych aktorów jeśli będą mogli.
A oto jak mają wyglądać nowe ścierwojady. Inaczej je sobie wyobrażałem po odświeżeniu, ale tragedii nie ma.
Za to nowe screeny na karcie Steama już mnie mocno pokrzepiły.
Z drugiej strony ich wygląd ma dużo sensu, bo ścierwojady broniły się dziobiąc, a te płytki są zapewne bardzo twarde, umożliwiając im realizacje takiej strategii.
No to dobrze że za remake nie wzięli się rosyjscy modderzy, bo mielibyśmy w efekcie kolejnego moda ulepszającego grafikę. Tu chodzi właśnie o to, żeby autorzy mieli jakąś inwencję, a nie poprawiali lekko modele i podbijali tekstury.
Wyglądają podobnie w założeniach, chociaż różnią się wieloma detalami. Moim zdaniem to dobry znak, ze twórcy nie kopiują bezmyślnie wszystkiego 1do1. Nie są piranią, to inne studio, jeśli będzie udawało, że są piraniami z początku wieku, to nic z tego nie będzie. Oni muszą czuć się w tym komfortowo jako twórcy, a nie odtwórcy.
Mnie tam się cholernie ten Ścierwojad za to podoba. :) Więcej tego typu redesignów i już jestem bardziej nastawiony pozytywnie!
Rosyjski o wiele ciekawszy. Przydałyby się tylko lepsze tekstury i mógłby śmiało znaleźć się w remaku.
A ja tam mam nadzieję, że będzie dokładnie tak samo zagrany jak w oryginale.
Bez polskiego dubbingu ten remake nie miałby szans w naszym kraju (liczę, że będzie stał na podobnie wysokim poziomie co oryginał i będzie w podobnym stylu - bez ostrych przekleństw, ale z ciekawymi docinkami). To właśnie Polska obok Niemiec i Rosji jest rynkiem gdzie Gothic to gra kultowa.
Podobają mi się też nowe screeny - nie jest już tak słodko cukierkowo, bardziej pasuje to do klimatu pierwowzoru.
Nie wiem czy nie mieliby szans. Raczej celują w ludzi którzy wcześniej nie grali w Gothica, sami fundamentaliści im tej gry nie spłacą, to się musi sprzedać w Stanach, Wielkiej Brytanii itd. Nawet w Polsce liczba graczy którzy grali w Gothica, jest pewnie śmiesznie mała w porównaniu z obecną populacją graczy zainteresowanych gatunkiem.
Budżet gry na 100% jest tak wyważony, by dało się zwrócić koszty produkcji na samych Niemcach, Polsce i Rosji szczególnie, że gra może i owszem jest robiona pod poszerzenie grupy docelowej ale bezpieczniej dla THQ jest wydanie gry, która na pewno da zyski na samych fanach z Europy. Remake jest wydany na nostalgii, więc siłą rzeczy głównym konsumentem są ci którzy grali w pierwowzór.
Pytanie czy główni konsumenci rzeczywiście chcą mieć starego Gothica w nowych szatach. Ja już to widziałem, ludzie najpierw gadają o wyższości starych tytułów, oraz o tym jak to niewiele im potrzeba, a jak przychodzi co do czego, to wychodzi na to, ze nie da się ich zadowolić jakimś archaicznym projektem, tylko chcieliby jednak coś nowoczesnego.
Pierwszy raz zagrałem w Gothica jakoś 14-15 lat temu i nigdy nie uważałem tej gry za toporną. Uważam, że system walki był jednym z najlepszych w tamtych czasach. Myślę, że seria Gothic może i powinna dorównać Wiedźminowi. Przede wszystkim należy zdać sobie z tego sprawę, że nie jest nam potrzebny Gothic z przed dwudziestu lat, bo i po co nam drugi raz ta sama gra. Należy rozwinąć to co było dobre w pierwowzorze i dodać nowe rozwiązania z współczesnych gier. Gothic potrzebuje przede wszystkim konsekwencji decyzji i wielowątkowej fabuły z nowymi zakończeniami, które niekoniecznie muszą skończyć się tak jak w pierwowzorze. Świat musi zostać rozbudowany wraz z całym uniwersum. Widzę tu potencjał na serię, która może i powinna podbić świat własnym klimatem. Pytanie tylko czy twórcy mają takie ambicje i odpowiedni do tego budżet.
Remaki wożą się na plecach oryginałów, ale nie potrafią im dorównać, bo psują rzeczy, które sprawiały, że gry były tak dobre i lubiane. To jest powód.
Kopiują pewne rzeczy dobrze, a inne źle/fatalnie. I więcej psują niż udoskonalają. Na słowo remake przeważnie mam odruch wymiotny. Ponad 90% z nich w mniejszy lub większy sposób popsuły fajne rzeczy.
Resident evil 1 remake 2002 i Sid Meier's Pirates! 2004 pokazały, że da się zrobić remake, który dorówna oryginalnej świetnej grze we wszystkim zachowując wszystkie zalety w 100%.
Dobre remaki Gothic 1 oraz Wiedźmin 1 raczej daliby radę wyprodukować CD Project jakby przyłożyli się jak przy Wiedźmin 3. A mieliby łatwiej niż przy W3, bo Gothic 1 i Wiedźmin 1 to znacznie mniejsze gry.
RE 2 zdaje się że sporo rozbudował w stosunku do oryginału i jest chyba uważany za lepszy niż oryginał. Sekret w stworzeniu dobrego remaku, polega na stworzeniu dobrej gry. Jeśli gra świetnie odda charakter oryginału, ale będzie słabą grą w porównaniu do konkurencji, to nie będzie sukcesem. Tak naprawdę mało kogo będzie obchodziło, czy Gorn jest tak samo ubrany, albo czy ma podobny wyraz twarzy. Jeśli gra wpasuje się w ogólne założenia oryginału, wprowadzając go w drugą dekadę obecnego wieku, to wtedy będziemy mogli mówić o sukcesie.
CD Projekt nie nadawałby się do prac nad Gothikiem. Nie potrafią zaprojektować dobrej eksploracji ani rozwoju postaci, a ich gry w przeciwieństwie do Gothiców są pełne przerywników filmowych i reżyserowanych scen dialogowych.
Wspaniała wiadomość, szczerze powiedziawszy nie spodziewałem się tego :)
Oby jakość była znacznie lepsza niż w przypadku dubbingu Elexa. Występowało tam sporo błędów w tłumaczeniu, niektóre głosy postaci były również odegrane poniżej oczekiwań.
Artur Dziurman jako Jax odegrał za to moim zdaniem swoją rolę wspaniale :)
No skłamałbym jeśli bym powiedział że nie oczekiwałem PL dubbingu w tej grze. Tylko jeszcze niech się postarają o główne głosy serii. Bezi, Diego, Xardas, Lee. Chciałbym aby byli ci sami aktorzy co oryginalnie ale zobaczymy czy się dogadaj.
Nigdy nie mialem stycznosci z ta gra :D Po prostu obejrzalem kilka filmikow i wiem ze bym sie odbil od tej gry. Jesli remake zrobia taki ze np poprawia walke itp rzeczy to z checia ogram ten tytul :)
Nie za mały rozmiar gry? To ma mieć lepszą grafikę i raytracing, a wiedźmin 3 na premiere ważył 32GB a nie miał ray tracingu, nie to, że coś ale to trochę nie typowe jak na remaster.
Świat Gothica nigdy nie był duży (mowa o 1 i 2 części) więc i tu nie liczę na ogromną mapę (zwłaszcza jeśli gra to będzie remake jedynie jedynki i dostaniemy samą Górniczą Dolinę - nie zdziwię się jednak jeśli w jednej grze dostaniemy lokacje z 1 i 2 części Gothica).
Gothic 2 NK z 2003 roku + Returning 2.0+dx11+Alternative Balance warzy ok 12gb. A gra ma blisko 20 lat.
Skyrim z 2011 z dodatkami + 520 modami warzy 90 gb
Wiedźmin 3 z 2015 z dodatkami i modami graficznymi warzy ponad 50 gb.
Kingdom Come-Deliverance 2018 z dodatkami i teksturami HD warzy ok 70 gb
Gothic 1 remake z 2021/2022 z 30 gb to bardzo skromny rozmiar zważywszy, że tak brzydka wizualnie gra jak Elex z 2017 ma 30gb, a wygląda na wielu polach gorzej niż zmodowany G2NK np: woda, cienie, oświetlenie, zasięgi widzenia, miasto.
Mody zawsze zajmują nieproporcjonalnie dużo w stosunku do zawartości. Gothic jest kilkukrotnie mniejszy od Wiedźmina, Skyrima czy KCD. Dobra kompresja danych też robi cuda.
Rozmiar gry w GB często nie ma wiele wspólnego z rozmiarami świata, ilością questów i wymaganego czasu do jego przejścia.
Takie nowe CODy ważą 250GB+ a oferują kilka małych map i kampanię na parę godzin, a olbrzymi rozmiar wynika z użycia nieskompresowanych tekstur, żeby się szybciej wczytywało na starych konsolach.
Mody są często również nieskompresowane i dlatego też często aż tyle ważą.
Ale wiecie, że wielkość świata i jak ładną grafę gra ma to akurat ma jedno z mniejszych znaczeń nie? Najwięcej zajmuje dźwięk i wideo. Im więcej dialogów z głosem, im więcej cutscenek, tym więcej gra będzie zajmować.
Już pomijam fakt, że gra, która wygląda dokładnie tak samo a wyszła 15 lat później będzie zajmowała mniej miejsca dzięki nowej technologii zapisu plików.
Świetna wiadomość! Jeszcze Mass Effect: Edycja Legendarna i Baldur's Gate 3 powinien być z polskim dubbingiem.
Mass effect ? po co polski klimat w space operze ?, jak ktoś potrzebuje to OK, ja chyba zmienię od razu na oryginał z Polskimi napisami.
po co polski klimat w space operze
Dla mnie ME ma większy klimat z polskim dubbingiem niż z angielskim. Prócz Dorocińskiego aktorzy wypadli bardzo dobrze i EA dobrze zrobiła wymieniając go w dwójce na Nowickiego, który, moim zdaniem, zagrał Sheparda świetnie, lecz niestety elektronikom zabrakło sił na zdubbingowanie trójki. Po klimatycznej polskojęzycznej jedynce i dwójce angielskojęzyczna trójka jest dla mnie ciężka do strawienia.
Plus na starcie. W dobie cyfryzacji, gdzie napisy PL to często łaska zaoferowanie dubbingu PL to świetna sprawa.
W takim Risen 1 bardzo brakowało dubbingu PL. Szkoda, bo Risen 2 dostał.
Ale pozostaje kwestia jakości dubbingu. Dla mnie dubbing PL w takich grach jak Gothic 1 i 2, The Longuest Journey, Baldur's Gate 1 i 2, Syberia 1 i 2, Wiedźmin 1-3 był świetny, ale przeważnie wypadał w grach przeciętnie. Przykładowo w Gothic 3 czy Elex miał moim zdaniem zrobiony znacznie gorzej.Gothic 3 monotonny bez pasji, a Elex z masą błędów i lepiej grać z innym dubbingiem.
Oczywiście remaki nie mają nic wspólnego z oryginałami i to inne twory. Co innego remastery i mody graficzne, gdzie gramy w tą samą lubianą grę.
Ale zagrać pewnie zagram z ciekawości. Pewnie będzie to gra na raz i zapomnieć. Nie ma szans na to co było przy Gothic 1 i 2, że kończyłem je po 9 razy. Oczywiście także między innymi z powodu modów graficznych i rozszerzających podstawę. Bez tego pewnie skończyłoby się na 3-4 przejściach i papa.
Ale znam osoby, które potrafiły ograć te gry po kilkanaście razy bez modów.
Mówi się o toporności Gothic 1 i 2, gdy inne gry z kamerą TPP z lat 1996-2002 miały dość porównywalną trudność sterowania. Bywały trudniejsze w sterowaniu, ale też łatwiejsze. Nie mówiąc, że uważa się, że najbardziej wygodne sterowanie jest w grach z PB w Risen 1 i 3, a G2NK + Returning 2.0 + Alternative Balance grając na myszce jest o wiele wygodniejszy od nich grając wojownikiem, a granie magiem wciąga nosem wygodą i możliwościami wszystkie gry cRPG z kamerą TPP, gdzie sterujemy jedną postacią. Tak to unowocześnił submod Alternative Balance (2018-2020) do moda Returning 2.0, gdzie w sumie prace były od 2005 do połowy 2017 licząc pierwszą wersję.
System walki mi osobiście podobał się w Gothic 1 i 2, bo preferuje taktyczny styl walki, a nie casualowe klepanie z Wiedźminów, Asasynów, Gothic 3, Risen 2 i 3.
Dlatego taktyczne systemy walki są najlepsze moim zdaniem , bo nagradzają dobre granie, a karzą słabe. Są sprawiedliwe. Nagradzana jest nasza pomysłowość i poznanie mechaniki na budowanie przewag w starciach. To mi odpowiada bardzo w Severance-Blade of Darkness, Gothic 1 i 2 na modach, Risen 1, Dark Messiah of Might and Magic, Demon's Souls, Dark Souls 1-3, Bloodborne, Sekiro, a nawet w tym topornym Elex, gdzie walka wręcz to była jedna z nielicznych zalet.
Ostatnio była reklamowana gra w stylu Gothic-like pod tytułem Farathan tworzona przez parę z Polski. Ciekawe jak ta gra wypadnie. Wydaje się na pierwszy rzut oka, że gra będzie też miała taktyczny system walki zbliżony do Risen 1.
Jak na pre-alpha to jakoś tragicznie źle to nie wygląda. Gra ma mieć angielski dubbing.
www.youtube.com/watch?v=aKxbTsdMWBE
Podobno wszystko co było w demie miało pójść do kosza a po screenach widać że nic nie poszło do kosza. Nic z tego nie będzie.
Akurat miejsca, które są na screenach wyglądają lepiej od podstawki, to po co mieli to wyrzucać?
Wygląda jak mod do Skyrim, albo podobna sklejanka assetów z jakiejś inny gry, ale na pewno nie jak Gothic.
Może dlatego, że screeny wciąż pochodzą z dema, tyle że przeszło lifting graficzny?
Ciężko oczekiwać, żeby złożyli to z tych samych bloczków, z których złożony był oryginał, więc oczywiście że będzie wyglądał inaczej. Jakby wyglądał tak samo, to jaki byłby sens projektu?
Najbardziej martwi mnie ostatni screen, bo lokacje akurat mi się podobały, może poza samym Placem Wymian. Ale jeśli Bezi będzie wyglądał nadal jak w demie to będzie tragedia.
Może zamiast marudzić, to warto poczekać na nowy film z tej gry? A nie z góry zakładać, że to będzie złe i już.
Powiedzmy sobie szczerze, przyszliście tutaj tylko po to, żeby pocałować Gomeza w d*pę
Liczę na jeszcze jedno - odświeżoną ścieżkę dźwiękową z oryginalnych Gothiców. Nie mam nic przeciwko by pojawiły się nowe utwory, ale nie może zabraknąć w grze również tych najbardziej znanych i kojarzących się z serią.
Dobra wiadomość! Mam nadzieję, że grę będę mógł nabyć w najbliższym tartaku, żeby lepiej wczuć się w klimat ;-).
Wspaniała wiadomość, szczerze powiedziawszy nie spodziewałem się tego :)
Oby jakość była znacznie lepsza niż w przypadku dubbingu Elexa. Występowało tam sporo błędów w tłumaczeniu, niektóre głosy postaci były również odegrane poniżej oczekiwań.
Artur Dziurman jako Jax odegrał za to moim zdaniem swoją rolę wspaniale :)
Skończcie już z tą Piranią ludzie, którzy tworzyli pierwsze części Gothiców dawno tam nie pracują, to jest jedynie sama znana nazwa nic więcej.
Przecież Remake'a nie tworzą Piranie, tylko zupełnie nowe studio.
Piranie pracują obecnie nad Elexem 2 po udanym Elexie 1, a ze starego zespołu (z czasów Gothiców) ostał się Bjorn Pankratz, który tam przewodzi, więc nie obawiałbym się o jakość, czy porzucenie "Gothicowego ducha" w ich kolejnych produkcjach.
Skończcie już z tą Piranią ludzie, którzy tworzyli pierwsze części Gothiców dawno tam nie pracują, to jest jedynie sama znana nazwa nic więcej.
No i co z tego? Duch pozostał. Elex nadal ma Gothicowy design świata który zjada wszystkie BioWary, Betehsdy, Ubisofty czy CD Projekty.
W pełni zgadzam się z Twoją opinią, że "Gothicowy design" wciąż jest bardzo dobry.
"No i co z tego? Duch pozostał. Elex nadal ma Gothicowy design świata który zjada wszystkie BioWary, Betehsdy, Ubisofty czy CD Projekty."
A uważaj sobie co chcesz, masz prawo do własnego gustu, ja kłócić się z psycho fanami pirani nie zamierzam. Dla mnie 1-3 części Gothic zwyczajnie przechodziły proces ewolucji i gdyby główni twórcy nie odeszli to na 100% nowe części byłyby ulepszane mechanicznie, bardzo dobrze wspominam tę serię, ale życz przeszłością nie zamierzam. Elex to jest nostalgia dawnych czasów w ładniejszej grafice przenieśli wszystkie tamte mechanizmy, które dziś są archaiczne. Mają kasę z tej niszy to dobrze, ich wybór tak samo jak mój o niewspieraniu ich finansowo i moja opinia.
Piranie pracują obecnie nad Elexem 2 po udanym Elexie 1
Jak na nisze, w którą celują, ale jak poprawią te archaiczne mechanizmy z 1 części to może wyjdą poza nią i tego im życzę, a nawet jeśli nie to niech nadal zarabiają kasę tam gdzie są skoro odnaleźli odpowiednią ilość zwolenników.
Chyba jako jedyny nie chcę ponownie Mikołajczaka. Głos ma świetny to prawda, ale wszystkie kwestie wypowiada strasznie drętwo. Z drugiej strony z każdą kolejną częścią brzmiało to coraz lepiej więc może tym razem nie byłoby tak źle.
Jak dla mnie Jacek Mikołajczak jako Bezimienny musi być. Jego głos świetnie pasuje do tej postaci. Mam nadzieję, że nie odmówi udziału.
Fani Gothica należą do najtrudniejszych fanów. Nic nie odtworzy gry i klimatu, który czuliśmy w dzieciństwie, trzeba o tym pamiętać i brać pod uwagę oceniając remake. Gra ma stać na własnych nogach.
Będzie Gothic dla konsolowców - pasek energii, trójkąty i kwadraty.... Swoją drogą o Dziejach Korinis i Kronikach Myrthany nic nie słychać. Bardziej czekam na takie Gothici niż podszywanie się pod kultową grę w celach marketingowych!
https://joemonster.org/filmy/110014/Prawdziwa_piosenka_z_Titanica
Oba mody aktywnie się rozwijają i po prostu trzeba czekać. W przypadku Kronik, twórcy są na etapie dubbingowania, który to w nowym, Covidowym świecie stanowi dla nich spore wyzwanie.
Trzeba trzymać za oba (i inne) projekty kciuki.
Wielki plus za dubbing. Z tego co widziałem duża część fanów, dała zielone światło (sam chcę zobaczyć co z tego wyjdzie). Dubbing to jakby nie patrzeć dobry znak- że liczą się z
polskimi fanami tej gry
To co Piranha Bytes juz nie istnieje skoro inna firma robi remake Gothica?
Przeciez nikt nie jest wstanie zrobic dobrego remastera niz studio stojace za pierwowzorem.
Nie jestem przekonany do tego remake bo moze byc tak jak ze Zmierzchem ''Bugow'' ktorego zrobili Hindusi i ktory okazal najgorszym ze wszystkich Gothicow.
Zyjemy w swiecie niesamowitej poprawnosci politycznej i ciekawe tez co zostanie usuniete lub ugrzecznione w tej nowej wersji?
Przypuszczam ze nie bedzie juz niewolnic seksualnych dla Gomeza jesli ten oczywiscie pojawi sie w remake.
Feministki to by skladaly pozwy sadowe we wszystkich krajach i zniszczyly by cale THQ za wiernosc z oryginalem w tym aspekcie.
Na pewno Pegi 13 bedzie gwarantowane aby dotrzec do jak najwiekszego grona odbriocy.
Jedynym plusem moze byc oprawa graficzna. Skoro stare szroty PS4 i Xbox One zostaja pominiete to licze ze Ray Tracing w czasie rzeczywistym bedzie od samego poczatku i zostanie zaimpletowany tak aby powodowal opad szczeny i wycisnal wszystkie soki z nowych konsol i RTXa 3080!
Przeciez nikt nie jest wstanie zrobic dobrego remastera niz studio stojace za pierwowzorem.
Czy ich ostatnie gry były na poziomie Gothica? Wiem, ze to subiektywne, ale chyba nawet najwięksi fani Piranii przyznają, ze to studio już nie ma takich zdolności, lub weny co kiedyś. Gothic pierwszy czy drugi, a w szczególności trzeci, to były gry dość nowoczesne jak na swoje czasy. Pierwsze dwie części poszły ścieżką sterowania, która okazała się ślepa, jednak w porównaniu do ówczesnych gier, grafika, świat przedstawiony, mechanika były na naprawdę wysokim poziomie. Obecnie, to jest takie studio od wydawania specyficznych gier. Remake na swój sposób byliby w stanie zrobić, ale szczerze mówiąc, wolę zobaczyć coś świeżego od Hiszpanów.
Co do grafiki. To nie będzie tytuł nastawiony na doznania wizualne. Raczej można się spodziewać solidnej i ładnej gry, ale o spopielaczu konsol i kart możesz zapomnieć.
Nie chce ci niszczyc swatopogladu, ale stare Gothici maja PEGI 12. Nie, to nie sa dojrzale gry dla doroslych. Wrecz przeciwnie, min poziom dialogow to wlasnie takie 12-15 lat.
Jestem fanem Gothica od 15 lat i uważam, że dobrze się stało, że remake robi nowe studio. Z całego składu Piranii od czasów pierwszego Gothica została tylko jedna osoba, więc to nie jest już to samo studio co kiedyś. Niech robią spokojnie Elexa i może też Risena, gdzie pozostawili trochę niedopowiedzeń w fabule, a Gothicem niech zajmie się nowe studio ze świerzym podejściem do serii.
THQ Nordic wydaje sporo gier, które są związane z klasykami. Spellforce 3 czy Destroy All Humans Remake były wierne oryginałom i przyjęte bardzo dobrze. Przede wszystkim, to (a przynajmniej tak to wygląda) patrzą oni na fanów i mają świadomość, że bezpieczniej jest robić po ich myśli, niż pchać się w nowych klientów (widać to po dubbingach do gry, niemiecki, polski, rosyjski i angielski? No przecież tu ewidentnie idą pod fanów oryginału). Tu pewnie będzie podobnie.
Na pewno Pegi 13 bedzie gwarantowane aby dotrzec do jak najwiekszego grona odbriocy.
Gothic 1 - Pegi 16
Gothic 2 NK - Pegi 12
Gothic 3 - Pegi 16
Teraz, to może dostać pegi 18, za same narkotyki (bagienne ziele). Wymagania PEGI co do wieku są coraz dziwniejsze.
Najlepsza wiadomość tego roku. Jeszcze gdyby najważniejsze postacie zagrali ci sami aktorzy, co w oryginale, to już w ogóle byłoby wspaniale :D
W wymaganiach powinno byc podane cos takiego: w przypadku kart Nvidii processor CPU musi być o dwie generacje mocniejszy niż w przypadku kart AMD. Inaczej taki bottleneck wszystkich czeka:
https://www.youtube.com/watch?v=JLEIJhunaW8&t=639s
oj dala du..y nvidia, dobrze ze nie kupiłem karty tej przeklętej firmy
Elegancko, trzymam kciuki! Natomiast czytając niektóre komentarze, wiem dlaczego Piranha bała się tykać Gothica...
Nie mam żadnego parcia na ten remake. Będzie bliżej premiery to sobie ocenię jak to wygląda i może się zdecyduje.
Dzieje Khorinis i Kroniki Myrtany zapowiadają się świetnie, i na to czekam.
Co do remake'u szkoda że nie wzięli za koślawą trójkę.
Pięknie, na to liczyłem. Oprócz nas swoje pełne lokalizacje otrzymają Niemcy i Rosjanie, czyli absolutny core fandomu tej serii (pojawi się też angielska wersja, ale to oczywiste). Panowie Mikołajczak, Marzecki, Kopczyński, Baumann czy nawet Łukasz Nowicki nadal są aktywni zawodowo, może uda się ich namówić do ponownego udziału. Jest to remake, pewnie kultowe teksty zostałyby zachowane, ale nie chciałbym powtórki co do słowa, tutaj jest pole do popisu dla studia, które zajmie się polonizacją.
Czekam z ciekawością na kolejne informacje i mam cichą nadzieję, że wydawca uszykuje jakąś fajną kolekcjonerkę na przyszłość. ;)
Demko nie zrobiło na mnie zbyt dobrego wrażenia. Trudno powiedzieć czy w ogóle czekam na tą grę. Piranha Bytes nie była nigdy jakiś wielkim studiem, ale jak wydawali Gothica to robił duże wrażenie pomimo bugów. To demko reprezentuje poziom innych średniaków i słabych gier. To po prostu czuć jak się to widzi i gra. Mogliby chociaż pójść w stronę Risena 1 stylistycznie i mechanicznie. A oni robią też przeciętnie i drewnienie w kierunku zupełnie innych produkcji mam wrażenie. Kompletnie nie czuć klimatu pierwowzoru:
https://www.youtube.com/watch?v=VoleNQgVA_U
Dużo bliżej temu demku do Arcanii. Nie czuć nawet kapki nostalgii.
Tez nie jestem przekonany. Glos lektora oryginalu w cutscence nawet w wersji angielskiej potrafi wywolac u mnie ciarki na plecach a ten wspolczesny to nie dosc ze taki zwyczajny to nawet ledwo go slychac.
Szykuje sie kolejny gniot pod niezbyt sprytnego wspolczesnego odbiorce ktory upodli marke i zrobi z niej uproszczona casualowa gre akcji z elementami rpg tak zeby hamburgery zza oceanu mogli spokojnie przejsc cala gre w jednym reku trzymajac pada a druga zajadac hamburgera.
Wstyd przyznać ale gohtic (cała seria) mnie ominął.
Grałem i przeszedlem Risen 1 , Elex ale gothitca nie.
I pewnie tak będzie nadal.. windows 10 minimalne wymogi ehhh
Ogrywam ponownie Gothic'a, żeby jeszcze raz tym razem na chłodno mu się przyjrzeć i jeśli remake ma być odtworzony 1:1 to moim zdaniem świata nie zawojuje. Świat jest mały żeby nie powiedzieć bardzo mały, questów nie ma tak dużo jak się kiedyś wydawało a niektóre akty są wręcz absurdalnie krótkie. Najmocniejszą stroną Gothic'a jest dzisiaj udźwiękowienie i muzyka i to zdecydowanie powinno się znaleźć w remake'u. Twórcy stoją przed bardzo trudnym zadaniem. Sam myślałem jakiego remake'u bym chciał i doszedłem do wniosku, że wystarczy mi, jeśli twórcy odtworzą główne lokalizacje, tak żeby jak najbardziej przypominały te z oryginału jednocześnie rozszerzając świat i wypełniając go swoimi pomysłami. Do tego stonowana paleta barw, dźwięk bariery przypominającej o swoim istnieniu i muzyka. Później starałbym się wyciągać charakterystyczne elemety rozrywki jak otwieanie zamków, handel wymienny, interakcja z otoczeniem (smarzenie mięsa itd). Na koniec rozbudowa wątku głównego np. żeby akt "gniazdo pelzaczy" nie sprowadzał się do zabicia 10 pełzaczy i królowej. Jeśli te elementy będą w remake'u i nie będą spaprane to ja będę usatysfakcjonowany.