Ostriv | PC
Jak na razie gra jest bardzo mocno pod niektórymi względami w alfie, za to kwestie ekonomii są rozbudowane i dobrze się ze sobą łączą. Niestety grać się da właściwie tylko na jednej mapie bo posiada złoża żelaza, skał i wapnia. Daje to jednak nadal fajne możliwości bo osadę można umiejscawiać w różnych zakątkach obszaru grywalnego.
Jako, że bez gwoździ (czyli żelaza) nic się nie da prawie zbudować to handel żelazem jest mocno utrudniony i ogólnie granie bez złoża tego pierwiastka jest irytująco trudne.
Mówię ofc o swoich odczuciach i może nie załapałem, jakiegoś dobrego myku na granie bez niego.
Ekonomia i mnóstwo budynków, które są potrzebne do funkcjonowania innych dają świetne skomplikowanie rozgrywki. Naprawdę można się nacieszyć nawet grając kilka razy z rzędu. Ostriv wiki daje radę i wyjaśnia wszystko, czego gra nie wyjaśnia w opisach, także ogarnianie mechaniki gry jest bardzo proste.
Myślę, że to naprawdę godny następca Banished i Forest Village. Być może w wersji 1.0 (obecnie chyba jest 5.5 w styczniu 2024, gdy to piszę) będzie to już gra dużo lepsza od tych, które poprzeczkę zawiesiły bardzo wysoko. Gram w niemal każdą grę będącą połączeniem budowy osady, ekonomii i survivalu, więc mam niezłe odniesienie co do realności zastosowanych rozwiązań i Ostriv jest, jak na razie najbardziej obiecującą produkcją choć jest bardzo duży minus - niestety kolejne update'y są małe i nie wprowadzają wiele zmian, czy contentu, więc nie jestem pewien, czy wersja 1.0 wyjdzie w tym roku, a to wszystko sprawia wrażenie, jakby twórcy gry nieco się pogubili.