Digital Foundry sprawdziło stan Horizon Zero Dawn na PC pół roku po premierze
Gdyby tak tylko inni twórcy chcieli tak łatać swoje gry...
Dopiero ten gameplay uświadomił mi jak dziwne jest zobaczyć grę silnie zakorzenioną z Sony i schemat przycisków od Xboxa XD
Oczywiście nie hejtuje, sam mam PS4 Pro i mam Horizona w edycji kompletnej, Days Gone itd. ale rozważam czy ich by na PC nie kupić bo w szczególności w te dwie gry troche ciężko gra mi się na padzie i nie mam tu na myśli że nie umiem, bo swoje w CoDa na konsolach przegrałem, ale wiem że na PC w tych grach byłoby o wiele łatwiej, w szczególności podczas walki z większymi bestiami.
Co do komentarza niżej, pół roku od premiery Cybera jeszcze nie minęło (a zakładam że tego masz na myśli xD) a i sam Horizon na PC jedyny problem jaki miał w dniu premiery to skopana optymalizacja, więc nawet małe indie studio dałoby radę w pół roku, a co dopiero duży deweloper.
W Cybera na PC gram od premiery bez zadnych istotnych problemow. Natomiast w Horizona, ktorego tez zakupilem na premiere PC, moglem zagrac bez nerwow dopiero po patchu 1.08. A w tej chwili gra dziala wg mnie idealnie. Gre zaczalem na PS 4 pro, porzucilem w polowie a teraz z przyjemnoscia ogrywam sobie, w duzo wyzszej jakosci na PC.
Byc moze Cie zdziwie ale gram w Horizona na PC padem XONE i gra mi sie wysmienicie.
Ograłem całą gre bez problemów uwaga na klawiaturze i myszce. Swietna gra i czekam na kontynuacje ale na PC
Poczekasz z 6 lat.
To czekaj *shrug* a agresję wsadź do kieszeni i zapnij zamkiem.
Wnerwiają mnie niemiłosiernie takie komentarze bo myslisz ze ja gram tylko w gry aaa, i nie 6 lat bo jak sony faktycznie teraz oficjlanie ma zamiar wydawac gry na PC to na pewno nie tyle czasu.
Nie myślę tak, bo w zasadzie...nie obchodzi mnie w co grasz.
Mysle, ze studio o ktorym myslisz, szybciej upora sie z poprawkami niz Guerilla. Poprawki do horizona ukazywaly sie przez kilka miesiecy, przy czym kazda nastepna psula czesc rzeczy dzialajacych juz dobrze. Firma chyba z 5 razy przepraszala za problemy z portem PC. Dzisiaj jedynym sladem po tych wydarzeniach jest historia ocen na STEAM. Od 69% w miesiacu premierowym, poprzez 73% po 3 miesiacach do 93% w ostatnim miesiacu.
Akurat przechodzę drugi raz teraz na najnowszym patchu i jest idealnie.
To jest jedna z tych gier do których fajnie się wraca.
Bardzo podoba mi się mechanika walk i ogólnie interakcji z maszynami. Do tego stopnia, że potrafię poświęcić całe godziny tylko na polowanie, bez posuwania fabuły na przód. Mam 50 godzin na liczniku i tylko 24% postępu gry. I świetnie się bawię.
Mylisz się. Błędy dotyczyły przede wszystkim jakości wyświetlania. Ustawiałem 1440p, "wszystko na ultra" a uzyskiwałem rozpikselowaną kupę, z taflą wody jak w grach z zeszłego tysiąclecia.
Mylisz się. Błędy dotyczyły przede wszystkim jakości wyświetlania. Ustawiałem 1440p, "wszystko na ultra" a uzyskiwałem rozpikselowaną kupę, z taflą wody jak w grach z zeszłego tysiąclecia.
Błędy spowodowane konwersją. Silnik gry kompletnie nie przystosowany do architektury PC, ale w końcu grę załatali.
W CP też masz błędy spowodowane konwersją z PC na PS4. Nic nie tłumaczy wydania niegrywalnej gry na premierę.
W CP też masz błędy spowodowane konwersją z PC na PS4. Nic nie tłumaczy wydania niegrywalnej gry na premierę.
I wersja PC też pozostawia wiele do życzenia. Jedna z gorszych edycji jaką miałem nieprzyjemność zagrać. Uważam, że w przypadku CP 2077 to nie ma żadnej dobrej wersji gry. Są po prostu mniej lub bardziej popsute. W przypadku Horizon Zero Dawn to masz grę, która w ogóle nie była produkowana z myślą o PC (ani silnik gry, który był pisany tylko pod PS4). I z tego co czytałem to samo Guerilla Games zajęło się konwersją gry na PC i brakowało im doświadczenia. Tak czy siak, przynajmniej grę połatali w przeciwieństwie do innych twórców gier, którzy albo szukają głupich wymówek albo obrażają się na cały świat za to, że wydali bubla - no tutaj to najbardziej EA.
Bardzo fajna gra, czekam na kontynuacje i mam nadzieje, że wyjdzie w tym roku. Mimo, że mówiłem sobie, że dla tego tytułu nie kupię konsoli to chyba jednak to zrobię. Na części do PC przestałem już patrzeć, ewentualnie procka sobie wymiennie i tyle. Oby wzbogacili system ekwipunku, pancerze itd Troszkę bardziej by to było rpgowe. Pierwsze materiały z gry wyglądały jak prawdziwy next gen.
Misje powinny byc bardziej roznorodne, questy to glownie albo walka z maszynami, albo tropienie jakiegos celu
Oby, ale też chciałbym tak jak pisałem, troszkę więcej elementów rgp. I trochę więcej aktywności, w których nie ma walki.
I jak widać, już lepsza nie będzie, mimo, że poprawili optymalizację, szczególnie na nv które olali totalnie na premierę, nadal wydajność odbiega pod możliwości użytych GPU, ale cóż, nie dziwię im się, mimo wszystko +20fps na nv to nie jest mało.
Spoko, że załatali. A jeszcze lepiej by było, jakby w ogóle nie musieli jej latać i wypuścili od razu dopracowany produkt. Mam nadzieje, że Sony wyciągnie z tego wnioski. Nigdzie im się nie spieszy, już wydali te gry na PS4. Niech zrobią port raz a dobrze niż potem mają wydawać 100 patchy do gry. Wydawanie gier na PC, to duży plus dla Sony ale wydawanie ich w kiepskim stanie, to już na minus.
Może do ideału jeszcze brakuje, ale skoro jest już lepiej niż było na premierę to warto się z tego powodu cieszyć.
Próbowałem najpierw grać na niskich detalach na GTX 1050 TI i... się nie dało... Niby ilość klatek powyżej 30 ale obraz jakoś tak nieprzyjemnie szarpał... Przesiadłem się na 1660 super i dało się grać na ultra (z lekko przyciętymi chmurami) w stabilnych 60 klatkach (nie zauważyłem jakichś ścięć czy chrupnięć). Gra też nigdy nie wywaliła do pulpitu za co wielki plus.
Na minus - optymalizacja shaderów włączała mi się za każdym razem po uruchomieniu gry (nawet, jeśli za każdym razem pozwoliłem jej skończyć). W końcu zacząłem ją olewać, co poskutkowało gorszymi czasami wczytywania.
Po wielu miesiącach w końcu kupiłem grę na PC. Ograłem już ten tytuł na PS4, ale bez dodatku, a teraz przyszedł czas na drugie podejście. Moje pierwsze wrażenia są takie, że gra działa bardzo dobrze na ustawieniach ultra, z niektórymi nastawami na medium/ high. Praktycznie cały czas mam solidne 80 fps lub więcej i nie mam na co narzekać. Gram w rozdzielczości FHD, GPU RX 5700 XT i Ryzen 5 3600X.