Mysz i konsola - tak nie zostaniesz królem strzelanek
Hardwarowe cheaty na konsolach.
Placisz (ktoś, ja nie) abonament za mozliwosc grania online i jeszcze sie uzerasz z cheaterami.
Teraz juz wiem, czemu jak zagram raz na pol roku w strzelanke online to dostaje baty i kazdy wali z karabinu jak ze snajperki od razu po glowie.
Ja laduje pol magazynka gosciowi w plecy, ten sie odwraca i pach, jeszcze mnie zabija.
Wolalem Operation Flashpoint od Bohemi, tam jak trafisz to najczesniej zabijesz.
Śmieszne, nie powiem, ale dzisiaj raczej nie jest to już aktualne. Żeby zachować równowagę we wszechświecie, powiem więcej, aby dobrze grać na padzie trzeba poświęcić dużo więcej czasu niż na grę myszką. Także, myszką to i małpa będzie potrafiła machać, analogiem już niekoniecznie :)
VLDL są fajni
Opanować pada -powód do dumy. :]
Przyszło Ci do głowy, że wedle tej logiki wiele rzeczy dzisiaj jest nie aktualnych?
np. żeby dobrze kopać rękami, trzeba poświęcić dużo więcej czasu niż na kopanie łopatą.
Natomiast jest w tym trochę prawdy:
żeby obsłużyć inventory, też trzeba dużo więcej czasu na padzie niż myszką.
Proponuję excella joystickiem obsługiwać.
:D
Pisząc, że jest nieaktualne miałem na myśli to, że dzisiaj jest dużo ludzi ogarniających bardzo dobrze granie na padzie, grają lepiej niż małpy machające myszką :) Więc teraz powiedz mi, kto jest bardziej nieudolny, chłop co wykopał w godzinę, łopata, dziurę o głębokości metra czy ten co kopał rękami i w tym samym czasie wykopał dziurę o metr głębszą?
Więc teraz powiedz mi, kto jest bardziej nieudolny, chłop co wykopał w godzinę, łopata, dziurę o głębokości metra czy ten co kopał rękami i w tym samym czasie wykopał dziurę o metr głębszą?
O kurka. Grubo :) Pierwszy jest leniwy, a drugi jest idiota :)
Nie czepiajmy się szczegółów xD Równie dobrze można napisać, że ten drugi jest bardzo pracowitym człowiekiem który mimo przeciwności losu dąży do celu xD
mistrzu, az sie zarejestrowalem dla Ciebie :D zrobiles mi dzien :D
spoiler start
dzisiaj jest dużo ludzi ogarniających bardzo dobrze granie na padzie, grają lepiej niż małpy machające myszką
spoiler stop
!!! :D ogolnie to mam gdzies te wojny konsolowcow z pecetowcami ale Twoja wypowiedz to zloto !!!
Dlugie godziny spedzone na doskonaleniu sztuki grania padem i jest!! W koncu dalbys rade wygrac z malpa wyposazona w myszke!! Gratulacje!! :D:D:D
Uwierz mi, że ja także mam gdzieś wojny konsolowe. Jakbyś dokładnie przeczytał mój pierwszy komentarz to może byś co nie co wyłapał :) Odnosząc się do gry na padzie, powyższy film wyśmiewa konsolowcow którzy grają w gry fps na padzie. Ja chcę tylko tutaj zwrócić uwagę na to, że to nie jest takie proste jak machanie myszką, a i tak jest sporo ludzi którzy grają na padzie dużo lepiej niż Ci na myszce. To nie są już te czasy gdzie ludzie celowali padem jak na tym filmie :P
Ergo
spokojnie, wylapalem o co Ci chodzi. Po prostu Twoja gimnastyka umyslowa rozlozyla mnie na lopatki :D Zreszta, widzac ze w zdaniu "ci ludzie", piszesz "ci" z duzej, to domyslam sie, ze takie fikolki zdarzaja Ci sie czesciej :D
Ergo -> gry na konsoli są dostosowane do pada, dlatego nie potrzeba jakiś wielkich treningów żeby to ogarnąć, więc piszesz bzdury :) W grze nie zrobionej specjalnie na konsole i pod pada gra sie o wiele gorzej, a w multi to już w ogóle nie ma o czym rozmawiać :)
No ja widzę, że to Ty nie masz pojecia o czym piszesz. Tutaj się zgodzę, że dzisiejsze gry są zdecydowanie lepiej przystosowane do gry na padzie, a szczególnie jeśli chodzi o FPSy.
Pisząc, że granie na padzie w FPSy multi jest proste jeszcze bardziej mnie uświadamiasz, że nie masz zielonego pojecia o czym piszesz :)
Weź pada do ręki idź na multi CoDa i pokaż jak to bez wysiłku w każdym meczu wyciągasz dodatnie kd :)
Ergo -> sam nie mam konsoli kilka razy grałem na padzie w fps-y i problemu nie miałem. Ty jednak podajesz multi jako przykład, co jest głupie do porównania sterowania :P Tam liczy się skill zagraj myszka i klawiatura vs ogarnięte typy w cs-a, quake'a czy inne multi fps-y z pc i zobaczysz czy to tak łatwo myszką się gra :P
Co najdziwniejsze, w takim Call of Duty Warzone możesz bez problemu podłączyć każdą klawiaturę i mysz z usb do konsoli grać na nich beż żadnych przejściówek, czy specjalnie dedykowanych sprzętów (może warto to odnotować w artykule ;) ). Generalnie od wydawców gier pewnie zależy czy umożliwić granie na k+m w grach multi. Grając jednak w Warzone zauważyłem, że większość i tak siedzi na padach.
po w codach grajac na padzie jest bardzo agre sywne wspomaganie celowania porownywane przez niektorych do autoaima
a grajac w coda na adapteze mozesz miec agresywne wspomaganie i precyzje myszki
Unikam warzone ale gram duzo w multi coda i jest tak samo, duzo ludzi gra na padzie i swietnie sobie radzi wiec wspomaganie musza miec zajebiste. I bardzo dobrze bo wyrownuje to szanse z myszkami i zachowuje odpowiedni balans.
Nie ma aż takiego wspomagania. Jedynie celownik delikatnie zwalnia w okolicach celu. Jest to tylko dlatego, że analogiem trudniej wyhamować. Jak ktoś dobrze opanuje pada od plejki, to nawet najlepsi z M+K nie mają szans. Jest po prostu wygodniejszy. Mówment najlepszych graczy w Warzon bije na głowę tych z K+M. Tyle, że normalny gracz nie byłby w stanie grać na takich ustawieniach.
Najlepsze połączenie w Warzon, to PC + pad od plejki. PC ma odblokowane jedno ustawienie, których nie ma na konsolach. Przybliżanie ekranu, dzięki czemu mozemy powiększyć obraz tak, że nawet bardzo oddalony obiekt widzimy jakbyśmy stali tuż przy nim. Jest to mega przewaga, szczególnie na dalekie dystanse.
Tak, masz rację co do asysty celowania i gry na padzie z tym, że... Jeśli chodzi o te opcje, czyli FOV, zależny lub niezależny to każdy chociaż trochę ogarniający Warzone gracz, gra na tym ustawieniu co nie przybliża bo to tylko przeszkadza w celowaniu.
Doprecyzuj o jaką dokładnie opcję Ci chodzi bo jak na razie mam wrażenie jakbyś nie miał zielonego pojecia o czym piszesz. Na kompie masz opcję FOV czyli field of view. Dodatkowo możesz ustawić aby podczas celowania przybliżenie było zależne lub niezależne od ustawionego fova. Nie ma tam żadnej opcji aby ustawić w jakim %%%% ma nam przybliżać obraz!!!
100% to maksymalne przybliżenie czyli z tego co pamiętam 120 ale nie ma tam jednostek, dlatego posłużyłem się procentami.
Z całym szacunkiem do Ciebie, ale piszesz... dziwne rzeczy. FOV ustawia się jak największy, jednak tak jak pisałeś to zależy od preferencji. Najlepiej ustawić 120, ale wtedy na dalsze odległości gorzej widzisz bo FOV zwiększa pole widzenia, ale również oddala obraz od postaci. Czyli fov 120 baaardzo pomaga na bliskie dystanse bo na ekranie więcej widać. Osobiście gram na 120, jest on trochę uciążliwy na dalsze dystanse, ale to też kwestia przyzwyczajenia, a dodatkowo taki fov 120 zmniejsza wizualnie recoil co pomaga przy celowaniu bo nie trzepie tak celownikiem.
teraz to już kwestia preferencji. Przez całe życie grałem na mysz+k i jak próbuję swoich sił strzelając na padzie to jest to mocno frustrujące doświadczenie gdzie proste sytuacje sprawiająmi trudność. Kit tam z precyzją bo to jedna rzecz, ale jak grałem w Gears 5 (gdzie imho jest najfajniejsze strzelanie TPP padem) to w cross playu prędkość z jaką przeciwnicy na myszkach na wysokim sensitivity się obracali z shotgunami powodowała, że czułem się jakby grali na cheatach.
Jak grasz snajperem w Battlefielddzie to grasz na niskim.
Jak latasz z shotgunem w Gearsach to grasz na wysokim.
To kwestia dobrego ustawienia pada, treningów itd. Zobacz sobie na tego gościa. Jego mówmwnet na padzie jest dużo lepszy niż nie jednego progejmera na M+K.
https://www.youtube.com/watch?v=JGND0eEM048&list=PLOAhZz3q8JM-pGeLieo_w7ZuRdGBOM5qF&index=24
no pewnie, ze jest. W titanfall2 był gamesager, który na padzie kroił wszytko jak leciało niezależnie na czym ludzie grali (z i bez autoaim) a oglądanie jego filmikó to poezja. Więc jak się dobrze wyrobisz to jest to w sumie bez znaczenia.
Na poziomie pro może tak jest.. ale umówmy sie. Prosa to ja spotkam w tych grach raz na 5 lat a średnio ogarnięty gracz na m+k kontra średnio ogarnięty gracz na padzie... to niestety daje mocną przewagę temu pierwszemu.
Geenralnie w TF2 (w ten tytuł grałem najwięcej) ładnie było widać różnice między padem a m+k w mecie ekwipunku. Gra na PC była o wiele szybsza i chaotyczna bo ludzie musieli się więcej ruszać, bo łatwiej było ich na PC przeciętnemu graczowi trafić. Na konsolach królował CKM a gracze zamiast latać po planszy częściej korzystała z osłon i zastawiali na siebie pułapki.
Dlatego dla takich graczy padowych, który są przeciętni jest opcja wyłączenia crosa, by grać tylko z graczami na padzie. Co prawda nadal można spotkać oszusta używającego przystawki, ale to marines.
A ja kocham strzelanki sterowane padem.
Od wtedy gdy na PS3 ograłem wszystkie CoD jakie tam wyszły i BioShocka Infinite.
Wcześniej byłem mega zatwardziałym ,,myszkowcem".
Nawet nie testowałem tych przejściówek, bo myślałem że działają bardzo słabo. Cieszy mnie że niektóre gry same z siebie działają na Klawie+Myszy np. Gears 5 na XSX, zdecydowanie lepiej się gra na klawie i myszce niż na padzie w tej grze bo myszka i klawiatura jest obsługiwana natywnie. Liczę na kolejne gry a zwłaszcza FPS obsługujące ten format, nawet chyba AC Valhalla ma obsługę myszy i klawiatury na konsolach bo widziałem taką opcje w menu gry, ale w tą grę to zdecydowanie jednak wolę grać na padzie :D Jedynie co mi brakuje w konsolach to gier strategicznych typu Total War'y no cóż może za kilka lat się to zmieni i większość gier będzie obsługiwała myszki i klawiatury na konsolach.
Tekst wysyłany z Internet Explorer?
Przecież od kilku lat konsole mają wsparcie dla myszek i klawiatur i w grach są odpowiednie ustawienia. Zabawa w adaptery to czasy PS3 i X360.
Sprawdzacie czasem co publikujecie?
W sumie czy Switchowa przejściówka nie potrafi emulować gyro-aim? To by mogło bardzo pomóc na problemy z dokładnością celowania.
Konsole maja zupelnie inny target, ktory do pro gamingu i powaznego wspolzawodnictwa ma sie jak piesc do oka. Nie bez powodu Sony chwalilo sie, ze odda w rece klientow banana rozwiewajac wszelkie watpliwosci :D
Szkoda, że nie wiedziałem, że będziecie robić taki test. Podesłałbym Wam kilka różnych adapterów, bo mam ich trochę. Testowałem nie jedno rozwiązanie przez lata. Akurat te modele które macie, to jedne z najgorszych na rynku. A to dlatego, że nie symulują myszki, tylko analogi. Dlatego ruch kursora jest schodkowy, a nie liniowy.
Osobiście używam Ailiona od Gamefavor w najnowszej wersji.
Zaletą tego urządzenia jest, to że symuluje ruch liniowo. Nie czuć w ogóle różnicy miedzy M+K. Jest nie wykrywalny dla botów, dzięki czemu jak ktoś chce oszukiwać w sieciówkach, to może to robić bezkarnie. Kosztuje grosze. Obecnie programista pracuje nad implementacją łączenia guzików. Na konsolach bardzo często jakąś czynność używa się wciskając 2 przyciski - np. rzucanie granatów. Na chwilę obecną żaden adapter nie posiada takiej funkcji, by jeden klawisz na klawiaturze odpowiadał dwom na padzie. Aolion może będzie pierwszy.
Dzięki temu adaptorowi udało mi się ukończyć RDR2 na PS4. Na padzie było to nie grywalne.
Oczywiście takie adaptery coraz częściej nie mają sensu, bo coraz wiecej gier obsługuje już normalnie K+M. W zasadzie K+M nadaje się tylko do niektórych FPSów i sporadycznie do takich kwiatków jak RDR2. Niektóre FPSy też lepiej ogrywa się na padzie - np. COD, Metro.
Edit:
Po artykule widać, że autor nie skonfigurował dobrze ani adaptera, ani gier. Każdą grę trzeba oddzielnie konfigurować. W np. Codzie koniecznym jest ustawienie martwej strefy choćby na 1 punkt. Czułość analogów zmienić na maksymalna zarówno podczas chodzenia jaki celowania. A czułość i martwą strefę w aplikacji adaptera ustawić praktycznie na zero. Niestety ale te adaptery nie mają w sobie magicznego czegoś, co po podłączaniu od razu będzie działać. Trzeba poświecić temu trochę czasu.
No nic nowego - FPS i strategie tylko na k+m, pady są do innych gier.
Gry wymagające mikrozarządzania tak, ale w FPSy bardzo fajnie się gra na padzie :)
Może komuś i gra się wygodnie w FPSy na padzie, ale na pewno nie mi. Jestem wychowany na takich tytułach jak Q3 i Unreal Tournament jeśli chodzi o strzelanki i możliwość granie w nie na k+m jest dla mnie podstawą.
Raz kupiłem DOOM (2016) na PS na wyprzedaży i dałem radę przejść tylko pierwszą lokację i połowę drugiej. Już więcej Doom na PS nie włączałem. Teraz mam nowy komputer, odpaliłem sobie Doom na nim i jest zupełnie inna bajka. Nie twierdzę że nie dałoby się go przejść na padzie - na pewno się da - ale są przy tym zupełnie inne uczucia od gry. Ta ociężałość i wolność ruchów przy graniu na padzie jest dla mnie barierą nie do przekroczenia jeśli chodzi o FPSy.
Więc FPSy u mnie to tylko k+m.
Ja jestem słabym graczem, mam refleks jak osiemdziesięciolatek z covidem i w każdej platformówce oram ryjem o glebę od pierwszej planszy. Ale strzelanie na padzie w dzisiejszych grach jest tak zrobione, że nawet nawet ja nie mam z tym większego problemu. Wiadomo, że grając online jest trudniej, ale próbując parę razy jakichś overwatchów, czy innych codów, to nawet byłem zaskoczony, bo nie dostałem w dupę AŻ TAK mocno jak się spodziewałem (aczkolwiek na tyle mocno, że stwierdziłem, że to nie dla mnie). Singlowe strzelanki tak naprawdę polubiłem właśnie dopiero na padzie i nie wyobrażam sobie teraz powrotu do grania na PC z klawiaturą i myszką.
Podobnie jest zresztą z innymi typowo pecetowymi grami. W zeszłym roku ogrywałem Age Of Wonders: Planetfall na ps4 i było naprawdę spoko. Wiadomo, że sterowanie nie jest aż tak wygodne i żeby wejść do konkretnego menu trzeba się bardziej naklikać, ale nie jest to nic, co by mi obrzydziło pada. Pad jest super.
Strzelanki na padzie... Masakra. Bez wspomagania nie da się w to grać, a ja nie lubię jak gra zaczyna celować za mnie, więc sprawa jest jasna. Do strzelania tylko K+M. Jedyny wyjątek to chyba Horizon Zero Dawn (nie FPS, ale gra, gdzie strzelanie jest ważną mechaniką), którego przeszedłem, prawie do końca, na PS4 (i tak nie mogę się doczekać, żeby zagrać jeszcze raz na PC z właściwym sterowaniem). Na padzie próbowałem jeszcze Killzone (chyba Shadow Fall) i to była tragedia. Do FPS pad jest tak samo przydatny jak klawiatura do bijatyk, albo jak czoło do wbijania gwoździ.
A fakt, że jakieś jednostki lepiej grają na padzie, niż przeciętny człowiek na K+M, nie czyni z pada rozwiązania idealnego.
A takie pytanie - jak pierwszy raz w życiu usiadłeś do kompa z myszką, jak tą myszką operowałeś? No właśnie. Tak samo jest z graniem w fps na padzie. Tylko na początku jest źle. Jak będziesz grał w fpsy padem tyle, co myszką, osiągniesz mniej więcej taki sam rezultat i po jakiś czasie nawet auto aima wyłączysz
Nie zgodzę się. Ruch kursora przy wykorzystaniu pada zawsze będzie odbiegał od tego co możesz osiągnąć myszą. Zawsze. Pod tym względem pad jest jak stara mysz na kulce, a nowe myszki z sensorami o dużej rozdzielczości oferują znacznie więcej. Inna sprawa, że niektóre FPS na konsole mają te asysty włączone permanentnie.
Nie mam nic do padów, sam często używam, ale są pewne obszary gdzie wyraźnie odstają. Lepiej się ściga na kierownicy niż na padzie, lepiej się strzela na K+M, za to pad króluje w slasherach, bijatykach (umówmy się - arcade stick to nisza). Przewagą PC jest to, że nie ogranicza wyboru. Możesz podłączyć każde z tych urządzeń i każde będzie miało natywne wsparcie, a nie tylko marną emulację.
Nie osiągniesz. W przypadku myszki, operujesz całą dłonią, a nawet trochę ramieniem, masz więcej dostępnych mięśni, co zezwala na precyzyjniejsze ruchy. Dobre myszki maja też znacznie większą czułość na ruch niż pad, wiec można się szybciej obracać.
Klawiatura pozwala na przypisanie większej ilości skrótów, nie odrywając palców od miejsc gdzie są nam stale potrzebne, możesz uzyskać dostęp do większej ilości przycisków.
Oczywiście pad może okazać się lepszy, jeśli ma dużo asyst, wtedy nie trzeba precyzji.
Srajdu bajdu, są specjalne programy mierzące czas reakcji i precyzję i wszelkie testy na jutubie pokazywały, że granie w fpsy na padzie to padaka. Jedynym ratunkiem dla padowców jest tylko zastosowanie specjalnie dla nich agresywnego autoaim-a w kodzie danej gry (Overwatch for example).
Aha testy. To ja Ci cos powiem tak odnosnie testow. Swego czasu pracowalem w serwisie komputerowym. Z hurtowni wzielismy kilka cd-romow. Jeden. Jeden byl wadliwy - dokonalismy zwrotu. Oczywisice sprzet wrocil jako wadliwy. I tak z 2 razy. Wkurzylem sie i osobiscie ponechalem do hurtowni. Gosciu wzial sprzet (tez mieli serwis), wrzocil plyte z muzyka (moja plyte), odpalil program testujacy i... sprzet sprawny! No to mowie do niego, sprawdz to normalnie. Jakies bylo jego zdziwienie, gdy cd-rom nie dzialal (testy wykazaly, ze jest ok). I tyle z testow. Wracajac do temuatu, rozumiem, ze nie grales na padzie? Bo lubie dyskusjez ludzmi, ktorzy wydzieli testy... Napisze jeszcze raz,jak bedziesz pada uzywal tak duzo jak myszki, to bedzie strzelal tak samo jak myszka. TY. Nie mowie o zadnych Izakach, czy Lehach.
https://www.youtube.com/watch?v=jRSN7IjSDCs
Napisze jeszcze raz,jak bedziesz pada uzywal tak duzo jak myszki, to bedzie strzelal tak samo jak myszka.
Tylko po co? Skoro max co mogę osiągnąć to poziom myszki, którą znam i nie muszę się uczyć od nowa. Po co się katować padem w takim razie? Idąc tym tokiem rozumowania wybór pada do FPS ma sens tylko wtedy, gdy ktoś nie miał nigdy kontaktu, ani z padem, ani z myszką i każdego kontrolera będzie się uczył od zera.
Chociaż i tak uważam, że pad w FPS to bezsens, nie wiem, czy jest ktoś kto z własnej woli instaluje jakiegoś FPS na PC i zamiast myszki używa pada.
To są jednostkowe przypadki. To jakbyś dał mistrzowi świata w enduro MTB rower z Decathlonu, a on wygrałby na nim zawody. Nie dowodzi to, w żaden sposób, że rower z Decathlonu to najlepszy rower na świecie. Paradoksalnie najlepsi zawodnicy często używają tak spersonalizowanego sprzętu, że nikt, poza nimi, nie jest w stanie go ogarnąć. Co jest dobre dla mistrza niekoniecznie musi być dobre dla laika.
Ale żeś wyfilozofował nie na temat. Ty to myślałeś, że chodziło o jakiś program co to niby automatycznie mierzy wydajność kontrolera bez udziału człowieka??? :DDDDD Bo chyba tylko tak można jakkolwiek to porównać z tym twoim wytrzaśniętym z dupy przykładem. Program nazywa się Aim Lab i każdy może sam siebie sprawdzić jaki ma performance na myszce albo padzie. Dla każdego kto jest dobrze zaznajomiony ze wszystkimi kontrolerami wyniki zawsze są jednoznaczne. Dziwnym zbiegiem okoliczności popularność gamepadów wśród najlepszych graczy w CS-a jest dokładnie zerowa, kurła nie wiedzieć czemu. Pewnie dlatego, że tam nie ma autoaima. Pada od X360 mam od kilku lat więc nie trafiłeś. Granie w fps na takim sprzęcie to dla mnie jak granie w tenisa z krzesłem w jednej ręce. Niby można tylko po co, chyba tylko dlatego, że ktoś się tak nauczył grając z autoaimem w konsolowe strzelanki na konsolowym poziomie trudności. Albo dana gra specjalnie premiuje granie na padzie, co widać poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=RRCZZ7ri9mA
https://www.youtube.com/watch?v=Kl9WSlWWT5M
https://www.reddit.com/r/CODWarzone/comments/fjh759/aim_assist_is_a_plague_on_warzone_change_my_mind/
Dziękuję i dobranoc.
Myślałem, że rok po premierze nie będzie już osób, które wierzą w aima w Warzonie, ale jak widać się myliłem. Że jest jeszcze ktoś kto się nabiera na takie rzecz. Skoro nawet misje marsjańskie nie spowodowały, że płaskoziemców jest mniej ,to co oczekiwać o szarych ludzi mających za wzór yuteberów xD
to co oczekiwać o szarych ludzi mających za wzór yuteberów
Rozumiem, że ty swoje hipotezy poparłeś filmami nagranymi przez uznanych profesorów. Dodatkowo wrzuconymi na oficjalne serwery streamingowe MIT, NASA, albo przynajmniej TED... Nie, czekaj... Chyba jednak nie...
Ło matko. Ojejerek po raz kolejny błyszczy zabójczym argumentem na GOL-u, którego tradycyjnie wyssał ze swojego brudnego palucha na zasadzie jest tak bo tak. Gamepadowy aimaimer w serii COD jest znany od dawien dawna, a w tej części jest nawet wyszczególniony W USTAWIENIACH CIELAKU.
A, byłbym zapomniał:
xD
https://www.youtube.com/watch?v=hLQDcJhHqDA
Najpierw piszesz o aimloku a teraz o czym innym. Zdecyduj sie w końcu. Aimloka nie ma w żadnym codzie. Jest jedynie asysta, która spowalnia celownik gdy ten przejeżdża przez obiekt. A nie tak jak wrzuciłeś ten wyżej filmik, który sugeruje, że celownik automatycznie namierza przeciwnika. Zmień swoich idoli, bo robią Cie w bambuko, a Ty naiwny im wierzysz.
Dlatego wolę PC. Do strzelanek tylko klawa+mysz. Na padzie to mogę sobie pograć w Fifę, wyścigi czy Mortala. Amen.
A tak mnie ludzie namawiali, żeby kupić takie Combo.
Dobrze, że nie dałem się namówić.
Ja mam zgoła inny problem. Bardzo denerwuje mnie to, że wiele gier, które wychodzą również na konsole, na PC nie ma obsługi kontrolerów (Cywilizacja, Frostpunk, Football manager, Simsy, Pillars of Eternity).
Co to za belkot? Ten artykul jest tak idiotyczny, ze az musialem dodac swoj komentarz.
XIM APEX - adapter ktory jest precyzyjny 1:1 z obsluga 1000Hz
Nikt nie uzywa wyzej wymienionego w artykule gniota, bo jak sam autor zauwazyl, nie jest precyzyjny.
W Cod Warzone, dzieki XIM i aim assist moj K/D jest na poziomie 3.7
To powinno pokazac moc tego urzadzenia
Potwierdzam, jest moc w doom ethernal.
dzieki XIM i aim assist moj K/D jest na poziomie 3.7
To powinno pokazac moc tego urzadzenia
Łoooo panie, toś ty prawdziwy pro pleja! Tylko z aim assistem lol
Całe szczęście nie mam potrzeby bycia królem strzelanek A na dodatek preferuje inne aktywności w grach od strzelania. Więc mam nadzieję że mogę grać na padzie i konsoli tym bardziej że tak gra mi się lepiej i taniej i zawsze w oryginały aktualizowane na bieżąco.
Bez problemu grałem na PS4 Pro na klawiaturze i myszce bluetooth i w takim Fortnite swego czasu dawało to olbrzymią przewagę (wtedy chyba nie było jeszcze crossplayu miedzy PC) , obecnie nie gram w multi na konsoli . Mysz 30 zł jakas esperanza no w klawiaturę trochę więcej zainwestowałem 130 zł działa to super bez kombinowania z przejściówkami. Oczywiście jest opóźnienie minimalne ale ja nigdy jakimś pro graczem nie byłem więc mi nie przeszkadzało.
Ja tam od zawsze miałem wywalone w to i odkąd pamiętam świetnie mi się grało we wszelkie strzelaniny na padzie. Nigdy nie miałem żadnych problemów.
Czyli nadal trzeba czekać na porty exów z ps4 na pc zeby w spokoju przejść sobie
Dla mnie tylko mysz i klaw. Natomiast nie mogę się nigdy przyzwyczaić do grania bez padzisława w gry takie jak Resident Evil 3 - Nemsis (PSX) :-P
Przypomina to ciągle jakiś epileptyczny taniec w moim wykonaniu. Jakoś tak mam. :-P
Do tych, którzy uważają PADa za odpowiednie urządzenie do sterowania w FPSach.
Do niedzielnego grania może i tak.
Do nie-FPSowych gier - zdecydowanie tak (ot choćby Tomb Raider czy Uncharted).
Do dynamicznych sieciówek nie spłyconych autoaimem żaden kontroler nie zapewni poziomu kontroli nad ruchem lepiej niż K+M. Kto twierdzi inaczej, nie grał/nie widział FPSów poprzedniej epoki, ot taki Quake3/CPMA
[link]
Tam liczył się skill. To były czasy...
Używałem Xim4 by sobie pograć normalnie w Halo 5 na xboxie i powiem wam że tragedia, ludzie krzyczący żeby zbanować myszkowców chyba nie wiedzą że granie przez emulacje działa dokładnie tak samo jak gałka anologwa i nie można ominąć limitów, a w końcu zawsze się mówiło że największa zaleta grania w fpsy na myszce to możliwość flickowania gdy na kontrolerze się nie da ale przy emulacji o flickach można zapomnieć, do tego konsolowy vsync dodający 90ms opóźnienia tylko irytuje.
To zależy od adaptera i oprogramowania jakie ma. Są różne rozwiazania. Jedne właśnie tak jak zauważyłeś, symulują ruch analogów(ruch schodkowy), ale są też takie, które symulują ruch myszki( liniowy). Akurat Xim4 symuluje liniowo czyli ruch myszki jest dokładnie taki sam jak na PC. Widocznie coś miałeś źle skonfigurowane, albo jakaś wczesna wersja tego adaptera.
Wszystko też zależy od danej gry. Są tytuły, gdzie np. ustawienie martwej strefy analogów zmienia 180 stopni działanie myszki. Nie wiem jak w Halo, bo nie ma xboxa. Np. w takim Warzone ustawienie martwej na 0, sprawia, że kursor dryfuje, tak jakby analog był uszkodzony. Trzeba ustawić odpowiednią wartość - w zależności od adaptera. W programie adaptera też trzeba martwą na 0, bo wtedy będzie właśnie symulowanie liniowe - jeżeli adapter obsługuje.
Z tymi adapterami jest tak, że to nie są urządzenia, które wystarczy podłączyć i już. Jest masa ustawień, które wpływają na działanie. Są takie, które z jedną grą działają, a z inną nie. Są takie, że mimo symulowania liniowego, symulują analog, bo gra tak chce i już.
Ogólnie Xim4 to badziewie jak na tą cenę. W mojej ocenie przegrywa z wieloma adapterami z najniższej półki. Jedynie ma jedno z lepszych rozwiazań zarządzania profilami, gdzie te tańsze często w ogóle tego nie mają.
Widzę Olek stary ximowiec :)
a po co Panu ten xim jak w Warzone wystarczy podpiąć mychę i klawiaturę?
czyżby jakieś dodatkowe ustawienia Pan stosował ;)
Oczywiście aim assist wyłączony skoro xima masz ;)
Nie używam xim, tylko Aolion - moim zdaniem jest lepszy.
Nie używam go też do trybu multi, tylko do niektórych gier, które są niegrywalne na padzie jak RDR2 czy Exodus. Xim jest nie warty ceny, bo za te same pieniądze możemy sobie kupić kombajn do którego wgramy czity.
Bardzo mi to pomogło nadal nie wiem jak podłączyć ponieważ nie wiem jaką funkcję trzeba włączyć