Po obejrzeniu prezentacji na PS5 zastanawiałem się więc nad różnicami między obiema konsolami nowej generacji. Oto kilka moich przemyśleń i pytań na ten temat:
ZRZECZENIE SIĘ: Jeśli powiem coś źle, proszę mnie poprawić, a jeśli znasz odpowiedź na którekolwiek z moich pytań lub masz dobre przeczucie, powiedz to. Zawsze miałem PlayStation, nie obchodzi mnie, który jest mocniejszy, zależy mi na grach, a sposób, w jaki nowy Xbox jest zaprojektowany tak, aby pasował do pudełka, jest cholernie zgrabny.
Słoń w pokoju: wydajność RAW XBOX jest potężniejszy. PS ma lepszy dysk SSD. Kompatybilność wsteczna i inne różnice w oprogramowaniu, naprawdę nic nie mogę powiedzieć, ponieważ PlayStation tak naprawdę nic nie udostępniło w tym zakresie.
AMD smartshifht - z tego, co widziałem, jest to coś, co kieruje energię z procesora do GPU i odwrotnie w niektórych przypadkach i według wstępnych wyników AMD zwiększyło to wydajność o 10% i najprawdopodobniej z czasem będzie lepsza wydania PS5. Z tego, co zrozumiałem, XBOX nie może go mieć z powodu stałych zegarów.
Moje pytanie brzmi: czy to spowoduje, że różnica w mocy surowej między obiema konsolami będzie mniejsza, czy jest po prostu używana w PS5 w celu zwiększenia wydajności energii i zegarów.
2. Dekompresja kraken - co to jest kraken? Czy Xbox ma dedykowany sprzęt do dekompresji? Jeśli nie, jak to wpływa na konsolę?
3. Tempest 3D - o ile lepsze wrażenia w grach może zapewnić wysokiej jakości silnik audio 3D? Albo zanurzenie? Czy to sprawia, że ??bardziej interesujesz się PS5? Czy uważasz, że lepiej byłoby wydać pieniądze na stworzenie / wyprodukowanie tego w innych, bardziej standardowych komponentach?
Dziękuję za przybycie na mój TedTalk
1. Smartshift to technologia która obniża wydajność która jest reklamowana jako ta która ją podnosi. Ona nie istnieje po to żeby GPU/CPU było szybsze, ona istnieje bo sprzęt nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej mocy żeby działać na 100%. W idealnej sytuacji taka technologia nie powinna istnieć.
2. Tak Xbox ma sprzętowe wsparcie dekompresji, używa do tego BCPack który jest znacznie wydajniejszy niż Kraken jeśli chodzi o kompresję tekstur. Kraken to uniwersalny system a BCPack to system który jest wyspecjalizowany w kompresji tekstur.