Days Gone na PC - znamy wymagania sprzętowe
Jeżeli zalecane są do 1080p/60fps (wysokie ustawienia) to faktycznie są nawet śmiesznie małe. Ograłem na PS4 i polecam każdemu. Bardzo dobra gra, czekam na zapowiedź DG2 i oby była już na tym UE5.
minimalne coś trochę za wysokie biorąc pod uwage moc ps4
Nie od dziś wiadomo, że o ile na papierze PS4 wygląda słabo, to w rzeczywistości trzyma poziom konfiguracji jak w minimalnych
Na prosiaku potrafilo czasami chrupac, ale raczej rzadko. Na PC raczej bedzie smigac na max ustawieniach w 1080p/60 na tej 1060. Zabawnym jest to, ze pomiedzy gtx780 3GB, a 1060 6GB jest tak naprawde niewielka roznica w wydajnosci. Okolo 25%, czyli tam gdzie 1060 robi powiedzmy 100fps, 780ka bedzie robiuc 75fps, albo jak kto woli 60 vs 45. Czyli... 1060 = 60fps ultra, a 780 = 60fps medium/low? Cos w ten desen, czy bzdurze? ;)
Bajdurzysz, gtx780 3GB jest dużo słabsza od GTX 1060 6GB, niż o 25%.
Prawdę rzeczesz waść
Wódki lać waszmościowi czempredzej!
Poza tym ufam techpowerup - patrz screenshot.
zyyyygarekbue
Wszystko fajnie, ale mając 780 z 3Gb Vram wielu grach AAA z lat 2015-2020 będą zamrożenia obrazu, a na 1060 z 6Gb Vram nie.
Do tego sporo gier mając ledwie 3Gb Vram uniemożliwi odblokowanie ustawień graficznych High/Very high/Ultra, gdy przy 6gb Vram nie będzie problemu np:
Doom Eternal, Re2 remake, Re3 remake, RDR2 - tekstury lepsze nie odblokujesz na GTX 780.
Kłopoty z mocnymi ustawieniami w Deus Ex: Mankind Divided, CoD Modern Warfare 1 i 2 remastered, CoD Modern Warfare 2019, KCD, AC Origins, AC Odyssey, AC Valhalla, Control, Horizon Zero Dawn itd., bo szybko zapełnisz pamięć 3gb Vram
"Na PC raczej bedzie smigac na max ustawieniach w 1080p/60 na tej 1060."
Usmialem sie, na max ustawieniach to 1060 co najwyzej zagwarantuje stabilne 30 klatek.
Myslisz, ze Days Gone bedzie bardziej wymagajace od takiego AC?
I jeszcze popatrzmy na gierki na UE4 z roznymi prockami (tylko intel, najlepszy i5-8400) :
Ark SE - 50fps na High (na epic to mi sie 2070super obsrywalo)
Borderlands 3 - 47fps na wymaksowanych, czyli wszystko co sie da na max ustawione czyli wyzej niz ultra.
Bright Memory - 75fps na ultra.
Conan Exiles - 60fps na ultra.
Darksiders III - 70fps wszystko na max.
Final Fantasy VII Remake ponownie wszystko na max, srednia 70fps ze spadkami do 50 przy duzych zadymach.
PUB G ultra - 82fps.
Shenmue III ultra - 85fps.
Star Wars Jedi: Fallen Order ultra - 55fps.
The Outer Worlds ultra - 57fps.
I starczy.
I napisz jeszcze raz, ze Days Gone co najwyzej bedzie trzymac stabilne 30fps w 1080p/ultra.
Days Gone nie będzie bardziej wymagające od AC Odyssey.
Pod względem wymagań sprzętowych:
AC Valhalla > AC Odyssey > Ac Origins i Horizon Zero Dawn po patchach
AC Valhalla i AC Odyssey wymagają mocnego procka i silnej karty. Są bardzo niestabilne na prockach 4 rdzeniowych i kartach 1050/1060
AC Odyssey przechodziłem na GTX 1080Ti, a AC Valhalla na RTX 2080Ti. W rozdziałce 1440p na ultra. Klatki bez szału. W innych grach zdecydowanie więcej.
Zobacz sobie jak Days Gone wydajnosciowo wypada na konsolach, a na Pc ma byc jeszcze poprawiona grafika w stosunku do wersji konsolwej.
1060 nie potrafi zapewnic stabilnych 60 fps w dooms eternal jednej z najlepiej z optymalizowanych gier na rynku.
I tak napisze jeszcze raz, w days gone w rozdzielczosci 1080p na max ustawieniach zobaczysz 60 fpsow jak swinia niebo.
Ale domyslam sie, zapewne jakis ryzen i to nawet nie 5 3600..
Poza tym napisales wczesniej ze "co najwyzej bedzie stabilne 30fps" a nie ze nie bedzie stabilnych 60fps a to jest zasadnicza roznica.
Na GTX 1080Ti w 2560x1440 na ultra w AC Odyssey miałem od 60-80 klatek. Przeważnie 70-75. Na RTX 2080Ti nie sprawdzałem.
Na RTX 2080Ti w 2560x1440 na ultra:
w AC Valhalla mam 60-85 klatek. Przeważnie 70-75.
w Horizon Zero Dawn jest 75-95 klatek. Przeważnie 80-90 klatek.
w RDR2 jest 68-90 klatek. W mieście 68-80. Na terenach wiadomo więcej.
No, ale dużo mocniejsze od RTX 2080Ti są 3070, 3080, 3090.
Dla mnie na 1060 w 1080p na max ustawieniach bedziesz mogl liczyc na jakies 40 fpsow z mozliwoscia spadkow do 30 kilku gdy bedzie duza zawierucha.
Z ladnych gier, ktore wymieniles, 1060 trzyma ok 60 fpsow w grach takich jak BFV cz Farc cry 5, ktore sa jednymi z najlepiej zoptymalizowanych gier tej generacji. Days Gone nie bedzie nalezec do gier najlepiej zoptymalizowanych, bo to studio z tego nie slynie, czego przykladem wydajnosc tej pozycji na konsolach.
Poza tym napisales wczesniej ze "co najwyzej bedzie stabilne 30fps" a nie ze nie bedzie stabilnych 60fps a to jest zasadnicza roznica.
Zmieniajaca sie plynnosc miedzy 30-40 to stabilne 30 klatek, zamiast stabilne raczej powinienem uzyc slowa gwarantowany minimalny fps przez wiekszosc czasu gry.
U mnie Horizon chodzi najgorzej z tych gier co wymieniłeś
Valhalla miała stabilne 60, HZD nie
Odpaliłem z ciekawości na PS5 i gra śmiga jak ta lala. Gra jest dobra, a nawet bardzo, ale brakło jej trochę rozmachu. Imo czuć po prostu, że nie jest to najwyższa półka.
Zobaczymy po premierze. Przy Horizon Zero Dawn wymagania także były niskie, a wyszło jak wyszło.
A jak wyszlo? Bo jak na moj gust to jest bardzo dobry wynik dla 7 letniego gpu?
To jest jednak Unreal Engine więc powinno być łatwiej. Gears 5 wygląda ładnie i działa jeszcze lepiej. Nie wiem jednak kto robi port DG na PC.
Nie wiemy czy to 60 fps. A jeśli, czy średnie czy minimalne.
By utrzymać 60 fps na High, karta musi pracować w przedziale minimum 60-80 fps czego nie wróżę dla 1060 gtx, patrząc na kilka ostatnich gier sandbox.
Życzę nam by przyjemnie sie grało bez mocnych zmian setupu na 1070/1080/1660ti.
To gra to najlepsze dotychczas wykorzystanie silnika UE4. Co ciekawe, w przeciwieństwie do UE3, który był absurdalnie popularny w czasach PS3 i X360, kolejna wersja nierealnego silnika nie zyskała już takiego rozgłosu i mało które gry AAA z niego korzystały. Znacznie lepiej silnik radził sobie u twórców niezależnych.
To prawda, nie ma ładniejszej gry na ue4
Grałem w gears 5 i nie robiło takiego wrażenia (i to na pc), gow4 to już w ogóle bieda
Na silniku Unreal Engine 4 jedna osoba dała radę zrobić takie wizualne cudo jak Tomb Raider 2 remake demo w 2017 roku więc studia i tak nie potrafili maksymalnie wykorzystać potencjału silnika, ale pewnie też ograniczenie mocy Pc było jakąś przeszkodą i dopiero może rozwinie skrzydła silnik przy kartach RTX 3070, 3080, 3090.
Fanowski TR2 remake demo Unreal Engine 4 na filmie.
Zrobił je amator Nicobass z Francji, który sam nauczył się obsługiwać narzędzia. Najtrudniej było zrobić animacje i kolizje. Po wypuszczeniu do sieci grywalnego dema od razu zatrudniło go studio od gier.
www.youtube.com/watch?v=x3Ae81ny_L4
ja czekam jeszcze tylko na spidermana i gowa i będę wtedy przeszczęśliwy
Oby kosztowało maks 169 zł.
Gra jest mega, najlepsza gra o zombiakach w jaką grałem. Ludzie bardzo chwalili techland za dying light który był super rozwiniętym dead islandem z fabułą. Takim osobom na pewno gra się spodoba chociaż jest z deczka inna. Tutaj nacisk na fabułę jest bardzo duży, wielkie hordy zombie, postacie które da się polubić, bardzo ładne krajobrazy. I nie jest to sieczka z 1 osoby tylko trzeciej - bardziej strzelanka.
Generalnie Sony w moich oczach dużo zyskuje takim zachowaniem. To jest na prawdę EX godny ogrania mimo przejścia go na konsoli kupię na pc bo warto.
Z ceną pewnie będzie jak z HZD, HZD GOTY nie raz był do dostania za 60zł, jest w ps hitsach. Days gone w pshitsach nie ma bo to stosunkowo świeży ex ale jego ceny też oscylują w widełkach 60-90 chociaż przyznam że przez bardzo długi czas ta gra nie schodziła z ceny. Obstawiam że będzie na pc w cenie 160-200zł. Powyzej 200 na pewno nie wjadą.
Zalecany SSD? Z jakiego powodu? Znaczy problemem nie jest jego kupno, na spokojnie mógłbym walnąć te 500GB co najmniej na te parę gierek co go wymagają, ale jeśli ta gra pierwotnie była na PS4, które ma cholernie wolny HDD (mój PC z 2006/2008 [nie pamiętam dokładnie] roku miał szybszy) to jakim cudem nagle wymaga SSD? Tym bardziej patrząc na resztę sprzętu rekomendowanego, który jest już całkiem stary. Dziwne.
Łatwo to wyjaśnić. Prawie każda gra z lat 2012-2020, która zajmuje 50-200 gb ładuje się na SSD o wiele szybciej. Nawet x3.
Pillars of Eternity z 2015 wraz z dodatkami zajmuje ok 25 gb, a bez nich może z 15 gb, a też mapki na HDD ładują się 15s, gdy na SSD ok 5s. W grze 2d taka różnica :)
Różnica ogromna jest też przy Gothic 3 z 2006 na modach, Neverwinter Nights 2 2006 czy Skyrim 2011 mocarnie zmodowanym. Różnice nawet przy nich sięgają blisko 3 razy szybciej. Więcej pewnie znalazłoby się takich gier starszych, które kiedyś na HDD długo ładowały się i przyspieszyły na SSD.
SSD też ma inną zaletę co pokazały KCD i Cyberpunk, gdzie na HDD tekstury nie ładowały się na czas.
Zalecany ale nie konieczny.
Nie porównujmy gry z konsoli i z PC.
Sporo zmian może być dokonanych, nie koniecznie na plus. RDR2 też chodzi na konsolach z HDD, ale niech chcialbym odpalac gry o wadze 120 GB bez SSD na PC. I to podrasowanej graficznie
Zalecany ale nie konieczny.
Przypominając sobie o porcie HZD z problemami przez długi czas, potem o Cyberpunku który niby też "nie wymagał" SSD, ale bez niego to katorga, podchodzę do tej informacji ostrożnie.
RDR2 na Ps4Pro wygląda jak wersja Pc Medium/High i do tego 30 klatek. Na Piecu na max ustawieniach ultra wygląda o wiele lepiej i ma o wiele więcej klatek. Nie ma nawet co porównywać. Dysk SSD przy grze mającej grubo ponad 100 gb też przydał się. Oczywiście w wersji pc na ultra też znajdziemy miejsca w RDR2, które mają kiepską jakość tekstur. Tu jedynie mody w przyszłości mogą to poprawić coś jak Redux do GTA V, który na nowym poziom wizualny wzniósł grę.
Przy Horizon Zero Dawn nie ma takiej różnicy między wersją konsolową Ps4, a Pc w wyglądzie. Wersja pc szkoda, że nie ma trochę większych zasięgów widzenia. Niby jest poprawa od wersji konsolowej, ale trudno nazwać to dużą różnicą. Chyba, że w configu w pliku konfiguracyjnym ktoś samemu zwiększał wartości od zasięgów widzenia :)
A no właśnie, warto poczytać jak chodzi HZD bo ma te same wymagania zalecane. I tu potwierdza sie to co napisałem (post 8) - do 60 fps FHD warto zamknąć moc 1660ti(super)
https://whatnext.pl/horizon-zero-dawn-test-wydajnosci-kart-graficznych/
Jest ładniejszy też niż na konsoli
https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/horizon-zero-dawn-test-na-pc.html
Co wy macie z tym rozmiarem, rozmiar gry nie ma żadnego znaczenia dla szybkości jej ładowania, cała gra nie jest ładowana xD, a po za tym dużo więcej można wycisnąć optymalizacją ładowania ze strony twórców niż lepszym dyskiem, jest pełno dużych gier, które ładują się na hdd szybko.
Tak samo mocno wątpliwe są jakiekolwiek wielkie zmiany na pc.
Także jak najbardziej żenująco wygląda rekomendowanie ssd, ciekawe, że na ps4 nie rekomendowali... woleli ukrywać, że będzie bida z marnym hdd na ps4 (tak bo one są nawet dużo gorsze od hdd w pc), choć nie przypominam sobie by było tragicznie.
A cyberpunk jest zbugowany, ale wtedy jak działa ok to z hdd ładuje się szybko i nie ma żadnych problemów (używa krakena), tak więc nie wiem skąd te opowieści, tylko, że na byle cpu nie wyrobi.
Inna sprawa, ja grałem days gone długo po premierze, gdzie w zasadzie wszystkie łatki już były, a i tak była nadal TONA małych irytujących bugów, albo nawet takie gdzie mając pecha można by stracić z godzinę zapisu, ale ogólnie nic dramatycznego tylko dużo tego, tak więc na pc będzie dopiero zabawa... mocno wątpię, że wszystko poprawili.
Inna sprawa, że gra chrupała cały czas przy największych hordach i wybranych miejscach, tutaj też będzie zabawnie :-)
Ale to jest naprawdę dobra gra, a takim można wybaczyć wady, a wręcz się nimi nie przejmować.
Ciekawe czy jakiś kolejny kretyn rozwalił swój pokój wraz z PS4 po tym jak sony zapowiedziało tą grę na PC XD Tak było przy zapowiedzi Horizon zero dawn o ile się nie mylę? Takie wiadomości bardzo cieszą! Każdy powinien ogrywać dany tytuł na czym chce, a nie jakieś durne ekskluzywne gry. Sony poszło w końcu po rozum do głowy... Po tym jak zapowiedzieli HZD na PC byłem pewny, że dużo więcej gier pojawi się na PC! Sony jak każda firma chce zarobić....
a oni sobie mogą podawać te wymagania nie raz już się potwierdziło że to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością..gtx 1060 w zalecanych czyli tak realnie min rtx 2060 do 45 klatek będzie potrzebny.
Wersja na PC będzie miała poprawioną grafikę, wsparcie dla ultraszerokich monitorów i odblokowany fps. Czekam na jakiś trailer.
https://twitter.com/BendStudio/status/1364616552776040450
No i świetnie, że wychodzi na PC (mówi to wyłącznie gracz konsolowy). Ta gra to jedno z największych zaskoczeń dla mnie, takie mocne 8.5/10. Na początku sprawia wrażenie trochę drewnianej, ale czym dalej w las, tym lepiej :) Może zabrzmi to dziwne, ale według mnie to takie lepsze The Last of Us.
Najlepsza gra na PS4. Drugi raz ograłem na PS5 i zrobiłem platynę. Będzie na pewno grane i trzeci
Moim zdaniem chyba nie ma możliwości pobić The Last of Us II. Wszystkie gry z otwartym światem nie mają tak świetnego scenariusza i intensywnej rozgrywki jak gry korytarzowe lub z pół otwartym światem.
TLOU 2 nawet nie ma startu fabularnie do The Longuest Journey, Planescape Torment, BG2+Tron Baala, Deus Ex 1, KOTOR 1 i 2, NN2 Maski zdrajcy, Mass Effect 1-3, Vampire: The Masquerade - Bloodlines, SOMA, Pillarsów, NieR Automata, Persona 5 i multum innych gier. Fabuła w TLOU 2 jest prosta i przypomina tandetne kino klasy B oraz jest pełna dziur. Z otwartym światem W3+dodatki i RDR2 mają całościowo lepszą fabułę.
Wiedźmin ty to masz mocny towar, w tlou2 nie ma żadnych dziur, a fabuła w3 miała mocny..
Wątek Barona i na tym się kończy jej siła
Gdyby filmy klasy B miały tak dobre scenariusze to byłoby meeega
Według ciebie TLOU2 to growy odpowiednik Ojciec chrzestny, bo porównałeś kiedyś tą grę do tego filmu, gdy to kompletnie nie pasuje. Odpowiednikiem tu jedynie może być Planescape Torment w skali perfekcji fabularnej. Tak jak Ojciec Chrzestny 1 i 2.
Zresztą co ty możesz wiedzieć jak nie znasz 90% najlepszych gier z lat 1980-2005 oraz 75% z ostatnich 15 lat poza najbardziej rozreklamowanymi i bezpiecznymi grami 3 gatunków. Przynajmniej tak pisałeś zawsze sam. I nie ma żadnych twych wpisów przy tych grach oraz wypowiedzi. Więc sprawa jest jasna.
Rozmowa z Tobą dla mnie jest taka jak omawianie najlepszych filmów w historii z kimś kto zna tylko filmy z lat 1985-2020 i do tego tylko najbardziej popularne, a nie zna praktycznie nic z lat 1920-1984 oraz mniej popularnych 1985-2020.
Już byście sobie dali spokój. Dla jednego dana gra będzie lepsza, dla drugiego inna. Jeden drugiego nie przekona, więc tylko niepotrzebnie tracicie czas zaśmiecając wątek bezsensownymi przepychankami.
Klasyka gatunku - w wątku o wymaganiach sprzętowych Days Gone "obrażajo" The Last of Us Part II, więc na ubitej ziemi zjawia się rycerz Trzynaście aby bronić dobrego imienia gry Naughty Dog.
Naprzeciwko siebie ma cierpiącego na nerwicę natręctw Kaczmarka/Ewunie po banie, czyli Wiedźmina, który atakuje (choć bardziej: spamuje) starociami i abandonware od 1980 r. począwszy ;-). To i tak cud, że nie napomknął po raz tysiąc któryś z kolei o drewnianym Gothicu II z modem "Returning" ;-)
Dzień jak co dzień :D
ps. A wymagania Days Gone przyzwoite, pozostaje trzymać kciuki, żeby faktycznie były takie w rzeczywistości, a nie tylko na papierze.
Wiedźmin ---- Sorry, ale gry które wymieniłeś trudno nazwać grami z intensywną rozgrywką i wartką akcją. Dostaję zadanie w karczmie i mam się udać do miasta X. Po drodze mogę wykonać setki innych działań, łącznie z polowaniem na zające i zrywaniem kwiatków. Po kilku godzinach takiej "akcji" mogę zapomnieć po co i dokąd zmierzam. Nie to zdecydowanie nie jest dynamiczna i wartka akcja :)
Seria Uncharted i Days gone to sie dwie gry których jako posiadacz xboxsa bardzo ale to bardzo zazdroszcze.