Bannerlord otrzymało wsparcie dla DLSS; znaczący wzrost wydajności na kartach Nvidia
Elegancko. Może bym się nie przesiadł z 1080ti ale dla tej technologi było warto. Już przy CP2077 warto było odpalić dla większego komfortu.
Elegancko to jest teraz, mnie zastanawia kiedy będzie to na zasadzie - "a kij z optymalizacją, dorzucimy DLSS i będzie śmigać".
DLSS poprawia wydajność ale jak gra bedzie miałą totalnie skasztaniona optymalizacje to ono duzo nie pomoże
Już tak powoli jest, medium optymalizacja ssie bez dlss, cyberpunk to samo.
Nie chodzi o to co daje dlss, a daje dużo, tylko co jest bez niego, a jest tak sobie coraz częściej.
Nie dramatyzuję, po prostu już widać trend, że jak jest dlss to optymalizacja jest olana.
Śledzę każdy update Bannerlorda od początku EA.
Niestety rdzenna mechanika - obleganie, wciąż wydaje się być zapomniana. AI wciąż stoi przy drabinach i patrzy jak łucznicy nieprzyjaciela szyją do nich z łuków zza zamkowych blanek. Wciąż framerate potrafi spadać do 5 fps przy jakimkolwiek wydaniu rozkazu podczas oblężenia.
Ale mamy dlss - which is nice.
chociaż 4 lata temu fajnie było pomarzyć że dostaniemy grę która pobije bestsellery
Ta gra miała problemy z wyciekiem pamięci, poprawili to już?
Samo włączenie DLSS to jest obniżenie ustawień, bo zmniejsza rozdzielczość renderowania, nie ma nic za darmo klatki ot tak nie wzrastają. Różnice widać gołym okiem, i nikt mi nie wmówi, że będzie to wyglądać lepiej niż natywne 4k, na screenach aż tak tego nie widać. Martwi mnie to, że twórcy będą teraz olewać optymalizację, bo można dać DLSS, jak większość wydanych ostatnio badziewnie działających gier z technologiami NVIDII.
sadler
Ale czego ma ci ktoś nie wmawiać? To wygląda równie dobrze/delikatnie lepiej niż natywna rozdzielczość, co pokazują screeny z przybliżenia x3.
W przeciwieństwie do Ciebie, swoje spostrzeżenia biorę z własnego doświadczenia, a nie z screenów na portalach i marketingowego bełkotu NVIDII. No i Twoje równie dobrze nie znaczy, że tak samo albo lepiej.
podaj te przykłady przynajmniej w 3 grach z dlss 2.0 i quality w rozdziałce 4k :P poczekamy. Ja wierzę niezależnym testerom. Bo różnica na plus była juz w wolfie. Wiadomo w 1440p zobaczymy obraz gdzie można by znaleźć poszczególne rzeczy mniej ostre np na monitorze moim 32 cal. Ale na ogół totalnie jest dobrze i w 4k tylko zyskasz. (jeśli implementacja tego nie jest średnia) w watch dogs np powiedziałbym że nie zyskujesz wizual ale perf na plus wiec layt. I warto włączyć tym bardziej z raytracingiem który zabija gre. Już skok z 28 klatek na 40 jest bardzo dobry. Używam i doświadczyłem > I co znaczy twoje doświadczenie wgl. W ilu grach tego używałeś i robiłeś porównania.
Chyba ze jak mówie grasz w 1080p Ale to wtedy dziwiłbym się wgl że oceniasz tą technologię na totalnie starym 1080p
ale jak mówię to nie jest urwanie dupy. Po prostu lekki wzrost klatek o czasem 20 % przy większym wzroście zobaczymy już spadek jakości. Głupotą jest odrzucanie technologi która już jest w sporym stopniu rozwijana i prawdopodobnie po części może być przyszłością w połączeniu z nawet lekkim wzrostem obl mocy jak np mają to 3080 karty.
W 4K włączając DLSS na pewno nie zyskam wizualnie. Równie dobrze mogę sobie kupić monitor 1440p i nie bawić się w żadne skalowania. Co mam ci podać screeny do porównania ? Jak na screenach jest niewielka różnica, a na żywo już jest. Robiłem porównania we wszystkich grach jakie wyszły z DLSS, i zdecydowanie lepiej wygląda bez z dobrym antyaliasingiem. Niech gry z logiem NVIDII będą lepiej optymalizowane, a nie wydają takie paździerze, że bez DLSS rzeczywiście ciężko grać . I o jakich niezależnych testerach mówisz ? O tych co karty za free do testów dostają ?
Zresztą to ty nie widzisz nawet na tych screenach różnicy ? Zobacz jakie worki mają ostre tekstury w natywnym, a z DLSS mają pełno bluru, tkanina na ubraniach to samo. Aliasing też jest bardziej widoczny w zbliżeniu. Nie dzięki, nie po to kupuje najdroższe karty żeby bawić się w jakieś skalowania w 4K.
Niby te zdjęcia mają promować właśnie DLSS a ja zwróciłem uwagę, że robią antyreklamę. Pokazują tylko deski, ale detale na DLSS są o wiele gorszej jakości niż w natywnej rozdzielczości. Słoma na dachu, ubrania, materiały czy dalszy plan. Wszystko jest jak by za jakimś mocnym rozmyciem a nie lepiej niż w 4k. Lepiej już grać w mniejszej rozdzielczości niż DLSS. Moja karta nie odpali nowych gier w 4k, ale obniżając rozdzielczość to aż tak źle to nie wygląda (Monitor dobrze się skaluje). Przy DLSS trzeba zrobić coś z niczego.