FPS Boost przyśpieszy działanie starych gier na Xbox Series X/S
A na PC już od kilku lat MS obiecywał więcej fps dzięki opcji tryb gier oczywiście nic to nie daje w wielu grach pogarsza tylko a jak już ci się uda wyciągnąć jakiś fps to max 2.
Na PC pewnie tej opcji nie dadzą Nvidia by się popłakała.
Wygląda całkiem ciekawe ale dalej nie wiem jak to dokładnie działa. Czy to działa na podobnej zasadzie jak Motion Smoothing na tv?
Emulator wstecznej MS to jest arcydzieło techniczne, te zmiany działają jak mody do gier pc, gdzie plik wykonywalny jest moddowany w locie, w pamięci się szuka i łata odpowiednie rzeczy, podobnie też działają trainery, dla każdej gry MS musi znaleźć gdzie załatać by działało.
Ale raczej mieli prościej, bo od dawna ich wsteczna działa tak, że pobiera małe pliki specjalne dla każdej gry we wstecznej.
Czyli to takie ingerowanie w kod tylko, że nie? Bardzo mi się podobała technologia Motion Smoothing, ciekawe czy ma jakąś przyszłość. Ale i tak spoko, że takie watch dogs 2 działają w 60 fps i to zjadliwie. Pamiętam, że na 4 rdzeniach jest sporo stutteringu na pc.
Litości. MS ma podwoić wydajność twojego PC, aby zwiększyć liczbę klatek?
Cała technologia działa na zasadzie VBlank znanego choćby z emulatora PS3 - DF informowało, że nie jest to prosta zmiana w .ini ani kodzie gry. Nowe konsole MS są wykonane w zbliżonej architekturze co poprzednia generacja, a że Series X i Series S ma nieporównywalnie szybszy procesor i układ graficzny (to ostatnie oczywiście zestawiając One S-Series S oraz One X-Series X), co bez problemu mnoży wydajność.
Ogromna szkoda, że nie udało się podnieść rozdzielczości, bo 1080p na Series S oraz (nawet sub)4K na Series X powinno być osiągalne przy podwojonej płynności.
Trudno stwierdzić, czy piszesz to poważnie.
Anyway, funkcja FPS Boost w konsoli jest związana z wymianą hardware (całej konsoli) na kilka razy nowszy i szybszy.
Funkcja Game Mode w Windows nie wymieni użytkownikom magicznie sprzętu na kilka razy nowszy i szybszy...
No ten XSS robi się coraz bardziej interesujący, zwłaszcza jego cena. Albo kupię na dniach, albo dam radę i poczekam na przyszłe gierki by sprawdzić jak sobie najsłabsza konsolka będzie radzić powiedzmy z nowym STALKERem itd.
WATCH_DOSG 2 czy UFC 4 aż takie stare to nie są.
Odnośnie technologii:
The difference with FPS Boost is that Microsoft's Xbox compatibility team is working its magic this time around to adjust frame-rate caps at the Direct3D level, increasing performance within the system, without any changes at all to the original code. As far as the games are concerned, they're still running at their original frame-rates.
TLDR: Nie ma tutaj żadnej poprawi optymalizacyjnej, konsola wymusza więcej FPS na grze pomimo wbudowanego w grę FPS capu, który ma się NIE ZMIENIĆ.
Oznacza to masę bugów i perypetii, bo gra przyspieszy... w każdym swoim aspekcie. Np. czas będzie w grze płynął dwa razy szybciej. Rozwiązanie rodem z emulatorów PS1, PS2 i tak dalej.
No właśnie żadnych perypetii być nie powinno, bo gra nie wie że działa ze zwiększoną ilością klatek. Cały czas twierdzi że działa z oryginalnym framerate.
Z opisu wynika że silnik gry jest niemodyfikowany, i dalej daje tyle samo FPS. A boost cudownie objawa się jako swoisty postprocessing xboxa... zobaczymy czy nabazgralali głupoty, czy rzeczywiście mamy podwojenie z interpolacją.
Ten BOOST wygląda elegancko, bardzo stabilne 60/120fps i to nawet na XSS. Jedynie szkoda że w wielu grach sprzed xboxa one x będzie dalej 900p. Oby się szybko lista gier rozrastała. Oby tak dalej MS!
Niestety, nazwa FPS Boost jest tu o tyle adekwatna, że funkcja nie zmienia nic więcej, tak więc tytuły nieobsługujące rozdzielczości 1080p nie otrzymają wsparcia Full HD.
Ulepszenie rozdzielczości było zapowiadane rok temu w lutym: https://news.xbox.com/en-us/2020/02/24/what-you-can-expect-next-generation-gaming
A w marcu Digital Foundry pokazało urywek z Gears of War: Ultimate Edition w natywnym 2160p, które na Xbox One X nie miało żadnych ulepszeń.
Pełna wersja funkcji będzie dostępna na wiosnę.
Nie. Na wiosnę ma zostać wydana aktualizacja systemu, która ma dodać opcje z włączeniem/wyłączeniem FPS Boost oraz Auto HDR, tak aby dać graczom wybór jak chcą grać.
A racja, zapomniałem o tym, dzięki. Oby podbijali klatkaż razem z rozdzielczością.
23:05
https://www.youtube.com/watch?v=qcY4nRHapmE&ab_channel=DigitalFoundry
Oby tylko za sprawą tej funkcji, nie skończyło się to tak samo jak w przypadku PC-tów, gdy zbyt wielka ilość FPS-ów potrafiła prowadzić do psucia się gier i występowania nowych, nieznanych dotąd glichy. Mimo wszystko ta opcja, przy właściwym użytkowaniu, powinna być niezwykle pomocna.