Euro Truck Simulator 2 pięknieje - porównanie graficzne wersji 1.39 i 1.40
No.. Fajnie to wygląda. Ciekawe ile pracy teraz będa mieli moderzy aby przystosować swoje mapy etc do tego nowego oświetlenia..
Wróciłem ostatnio po latach do ETS 2 i ta gra ma wciąż to coś.. Tylko Ty i twoja ciężarówka. Puszczasz sobie radyjko i jedziesz i jedziesz...
Polecam oglądać Wujka Bohuna a szczególnie jego serie z ETS2 na kanale You Tube w każdą niedziele w Anioł Pański live z ETS2.
Pytanie do grających.. na czym gracie w ETS 2? Czy taka kierownica jak np. G 29 robi robotę w tej grze? Warto kupić taki kontroler? Obecnie gram na padzie i jest całkiem fajnie, ale wiadomo.. kierownica to kierownica..
Moderzy nie mają problemów , oświetlenie automatycznie po przejściu do 1.40 się przystosowało
Oczywiście że kierownica robi robotę, koniecznie z 900 stopni obrotu. Nie musi to być od razu G29, jak miałem jeszcze Logitecha Driving Force GT już grało się super, choć nie ukrywam że sprzęgło i H-shifter jaki mam w G29 sporo daje. Nie wyobrażam sobie używać jakiegokolwiek innego kontrolera.
Ja na padzie od X360. Szału nie ma, ale wygodnie - cyk, i jadę. Nie trzeba rozstawiać całego majdanu od kierownicy i samej kierownicy, zwłaszcza, że nie tylko ja używam kompa.
To zależy czego oczekujesz od tej gry. Jeśli symulacji to kierownica jest raczej niezbędna. Mi z kolei w tej grze chodzi głównie o widoki i relaks z jazdy, a nie realizm.
Mam kierownicę Thrustmastera T150 i Track IR. Podłączyłem sobie wszystko ale szczerze nie specjalnie to było wygodne. TrackIR to jednak sprawdza się dla mnie tylko przy lataniu. Odłączyłem wszystko i gram na padzie od xboxa one i jest to o wiele przyjemniejsze doznanie.
"W niektórych miejscach naprawiono jeden z najbardziej kłujących w oczy błędów – nierealistyczne podświetlenie budynków w nocy"
I jeszcze nierealistyczne snopy światła reflektorów ciężarówki w dzień, wreszcie są niewidoczne na drodze.
Same skyboxy nie są złe, ale wymagają jeszcze większej rozdzielczości, bo widać, że są nieco pikselowate. Optymalizacja również prosi się o lepszą stabilność, ponieważ w niektórych terenach miejskich i leśnych potrafi na kilka sekund spaść do 30 i z powrotem wrócić do 60.
Niestety na starszych terenach nadal budynki wyglądają w nocy nieciekawie. Mam nadzieję, że w gotowej wersji zostanie to poprawione. Bo ten archaizm nieco kontrastuje teraz z bardziej nowoczesnym oświetleniem.
Niestety rozpikselowane niebo to wina silnika gry. Moderzy nadal sobie z tym nie poradzili i czasem w ich modach też widać niewyraźne chmury, to samo jest z tą aktualizacją, twórcy również sobie nie poradzili z tym problemem.
Nie zwalał bym winy na silnik gry, wystarczy go dobrze zoptymalizować, wprowadzić wielordzeniowość procesora CPU, bo teraz gry wykorzystują zaledwie jeden rdzeń... Heh, ciekawe.
W sieci można znaleźć dwa filmy prezentujące ciężarówki na tle chmur wolumetrycznych, ale z tego co wiem, efekty wolumetryczne mocno obciążają procesor tak?
Ostatnio znowu wróciłem do jazdy ciężarówką i faktycznie dalej wciąga :) Ostatni raz dłużej grałem jakoś w 2016/17 (jeszcze na starym, złomowatym kompie) - w międzyczasie dokupiłem prawie wszystkie możliwe mapy do ETS'a 2 i ATS'a, pościągałem masę modów (pro-mod to wręcz obowiązek) i tak sobie jeżdżę :)
Ostatnio błąkam się głównie po Ameryce bo jednak widoczki są bardziej urzekające, a do tego gdy ostatni raz grałem, to w grze nie było tylu stanów.
A i gram na padzie - nie jest to może idealny sposób, ale na pewno lepszy niż klawa :P
Do obu gier tradycyjny zestaw ruchu ulicznego od Jeezycata, mody podmieniające tekstury sklepów, stacji benzynowych oraz firm wraz z naczepami, nowe skyboxy, zwiększenie natężenia ruchu poprzez różne traffic density mody, no i oczywiście pro-moda, który w przypadku ETS 2 praktycznie robi z tego nową grę :)
Wszystko fajnie, ale roślinność w dzień wygląda fatalnie, płasko, z koszmarnymi kolorami... Nie wiem z czego to wynika, bo nowe oświetlenie jest OK.
Zależy na jakim terenie bo nowe dlc starają się dodawać kolejne modele roślinności.
Roślinność wygląda płasko bo jest efekt cholernego migotania tekstur gdy się poruszamy. Mamy Anti-Aliasing SMAA, ale potrzebujemy TAA, który usunie efekt migoczących tekstur w ruchu. Na forum SCSu aż czasami się wylewa od dyskusji nt. AA.
W roślinności niektóre tekstury drzew i traw moim zdaniem również wymagają odświeżenia (nie licząc roślinności z podstawki mapy).
Osobiście jak zobaczyłem pierwsze przecieki i potem screeny z gry to moja reakcja była dość średnia, ok jest ciut lepiej ale bez rewelacji. Za to jak pobrałem wersję 1.40 i samemu sprawdziłem jak to wygląda to powiedziałem... "WOW, wygląda to o wiele lepiej!"
Mógł bym zaryzykować stwierdzenie że modyfikacje na pogodę nie będą już potrzebne, jest lepiej niż 1.39 z ProjectNG 0.9.
Tekstury zawsze będzie można poprawić, jestem ciekaw jak jeszcze moderzy podrasują ten (pogodę) aspekt wizualny gry.
Piękna gra, ale ja chyba mam bardziej duszę autobusiarza. Bo jednak znacznie częściej katuję OMSI zamiast ETS.
Bardzo fajne zmiany. Ja akurat przemierzam USA ale zapewne za jakiś czas przesiądę się na ETS2. Mam nadzieję, że wcześniejsze mapy otrzymają upgrade graficzny. Testowałem niedawno Polskę i niestety odstaje ona mocno od tego co aktualnie tworzą.
Przetestowałem sobie tą nową wersje i na moim PC to tragedia. W nocy spadki do 30 FPS, a nawet niżej. Szczególnie w miastach. W dzień względnie ale też się zdarzają częściej niż wcześniej. Mógłbym obniżyć ustawienia na mniejsze, ale granie na niższych ustawienia w tą grę trochę razi.
Co do samego oświetlenia to mi się to średnio podoba. Prawie wszystko wchodzi w pomarańczowy kolor. Jakoś nigdy nie lubiłem tego typu oświetleń. Zawsze bardziej wolałem białe oświetlenie. No i jest ciemniej teraz w miastach jak i na drogach. Chyba trochę też tekstury poprawi co też mi się średnio podoba.
Mam nadziej że to do finalnej wersji poprawią bo jeżeli to tak zostanie to będę musiał zostać przy tym patchu co jest teraz.
Jak masz spadki do 30 to wyłącz synchronizacje pionową, coś tam pomoże, ale i czasami zaszkodzi. Nie tylko ty masz spadki do wyżej wspomnianej wartości, najbardziej obciążają flary i lusterka, tak na forum SCSu piszą najczęściej.
Największym problemem wydaje się tutaj być samo oświetlenie miast. Gdy je całkiem wyłączę to problem znika przynajmniej w nocy. W dzień dalej spadają FPSy. Co ciekawe na poprzednim pathu jak miałem włączone oświetlenie w dzień to nie spadały tak często FPS. Z tego co zauważyłem to samo oświetlenie w nocy potrafi zeżreć 15% zasobów karty. W niektórych miejscach nawet 20%. A mam oświetlenie dane na niskie. Jak dam wyżej to już całkiem gra jest nie grywalna. Moja karta to palit geforce gtx 1060 dual 6gb gddr5.
Ciemniej w miastach to akurat plus. Do tego rzeczywiste kolory lamp ulicznych - nie wszędzie LED-y, ale też wysoko- i niskoprężne sodowe.
Ogólnie noc wreszcie wygląda dobrze, tym razem bez modów. Wreszcie nie widać reflektorów w dzień. Sporo rzeczy zmienili na plus.
Nawet dźwięk nieco porpawili.
No ale AA to nadal problem, plus te wspomniane modele roślinności. I nadal trzeba instalować "Icons", żeby usunąć te paskudne zielone ikony z mapy...
Dziś premiera patcha 1.40:) Do ATS waży 3,2 GB. Szykuje się wieczorny kurs. Uzupełnię sobie też dodatki i kupię Colorado.