Nvidia udostępnia plugin DLSS do Unreal Engine 4
Ciesze sie że NV przynajmniej raz poszła po rozum do głowy. Ograłe mna razie 2 gry z tą technologia (Death Stranding oraz Control a karta to 2070) i sobie chwale ową rzecz. Różnice w grafice sa praktycznie nie do zobaczenia (no dobra z cieniami w dalszych planach ma małe problemy) a klatek stanowczo więcej.
I to się chwali :) DLSS to jedno z lepszych rozwiązań jakie kiedykolwiek były do poprawy wydajności.
Mógł by ktoś wpaść na genialny pomysł i zaimplementować je jakoś bardziej niezależnie od twórców gier w API Vulcana czy DX12. A może w DX13 :P W końcu tak dobry tech byłby warty numerku. ( nie wnikałem w kwestie techniczne jak to się implementuje ale dla chcącego nie ma rzeczy nie możliwych )
Baza już jest od jakiegoś czasu. Poczytaj sobie o DirectML w DirectX12:
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/win32/direct3d12/dml-intro
To czysta kalkulacja, a nie żadna bezinteresowna dobroc. Gdy technologia jednej firmy staje się jak najbardziej powszechna i ogólnodostępna, to sami producenci gier chętniej będą po nią sięgać. Stad już krótka droga do zakupu rtxa od Nvidii przez zwykłego klienta, który będzie chciał mieć u siebie kartę która to obsłuży. Oczywiście sama technologia to czysty postęp w dziedzinie wydajności, ale jak mówiłem, niema nic za darmo.
Gry z DLSS są w ogóle niezoptymalizowane. Bo po co, jak można dać DLSS obniżyć rozdzielczość i wmawiać ludziom, że lepiej wygląda i działa. Nie lubię tej technologii i tracę zaufanie do NVIDII, bo większość gier z ich logiem i technologiami mają skopaną optymalizację.