Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka z dubbingiem? Gothic-Bot może pomóc
Jestem na tak, czuć syntezatora ale i tak ograłbym z marszu z takim dubbingiem niż wcale
A jak wygląda kwestia wynagrodzenia dla aktorów głosowych w takim wypadku? Mimo, że ich głosy byłyby wygenerowane przez SI, to przecież nadal ich głosy. Oficjalnie twórcy modów pewnie nie będą się godzić na stosowanie Gothic Bota, tylko ktoś z zewnątrz będzie tworzył "piracki" dubbing.
Jaja sobie robisz prawda? Nie ma patentu na głos, który mogą inni udawać. W tym przypadku generowanego przez SI.
No świetnie, tylko że algorytmy tego syntezatora opierają się na PRACY aktorów głosowych, za którą w tym przypadku nie uzyskują żadnego wynagrodzenia. Żenujące, jeśli nie widzisz w tym problemu.
Rozumiem że jak mam głos bardzo podobny do Czarka Pazury to mam mu płacić tantiemy co miesiąc za możliwość mówienia?
Żenujące, jeśli nie widzisz w tym problemu.
No ale tylko ty widzisz w tym problem xD Nikt nikomu nie udowodni że to ktoś z podobnym głosem nie pracował przy tworzeniu tego programu.
Rozumiem że jak mam głos bardzo podobny do Czarka Pazury to mam mu płacić tantiemy co miesiąc za możliwość mówienia?
A Twój głos powstał w oparciu o głos Czarka Pazury?
Nikt nikomu nie udowodni że to ktoś z podobnym głosem nie pracował przy tworzeniu tego programu.
Raczej nie byłoby trudne wskazanie przez autora programu, na podstawie jakich ścieżek dźwiękowych stworzył poszczególne "głosy" ;)
Oczywiście że otrzymali. Nie wykonali żadnej pracy przy nagrywaniu nowych nowych dźwięków na potrzeby algorytmu. Genialnie, technologia niszczy kolejny zawód, ale co zrobić. Postęp nie oszczędzi żadnej branży, wbrew temu co mówią niektórzy.
Oczywiście że otrzymali. Nie wykonali żadnej pracy przy nagrywaniu nowych nowych dźwięków na potrzeby algorytmu. Genialnie, technologia niszczy kolejny zawód, ale co zrobić. Postęp nie oszczędzi żadnej branży, wbrew temu co mówią niektórzy.
Otrzymali, ale nie godzili się na dowolne rozporządzanie ich kwestiami dialogowymi, a jedynie wykorzystanie ich w określonym dziele.
IMO aktorzy będą mogli skutecznie domagać się pieniążków od niemądrych autorów. To naruszenie dóbr osobistych i praw autorskich.
Podobnie jest w przypadku nagrań deepfake. Co z tego, że podłożona twarz została wsadzona w wideo sztucznie. Ale należy do określonej osoby. Wypada szanować dobra innych osób, inaczej mogłoby dojść do irracjonalnych sytuacji, w których nie będą potrzebni aktorzy, bo ich głos developerzy podłożą przez SI...
Mnie rowniez ten mod nie interesuje bo nie ma glosu w dialogach. Jesli to studio by takie dubbing zrobili tak jak jest w tym fragmencie wtedy na 100 % przejde sobie tego moda :)
Tak bawiąc się tym gothic botem, to fajnie by było dodać głosy do modów Gothic 3: Quest Pack i Content Mod.
Jak dla mnie, to zwykłe chamstwo tak wykorzystywać czyjś głos, zresztą to brzmi strasznie źle.
Wszystko może się jednak zmienić, gdy narzędzie zostanie udoskonalone - zostaną dodane emocje itp. Jeśli chcecie wesprzeć finansowo ów rozwój, możecie to zrobić za pośrednictwem serwisu Patronite.
Nie zostanie udoskonalone bo już jest gotowe, koleś po prostu zarabia na tej modyfikacji, co jest raczej niespotykane jeżeli chodzi o fanowskie modyfikacje do gier, jedyny przypadek jaki znam to Black Mesa Source ale ci mają oficjalnie wydaną grę na steam.
Dobrowolne wpłaty dla modderów są częstym zjawiskiem.
To znaczy na zasadzie, że mod jest za darmo, ale możesz charytatywnie uiścić symboliczną sumę za jego poświęcony czas i jest to zależne od twej dobrej woli. Czepiają się, gdyby bez wpłaty nie szło pobrać moda.
Capcom nie zareagował, gdy modderzy od tekstur HD Project dla remastera Re4 HD dostawali symboliczne kwoty za swój projekt, który darmowo szło pobrać.
Doczepili się do projektu Re2 Pc przenoszony na Unreal Engine 4, bo kolidował z ich planem na Re2 remake. Ale nie zablokowali Seamless HD Project dla Re2 oryginału pod emulator Dolphin czyli Gamecube, gdy w podobnym okresie była premiera Re2 remake. Jak widać jest to trochę od ich nastawienia, bo Seamless HD Project pod emulatorem Gamecube robi większe wrażenie na mnie niż zablokowany Re2 na UE4 z powodu poprawionych teł i lepszej jakości filmików/soundtracku na wersji Gamecube niż na blaszaku. Przewaga przeniesienia Re2 na UE4 dotyczyła znów dodania cieni.
Sądzę, że gdyby ktoś za pobranie moda domagał się przelewów na konto wtedy doczekałby się problemów.
Brzmi to delikatnie mówiąc słabo i sztucznie , a poza tym jakim prawem wykorzystują czyjś głos bez zgody aktorów
Jestem na tak, czuć syntezatora ale i tak ograłbym z marszu z takim dubbingiem niż wcale
Gothic bota nie warto promować, zarabia na open spurce używając tacotron2 i waveglow robiąc z tego biznes.
Jest bezpłatna alternatywa, nazywa się Mekatron - na Discord pomaga innym uczyć głosów i dodawane są nowe. Sam już wygenerowałem kilka i są tam dostępne.
Gothic Bot LMAO
Ten twór to czyste frajerstwo, golą kasę za open source, kopa takiemu dać to mało
W sumie za słowo Gothic powinno dawać się zakaz grania, tak drewnianej i słabej gry nie zrobił nikt a sory jeszcze jest Gothic2, 3, Risen i Elex.
Czyżby Gothic okazał się dla ciebie za trudny? oj jo jojjjj....
A sam pomysł jest świetny. I nie ma tu nic nielegalnego.
Ukończyłem serię Souls, ukończyłem Bloodborn oraz Sekiro Shadow Die Twice. Właśnie ogrywam remake Demon's Souls, czyli gry nie - indie, które są powszechnie uważane za trudne, a mimo wszystko odbiłem się od Gothica i o ile rozumiem, że może się podobać, tak jest on drewniany jak cholera.
tak jest on drewniany jak cholera
Zobacz sobie w którym roku został wydany, w tamtym czasie to byl hit
Gothica robiło małe studio z malym budżetem
Nickim4ru--- Czy ci się to podoba czy nie seria Gothic przeżywa obecnie drugą młodość, a scena moderska to już w ogóle.. Returning 2.0 AB a teraz wyszło już NB/ L"hiver/Dolina Zombie/Varus Biker/ Nostalgic Editon/Artariar Edition/Odyseja 2.0/ mody/dodatki w które gra tysiące graczy w Polsce, a jeszcze teraz mają wyjść Kroniki Myrtany... jprl czekam na to chyba bardziej niż czekałem na Srajberpunka... :D
Dr_Yeager
Gothic 1 i 2 to gry z 2001-2002 z kamerą TPP.
Tylko po nich tu niektórzy jadą i piszą, że są drewniane, a reszta gier TPP zostawiona w spokoju.
Właściwie wszystkie gry TPP z lat 1996-2002 (gry akcji i cRPG) miały dość trudne sterowanie dla obecnego gracza, które spopularyzował Tomb Raider 1 w 1996.
Są łatwe do ogarnięcia dla starych wyjadaczy, którzy znali gry z lat 90, a słabiej sobie radzą z takim sterowaniem słabsi gracze oraz młodsi, którzy nie grali w wiele gier z lat 80' i 90' i znają głownie nowsze łatwe gry, a ze starszych najbardziej przystępne na starcie.
Gry From Software są trudne tylko na te czasy, a ich trudność dotyczy tylko kwestii manualnej, ale przy cRPG z lat 80' i 90' nie wyróżniają się trudnością wcale, bo wtedy były trudniejsze gry w kwestii trudności intelektualnej, logistycznej, a często też manualnej (sterowanie).
Tak to jest. Im nowsze technologie tym nowe zagrożenia z ich strony :)
Poziom lepszy niż bazarowi aktorzy sprzed lat...
No i to jest słabe. Mogli przecież dać jako opcjonalny z zaznaczeniem, że to opcja eksperymentalna czy coś. A tak ograniczają sobie na własne życzenie ilość graczy, która by zagrała. Tyle trudu włożyli w ten dodatek i teraz unosząc się dumą (?) sami obcinają zasięgi. Dla mnie ten dubbing jest tysiąc razy lepszy niż to nieme-kino, momentami aż ciężko uwierzyć, że to syntezator.
Od siebie polecę darmową alternatywę dla Gothic bota. Tutaj każdy może pomóc, zarówno przez generowanie modelu głosu u siebie, czy dostarczając dane dla algorytmu. W chwili obecnej jest kilkanaście głosów z Gothic, z wiedźmina jest Vesemir i Geralt, są też z Warcrafta, a nawet koleś z postala. Jest też discord projektu na stronie. :)
https://mechanical-might.com/mekatron/
EDIT: Gothic bot twierdził, że potrzeba RTX do generowania, a wystarczy nawet GTX 1060 3G, ostatnio chyba nawet udało się zejść do min. 2 GB VRAMu.
EDIT: Gothic bot twierdził, że potrzeba RTX do generowania, a wystarczy nawet GTX 1060 3G, ostatnio chyba nawet udało się zejść do min. 2 GB VRAMu.
Kto potrzebuje? Ty jak generujesz na tej stronie czy osoba która tworzy te głosy i wrzuca je na stronę?
Powiem tak - taki mod bez dubbingu zupełnie mnie nie interesuje. Wiedźmin to jedna z tych gier, w której głosy postaci są integralną częścią całej gry. Jeśli miałbym grać w dowolną część Wiedźmina bez głosów postaci, to szczerze mówiąc nie grałbym w ogóle. Z modyfikacjami do nich jest dokładnie tam samo...
To co jednak usłyszałem na próbce, jest bardzo satysfakcjonujące. Oczywiście brzmi sztucznie i słychać, że to syntezator, ale zarazem na tyle dobrze, że w moda zagrałbym z marszu. Mam nadzieję, że twórcy modyfikacji rozważą wykorzystanie takiej możliwości i w przyszłości doczekamy się pełnego dubbingu.
Cóż na pewno lepsze to niż całkowity brak dubbingu. Ale na pewno można było to zrobić lepiej. Tutaj syntezator nawet nie uwzględnia przecinków tylko mówi całą kwestię ciurkiem. Parę innych detali i odbiór byłby całkowicie inny.
Ale szczerze mówiąc to nawet by to nie odstawało od większości polskich dubbingów, bo te brzmią sztucznie i drewnianie w większości gier mimo, że są nagrywane w studiu.
Obecne dubbingi gier są słabe, ale te które robił stary CD Projekt są dużo lepsze niż oryginalne, np. oryginalne angielskie głosy w Warcraft 3 od Blizzarda to jakaś amatorszczyzna w porównaniu do tego co my dostaliśmy.
Kurde teraz zauważyłem że źle napisałem chodziło mi że Wiedźmin czyści buty Gothicowi
Całkiem niezle to wychodzi. Nie wiedziałem że jest takie narzedzie i bardzo mnie ono zaskoczyło. Biorąc pod uwagę jak wiele modów ma słabe dubbingi i trzeba je akceptować, lub nie i grać bez nich(np Mroczne Tajemnice wolałem przed dubbingiem) to takie naśladowanie tym GothicBotem bardzo mi sie podoba, mimo ze słychać w tym sporo sztuczności. Lepszy taki niż żaden a nie zanosi sie by mod miał dostać dub fanowski, choc takiego też wole chyba unikać.
Wiele się zmieniło od czasów Mrocznych Tajemnic. Obecnie działają specjalne grupy dubbingowe tworzące dubbing do modów. Jest o taki dobry, że czasem dorównuje jakością oryginalnemu dubbingowi.
Straszne drewno... lepiej było by z napisami Po za tym sam dialog Jenefer z Tris to jak tania opera mydlana :(...
Zastanawia mnie ten opór twórców moda przed stworzeniem fanowskiego dubbingu. Zawsze mogliby go dać jako opcjonalny i zaznaczyć, że nie są jego autorami i problem z głowy.
Nieme mody były spoko, ale 10 lat temu. Modding poszedł tak do przodu, że dzisiaj praktycznie nikt nie wydaje modów bez dubbingu. W Niemczech i w Rosji od lat są specjalne grupy dubbingowe dubbingujące mody. Nie słyszałem jeszcze o ani jednym modzie z tych krajów, który wyszedłby bez dubbingu. U nas zresztą też od jakiegoś czasu są przynajmniej dwie.
Twórcy Pożegnania Białego Wilka odrzucając wszelkie propozycje tylko ucinają sobie zasięgi. No ale cóż, to ich wybór. Dla mnie bez dubbingu ten mod nie istnieje, bo nie wyobrażam sobie niemego Wiedźmina.
Syntezatory głosu to przyszłość dubbingu. Aktorzy też na tym mogą się nieźle obłowić. Wystarczy, że użyczą swojego głosu do stworzenia próbek dzwiekowych i mogą kosić kasę z udzielonych licencji. Co najwyżej od czasu do czasu tylko dograć nowe próbki w celu udoskolenia technologii. Nagrywanie tradycyjne jest czasochłonne, a tak aktor bedzie mógł brać udział w wielu projektach jednocześnie. Przyspieszy też to proces tworzenia gier. Mam nadzieję, że to dopiero początek wspaniałej technologii. Teraz tylko czekać na w pełni fotorealistyczne silniki graficzne z udoskonaloną animacją mimiki twarzy oraz ruchu i zamiast nagrywać filmy z udziałem aktorów na scenie, będzie można je tworzyć tak jak gry czy animacje - poprzez silnik graficzny :)