Total War: Warhammer III | PC
Ale ta gra to będzie bydle, jeśli chodzi o zawartość.
Jaram się jak osady spalone przez Chaos.
I proszę mi tu poprawić oblężenia!
Mam ogromne nadzieję, mam nadzieję, że zostaną spełnione chociaż w połowie
Jeszcze ta ULTRA MEGA GIGA KAMPANIA dla osób posiadających I i II część
A wiadomo co będzie się wliczać w pakiet z przedsprzedaży?
Przyszłe DLC czy cokolwiek?
a ja będę szlochał tęskniąc za historycznymi odsłonami bez jednoosobowych armii w postaci przekokszonych generałów
Gdzieś czytałem że podobno ma wyjść w maju ale nie wiem czy to sprawdzona informacja
W maju co najwyżej to wyjdzie jakiś trailer, albo pokazowy gameplay z tej gry. Gra na 97% pojawi się dopiero najwcześniej jesienią tego roku. Nie ma szans, żeby w maju była premiera.
Możliwe gdzieś mi ta informacja na szybko przeleciała,ale gdyby był to maj to bym się cieszył.
Kolejna odsłona bez ciekawej kampanii z fabułą. Tylko to samo co poprzednie? Jeśli tak to nie wiem co tu nowego będzie, czego już nie widzieliście
Ludzie rozgrywają 250-turową kampanię Ikit Clawem w Mortal Empires po 5 razy dla samej radości rozstrzeliwania bretońskiej kawalerii szczurzymi minigunami albo odpalają po raz enty Norscę, żeby rozdeptać imperium mamutami. Nie bój się, dla fanów rozrywki nie zabraknie, choć to w teorii wciąż to samo.
Poza tym niemal na pewno frakcje z trójki dostaną własną minikampanię wzorem Vortexu z dwójki, która posłuży za ich fabularne wprowadzenie, a niewykluczone że wzorem DLC z poprzednich części większość legendarnych lordów będzie miała swoje unikatowe mechaniki i cele inne niż "zabij wszystkich", więc będzie co testować.
Nuda i nuda, dla mnie. Potrzebuję kampanii i fabuły. Skoro potrafili to dać w Dark omen i Shadow of the horned rat to mogą i tutaj, a tak niech się pałują. To o czym piszesz to jakiś free play + co chwila płatne rasy.
Też bym się nie obraził za fabularną kampanię (choć nie oszukujmy się, zarówno w SotHR i DO była ona jedynie prostym przerywnikiem między bitwami), ale Total War zawsze był sandboxem, więc nie oczekuję od niego oskryptowanych bitew i przerywników filmowych.
Zresztą, questy dla lordów same w sobie układają się w mini-fabułki, tyle, że trzeba się w nie wczytać.
Ludzie rozgrywają 250-turową kampanię Ikit Clawem w Mortal Empires po 5 razy dla samej radości rozstrzeliwania bretońskiej kawalerii szczurzymi minigunami...
Ja z kolei ciągle gram Imperium ze względu na wspaniałą artylerię i strzelców:)
Jane's - AI ostatnio też chyba bardzo lubi hellstormy, spamuje mi moich nieumarłych i wikingów armiami których połowa składu to imperialne Katiusze.
Swoją drogą po paczach rozgrywka imperium i konfederowanie poszczególnych landów to też świetne urozmaicenie. Właściwie od roku czy nawet dwóch lat każda kampania (nawet w obrębie jednej frakcji) to jest zawsze coś nowego - Skaveni poza standardowym "kupą mości gryzonie" mają warsztacik śmierci i atomówki Ikita czy zabawę mutacjami u Throta, zielonoskórzy dostali gotowanie u Groma, Bretończycy krzyżowców w Arabii, Mroczne Elfy własnego pirata i tak dalej. Można narzekać na brak jakiejś większej fabuły, ale na pewno nie da się marudzić na brak urozmaiceń (chyba, że ktoś lubi Beastmenów, wtedy może biadolić).
Ja w ogóle nie odczuwam nudy a w sumie na I i II część przeznaczyłem ponad 300h a i tak nie grałem jeszcze wszystkimi rasami nawet. Nawet ta sama kampania inaczej wygląda praktycznie za każdym razem jak się zaczyna grę. Nawet inne komponowanie armii sprawia, że bitwy zupełnie inaczej wyglądają. III część to dla mnie najważniejsza premiera tego roku i praktycznie D-1 buy.
Kolejny bezwartościowy post kogoś kto nie grał w tą serie.
Mam obie na steam i obie kolekcjonerki.
Jest monotonna dla mnie, a szkoda.
Chcesz screena z obu ze steam?
Jest i pierwszy teaser gameplayu. Kilka sekund, ale zawsze coś.
https://www.youtube.com/watch?v=qCNl6l6yvDA
Dodatkowo mam zrzut z bitwy. Wygląda na to, że będzie można budować na polu bitwy.
z total warami zawsze mam tak samo, najpierw sie straszenie napale a potem sie wkurzam na kiepska sztuczna inteligencje, bitwy przeprowadzam automatycznie i 70% gry to klikanie przycisku "nastepna tura"
A mi się wciąż marzy DARK OMEN 2 i kontynuowanie fabuły o najemnikach, oraz drogi wyboru przejścia kampanii.
Wychodzi w tym roku (potwierdzone), jesień/wczesna zima (najprawdopodobniejsze szacunki).
Pokazali by jakiś nowy gameplay,lub pokazali królestwo Kataju.Nie mogę się doczekać tej części.
Grę przeniesione na early 2022 xD. Może dobrze,będę miał czas na kupno lepszego procka
No i obsuwa, czego niestety się spodziewałem. Trudno, choć wolałbym zagrać w tym roku. Cóż dalej będzie się męczyć WHII.
A już sobie wyobrażałem jesienne zimne wieczory przegrane w tego TW... No cóż, jeżeli gra ma na tym skorzystać, to niech obsuwają, trzeba będzie zadowolić się czymś innym w tą jesień.
Mam przegrane setki kampanii w Total War i zaprawdę powiadam Wam - jak wrócą do starego systemu oblężęń, a wszystko na to wskazuje, to gra okaże się wielką porażką. Osoba, która za to odpowiada, powinna wylecieć na zbity pysk.
Czemu mieliby zmieniac cos co daje im najlepiej zarobić? Dwie pierwsze odsłony tej gry to kopalnia złota dla firmy. Policzcie sobie ile kosztowały całe pakiety w pierwotnej cenie, mi wyszło jakieś ponad 700zł. Gra była świetna i dała miliony jej twórcom. Trzecia część powinna być podobna. Ludzie robia to co daje im najwięcej pieniędzy i dlatego pewnie będą zaraz kolejne płatne dodatki.
A ja cały czas czekam na porządne RPG w świecie WarHammera. Nie wiem jak to możliwe ze nikt sie za to do tej pory nie zabral. Przeciez takie Elder Scrols w sweiecie mlotka to bylaby gra wszechczasow.... eeh moze kiedys...
duza mapa, duzo ras, duzo DLC ale co z tego jak total wary to od 20lat jedno i to samo, ida na ilosc a nie jakosc
sry w rome1 np. mozna bylo przyblizyc miasto zobaczyc jak sie rozwija i jak sobie cywile spaceruja i tego juz nie ma w nowych total warach
Nie wiem czy kolejne warstwy estetyczne to jest to, co jest mocną stroną serii -to nie Settlersy. .
Owszem -poprawianie AI idzie wolno, a poziom trudności jest głównie zmianą statystyk....
Jednak WH3 zmieniła interface - nie wygląda to jak gra sprzed 10lat. Próbują nowych mechanik przy oblężeniach -bo stare były upierdliwe. Różnorodność ras urozmaica bitwy... więc nie jest tak źle.
Może trochę mechanik na mapach brakuje: więcej wariantów zasadzek, możliwości szukania miejsca dogodnej obrony - jak pagórki, rozwidlenia rzek -a nie ten śmieszny forcik otoczony ze wszystkich stron -to nie Rzymianie, a wszyscy, ciągle kończą za fortem i palisadą. :D Może jakiej palenie mostów i odbudowywanie?
Gra jeszcze nie wyszła a już ją dodałeś do "kupki wstydu";)
Mój pulpit jest gotowy.
Ja tam czekam na krew bo pamiętam jak odpaliłem W2 i jak potrafi brak krwi zepsuć odbiór gry. Wszystkie ataki są bezpłciowe, a walka wygląda jak ustawka kiboli. Szarża konnicy to takie wbicie wykałaczki w kupkę. Także na spokojnie poczekam miesiąc lub dwa dłużej.
Dla zainteresowanych.
Z tego co się dowiedziałem do pobrania jest około 65GB danych, które po instalacji zajmują nieco ponad 110GB na dysku, oczywiście wyłączając w to Day 1 patcha.
Przydałaby się wersja na xbox series z obsługą klawiatury i myszy, bo czekam na grę, jak i na komputer. Niestety nie da się dziś złożyć PC w normalnej cenie...
Ogromny plus za dostępność w game passie już od dnia premiery
Jest też nasze ukochane Denuvo a jakże by inaczej:
18. TECHNICAL PROTECTION MEASURES
This Product may be protected by anti-cheat/hacking software and/or Denuvo Anti-Tamper Protection Technology (“Denuvo Anti-Tamper Technology”). If such technology is used, you hereby acknowledge and agree to the following regarding the Denuvo Anti-Tamper Technology:
(a) the installation of the Product will cause the Denuvo Anti-Tamper Technology to be installed on your device;
(b) the Denuvo Anti-Tamper Technology may limit the number of installations of the Product;
(c) the Denuvo Anti-Tamper Technology may install on your device additional components required for copy protection;
(d) during the installation and/or the first launch of the Product, an online connection may be required to activate the Product and the Denuvo Anti-Tamper Technology; and
(e) certain files of the Denuvo Anti-Tamper Technology may remain even after the Product is uninstalled from your device.
Ładny przekrój ocen na obecną chwilę.
MetaCritic: 87/100
OpenCritic: 88/100 i 100% krytyków poleca.
Oceny minimalnie niższe niż Horizon Forbidden West, czyli jak na grę stricte pecetową bardzo nieźle.
Gdy kupowałem pierwszego Warhammera byłem do niego negatywnie nastawiony. Myślałem sobie że będzie świetną bazą do przyszłych modyfikacji. Jako laik myślałem że łatwo byłoby przenieść świat lotr do Warhammera skoro są tak zróżnicowane jednostki. Jak się później okazało nie wypaliło a w wh1 zagrałem może z 30h. Potem wyszła dwójka. Nie kupiłem na premierę. Nawet nie wiem kiedy kupiłem i wydaje mi się że raz nawet zwracałem ją będąc rozczarowanym elfami. Jednak jakimś sposobem mimo wszystko znów znalazła się w mojej bibliotece steam. Pograłem trochę dłużej, wgrałem sfo i wsiąknąłem na dobre. Ciężko mi wrócić teraz do historycznych total warów bo brakuje mi w nich wyzwań i nigdy nie kończę w nich end game-u. Tutaj każda frakcja to jakby zupełnie nowa gra. Wydaje się że w trójce różnice będą jeszcze większe. Trójkę zamówiłem od razu. Mam zamiar przegrać w niej setki jeśli nie tysiące godzin. Plus nie mogę się doczekać nowej edycji mortal empires. Ta mapa będzie ogromna.
Panie i Panowie zostało 5 godzin! Powodzenia w walce z lub dla chaosu :)
już można grać rozpakowało :D
ostro podnieśli oprawę graficzną (to odnośnie zarzutów w recenzji gola i pod komentarzami że stoją w miejscu)
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/1839161198068142071/61E3127C1D4A8A7B5CD4308317FFE8E1B910EBD0/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/1839161198068142538/D4A04711E9DAB2F365CAA8BC17E778DB5D7A5085/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/1839161198068141655/33D89B921B6D1614F50B7282C91E5B0EB38DB365/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/1839161198068147150/807733A48AA5D0B9B736614302478E93C296470B/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/1839161198068142908/CB5FAA82D441CB0BAA5E4D2244AD04BA56EC3959/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false
I jak było do przewidzenia, branżowe recenzje sobie, a rzeczywistość jest zupełnie inna. Oceny na Steam są mierne i coraz gorsze, głównie ze względu opłakany stan techniczny gry. Gra wyszła za wcześniej, co w sumie już jest chyba normą w tej branży. Coś czuję, że z rok sobie poczekam aż będzie to działać tak jak powinno.
tylko za co te oceny ;) za duże wymagania na ultra kiedy gra podniosła o wiele wyżej poprzeczkę względem WH2. Niedawno popuszali na forum : grafika przestarzała nic nie zmieniają, po wyjściu gry jak zmienili i tym samym podnieśli wymagania : "źle działa, słaba optymalizacja" można to skwitować jednym zdaniem idiotom po to daje się możliwość wyboru ustawień aby na 2060 nie wrzucali wszystko w prawo co się da i oczekiwali 120fpsów ;) najlepiej w 4K.
Niczego Alex nie podniosła, przepraszam ale twoich bajek o super grafice w co drugiej grze nikt już chyba nie traktuje poważnie (jak np. Dying Light 2). To ten sam silnik, zmiany są kosmetyczne (dla mnie na gorsze, na mapie poszli za mocno w stylistykę kreskówkową) a gra działa skandalicznie, nawet na bardzo mocnych konfiguracjach.
siatka budowy jednostek ma ok. 3x więcej elementów, nie mówiąc już o mapie. Zawsze zamieszczam screeny może nie są one w HDR bo takich się nie da ale poglądowe są (a to czy komuś się one podobają czy nie to już inna sprawa). Technologicznie w oprawie graficznej WH3 mocno zyskało względem WH2. Silnik jest ten sam ale przechodził wraz z każdą nową odsłoną duże modyfikacje tutaj jest dokładnie tak samo oprawa WH3 jest na sporo wyższym poziomie niż w WH2.
Masz mieszane recenzje bo Chińczycy postanowili sobie urządzić rewiev bombing Warhammera III (pierwszego i drugiego zresztą też) bo Sega zwaliła marketing w Chinach.
A co optymalizacji, gra śmiga mi deczko lepiej niż Warhammer 2 wyglądając przy tym znacznie lepiej.
Ale zdajesz sobie sprawę, że słabe oceny to wynik review bombingu? Gra zarówno wygląda jak i działa dużo lepiej niż Warhammer 2.
W dalszym ciągu bardzo dużo ludzi zgłasza problemy z działaniem, co zresztą było też widoczne na gameplayach przed premierą. Na Chińczyków nie można zwalać całej winy.
NIkt nie twierdzi, że problemów nie ma. Ludzie zgłaszają różne rzeczy, z których jakaś tam część jest spowodowana zaniedbaniem systemu (brak aktualizacji Windowsa, stare sterowniki, etc.), a część wynika z samych problemów z grą.
Zawsze jak w takim wypadku ludzie, którzy nie mają (lub mają jakieś drobne) problemy po prostu grają, a Ci, którzy mają problemy udzielają się na forach. Taka sytuacja zawsze zaburza dyskurs wokół gry, bo słychać tylko najgłośniejsze głosy.
U mnie chodzi porównywalnie i jak na razie większych błędów nie uświadczyłem (ot, dopiero okolice 30 tur jako Kislev). Jak będzie dalej się zobaczy, ale jak na razie jest nieźle choć AI podczas oblężeń faktycznie idocieje, a UI miejscami jest nieczytelne.
110gb do pobrania ładnie. Warhammer I + II chyba tyle jakoś zajmował, a tu sama III część zajmuje tyle co dwie... Nie to, że mi to przeszkadza, ale musi być bardzo rozbudowana, a na Steamie widziałem negatywne opinie, że mało zawartości w porównaniu do I i II części.
Do pobrania jest jakieś 65GB,112GB gra zajmuje po instalacji. Premierowo jest 7 frakcji (8 jeśli kupiłeś pre-order), czyli najwięcej że wszystkich trzech części na premierę. Więcej dojdzie jak pojawi się darmowe Mortal Empires pozwalające na import zawartości z poprzedniczek.
W porównaniu do II części ma o wiele większe wymagania. Wychodzi około 30 FPSów mniej w bitwach i mapa kampanii około 20 FPS różnicy.
Tu macie fajne porównanie, także różnica jest spora.
https://www.youtube.com/watch?v=2LHUoGZWoo4&t=179s&ab_channel=Zerkovich
Wiadomo sprawdzana była wersja przedpremierowa, to na premierę może być trochę lepiej, no ale film pokazuje, że różnica jest spora.
Ma ktoś problem z wersją z Game Passa? Odpalam grę, czarny ekran z logami firm i tyle, czekam 10 min i dalej tak sami wisi na tym ekranie, jak coś kliknę albo zminimalizuję do pulpitu to crashuje.
Mam to samo, już trzy razy re-instalowałem za każdym razem to samo, wisi na ekranie startowym a potem wywala
Musisz poczekać około 20-30 minut jakiś bug jest. Nie wyłączajcie tego ekranu startowego. Pierwsze uruchomienie tyle trwa, ale później już normalnie.
Pamiętajcie też, jak gracie na GamePass to macie do odbioru kod z darmowym DLC na Ogre Kingdoms .
Chyba tylko na game pasie tak jest, ja mam grę na stream i bardzo szybko się ładuje,szybciej od 2
mi ruszyło chyba dopiero po jakiś 30 minutach, niedotykania komputera, teraz się uruchamia do menu głównego może w 3 s.
I kim tu zagrać masakra nie mogę się zdecydować, ale chyba wypadnie na tego koksa z legionów chaosu, dobry świr widać.
Ja narazie cisnę prolog żeby zapoznać się na szybko z kisielem a później chyba wezmę się za cathay. Bardzo mi się podobają ich jednostki.
Hm, może ktoś się spotkał z podobnym problemem - GamePass nie jest w stanie pobrać TWW3. Pobiera do 10.8 GB, bardzo szybko i sprawnie (mam 100mb/s). Potem się zatrzymuje i nie pobiera dalej.
Próbowałem już wielu rzeczy - Windows 10 po wszystkich update'ach, próbowałem na inny napęd, był reset i nawet reinstall aplikacji xbox, ograniczałem prędkość pobierania (pomagało jak były problemy z MSFS), usuwanie plików tymczasowych, wsreset, wszystko co proponują w necie. I zawsze dokładnie tak samo.
Jeśli ktoś się spotkał z takim zachowaniem i coś może podpowiedzieć, to będę wdzięczny.
A próbowałeś poczekać chwilę czy od razu wylaczales pobieranie? Ja tak miałem czasami na stream ale jak poczekałem kilka minut to pobieranie wracało
Czekane było bardzo długo. I zawsze zatrzymuje się w tym samym miejscu, po 10.8GB. No nic, zobaczę, czy coś jeszcze wymyślę, ale kończą mi się pomysły...
Przy moich parametrach (1060 6 Gb i i5 6600K/Dysk SSD /RAM 8GB 2400 w full hd benchmark w grze z bitwy daje średnio 67 kl/s ) - ustawienia średnie .
W 4k 22 klatki na sekundę ale te podzespoły Pc się sypią... wiem wiem to stare graty.
O ile gameplayowo jest dobrze tak jak wcześniej tak nie rozumiem po jakiego wuja zmienili ui na milion razy brzydsze i mniej intuicyjne.
Czemu nie mogę ocenić gry? klikam jakąś ocenę strona się odświeza i znów mogę oceniać ;x
Coś taka cisza o W3. Więcej ludzie piszą o CP2077 jak wyszedł nowych patch 1.5 niż tutaj.
bo wszyscy grają w Warhammera :) Cyberpunk to cyberpunk jak ktoś zaliczył calaka w styczniu 2021 to nie ma za bardzo żadnego powodu aby grać w cybera po raz drugi.
Podobnie jak A.l.e.X siedzę cicho, bo po prostu sobie gram. Przez trzy cztery gry od premiery (a dokładniej trzy, w sobotę nie grałem) nabiłem blisko 13 h. Gra się miodzio.
Nie ma co ukrywać że obecne wydanie wh III to dopiero przedsmak przed tym gdy dodadzą imperia śmiertelnych.
A jak wygląda optymalizacja gry ? Zawiesza się dużo glitchy ? Czy bardziej dopracowany produkt ?
U mnie chodzi nieźle, ale dużo ludzi raportuję problemy z wydajnością. Widziałem benchmark 3080 Ti, w którym ktoś miał tylko 15 klatek w 1080p.
Jednak z grą jest faktycznie coś nie tak, bo strasznie żyłuję GPU, nawet na ekranie drzewka technologicznego użycie GPU stoi jak skała na 99%.
Jeżeli nie śpieszy Ci się grać to możesz poczekać do pierwszej łatki, albo spróbować wersji z Game Passa.
Co do optymalizacji to u mnie czasem chodzi lepiej niż wh2 ale czasem też znacznie gorzej. Zwłaszcza na mapie kampanii jest nieciekawie. Kilka razy miałem ctd bez żadnego powodu. No i często alt tabowanie również wiąże się z zawieszeniem całego programu. Czasami też są jakieś dziwne zwiechy wyskakujących okieniek. Podsumowując mogło być lepiej
Nie można jeszcze grać krasnoludami. Dopiero jak wyjdzie me. Albo jakieś dlc
Przegrałem już z 20 h i jestem trochę rozczarowany. Większość nowych rozwiązań mi się nie podoba.
- Po pierwsze oblężenia. Super że teraz walczymy w całym mieście a nie tylko jego fragmencie ale te elementy Tower defence są co najmniej kiepsko zaprojektowane. Mogliby to zrobić na zasadzie że przed bitwa stawiasz sobie wierze i barykady ale w trakcie bitwy? To trochę nonsens.... Do tego budowle które stawiamy dla każdej frakcji wyglądają tak samo i w ogóle nie wpasowują się w architekturę miasta.
- Po drugie system szybkiej umowy. Zostawiłbym zmiany w dyplomacji na poziomie takim żeby było widać ile brakuje do podpisania umowy natomiast system szybkiej umowy pozbawia grę trochę duszy bo nawizujemy współpracę często gęsto nawet nie patrząc z kim.
- Szczeliny.... Odwiedziłem do tej pory dwie i na prawdę nie mam ochoty na więcej.... To jak zamykanie wrót w oblivionie... Jedna bitwa którą tam toczyłem trwała praktycznie pół h. Była beznadziejnie chaotyczna bo z każdym przejętym punktem atakował nas wróg z tym że jego atak następował po jakiś 30 sekundach od przejęcia punktu i często nie byłem w stanie się jeszcze jakoś ustawić. Do tego często respił się tuż przede mną.
Samo dotarcie do tej bitwy, po przejściu przez szczelinę zajęło mi spokojnie kilkanaście tur. Czyli jedna z naszych armii jest w zasadzie wyłączona z użytku na dłuższy czas.
Jest jednak kilka rzeczy które mi się podobają.
+ generalnie zarówno cathay jak i kieslev są bardzo na plus. Cathay jest bardziej w moim stylu i bardzo mi się podoba ich mechanika równowagi. Demonami jeszcze nie grałem ale ich armie wydają mi się trochę zbyt podobne do siebie i na pewno zbyt kolorowe
+ karawany też są dosyć ciekawe, myślałem że to będzie coś zbędnego ale generalnie fajnie że można w zasadzie rozwijać kolejną armię za darmo plus jeszcze dostawać z tego profity
To chyba tyle i pozostaje czekać na mortal empires z nadzieją że będzie lepiej.
No kampania to najsłabszy element trójki. Te bitwy w królestwach chaosu są beznadziejne, na szczęście można automatycznie je rozegrać. Kampania wiru w dwójce dużo lepsza.
Mam 41 lat i od wielu lat gram w strategie. Najbardziej ukochane tytuły przeze mnie to Starcraft i Cywilizacja. Starcrafta niedawno porzuciełem ze względu na zmianę upodobań strategii i skupiłem się głównie na Cywilizacji.
Gram dużo, oglądam Yutuberów z różnych krajów, oglądam poradniki. W CIV6 mam nagrane jakieś 500-600h i jestem z tą serią całym sercem.
Po przeczytaniu recenzji o Warhammerze 3 wykupiłem GamePassa dla sprawdzenia. Dzisiaj jak mi się uda odpalę pierwszy raz i pogram w Prolog.
Kto wie, może to będzie kolejny tytuł na setki godzin. A jak piszą recenzjenci ta gra zapowiada się na długo.
Nawet i na tysiące godzin, ale dopiero jak wyjdzie mortal empires. Podstawowa kampania jest bardzo słaba i raczej nie przyjemna do grania. Ja osobiście wróciłem do dwójki póki co.
Tak naprawdę ciężko jest ocenić na ten moment jakoś racjonalnie, bo jak w drugiej części jak i trzeciej kampanie jakoś mnie nie wkręciły na wiele godzin. Dopiero Mortal Empires dało swobodną grę, a tutaj niestety musimy się spieszyć, żeby przeciwnik nas nie prześcignął. Akurat ja nie lubię takiego stylu gry, wolę spokojnie, po swojemu, a tu jednak mamy trochę narzucone od gry co mamy robić. Oczywiście jest to tylko moja opinia, gra jest naprawdę dobra, choć wiele rzeczy nie podoba mi się w tej części.
Na przykład długie mapy z wieloma "nasranymi" dużymi głazami, fontannami itd. Jeszcze jak masz wolne jednostki to tragedia dopóki dojdziesz do wroga to się odechciewa toczyć bitwy... Tak wiem, że można przyspieszyć czas, ale czasami długość tych map jest przesadzona, szczególnie u Boga Khorna. Jakoś w wh2 bardziej podobały mi się bitwy. Tutaj ciężko się skupić na tym wszystkim. Być może nie czuje jeszcze tej gry, bo mam przegrane dopiero około 15 godzin.
Następna nowa rzecz, która mnie nie zachwyciła to odnawiane wieżyczki... Ok rozumiem stawiamy podczas bitwy tylko raz przed walką, ale żeby co chwilę móc postawić tak praktycznie z "dupy" za jakieś tam punkty, które dostajemy podczas bitwy? No nie wiem nie podchodzi mi to strasznie, ale jestem pewien że zostanie to zmienione, bo dużo graczy narzeka na możliwość spamu wieżyczek. Jeżeli nie masz jakiejś jednostki latającej w armii, strzelającej to nie rozwalisz takiej wieżyczki, choć możesz stać nawet obok niej jakimś dużym lordem, to niestety zapomnij. Słabo to jakoś przemyślane, coś muszą z tym zrobić.
Rozumiem też, że twórcy chcieli trochę urozmaicić oblężenia, fajnie że dodali normalne mapy do mniejszych osad, a nie puste pola to na wielki plus. Choć po jakimś czasie nie chce mi się toczyć takiej bitwy, gdzie widzę nasranych multum wieżyczek wroga, barykad, wąskich ścieżek po jakimś czasie tracę przyjemność z rozgrywki niestety biorę często bitwy na automacie, nawet jeżeli mam ponieść większe straty.
Wiem, że dużo rzeczy zostanie pozmienianych po aktualizacjach, ale na ten moment ocenić mogę tylko na 7.
Wyszedł pierwszy patch (czy raczej hotfix) oznaczony numerkiem 1.0.1
U mnie na steam do pobrania 2GB
Lista zmian:
Fixed an issue where the multiplayer lobby would refresh too quickly, preventing players from being able to select and join a room.
Fixed an issue which prevented invites to a multiplayer lobby from working properly.
The game now runs in DirectX 11 compatibility mode for all users by default. This is to prevent instances where users inadvertently ran on the legacy implementation of the DirectX 12 beta.
Improved how 12th generation Intel CPUs (aka ‘Alder Lake’ family) interact with the game, providing more consistent framerates when running on these processors.
Improved how 12th generation Intel CPUs (aka ‘Alder Lake’ family) interact with the game, providing more consistent framerates when running on these processors.
To coś dla mnie, może zbliża się czas aby wreszcie zakupić.
Jak zawsze jednostki strzelające są OP. Podoba mi się, że przynajmniej nie ma jak w dwójce, że na trybie dystansowym jednostki uciekają gdy wróg się zbliża, tylko zostają i walczą na bliskim dystansie kiedy podejdzie. Potrafiło mi to nieźle napsuć ustawienie armii podczas bitew w poprzedniej części.
Panie Wielki Gracz, nie kumam. Wiesz że ten tryb dystansowy dało się wyłączyć, tak? I wtedy to by działało tak jak Ty opisujesz w III, więc nie rozumiem Twojej wypowiedzi.
Gra się fajnie, ale optymalizacja biorąc pod uwagę, że to już trzecia część mogłaby być o niebo lepsza (a w takich Trzech Królestwach na premierę było praktycznie idealnie, w dwójce już także). I co najśmieszniejsze bitwy działają o wiele lepiej niż mapa kampanii, która potrafi po pewnym czasie grania zacinać się na chwilę po przeleceniu tur wszystkich przeciwników czy działać nagle z tyłka o połowę gorzej (najlepsze jest to, że restart gry potrafi tutaj często pomóc). Oby to w miarę szybko zaczęli naprawiać, bo jest to jednak w jakimś stopniu irytujące.
Gra jest wyśmienita, jeszcze mod mortal empires i mamy całe uniwersum WH w jednej części i gra na setki jak nie tysiące godzin. Na takie cudo czekałem. Fakt optymalizacja kuleję ale liczę że CA szybko to naprawi i będzie gierka hulała jak malina.
No dobra, mały minus kampanii - ukończyłem jako Kislev, ale praktycznie od pewnego momentu to było ganianie jak głupi po swoim terenie, ponieważ atakowało mnie z 15 różnych frakcji, plus ich bohaterowie, plus portale. Ani zwiększyć swojego terytorium, ani zniszczyć wrogów, aby przestali mnie atakować, wroga armia jak się zbliżyło to uciekała i była zabawa w głupiego berka, a bohaterowie wroga wyczyszczeni po chwili wracali w tej samej ilości. Z jednej strony gra wciąż wciąga, z drugiej mam wrażenie że w dwójce oko wiru było lepiej przemyślane pod aspektem rozgrywki i mogło się bardziej grać pod swój styl, a nie tylko szaleńcza walka non-stop.
Jeszcze nie podobało mi się to, że w pewnym momencie z automatu przejmujesz frakcję partiarchy. To właśnie od tego momentu zaczęły się moje kłopoty o których wspominam wyżej (dodatkowe walki, większy teren który przejęty w trakcie portali jest trudny do obrony) i wolałbym, aby był wybór czy możesz ich przyłączyć lub pozbyć się Konstantyna i zachować tamtą frakcję jako sojuszników lub wasali.
Zacząłem dziś grę jako Cathay i powiem, że w porównaniu do gry jako Kislev to są wakacje. Wielki mur broniący cię przed wrogam (i trzymanie w nim sobie kilku armii prawie za darmo), przyjaźni sąsiedzi, o wiele mocniejsze jednostki w zwarciu jak i dystansowe, karawany zapewniające dodatkowy hajs za prawie nic. Jako Kislev to czułem się niczym Niemcy zamknięci w kotle pod Stalingradem, jako Cathay jestem jak ZSRR wchodzący w 1945 na tereny Niemiec. Ogólnie frakcja mi się mocno podoba (i to, że w końcu są magowie poza Geltem posługujący się magią metalu), ale szczerze to oni powinni być zalecaną frakcją dla początkujących, a nie Kislev.
Kislev jest zalecaną frakcją dla początkujących? Nie widziałem nigdzie, żeby był polecany, natomiast wiem że Demony chaosu (ten książę chaosu)są polecaną frakcją na start, bo mają tam taki znaczek przed rozpoczęciem kampanii. Choć nie powiedziałbym, że Demony chaosu to dobra frakcja dla początkującego gracza.
Jeżeli chodzi o Kislev to Katariną nie jest wcale tak ciężko (grałem na trudnym) gorzej z tą drugą frakcją. Ten cały Kostaltyn jego frakcja jest wyzwaniem to prawda. Tak samo nie wiem jak z tym lordem, co można odblokować podczas kampanii Kislevem (Borys Ursus).
Wielkim Katajem nie grałem, bo jakoś nie czuje tej frakcji, nie pod względem mechanik, a raczej ogólnikowo, Chiny nie mój klimat, ale chyba dzisiaj spróbuje, bo dużo ludzi chwali kampanie Katajem.
Kurde nie powiem trochę się zawiodłem na WH3, myślałem że trochę ciekawsza ta główna kampania będzie, być może jeszcze ją poprawią.
Tutaj macie patent na wyłączenie szczelin w kampanii. Polecam spróbować, o wiele inaczej się gra, większa swoboda z gry.
https://www.youtube.com/watch?v=R2HPFxD0EAA&t=315s&ab_channel=ItalianSpartacus
Kislev właśnie też ma ten znaczek, że polecane na start (zakładam, że to właśnie takie dla początkujących i też wprowadzenie do nowych mechanik kampanii). I zgadzam się, że samo granie Katariną nie jest takie ciężkie, bardziej to co wspominałem w komentarzu powyżej - walą po prostu przeciwnicy w ciebie ze wszystkich kierunków i odpierasz po prostu non-stop spam przeciwników w postaci armii i bohaterów (szczególnie, że w pewnym momencie narobiło mi się z 10-15 przeciwników bo tak - wszystkie frakcje chaosu, norska, ogry, skaveni). Kiedy Cathay w tym momencie ma easy jak diabli przez ten mur oraz to, że większość frakcji dookoła ma z tobą przyjazne stosunki. Nie wspominając, że jako Kislev miałem problem w podobnym momencie utrzymać dwie armie mając 4 prowincję, a tutaj mam już cztery mając 3 prowincje i wciąż spore dochody (plus złoto to się sypie jak porąbane zabijając armie chaosu za murem, które pojawiają się w ilościach hurtowych).
Ponad 40 godzin na liczniku, pierwsza kampania za Katarinę z Kisleva w drugiej połowie, plus pierwsze rundy dla większości pozostałych frakcji rozegrane, więc można podzielić się pierwszymi wrażeniami.
Plusy:
- jeszcze chyba nigdy w całej serii Total War poszczególne frakcje nie były na tyle różnorodne. Widać że CA postarali się aby frakcje różniły się nie tylko jednostkami, ale i mechanikami na mapie globalnej. Duży plus za to.
- dyplomacja na plus, w końcu sojusze wojskowe mają sens. Podoba mi się możliwość budowania swoich poselstw u sojuszników, wykonania dla nich zadań oraz rekrutacja jednostek sojuszniczych. W końcu jest możliwość handlować regionami - tego gra potrzebowała od bardzo dawna!
- sporo pomniejszych usprawnień jak to możliwość sprzedawać lub przerabiać niepotrzebny ekwipunek albo opcja szybkiego dealu w dyplomacji
- nowa kampania odeszła od tradycyjnej dla serii rozgrywki "podbij 10x prowincji". Grając jako Kislev przez pierwsze około 6 tur miałem tylko 3 prowincji i nie czułem potrzeby robić ekspansję dalej, bo cały czas miałem coś do roboty na własnym terenie. Inwazję chaosu czuć tu o wiele lepiej niż w 1 czy 2 części gdzie sprowadzała się ona generalnie do łażenia hord chaosu gdzieś tam na północy mapy. Pod tym względem kampania daje nowe doświadczenie niż inne kampanie z Total War (może za wyjątkiem kampanii wichury z Warhammer 2). Jednak jest tu duże ALE...
Minusy:
- no właśnie co do kampanii. Czytałem już o tym w internecie i zgadzam się że sama mechanika bram i wszystko co jest z tym związane jest po prostu niedopracowane. Ten element gry jest powtarzalny, nie wynagradza gracza za dobrą grę, rozumiem też ludzi którzy chcą grać inaczej i im to po prostu przeszkadza. Już teraz wiem po rozegraniu kilka bitew za duszy chaosu że prawdopodobnie przy kolejnych kampaniach po prostu użyję automatycznej bitwy bo nie będę miał ochoty tracić na nie czas. CA na szczęście już odniosło się do tego i obiecają zmiany w łatce 1.1. Pożyjemy, zobaczymy, jak się to mówi.
-AI na mapie globalnej też często rznie głupa, niestety. Mając multum szczelin chodzą koło nich wojskiem i agentami i nie zamykają. Jets to mega irytujące, zwłaszcza jak widzisz że twoi sojusznicy wolą się zagłodzić na śmierć przez wysoki poziom spaczenia niż zamknąć portal.
- stan techniczny na razie kuleje. Tam gdzie bez problemu miałem stabilne 60 fps w rodzielczości 1080p w dwójce, w trójce mam skoki wydajności. Co najdziwniejsze, największe spadki są na mapie globalnej (!). Niby udało mi się pokombinować z ustawieniami tak żeby w miarę sprawnie i ładnie gra chodziła, ale ewidentnie coś tu muszą jeszcze deweloperzy poprawić.
Generalnie wiem już jedno na pewno: tak samo jak po zagraniu w drugą część nigdy już nie wróciłem do jedynki, to po trójce już nie wrócę do dwójki. Wiem też że to dopiero początek i czeka na nas wiele zawartości łącznie z kolejną odsłoną Mortal Empires.
Do tych co jeszcze nie mają a się zastanawiają: możecie spokojnie poczekać do najbliższej wyprzedaży. Gra ma potencjał na dobrego Total Wara, ale jest jeszcze w niektórych miejscach w stanie dość surowym i trzeba to brać pod uwagę. Ci co mają poprzednie części w bibliotece mogą spokojnie zaczekać aż wyjdzie dodatek z Mortal Empires.
Teraz bym ocenił grę jako 7/10, ale wiem że to nie jest ocena finalna i liczę że z czasem ocena wzrośnie.
kampaniach po prostu użyję automatycznej bitwy bo nie będę miał ochoty tracić na nie czas
Ja tam zawsze kiedy się da na tym lecę. Rozegrałem setki godzin w poprzedniej części i dalej jestem kiepski w bitwach XD
Jest info odnośnie patcha 1.1. Najciekawsze to chyba zmiana z debuffami na armiach po wyjściu z krain chaosu, utrata wszystkich dusz przez AI po pokonaniu w Kuźni Dusz i zmiana budynku który przyspieszał usuwanie debuffów. No i że lordowie chaosu nie dostają po tyłkach w krainach ich patronów.
Już trzy kampanię ograne, dwa razy jako Kislev (raz carycą, raz jej ojcem, ale on jest przekoks) i raz jako Cathay. I na razie bawię się w podbój jako Borys. Jakoś te frakcje demonów niby spoko, ale jednak nie pasuje mi ich gameplay. Może jeszcze raz ogram kampanię jako Cathay, tym razem wybiorę jednak drugą frakcję.
Dawać mi już ME, może w końcu dokończę kampanię jako Gelt i Isabela von Carstein XD
Ja tymczasem ukończyłem swoją kampanię jako Kislev i muszę szczerze powiedzieć że na ten moment odtsaiwam i będę czekał na patch 1.1.
Docieniam że CA próbowało zrobić kampanię która się różni od standardowych rozgrywek Total War. Doceniam że włożyli wysiłek w to aby każda frakcja faktycznie odczuwała się inaczej, w odróżnieniu od starszych historycznych tytułów gdzie różnice były faktycznie minimalne. Jednak realizacja tego pomysłu w wyścigu o dusze jest po prostu kulawa. Pierwsze dwa królestwa chaosu jeszcze jakoś było ciekawie przechodzić. Przy ostatnich dwóch po prostu czekałem aż rozłamy pojawią się znowu (i wolałbym aby była możliwość jakoś to przyśpieszyć), wskakiwałem jak najszybciej i pędziłem do finalnej bitwy. A to co się dzieje po zdobyciu wszystkich 4 dusz przechodzi wszelakie pijęcie: rozłamy po prostu się pojawiają raz na 2-3 tury w tych samych miejscach, więc wszystkie armie i bohaterowie non stop latają od jednego rozłamu do drugiego próbując je zamknąć. Jest to kompletnie nieciekawe i mega nużące.
Jak już pisałem wyżej, AI sobie bardzo źle radzi z rozłamami. Nie jest w stanie efektywnie zamykać rozłamy w swoich prowincjach, przez co jest non stop zalewany przez siły chaosu. Przez to dyplomacja nie na wiele się przydaje, bo zamiast dostać pomóc od sojuszników musisz pilnować aby nie zostały wyeliminowane.
Jeszcze autopodsumowanie bitw jest skopane obecnie. Często udawało mi się wygrać bitwy gdzie autopodsumowanie twierdziło że będzie to porażka. To jest tym bardziej dziwne, że w finalnych buildach Warhammer 2 autopodsumowanie było już blisko perfekcji.
Tak że czekam na 1.1. Jeśli nie dadzą rady poprawić kampanii w sensowny sposób to będę czekał na Mortla Empires.
Mnóstwo błędów (zdążało mi się przejść ostatnią bitwę kampanii tylko po to by zobacz że WH się wysypał;/ / utrata save)
mapa kampanii i sama kampania nie przemyślana z mało interesującym scenariuszem w którym gramy tak naprawdę na czas a po pewnej turze spawn wroga z poza mapy jest tak silny że tylko obserwujemy rozpad naszego państwa (spawn jest w każdej prowincji twojego państwa część się da powstrzymać ale nigdy wszystko)
nowe nacje są źle zbalansowane
zachowano stare nacje z WH2 ale są one nie grywalne i często są silniejsze od nowych co sprawia wrażenie gry w WH2 tyle że na innej mapie
na obronne tej gry mogę dodać że na + zmienili system oblężeń ale to tyle
całość prezentuje się raczej jak duży dlc niż inna gra (były już dlc w innych grach mocno zmieniające mechanikę gry)
tak wiec jeśli się zastanawiasz czy kupić powiem wprost nie warto zostań przy WH2
Ja też utraciłem savy grając jako Ogry, wyrzuciło mnie z gry i potem nie mogłem wczytać tej kampani. Myślałem że tylko ja tak miałem, czy można w jakiś sposób odzyskać te savy ?
Po kilku patchach gra nareszcie ma przyjemną kampanię. Brak wyskakujących portali po wybudowaniu odpowiedniej budowli w prowincji, autorozgrywanie końcowych bitew w krainach chaosu, automatyczne wierzchowce po osiągnięciu odpowiedniego poziomu. Po premierze gra była mordega, teraz to dużo przyjemniejsze przeżycie.
Ale bydle (That's what she said)
Przy okazji pojawiło się pierwsze DLC, z czterema LL frakcji chaosu. Cena niestety jak za pełną rasę (60 Polskich marek, 53 do 30 sierpnia), ale dostajemy dwa razy więcej contentu niż w poprzednich Lord Packach, coś za coś.
https://store.steampowered.com/app/1824060/Total_War_Warhammer_III__Champions_of_Chaos/
O TYM DLC
Pakiet lordów „Czempioni Chaosu” wprowadza do gry Total War: WARHAMMER III czterech nowych, grywalnych, legendarnych lordów, których można wykorzystać w kampaniach Królestwo Chaosu i Imperia Nieśmiertelnych.
Dołącz do walki o dominację jako Krwawa Valkia, Festus Pan Pijawek, Azazel Książę Potępienia i Vilitch Przeklęty. Z lordów tych możesz skorzystać w kampaniach Królestwo Chaosu i Imperia Nieśmiertelnych w WARHAMMER III. Posiadają oni jednak swoje własne mechaniki kampanii i cele niezwiązane z historią Ursuna w kampanii Królestwo Chaosu.
Z czasem gracze dostają możliwość awansowania w szeregach Chaosu pomniejszych, śmiertelnych jednostek, takich jak Grasanci, aby uczynić z nich potężne sługi mrocznych bogów, takie jak Rycerze Chaosu i Wybrańcy. Lordowie Chaosu i bohaterowie mogą także zyskać status Demonicznego Księcia, a nawet być na służbie jednego z Mrocznych Bogów.
• 4 nowych legendarnych lordów do wyboru…
• ...każdy z zestawem nowych, związanych z Chaosem mechanik kampanii
• Czempioni Chaosu są dostępni do wyboru w kampanii Imperia Nieśmiertelnych i Królestwo Chaosu
• Ponad 50 nowych jednostek na polu bitwy"
Inna sprawa, że wastwa techniczna gry do poprawy. Mapa kampanii wygląda przepięknie, ale tnie się niemiłosiernie. Zależnie od lokacji skacze mi między 35-60 klatek na sekundę, a podejrzewam, że przy okazji premiery IE wcale się ten stan nie poprawi. Prawdopodobnie wina efektów graficznych, ale cholera ich wie. Grać się jak najbardziej da, ale dalekie jest to od ideału. 3 Królestwa wyglądając porównywalnie dobrze śmigały jak żyleta.
Bitwy natomiast działają pięknie, ale zasięg rysowania LOD (trawy, detali jednostek, drzew, budynków, etc.) jest bardzo krótki. (screen z WHII na ultra dla porównania obok).
Czy można zacząć grać od trójki czy najlepiej zacząć od pierwszej części po kolej czy to zupełnie inne historie w każdej części?
Nie no, panie, zaczynaj od trójki. Fabuła jest inna, ale i tak różni się w zależności od frakcji. A to, czy warto ją poznać... to raczej kwestia sporna. Zdecydowanie od trójki. :)
Tylko dwójka i trójka mają bardziej rozbudowane wątki fabularne, jedynkę możesz całkowicie pominąć.
Może kogoś zainteresuje temat. Jest petycja do CA aby umożliwić grę w tryb Immortal empires w trójce, bez konieczności posiadania jedynki i dwójki młotka. Oczywiście tylko dostępnymi nacjami z trzeciej części.
Poniżej link do filmiku gościa z YT, który tłumaczy powody i dlaczego petycja w takiej formie. Nie wygląda to na jakiś przekręt z wyłudzaniem
https://www.youtube.com/watch?v=Z0yS8AvKKdk
Petycja:
https://chng.it/hpKFn2L9xz
No i CA posłuchało, Legend wygrał
"Now, everyone who owns WARHAMMER III can dive right into the core Immortal Empires experience, regardless of the other titles."
https://www.totalwar.com/blog/tww3-update-240/
To jest bardzo dobry ruch ze strony CA. Jeśli dobrze zrozumiałem to będzie można również kupić dodatki z I i II bez konieczności posiadania tych części.
Kolejnym krokiem powinna być możliwość rozegrania tych mniejszych kampanii z I i II posiadając tylko III.
Mniejsze kampanie z I i II wymagaja zupelnie innych map (empire/vortex), wiec nie sadze aby to kiedykolwiek dodali.
Jak zupełnie innych.. są przecież częścią całej mapy, którą mamy w III. Pewnie trochę należałoby w tych kampaniach pogrzebać ale wydaje się to do zrobienia. Ogólnie o I i II powinno się zapomnieć i z III zrobić bazę dla wszystkiego co było wcześniej.
Mapa w IE zostala zrobiona praktycznie od zera, przez co lokacje z 1 i 2 nie pokrywaja sie z tymi z IE. Wystarczy chociazby zobaczyc vortex:
https://static.wikia.nocookie.net/totalwarhammer_gamepedia/images/0/0b/Henite_map_silence_fury_eotv.jpg
oraz IE:
https://content.totalwar.com/total-war/com.totalwar.www2019/uploads/2022/06/17110402/wh3_dlc_ie_parchment_map_english.jpg
Wiec podjerzewam, ze skopiowanie kampanii z 1 i 2 do IE byloby dosyc trudne i prawdopodobnie nie warte czasu developerow - bo ostatecznie nie daloby sie na tym zarobic (poza tymi co zaczeli zabawe od TW WH3, ci co maja 1 i 2 juz ograli te kampanie).
A ze maja jeszcze tone contentu do wypuszczenia, to wolalbym jednak (i nie tylko ja) aby skupili sie na tym czego brakuje (od groma lordow, jak np. Thanquol, Nagash, kolejni do Imperium czy Norski) a nie ponownym przerabianiu tego co juz bylo.
https://www.youtube.com/watch?v=Qqhc3mK06r0
Trailer do Immortal Empires oraz mala zapowiedz Krasnoludow Chaosu na samiutkim koncu. Prawdopodobnie juz w kwietniu!
Nie trzeba posiadać jedynki i dwójki by mieć dostępną całą mapę Warhammera 1-3 w trójce, piękne posunięcie CA brawo.
Siema ciekawa str.....
w total warach mam tysiace godzin i napisze dlaczego przestałem w nie grac:
-robia te gry od ponad 20lat i niewiele w nich zmieniaja, 0 innowacji tylko szata graficzna się zmieinia
-AI jest fatalne i zamiast mądrzej grac na wyższym poziomie trudności to tylko oszukuje
-ponad połowę czasu gry to czekanie na swoją turę nawet na największym przyspieszeniu
--wydają mnóstwo płatnych dlc a gra rok po premierze ma dalej karygodne błędy np. bohater na 30+lvl okazał się nieśmiertelny i zniszczył mi całą mocarną armie(miał 500+ zabójstw solo) ale gdy rozegrałem tą samą bitwę automatycznie to wygrałem bez problemu nie tracąc ani jednej jednostki XD
[
To fakt. Mam wrażenie że w starszych częściach AI choćby próbowało może nie było jakimś geniuszem taktycznym. Ale przynajmniej strategicznie nie było kamikadze.
I też nie wiem jak działają te bitwy automatyczne. Kiedyś to rozgrywasz bitwę ręcznie i masz większe szanse na zwycięstwo obecnie walenie automata zmniejsza ci straty bo liczenie bitwy jest jakieś dziwne.
Ale bohaterowie naprawdę mogą być gamechangerem jeśli mają dobre Ireny i fajne staty. Na filmikach gościu potrafi armię po 2-3k na veryhardzie jednym bohaterem rozwalać. (Oczywiście stackowanie bonusów ale jednak)
Co do oczekiwania to trudno mi się zgodzić. SSD daje radę.
Czy immortal empire w warhammer 3 (sama podstawka) działa tak, że tam jest cała zawartość ze wszystkich części, ale sam mogę grać tylko frakcjami z warhammera 3? Czy może jednak reszta frakcji i wszelkie dlc też są całkowicie wyłączone?
Są wszystkie frakcje.
Możesz po prostu jedynie grać tymi, które masz wykupione.
Jeśli to kogoś zainteresuje to 07.11.2023r. wychodzi Trylogia.
Total War Warhemmer Trylogy.
Trzy części ale bez DLC - 15 grywalnych frakcji.
Mordeczki czy ktoś z was ma taki problem:
Na mapie kampanii gra śmiga jak burza ale gdy ma dojść do bitwy jest pasek ładowania przed bitwa i wykaz armii jakie się zetrą w walce i na koniec ładowania bitwy wywala na pulpit i koniec niemożna rozegrać żadnej bitwy tylko automatyczne.
Trudno mi dodać pozytywną opinię. Gra jest zrobiono typowo pod hordę. Ciągle walczysz z każdym. Może jako chaos ma to sens. Ale walka krasnoludami czy elfami mija się z celem. Ciągle ktoś cię atakuje, otwiera nowe fronty. Przegrywa w 3 innych wojnach ale poświęci to by zamęczyć cię wysyłając wszytko co ma na ciebie.
Ja rozumiem że uniwersum wojenne. Ale no bez przesady. Brakuje mi tych historycznych odsłon gdzie dyplomacja miała więcej sensownych wyborów niż wypowiedź wojnę.
Obecnie możesz oblegać ostatnie miasto wroga i oferujesz mu pokój a on odrzuca. No gdzie tu jest jakikolwiek sens?
Może mi ktoś powiedzieć czym różni się ta wersja:
https://muve.pl/sklep/digital/akcja/total-war-warhammer-iii-eu,1839736?utm_campaign=Porownywarki_cen&utm_medium=Porownywarka_cen&utm_source=gry-online.pl
Od tej:
https://muve.pl/sklep/digital/akcja/total-war-warhammer-iii,1935235?utm_campaign=Porownywarki_cen&utm_medium=Porownywarka_cen&utm_source=gry-online.pl
Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dziękuję.
Prawdziwa perełka dla fanów strategii! Gra zachwyca rozbudowaną kampanią i epickimi bitwami, które sprawiają, że każda rozgrywka jest inna. Różnorodność frakcji, unikalne jednostki i umiejętności dają mnóstwo możliwości taktycznych, a mechanika walki jest świetnie dopracowana. Dla fanów serii to absolutny must-have, a dla nowych graczy – idealna okazja do wejścia w świat Total War! Spokojnie mogę ten tytuł postawić na "półce" zaraz obok Medieval 2.