Mod Fallout: The Frontier ponownie dostępny
Pograłem parę godzin w tą pierwotną wersje moda i powiedziałbym, że koleś rysujący jak to Perplexagon określił "kucyki z ptaszkami" czy ta niewolnica to najmniejszy problem tego moda.
Choć widać, że w Frontier włożono masę pracy i czasu, efekt końcowy jest mizerny. Najgorsze są dialogi, czytając niektóre kwestie wywalałem oczy tak żenująco słabo jest to napisane.
Niektóre tekstury wyglądają jakby je wyciągnięto z jakieś biblioteki assetów.
Chyba jedynym plusem tego moda jest wprowadzenie do gry pojazdów.
Wracając do ZuTheSkunka, niech sobie rysuje co chcę tak długo jak nie będzie krzywdził dzieci w realu.
Po prostu się obawiają, że zostaną pozwani do sądu za zakazane treści, nawet jeśli te elementy pasują do świata Fallout Frontier zgodnie z fabuły. Dlatego musieli to usunąć, by uniknąć nieprzyjemne konsekwencji. Oczywiście, to tylko moja teoria.
Oglądanie "dziecięcej pornografii" jest przestępstwo w realu i za to grozi utraty wolności i to dożywotnie w najgorszym wypadku. Nawet rysunek.
Tymczasem mangi i anime z gatunku hentai od Japonii są dostępne powszechne w sieci i nikt z tego nie robi, jeśli chodzi o seks z "dzieci" lub "nastolatki". Co za dziwny świat.
Skoro jedna z osób pracujących nad projektem - ZuTheSkunk był z nimi dość długo, to jak inni ludzie mogli tego nie zauważyć przez długi czas, co on dodał do moda? Coś takiego nie da się zrobić w sposób niezauważony. Dziwne...
Proszę poprawcie mnie, jeśli coś się mylę.
Zdazylem ściągnąć moda przed aferą.
Specjalnie dla niego nabylem Ultimate Edition (wczesniej miałem tylko podstawke - niezłe jajca z posiadaniem dwóch wersji na Steam!) i jakoś tak zamiast ograć moda gram w New Vegas z dodatkami :P
Nic dziwnego. New Vegas z dodatkami jest bardzo dobra gra warta czasu. Najpierw podstawowa gra, a potem mody. Wszystko w swoim czasie. ;D
Pierwszy raz w FNV z dodatkami? Zazdroszczę, to fantastyczna produkcja (która zjada imitacje Bethesdy na śniadanie bez mrugnięcia okiem) ale grałem w nią tyle że znam ją prawie na pamięć więc nie mam po co dalej w nią grać...
To odłóż na bok na następne 10 lat. Ja też tak samo mam z Fallout 1-2 i wróciłem do gry teraz po tylu latach, a bawiłem się wyśmienicie.
Szkoda, że takich gry nie robią często.
Podstawę ograłem juz jakiś czas temu (chyba po 3 albo 4 podejściu) i należę do nielicznego grona, któremu F3 bardziej zapadł w pamięć w pozytywnym znaczeniu.
Klimat DC, liczne podziemia, miejscowki (Latarenki nie zapomne do końca życia) jakoś tak do mnie bardziej przemawiają niz Mojave
Zobaczymy jak teraz (wgralem sobie sporo pomniejszych modow, głównie graficznych, żeby polygony i tekstury nie wydłubały mi oczu), może odbiór będzie inny
Fallout 3 nie jest idealna gra, ale też nie jest zła i ma swój urok. Nie żałuję czasu poświęcony dla tej grze.
Sir Xan
Też serię Fallout odkrywałem po latach, a nie przy premierach. Moja hierarchia od najlepszego do najgorszego:
2 > 1 > NV > 3 > 4 > 76
Do trójki i New Vegas wgrywałem mody graficzne, a do 4 wiele różnych modów, by tak mocno nie traciła do poprzednich Falloutów w 3d.
Hi-Res Patch do Fallout 2 pozwala na wbicie rozdzielczości panoramicznych, ale u mnie były za małe napisy w 27' 2560x1440. Ale ten sam problem jest w KOTOR 1 i 2, gdzie na 27' calowym monitorze w 1440p jest prawie niemożliwe czytać swobodnie napisy. Jedynie zostaje zmniejszyć do 1080p.
ATOM RPG z 2018 jest w klimatach Fallout 1 i 2 z ładną grafiką. Niektórzy wręcz traktują tą grę jak duchowego spadkobiercę Fallout 1 i 2 podobnie jak Pillars of Eternity 1 był duchowym spadkobiercą BG2 i Planescape Torment.
Nie polecam spolszczenia do ATOM RPG, bo wygląda jakby ktoś przepuścił przez translator. Wstyd coś takiego w ogóle reklamować, bo uważam, że albo robi ktoś na 100% tłumaczenie albo wcale, a jakość tego tłumaczenia jest jak amatorskie dubbingi od Ruskich do gier z lat 1998-2001 dołączane do pirackich wersji np: słynny dubbing do Age of Empires 2, Kingpin czy Soldier of Fortune 1 :)
Dzięki ATOM RPG przynajmniej wiadomo jak obecnie wyglądałby Fallout w 2d od Obsidian.
Dziękuję za ciekawe informacji. Kiepskie spolszczenie do Atom RPG? Te oficjalne spolszczenie dostępne na GOG? Serio? Zapamiętam to.
słynny dubbing do Age of Empires 2
Mam nadzieję, że nie chodzi o spolszczenie od edycji "SuperSeller" dla pierwotne wersji Age of Empires 1-3.
Do Atoma wyszedl niedawno w EA dodatek(standalone) Trudograd. Zapwiada sie rwnie dobrze co podstawka, polecam. Tylko premiera jeszcze chyba dosc odlegla, niestety.
Spolszczenie do Atom jest nie tyle kiepskie co wrecz tragicznie kiepskie. I tutaj juz mozna drzec szaty, bo to jest dodane do komercyjnej gry, kosztujacej pieniazki a nie do darmowego moda robionego po lekcjach (to nawiazanie do dyskusji z "wymagajacymi" ponizej - ludzie to sa mody, a nie komercyjne produkty z budzetem kilkudziesieciu milionow baksow. Ogarnijcie sie.).
Age of Empires 2 nigdy nie miało oficjalnego spolszczenia.
Polskie napisy i dubbing od Ruskich poniżej.
www.youtube.com/watch?v=Fv01C2JZk-c
Abstrahujac od jakosci samego moda, to cala ta afera nakrecona wokol niego i tego kolesia jest tak rozdmuchana i bezsensowna, ze zaczalem uwazac ze jest to celowe dzialanie majace na celu zdyskryminowanie moda i tworcow.
Najlepszy jest rpgsciek (aka rpgcodex), przescigajacy sie w szkalowaniu moda i tworcow a ide o zaklad (zwazywszy na reputacje forum i userow) ze przeszukujac hddki tamtejszych bywalcow znalezlibysmy o wiele gorsze rzeczy, niz rysowane kucyki z fiutkami.
BTW. W zwyklych falloutach sa gorsze rzeczy opisywane, niz sa w tym modzie.
Zas SirXan powyzej ma racje, inni doskonale wiedzieli co kazdy wrzuca do moda i nad czym kazdy pracuje. I nikt nie mial problemu, dopoki nie znalazla sie banda hipokrytow nakrecajaca ta afere.
Modowi i moderom zycze zas jak najlepiej i zeby nie dawali sie fali hejtu i "cancelingu". A jesli koles chce sobie rysowac kucyki to niech sobie rysuje, sa gorsze rzeczy.
Najlepszy jest rpgsciek (aka rpgcodex), przescigajacy sie w szkalowaniu moda i tworcow
Co chcą zyskać w taki sposób? Chodzi o kiepski jakość mody?
>celowe działanie mające na celu zdyskryminowanie moda i twórców.
Ech, że co? Gdyby nie ta cała "afera" ten mod by nie został nawet wspomniany na golu, a 90% osób komentujących by nawet o nim nie wiedziało. A wystarczy tylko rozdmuchać krytykę i porobić z siebie ofiarę. Jeśli szukasz manipulacji to bym się bardziej temu kątowi przyjrzeć...
Ech, że co? Gdyby nie ta cała "afera" ten mod by nie został nawet wspomniany na golu, a 90% osób komentujących by nawet o nim nie wiedziało. A wystarczy tylko rozdmuchać krytykę i porobić z siebie ofiarę. Jeśli szukasz manipulacji to bym się bardziej temu kątowi przyjrzeć...
A teraz wejdź w newsa i przewiń niżej.
Co zobaczysz? Informację o wydaniu moda bez informacji o aferze. Robili go tyle lat, o cepeku77 nie ma co pisać więc wspomnieli o Frontierze :]
A dowody?
^A dowody na "celowe działanie mające na celu zdyskryminowanie moda i twórców."?
Zresztą wątpię w tym przypadku na manipulacje z ich strony - wyglądają po prostu na skrajnie niekompetentnych. Ale regularnie są tu takie "afery" i regularnie je łykacie z ręką aż po łokieć, pomimo że to "poszkodowani" zwykle na nich zyskują.
Najlepszy jest rpgsciek (aka rpgcodex), przescigajacy sie w szkalowaniu moda i tworcow a ide o zaklad (zwazywszy na reputacje forum i userow) ze przeszukujac hddki tamtejszych bywalcow znalezlibysmy o wiele gorsze rzeczy, niz rysowane kucyki z fiutkami.
Ale ty wiesz że oni jadą po modzie za jego jakość, a nie za tylko za treści?
Abstrahujac od jakosci samego moda, to cala ta afera nakrecona wokol niego i tego kolesia jest tak rozdmuchana i bezsensowna, ze zaczalem uwazac ze jest to celowe dzialanie majace na celu zdyskryminowanie moda i tworcow.
Twórcy sami się zdyskredytowali (bo chyba o to ci chodziło) wydając moda z takimi dialogami i fabułą.
@ up
nie wiem o czym majaczysz ale nie tylko oni mają nienajlepsze zdanie o modzie, na innych stronach (nie tylko na YT pod materiałami z prześmiewczymi filmikami) też można znaleźć surowe opinie o projekcie.
Modowi i moderom zycze zas jak najlepiej i zeby nie dawali sie fali hejtu i "cancelingu".
Wiesz jaki jest najlepszy sposób by tego uniknąć? Poprzez wydanie dobrego moda. Innym się udało więc czemu nie im?
Też nie jestem fanem tych dwóch zjawisk ale niestety twórcy zasłużenie oberwali.
Część rzeczy w modzie wyszła nieźle (głosy postaci brzmią nieźle, mimo że mówią o bredniach przy którym dialogi w Fallout4 to poziom Szekspira), niektóre naprawdę nieźle ale reszta już niekoniecznie a wręcz wołają o pomstę do nieba.
Wiem bo grałem w pierwotne wydanie i zwyczajnie po pewnym czasie straciłem cierpliwość.
I nikt nie mial problemu, dopoki nie znalazla sie banda hipokrytow nakrecajaca ta afere.
też tak uważałem... dopóki w moda nie zagrałem i przekonałem się że mieli rację
No i to jest wlasnie podejscie o ktorym pisze. Az szkoda komentowac.
Jak i sie mod nie podoba to nie grasz i ewentualnie piszesz o tym ze ci sie nie podoba a nie szkalujesz, stalkujesz, "cancelujesz" tworcow i krecisz afery z d... wziete pomiedzy wejsciem na por...ba a hentai.com.
Jak ci sie jakas gra, ktora kupisz nie podoba, albo sa tam tresci nieodpowiadajace twojeje estetyce czy moralnosci to tez szkalujesz developerow i robisz internetowa nagonke?
btw.. twoje posty dosc mocno wskazuja na mentalnosc usera rpgcodex, wiec chyba spasuje z ewentualna dyskusja.
Jak według ciebie aktorstwo głosowe w The Frontier wołało o pomstę do nieba, to nawet nie chcę wiedzieć jakie męki znosiłeś przy Fallout New California (jeżeli grałeś w ogóle) XD
Nieprofesjonalni aktorzy glosowi robia (pewnie po godzinach i 3 piwach) slaby dubbing do darmowego moda, robionego for fun. More breaking news at eleven. Sirius biznes.
Jak i sie mod nie podoba to nie grasz
A jak miałem się przekonać o jakości moda jeśli nie grając w niego? Duh...
nie szkalujesz, stalkujesz, "cancelujesz" tworcow i krecisz afery z d... wziete pomiedzy wejsciem na por...ba a hentai.com.
eeeeee, co? Sorry ale o czym ty mówisz człowieku? Piszę komentarz na temat newsa i to jest stalking? Poza tym w jakim języku do mnie przemawiasz? Bo chyba nie w polskim a już na pewno nie w jego poprawnej formie...
Jak ci sie jakas gra, ktora kupisz nie podoba, albo sa tam tresci nieodpowiadajace twojeje estetyce czy moralnosci to tez szkalujesz developerow i robisz internetowa nagonke?
nie?
Jak według ciebie aktorstwo głosowe w The Frontier wołało o pomstę do nieba,
przecież chwaliłem głosy w modzie więc o co chodzi?
EDIT
co tu się odjaniepawla w sekcji i co mi ludzie zarzucają to nie ogarniam... o.O
a nie na temat twoich gustow, ktore mnie malo interesuja. Peace.
?????
No to ja tez nie wiem o co ci chodzi bo ja caly czas rozmawiam w kontekscie newsa,
No ja też?
Grałem w tego moda i dzielę się spostrzeżeniami mówiąc, że krytyka jest zasłużona i nie jest to narzekanie bezpodstawne.
Zas zjawisko ktore opisujesz i ktore pieknie tutaj (i wogole w przypadku calej tej "afery") widac nazywa sie "entitlement" i jest dosc powszechne w totalnie niedojrzalym srodowisku "graczy". ;)
Gracze oczekujący dobrej i sprawnie działającej produkcji mają wygórowane oczekiwania? Ok...
No to ja tez nie wiem o co ci chodzi bo ja caly czas rozmawiam w kontekscie newsa, afery i tego co sie wokol tego dzieje globalnie (przytyk do strom porno tez jest "globalny" aka "swietsi od papieza" twiterrowo/4chanowi wojownicy oburzeni, ze koles sobie cos tam rysuje w domu), a nie na temat twoich gustow, ktore mnie malo interesuja.
Peace.
Rozchodzi sie o to ze news na golu nie jest o modzie jako takim, tylko o aferze wokol niego i tego Skunka. Moda to oni maja gleboko...
Ja to komentuje, nie jakosc moda jako takiego, a ty wyskakujesz z "majaczeniem" i piszesz ze jak nie chca stalkingu i wykluczenia to maja wydac dobrego moda, co w sumie nie ma zwiazku z tematem newsa i moimi komentarzami. Ot doczepiles bo tak i tyle a ja nawet nie napisalem w sumie czy ten mod jest dobry jakosciowo, czy nie...
Swoja droga nazywanie tego "afera pedofilska" itd.. ze tez pseudo dziennikarzyny wstydu nie maja, wlasciwie rujnujac mlodemu kolesiowi zycie (ktory do tego robil to za darmo zeby jeden z drugim frajer mieli w co pograc) bo obrazki i quest w grze W KTOREJ SA DUZO GORSZE RZECZY POKAZANE, dla klikudziesieciu klikow wiecej. Koles ma pewnie wiecej rigczu niz gol, 4chan i twitter razem wziety, nawet z golymi kucykami.
Masz na myśli, że wiele elementy w Frontier są tak źle zrobione takich jak dialogi? Inne mody są o wiele lepsze zrobione np. Fallout 1.5: Resurrection czy Fallout: Nevada?
Poprzez wydanie dobrego moda
Możesz to pomarzyć. Za dużo oczekujesz od twórców mody. Niestety większości mody w ModDB i Nexus nie dorównują do jakości oficjalne, duże dodatki dla gry AAA albo nawet do gry Indie. Nie zawsze dysponują kody źródłowe, a narzędzie moderskie mają swoje ograniczenie. Nie zawsze dysponują odpowiednie wiedzy w programowaniu, by móc robić więcej niż narzędzie moderskie na to pozwala. Robią to za darmo i nie mogą zarobić, bo prawa autorskie na to nie pozwalają.
Owszem, istnieją bardzo dobre mody do gry, co dorównują do jakości duże dodatki dla gry AAA, ale niestety są naprawdę niewiele. Żeby tworzyć takie mody, to trzeba poświęcić sporo lat i to bez zarobki, czego nie każdy może na sobie pozwolić.
Trudno znaleźć dobre aktorzy od podkładane głosy, co będą robić za darmo dla Ciebie. Łatwo Ci pisać. Miłego grania.
Podczas edycji przypadkowo usunąłem post, więc musiałem napisać od nową. Sorki, zdarza się. Dziękuję. :P
SirXan madrze piszesz. Wlasciwie jedyne naprawde dobre RPGowe mody jakie istnieja to Nehrim i Enderal.
Zas zjawisko ktore opisujesz i ktore pieknie tutaj (i wogole w przypadku calej tej "afery") widac nazywa sie "entitlement" i jest dosc powszechne w totalnie niedojrzalym srodowisku "graczy". ;)
PS. Niepotrzebnie edytowales i usunales, twoj post byl madry i prawdziwy.
SirXan
Mam zmodowanych blisko 300 gier.
Przeważnie najlepsze mody jakie są to mody graficzne, gdzie oficjalne remastery bardzo rzadko dotrzymują im kroku. Co świadczy ile serca i pracy potrafią włożyć w to modderzy, gdy kochają te gry,, a jak mało poświęcają czasu na remastery studia mając ludzi, kasę i dostęp do kodu źródłowego silnika gry. A potrafią nie ruszać tekstur wcale przy większości remasterów, a jak ruszą to jest to niezwykle delikatny lifting.
Natomiast, jeśli chodzi o wielkie projekty to już inna para kaloszy. To nie wymaga 2-5 lat poświęcenia jak zrobienie lepszych tekstur tylko z 10-15 lat pracy zespołu ludzi, by upiec z tej mąki dobry chleb jak
Black Mesa, Returning 2.0+Dx11+Alternative Balance czy Enderal. Większość takich projektów jest porzucane lub ostatecznie niedopracowane.
Kolejnym możliwym zrealizowanym wielkim projektem może być Skywind tworzony bodaj od 2012 roku. Ale to głównie dla fanów Skyrim, którzy chcą poznać Morrowinda, a nie chcą zagrać w oryginał na modach graficznych.
Cóż, ja mam wrażenie że perplexagon to jest ten gość z polski pracujący przy modzie, nie widzę innego powodu dla którego ktoś by chciał tego badziewia bronić.
Black Mesa czy jakieś Returningi to nie ta sama liga co Neherim/Enderal.
Enderal jest pełnoprawnym, osobnym tytułem stworzonym przez modderów dostępnym na Steam. Z własnym światem, własną fabułą, lore i mechanikami.
W wielu aspektach przebija zarówno Skyrima jak i inne tytuły RPG.
Niby Black Mesa to podobny kaliber, ale mimo wszystko ten projekt w znacznej mierze odtwarza jedynie pierwsze Half-Life podczas gdy Neherim/Enderal jest produkcją oryginalną, niezależną w swej treści od Skyrima.
Returning będący zlepkiem assetów, pomysłów i mechanik z innych modyfikacji do Gothica wrzuconym od Sasa do Lasa nijak się ma do Enderala. Grałem w oba i pod względem dopracowania czy rozmachu dzieli je przepaść.
MaBo_s
"Black Mesa czy jakieś Returningi to nie ta sama liga co Neherim/Enderal."
Znam Enderal. A nie znam Neherim, ale coś słyszałem, że to chyba mod fabularny do Oblivion o ile dobrze pamiętam. Do Enderal jest szykowana polska lokalizacja (napisy+dubbing) co sprawi, że stanie się bardziej popularny w naszym kraju. Znam kilka osób w realu, którzy też czekają choćby na napisy od bractwaspolszczenia.
Black Mesa to pewny był grunt, ale podobnie jest z Skywind czy Returning 2.0. Podczepiają się pod pewną bazę, a nie robią sami wszystkiego z niczego. To, że Black Mesa zarabia to tylko dlatego, że Steam poczuł kasę. Z początku był darmowy. Mam też wersję z 2012, która niewiele różniła się od tej płatnej ze Steam z 2015. Dopiero w 2020 były większe różnice, bo uzupełnili mod o brakujący poziom z oryginału oraz dodali mocno rozbudowane Xen, ale niestety jest tam niedopracowana optymalizacja w tej ostatniej krainie co najbardziej przeszkadza w finałowej walce z bossem.
Przy Returning też były spore zmiany. Między R1.0, a R2.0 też mamy ogromny progres. Zmiany dotyczyły rzeczy, które mnie wkurzały w R1.0 więc ucieszyło mnie to. I kolejny progres przy dodanym Alternative Balance. A tego ostatniego nie sprawdzałeś jeszcze, a bardzo wiele osób chwali AB, który mocno przebudował moda. Granie magiem jest praktycznie zupełnie zmienione i przystępniejsze. Sam mod jest o wiele łatwiejszy przez szereg ustawień i pozbył się kilku pułapek wywalając dialogi, gdzie pułapka mogła kiedyś zablokować całe wątki fabularne. Też ma pojawić się dubbing PL z znanymi aktorami, ale bez Mikołajczaka. W Rosji traktują ten mod jak pełnoprawny dodatek. Są sfiksowani na jego punkcie. Zresztą aktorzy, którzy dubbingowali w Rosji G2NK nagrali głosy też pod R2.0.
Dzieje Khorinis czy Kroniki Myrthany są bardziej samodzielnymi modami, ale też stosunkowo krótkimi i nie ma co oczekiwać w nich czegoś innego niż w innych modach. Wiadomo, że ma być fajna animacja otwierania skrzyń. To mi podoba się. I to chyba zasługa jakiegoś Ukraińca, który jest w jednym z zespołów.
Modów fabularnych do Falloutów 3d nie sprawdzałem z obawy o stabilność i bugi więc bazowałem na modach graficznych.
Nehrim to mod total-conversion (ok 100h na completionist playtrough) do Obliviona, zrobiony przez ta sama ekipe co Enderal (SureAI). Polecam sprawdzic, tylko wersje standalone (moj playtrough pare lat temu byl wlasciwie bezproblemowy a nawet dodalem troche modzikow dodatkowych), bo Steamowa podobno zepsuli. Fabularnie imho jest nawet troche lepszy niz Enderal. Swiat jest wykreowany tak samo swietnie, z ogromna dbaloscia o hand-placed detale i detaliki.
Niestety jest dostepny tylko po ENG (napisy) + NIEMIECKI dubbing. Ale nadaje to grze dosc specyficznego klimatu. Bardzo fajny jest tez soundtrack.
Jako ciekawostke dodam ze zrobili oni takze calkiem sensowny mod do Morrowinda, Arktwend. Chyba ich pierwszy duzy projekt. Zas po premierze i sukcesie Enderala, skomercjalizowali sie, zalozyli oficjalnie studio SureAI i w koncowce 2018 roku zaczeli prace nad niezapowiedzianym jeszcze komercyjnym produktem (zakladam ze gra RPG z otwartym swiatem).
[link] www.youtube.com/watch?v=ZUyTB-97pmk
Enderal jest kontynuacją Nehrima od tej samej grupy moderskiej. Dzielą to samo uniwersum, ale do ogrania jednej nie jest koniecznie wymagana znajomość drugiej. Dziwi mnie trochę, że taki "znawca" modów nie ograł dwóch zdecydowanie największych modyfikacji do dwóch najchętniej modowanych gier ;)
Już kiedyś ci pisałem, że problemem Returninga w mojej opinii nie jest to, że jest "trudny". Tylko to, że ten poziom trudności podbito w najgłupszy możliwy sposób - byle szkieletom dając po kilka tysięcy punktów HP, rozciągając levelowanie poprzez tony grindu i blokując progres/questy bezsensownymi "zagadkami", których jedyna trudność polega na tym, że gra nie daje ci żadnej wskazówki, że masz zrobić jakieś zadania/odbyć rozmowę/odwiedzić lokację w określonej z góry kolejności.
Noc Kruka zmienia się z klimatycznego action RPG w dość topornego Hack&Slasha z lokacjami/questami wrzuconymi byleby rozciągnąć grind, bez jakiejkolwiek refleksji czy tworzą razem jakąś jedną, sensowną całość. Jak to się ma w ogóle do Enderala?
Nie mówię, że Enderal to jakieś objawienie i musi się podobać każdemu. Ale to po prostu osobny, pełnoprawny tytuł zrobiony na silniku Skyrima, spora część serwisów growych recenzowała go jak każdą inną grę co praktycznie nie zdarza się w przypadku modów.
https://nerdheim.pl/post/recenzja-enderal/
https://www.komputerswiat.pl/gamezilla/recenzje/enderal-recenzja-najwiekszego-moda-do-the-elder-scrolls-v-skyrim/jmq3kg6
https://www.pcgamer.com/enderal-the-shards-of-order-skyrim-mod-review/
https://www.eurogamer.net/articles/2016-08-23-skyrim-free-mod-enderal-review
https://www.rockpapershotgun.com/skyrim-mod-enderal-review
https://www.retrovision-reviews.com/enderal-forgotten-stories-review
Do do koncowki Black Mesa zgadzam sie, optymalizacja samej koncowki lezy i ostatnia walke z panem duza glowa robilem na godmode, zeby tylko skonczyc, bo inaczej sie nie dalo. Ale graficznie nawet robi wrazenie. Xen jest bajeczne.
Wogole cala gra chwilami jest ladniejsza niz HL dwojka i epizody. Podobno niedawno wyszla jeszcze bardziej ulepszona wersja, ale nie wiem czy bawili sie optymalizacja.
No i mowie ponownie, tak jak kolega wyzej... Enderal i Nehrim to JEDYNE mody RPG, ktore jakkolwiek moga konkurowac z pelnoprawnymi RPGami, a wrecz sa od wiekszosci (w tym od gier ktore moduja) lepsze. Wszystkie modziki do Gothica i innych gier to gdzes tak trzy ligi nizej.
Perplexagon
Nehrim + Enderal to jedno uniwersum. Ciekawie.
Na Steam Nehrim ma 71% pozytywnych recenzji z 357 więc dość kiepsko.
Enderal dla porównania 94% z 9365
Ale nie sugeruje się tym, bo system 0 i 1 jest fatalny. I pewnie, dlatego, że mod Nehrim jest pod starszy Oblivion to już im nie pasuje.
Dziwne, że do dziś nie ma spolszczenia Nehrim, a mod jest z 2010 roku. Enderal wydali w 2016. I prawdopodobnie w tym roku będą napisy PL do tego moda, a dubbing PL raczej dopiero w 2022.
Do Obka podobał się mi Oscuro's Oblivion Overhaul, który wywala level scalling i przebudował cały balans na coś podobnego jak G2NK, że cięższy początek, ale przynajmniej progres odczuwamy wraz z grą.
Mabo
Enderal przechodziłem dawno temu, ale Nehrim nie.
AB zmniejszyć możesz mocno HP wrogom oraz doświadczenie leci mocniej z questów, a nie walki. Zagadek żadnych mod nie miał ciężkich dla ludzi, którzy znają gry z lat 80' i 90'. Tak to kiedyś wyglądało. Twórcy mieli gdzieś jaki procent przejdzie ich grę.
Enderal wydano w 2016, ale cały czas trwały nad nim prace. Dopiero w 2019 twórcy opublikowali pełną wersję pod tytułem Enderal: Forgotten Stories. Skoro Returning i Enderal do dla ciebie modyfikacje o tej samej skali to raczej wątpię, że rzeczywiście grałeś w tego drugiego.
https://www.youtube.com/watch?v=_DHkmHBPs2Q&feature=emb_title
Mabo
Nie ma dwóch identycznych ludzi. Z każdym w pewnych sprawach możesz się zgadzać, ale nie we wszystkim. I tak samo z grami. Enderal przechodziłem w 2018. Ale teraz może poczekam za polską lokalizacją i zobaczę czy full wersja mocno różni się. Returning ma u mnie bonusa, bo rozszerza G2NK. Mody osobne zawsze mniej mnie kręciły. To cały sekret.
Jedni wolą osobne mody, a inni podpinające się pod podstawę.
Ale rozumiem czemu dla pewnych ludzi Returning jest za długi czy za trudny czy cokolwiek i wolą samo L'Hiver Edition+dx11 dograć. Ale z tym ostatnim wymienionym modem też mają problem na dłuższą metę, bo gra jest ciężka. Dla wielu ludzi najlepiej jakby z L'Hiver same tekstury mieć bez zmiany balansu.
Bardziej może ciebie zaskakiwać, że tak bardzo lubię Neverwinter Nights 2+Maska zdrajcy wręcz na równi z BG2 i Planescape Torment, a wielu ma problem przy NN2 z kamerą czy czymś innym. Ale nie jestem jedynym, któremu NN2 tak podpasował. I to samo zagrało z Returning 2.0+AB, bo podpinają się pod G2NK. Gdyby to był oddzielny mod nie miałby bonusa i taryfy ulgowej.
Wiadomo, że Returning wozi się na plecach G2NK. Bez podstawy byłby dziwactwem.
Perplexagon
"Ale graficznie nawet robi wrazenie. Xen jest bajeczne.
Wogole cala gra chwilami jest ladniejsza niz HL dwojka i epizody. Podobno niedawno wyszla jeszcze bardziej ulepszona wersja, ale nie wiem czy bawili sie optymalizacja."
Half Life 2 ma Cinematic mod, który upiększa grę wizualnie.
I właśnie dlatego Returning to nie ta sama liga co Enderal. Nie chodzi o to co kto bardziej lubi bo to tylko kwestia gustów. Ale o to, że jak to ujmujesz Returning "wozi się" czyli pisząc normalnie jest jedynie paczką dodatków rozszerzającą zawartość Gothica. Jakość tych dodatków to już kwestia sporna i indywidualnych gustów.
Enderal zaś broni się jako pełnoprawna, zupełnie osobna od Skyrima produkcja, która jedynie wykorzystuje ten sam silnik.
"Half Life 2 ma Cinematic mod, który upiększa grę wizualnie. "
Cinematic Mod jest obrzydliwy estetycznie i calkowicie zabija oryginalny, depresyjno-opresyjny klimat HL2.
MaBo_s
R2.0 w sumie nie tylko wozi się na G2NK, ale też na G1 (przywrócone tereny), wielu modach (Opuszczona kopalnia, Kopalnia żelaza pod miastem orków czy pustynia Adanosa to tereny z innych modów), tekstury i modele broni z L'Hiver i na sam koniec dx11, ale z tego ostatniego korzysta wiele modów (MT, ER, Returning, L'Hiver i Kroniki Myrthany/Dzieje Khorinis też mają być kompatybilne). Osobiście to wywaliłbym z R2.0 krainę śnieżną orków, pustynię Adanosa i wszystko związane po ucieczce Kruka oraz krainę dwóch braci. Za pierwszym razem było to ok, ale za drugim jak już grałem razem z AB mocno męczy zwłaszcza pustynia Adanosa i ta kraina dwóch braci.
Perplexagon
"Cinematic Mod jest obrzydliwy estetycznie i calkowicie zabija oryginalny, depresyjno-opresyjny klimat HL2."
Równie dobrze można stwierdzić, że Black Mesa zabija klimat Half Life 1. W Cinematic fajnie, że podrasowali tekstury i efekty. Mi podobają się też dodane plakaty i graffiti. Trochę upodabnia się miasto do Vampire: The Masquerade - Bloodlines, który też jest na silniku Source. Żeby gra nie stała się zbyt jaskrawa z tym modem to warto poustawiać sobie pod siebie efekty, żeby świeciło jak nam pasuje, a nie narzekać, że ble. Przykładowo w każdym dogranym presecie Reshade można wiele pozmieniać włączając/wyłączając pewne efekty.
"Równie dobrze można stwierdzić, że Black Mesa zabija klimat Half Life 1"
Niby mozna ale 99% ludzi sie z toba niezgodzi. Natomiast opinia o Cinematic Modzie jest dosc powszechna i naprawde wyglada on koszmarnie brzydko. Nie bronie i miec swojej opinii, ale dla mnie jesli komus sie podoba to co Cinematic Mod robi z HL2, to ta osoba ma gust na poziomie przecietnego sluchacza polskiego rapu.
Pozatym Black Mesa ULEPSZA, to co jest w HL1, nie zmieniajac koncepcji artystycznej. Cinematic Mod poporstu wrzuca do gry tone efektow i rzeczy ktore pasuja jak przyslowiowej "swini siodlo".
Do tego jestesmy w temacie, ktory potepia wrzucanie swoich fantazji seksualnych do gry... O IRONIO.
Pograłem parę godzin w tą pierwotną wersje moda i powiedziałbym, że koleś rysujący jak to Perplexagon określił "kucyki z ptaszkami" czy ta niewolnica to najmniejszy problem tego moda.
Choć widać, że w Frontier włożono masę pracy i czasu, efekt końcowy jest mizerny. Najgorsze są dialogi, czytając niektóre kwestie wywalałem oczy tak żenująco słabo jest to napisane.
Niektóre tekstury wyglądają jakby je wyciągnięto z jakieś biblioteki assetów.
Chyba jedynym plusem tego moda jest wprowadzenie do gry pojazdów.
Wracając do ZuTheSkunka, niech sobie rysuje co chcę tak długo jak nie będzie krzywdził dzieci w realu.
Nie tyle wyglądają, co niektóre faktycznie zostały wyciągnięty z biblioteki assetów
Jak tekstury są odpowiedniej jakości i pasują to czemu nie mają być z biblioteki, to tylko darmowy mod do starej gry.
Jak to faktycznie były tylko pornograficzne rysunki kucyków My little pony to skąd te oskarżenia o pedofilie jak kucyki nie są nawet ludźmi
Czy to prawda że do tego moda trzeba mieć new Vegas z dodatkami?
Tak
Jesli masz podstawę w wersji RU (lub czplru cos tam...) i kupisz wersje ultimate (EU) na steam to będziesz musiał na stale i bezpowrotnie usunąć starą wersję z biblioteki... :(
Stracilem pół dnia życia na szukaniu innego rozwiązania...
Czym się różni wersja RU od wersji Ultimate (EU)? Nie grałem w wersji Ultimate, a tylko pierwotna wersja po polsku (taka wersja, co była wydana w dniu premiery).
No to już sobie pogralem -.-
Kupilem pudełkową wersję bez dodatków kiedyś
^^Z tego co wiem to niczym, tylko ma inny appid, co powoduje masę problemów z modami. Chociaż da się to obejść.
RU ma także język polski.
Co do kompatybilności z modami to choć mam obie wersje tak grając na RU wystarczyło zmienić język na angielski i nie miałem więcej problemów z modami.
Różnią się pakietami językowymi.
RU to wejsja na wschodnia Europę z językami czeskim, polskim, rosyjskim i jeszcze jakimś. Jest to oficjalna dystrybucja w polsce - mam wersję "pudelkową-steam" z empiku.
W którymś momencie nazwa gry na steam dostała od Valve dopisek RU
Problem natomiast jest, gdy do konta steam przypisane są wersje z różnych regionów.
Jak dodalem wersje Ultimate EU to nie mogłem jej uruchomić, bo steam usilnie chciał wtedy zainstalować RU...
Jak zainstalowalem obie, to działała tylko RU bez dodatkow...
Usunalem RU na stale z biblioteki i Ultimate zaczęła działać... Ale tylko po angielsku - na to już nie znalazłem lekarstwa
Cóż, pedofil jeden z twórców, i kontrowersyjne treści moda to jest nic w porównaniu do największej wady, której nie da się już poprawić: jakości fabuły i dialogów. To tu Frontier leży, cała ta afera to wygodna wymówka dla twórców, mogą się odciąć i powiedzieć "to wina pedofila". A to nie jego wina. Wszystko zaczęło się od jakości moda. Ten cały zutheskunk czy jak on ma, robił tylko ikonki i jakieś pierdoły (które i tak są/będą usunięte).
Nawet trylogia Metro są dużo lepsi od Fallout Frontier, jeśli chodzi o fabuły i dialogi? Pytam to, bo nie grałem w modzie.
Metro... Nawet Fallout 4 się wydaje lepszy od The Frontier. Metro to już w ogóle.
Mod jest cienki jak kaszanka popykałem parę godzin i usunąłem, dialogi to chyba 10 latkowie tworzyli.
Czyli usunęli ikony PipBoya z moda, dlatego, że osobiście nie zgadzają się z tym, co twórca ikon rysuje prywatnie? Ciekawy sposób myślenia...